Chłodzenie Silnika Golf III 1.8 ABS temperatura robocza

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

qmalin21
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 102
Rejestracja: wt sty 06, 2009 22:50
Lokalizacja: Gdańsk

Chłodzenie Silnika Golf III 1.8 ABS temperatura robocza

Post autor: qmalin21 » ndz lip 05, 2009 21:56

Witam
Jaka jest temp robocza Golfa III 1.8 o oznaczeniach ABS. Nie wiem czy mam do wymiany czujnik bądź termostat. Po jeździe kiedy utknę w korku temperatura wynosi 90 kiedy jest wyżej włącza się wentylator. Podczas jazdy spada i oscyluje w granicach 70. Może jest to normalne ?



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » ndz lip 05, 2009 22:02

Zawsze, dla każdego Golfa i każdego silnika jest to 90°C; podane bjawy wskazują niezamykający, przepuszczający termostat. Do wymiany, polecany Wahler.



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » ndz lip 05, 2009 22:47

Tu bym polemizował. Wieloma VW (Polo, Golfy i Passaty, z przyczepą i bez, w upały i tak sobie...) zdarzało mi się jeździć i spostrzeżenia moje są takie, że jeśli wóz jest w prawidłowym stanie to temperatura w Volkswagenach stoi jak przyklejona na 90-tce.
Te odchyłki, jakkolwiek dopuszczalne, wskazują na początki niesprawności, które jeszcze np. wentylator jest w stanie niwelować.
Ostatnio zmieniony ndz lip 05, 2009 22:51 przez Zico63b, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » ndz lip 05, 2009 23:09

Nie no, jasne że nie mówimy o krótkich odcinkach i tzw. niedogrzaniu. W trasie nie powinno się to jednak zdarzać, nawet w mrozy po dojściu do temperatury - powinna się już tam utrzymywać.
Lecz ma Kolega rację, są różne egzemplarze, różne więc obserwacje i jeśli odchyłki są minimalne to tylko jeździć! :mrgreen:
Pozdrawiam!



Awatar użytkownika
norek111
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5456
Rejestracja: wt sie 07, 2007 21:30
Lokalizacja: POLSKA

Post autor: norek111 » ndz lip 05, 2009 23:11

jeśli silnik w dobrej kondycji i sprawny układ chłodzenia to musi trzymać temperaturę w okolicach 90stopni nie inaczej(zima czy lato)

[ Dodano: 05 Lip 2009 23:12 ]
mowa o rozgrzanym silniku


jak robisz już coś złego,to rób to dobrze
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM

Awatar użytkownika
mishabest
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 488
Rejestracja: czw mar 26, 2009 18:29
Lokalizacja: kraków

Post autor: mishabest » pn lip 06, 2009 08:59

U mnie jest tak jak u kolegi, trasa spada na 80 , miasto 90 i leci do góry, załącza się wentylator i wraca na 90. W układzie mam nową pompę, termostat, korek.. poprostu zakładam że ten typ tak ma :)


Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców - Colin McRae

Awatar użytkownika
Mavrick
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2064
Rejestracja: pn lis 19, 2007 22:46
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Mavrick » pn lip 06, 2009 09:28

A jak wlaczysz nawiew na full gorac to jakie powietrze leci??letnie czy raczej ogien?:). Gdzies na forum bylo podane jakie opornosci sa dla poszczegolnych temperatur bo moze to czujnik...



qmalin21
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 102
Rejestracja: wt sty 06, 2009 22:50
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: qmalin21 » pn lip 06, 2009 16:33

No właśnie kij wie czy czujnik czy termostat. Wymienialiśmy ostatnio pompę wody i przekładaliśmy termostat także ciężko ocenić czujnik raczej w porządalu się wydaje bezpieczniki sprawdziłem są OK. Raczej z nagrzewnicy normalnie wali. Nie przekracza 90 a jak jest to spada zaraz do 70 i trzyma i trzyma. jak się go przepiłuje na trasie poprządnie to ma te 90 stopni później 5 bieg 110 km/h i znowu 70 stopni.

[ Dodano: 06 Lip 2009 16:35 ]
Czujnik znajduje się na króćcu na bloku silnika ? Go sprawdziłem trochę osadu miał to go wytarłem i ściernym przejechałem.



qmalin21
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 102
Rejestracja: wt sty 06, 2009 22:50
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: qmalin21 » pn lip 06, 2009 23:32

Dobra wymieniam termostat dzięki za POMOC !! dam znać czy pomogło :)



hanys
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 250
Rejestracja: sob lut 24, 2007 01:08
Lokalizacja: Oss(Holandia)
Kontakt:

Post autor: hanys » pn lip 06, 2009 23:52

Panowie co wy gadacie jak odpalisz auto temperatura ma cały czas rosnąć do 90 stopni i w tym miejscu się zatrzymac.Jeżeli podczas szybszej jazdy spada termostat jest walniety jeżeli w korku rośnie to sprwdzasz wentylator.Nie ma czegos takiego że w trasie spada do 80stopni może byc na dworze -20 i jak dojdzie do 90 to tyle ma byc cały czas :green_fuck:
Ostatnio zmieniony pn lip 06, 2009 23:54 przez hanys, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
mishabest
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 488
Rejestracja: czw mar 26, 2009 18:29
Lokalizacja: kraków

Post autor: mishabest » śr lip 08, 2009 00:08

No niby ma , a u mnie też nie trzyma, nowy termostat sprawdzony w garnku, sprawdzany na 2 czujnikach temperatury, pompa nowa... na postoju ok, wskazówka prawie w pionie, wąż od chłodnicy się nagrzewa, przekroczy pion, włącza się wentylator, a jednak momentami na trasie jak jade tak 90-100 to spada do 80 , i tak sie mu dzieje :)


Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców - Colin McRae

qmalin21
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 102
Rejestracja: wt sty 06, 2009 22:50
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: qmalin21 » czw lip 16, 2009 18:18

Termostat wymieniony. Sie rozgrzeje to trzyma 90 jak sie jedzie jak się postoi długo to dochodzi do ok 100 włącza się wentylator i chłodzi do ok 85 i znowu trzyma 90 i tak ala long :) dzięki za poradę !



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 40 gości