Chłodnica recylkulacji spalin aut-czy mozna bez tego jezdzic

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
robertsobol1983
Forum Master
Forum Master
Posty: 1000
Rejestracja: wt lis 25, 2008 10:42
Lokalizacja: Milicz

Chłodnica recylkulacji spalin aut-czy mozna bez tego jezdzic

Post autor: robertsobol1983 » sob cze 20, 2009 13:28

Witam wszystkich forumowiczów! Ostatnio w moim AXR zauważyłem dość spory spadek płynu chłodniczego bo na około 200km spadał mi płyn w zbiorniczku wyrównawczym do minimum co od razu wskazywał mi czujnik na desce rozdzielczej. Dałem auto do diagnozy i po wykluczeniu jakichkolwiek wycieków zewnętrznych stwierdzono dwie możliwości. Uszczelka pod głowicą lub chłodnica recyrkulacji spalin. By wykluczyć jedną z dwóch przyczyn to wyizolowano mi chłodnice spalin by przez nią już nie płynął płyn. Już zrobiłem ponad 500km i płyn nie ubywa czyli okazuje się ze to jest chłodnica recyrkulacji spalin. W jednym z lepszych warsztatów we Wrocławiu który specjalizuje się tylko w VW i który mi zdiagnozował przyczynę ubywania płynu zaproponowali mi wymianę tej chłodnicy za 300zł + koszt nowej chłodnicy 1200zł. Trochę mnie ta suma przeraziła dlatego szukałem jakiejś dużo tańszej alternatywy. Zadzwoniłem do Mirasa takiego mojego diagnostyka i on mi powiedział że ta chłodnica jest tylko po to by auto spełniało normy spalin Euro3 i na nic ona więcej nie ma wpływu więc najlepiej będzie jak mi ją wyizolowali to żeby tak zostawić lub ją zdemontować ją całkowicie bo bez tego mogę jeździć i nic nie będzie się działo a 1500zł będzie w kieszeni.
Proszę was forumowiczów o opinię co wy na ten temat sądzicie i czy ktoś z was miał już podobny przypadek i w podobny sposób ten problem rozwiązał. Zastanawiam się dalej nad wymianą tej chłodnicy ale w grę wchodzi tylko używana do 200zł bo widziałem na allegro w tej cenie ale konkretnie do mojego silnika nie znalazłem więc jak ktoś ma namiary na jakieś dobre używane części do VW 4 a konkretnie do AXR to prosiłbym o info. Z góry dziękuję


Ani Mazda, ani Merca gwiazda nie da Ci tyle, co VW JAZDA :)

NIE UDZIELAM PORAD I NIE ANALIZUJE LOGÓW NA PW

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » sob cze 20, 2009 14:50

Słuchaj się Mirass'a bo to nie tylko Twój diagnosta ale i wielu forumowiczów z naszego i innych for odnośnie silników TDI, ponadto w Twoim silniku klapa gasząca jest sterowana silnikiem elektrycznym i aby zapobiec na przyszłość kłopotom z nią związanym to zaślep sobie EGR a ponadto wywal wężyk odmy z rury dolotowej powietrza do turbiny i zastosuj Oil Catch Tanka albo prostszą metodę z tzw. "butelką" - takie rozwiązanie zapobiegnie zawalaniu się nagarem klapy gaszącej i kłopotom z tym związanym z zacinaniem się jej w jej obudowie.

[ Dodano: 20 Cze 2009 15:00 ]
jeśli chcesz poczytać o kłopotach z klapą gaszącą w Twoim silniku to zobacz sobie post jef10 na stronie 2 tego tematu :
http://209.85.129.132/translate_c?hl=pl ... ap%2B(V157):%2BNo%2BSignal%2522%26hl%3Dpl%26client%3Dfirefox-a%26rls%3Dorg.mozilla:pl:official%26hs%3DabY&rurl=translate.google.pl&usg=ALkJrhjlfDVmXsW4h-I8Q5dGcrsAJe1U4Q
Ostatnio zmieniony sob cze 20, 2009 14:56 przez Sztomel, łącznie zmieniany 1 raz.


Obrazek

Awatar użytkownika
robertsobol1983
Forum Master
Forum Master
Posty: 1000
Rejestracja: wt lis 25, 2008 10:42
Lokalizacja: Milicz

Post autor: robertsobol1983 » sob cze 20, 2009 15:06

Sztomel pisze:Słuchaj się Mirass'a bo to nie tylko Twój diagnosta ale i wielu forumowiczów z naszego i innych for odnośnie silników TDI, ponadto w Twoim silniku klapa gasząca jest sterowana silnikiem elektrycznym i aby zapobiec na przyszłość kłopotom z nią związanym to zaślep sobie EGR a ponadto wywal wężyk odmy z rury dolotowej powietrza do turbiny i zastosuj Oil Catch Tanka albo prostszą metodę z tzw. "butelką" - takie rozwiązanie zapobiegnie zawalaniu się nagarem klapy gaszącej i kłopotom z tym związanym z zacinaniem się jej w jej obudowie.

[ Dodano: 20 Cze 2009 15:00 ]
jeśli chcesz poczytać o kłopotach z klapą gaszącą w Twoim silniku to zobacz sobie post jef10 na stronie 2 tego tematu :
http://209.85.129.132/translate_c?hl=pl ... ap%2B(V157):%2BNo%2BSignal%2522%26hl%3Dpl%26client%3Dfirefox-a%26rls%3Dorg.mozilla:pl:official%26hs%3DabY&rurl=translate.google.pl&usg=ALkJrhjlfDVmXsW4h-I8Q5dGcrsAJe1U4Q
EGR kolego już mi Miras dawno zaślepił. Jest wywalona rura i zaslepki przy koncach tej wywalonej rury są ale nie wiem czy to jest własnie to o czym mowisz cytuje " wywal wężyk odmy z rury dolotowej powietrza do turbiny i zastosuj Oil Catch Tanka albo prostszą metodę z tzw. "butelką" Ale wiem ze to co zrobił Miras dało efekt bo jak po 20 000 sciagnełem rure od IC zdemontowałem klape gaszaca i EGR to nawet w kolektorze ssacym widziałem błysk i 0% nagaru


Ani Mazda, ani Merca gwiazda nie da Ci tyle, co VW JAZDA :)

NIE UDZIELAM PORAD I NIE ANALIZUJE LOGÓW NA PW

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » sob cze 20, 2009 15:12

pisząc o wyprowadzeniu odmy z silnika miałem na myśli wężyk, który z pokrywy zaworów wchodzi w rurę powietrza idącą do turbiny, zaślepienie EGR to jedno a odmy to drugie bo wali z niej olejem do dolotu i ten olej może spowodować uszkodzenie silnika sterującego klapą gaszącą.


Obrazek

Awatar użytkownika
robertsobol1983
Forum Master
Forum Master
Posty: 1000
Rejestracja: wt lis 25, 2008 10:42
Lokalizacja: Milicz

Post autor: robertsobol1983 » sob cze 20, 2009 15:29

kolego czy ci chodzi o ten wężyk taki dosyc gruby co wychodzi z pokrywy zaworów i idzie do rury dolotowej powietrza? A jesli tak to jak wyglada ta metoda na butelke czy ta druga bo nie mam pojecia
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Ani Mazda, ani Merca gwiazda nie da Ci tyle, co VW JAZDA :)

NIE UDZIELAM PORAD I NIE ANALIZUJE LOGÓW NA PW

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » sob cze 20, 2009 15:34

dokładnie o to właśnie chodzi co zaznaczyłeś a tu masz foto z zastosowaną butelką na przykładzie silnika VP czyli na pompie wtryskowej :
Obrazek

a Oil Catch Tank to takie rozwiązanie :
http://images.google.com/images?hl=pl&q ... 2&aq=f&oq=
Ostatnio zmieniony sob cze 20, 2009 15:36 przez Sztomel, łącznie zmieniany 1 raz.


Obrazek

Awatar użytkownika
robertsobol1983
Forum Master
Forum Master
Posty: 1000
Rejestracja: wt lis 25, 2008 10:42
Lokalizacja: Milicz

Post autor: robertsobol1983 » sob cze 20, 2009 15:40

a juz wiem i czytałem o tym Oil Catch Tanka. W sumie ja mam tylko zaslepiony EGR ale czy jest sens robic tego Oil Catch Tanka. Choc powiem ci ze dolot jest czysty choc widac w nim jakby własnie troche był zaolejony ale najbarddziej niepokoi mnie to ze alej spływa przez rure do IC i jak spojrzy sie pod spód auta to widac ze olej scieka do iC i na ziemię. Co ty o tym sadzisz i czy jak zrobie ten patent na Oil Catch Tanka to nie bedzie juz sladu oleju w dolocie i nie bedzie mi sciekał olej przez IC na ziemie


Ani Mazda, ani Merca gwiazda nie da Ci tyle, co VW JAZDA :)

NIE UDZIELAM PORAD I NIE ANALIZUJE LOGÓW NA PW

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » sob cze 20, 2009 15:46

robertsobol1983 pisze:Co ty o tym sadzisz i czy jak zrobie ten patent na Oil Catch Tanka to nie bedzie juz sladu oleju w dolocie i nie bedzie mi sciekał olej przez IC na ziemie
no właśnie po to się to stosuje aby nie było śladu oleju w całym dolocie i wtedy rury powietrza doładowanego, IC, klapa gasząca, EGR będą suchutkie,
jak czytałeś link, który wkleiłem to wiesz jaki wpływ ma ten olej na silniczek klapy gaszącej na przykładzie chociażby silnika 2.0 TDI o oznaczeniu BKD, poza tym jest to dobry sposób gdyż w przypadku pojawienia się oleju w dolocie przed IC (po wypięciu wężyka odmy z dolotu) mamy wtedy pewność, że olej pochodzi z turbosprężarki i mamy przynajmniej pewność, że wtedy z turbo dzieje się coś niedobrego.


Obrazek

Awatar użytkownika
robertsobol1983
Forum Master
Forum Master
Posty: 1000
Rejestracja: wt lis 25, 2008 10:42
Lokalizacja: Milicz

Post autor: robertsobol1983 » sob cze 20, 2009 16:13

Dobra dzieki kolego troszke wchłonełem tej wiedzy dzis i sie zmeczyłem hehe. Zastanowie sie jeszcze nad tym patentem Oil Catch Tanka i moze sobie go zastosuję. Mam tylko pytanie bo przeglądnełem wiele patentów na ta odmę i jak myslisz chyba najlepiej bedzie uzyc taki patent by nie zslepiac korkiem przy dolocie tylko poprowadzic spowrotem weżem ale przez jakis zbiornik z filtrem bo takie wyprowadzanie w butelke czy rurka poza silnik to czytałem albo smierdzi ilw aucie albo zima rurka zamarza itp wiec chyba bedzie najlepiej wymyslic patent gdzie jest z werzem wrotnym do dolotu tylko juz przefiltrowana odma

[ Dodano: 20 Cze 2009 16:15 ]
No i własnie bo czytałem gdzies tam ktos pisał ze zaslepienie w jakims tam stopniu wpływa na ilosc powietrza zasysanego i moze to miec rozne skutki wiec najlepiej wpiac sie z powrotem do dolotu


Ani Mazda, ani Merca gwiazda nie da Ci tyle, co VW JAZDA :)

NIE UDZIELAM PORAD I NIE ANALIZUJE LOGÓW NA PW

DANIEL LHR
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 520
Rejestracja: czw cze 07, 2007 00:28
Lokalizacja: hrubieszów

Post autor: DANIEL LHR » sob cze 20, 2009 19:05

mozna jezdzic bez tej chlodniczki , ale napewno bedzie sie wolnikj nagrzewal plyn chlodniczy na zimnym silniku



Awatar użytkownika
robertsobol1983
Forum Master
Forum Master
Posty: 1000
Rejestracja: wt lis 25, 2008 10:42
Lokalizacja: Milicz

Post autor: robertsobol1983 » sob cze 20, 2009 19:16

Ale skoro to jest chłodnica recylkulacji spalin a ja mam zaślepiony i wyłaczony EGR w ECU to czy juz przez zaslepienie EGR nie spowodowałem to ze ta chłodnica juz stała sie całkowicie bezurzyteczna i czy ja bede miał sprawna czy nnie to na jedno wychodzi przez to ze mam EGR zaslepiony....


Ani Mazda, ani Merca gwiazda nie da Ci tyle, co VW JAZDA :)

NIE UDZIELAM PORAD I NIE ANALIZUJE LOGÓW NA PW

Awatar użytkownika
fleshu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1018
Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Kontakt:

Post autor: fleshu » sob cze 20, 2009 19:28

robertsobol1983 pisze:albo smierdzi ilw aucie albo zima rurka zamarza itp wiec chyba bedzie najlepiej wymyslic patent gdzie jest z werzem wrotnym do dolotu tylko juz przefiltrowana odma

Odma nie zamarza > a przynajmniej nie powinna tego robić (wersja na Finlandie ma grzałkę w odmie) bo jest krótka > wywalony wężyk będzie namarzał jeżeli cały zabije się parami (gdzieś pewnie koło 6-7 lat jazdy). Jeżeli wepniesz tak jak jest oryginales tylko przez oil cath-a i dasz go w zimne miejsce to namarźnie jeszcze szybciej > musi być prawie przyklejony do silnika >>>> a samo rozwiązanie - nadal z obiegiem zamkniętym > ograniczy wywalanie oliwki > ale całkiem ona nie zniknie z dolotu.

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2899794#2899794

Każdy robi jak chce >>> odma w kanale ssącym to tylko EKO rozwiązanie VW > Szkoda tylko że to eko tak mocno szkodzi.

[ Dodano: 20 Cze 2009 19:29 ]
I ps Jak zaślepicie EGR > to nie ma żadnej recyrkulacji!!!

[ Dodano: 20 Cze 2009 19:49 ]
I jeszcze coś > skoro EGR > zrobiona zmiana programowa > to po co dalej grucha ma zasysać i egr ma pracować > przy zabiegu zaślepiania powinien być wężyk odłączony i zaślepiony. Twoja usterka była spowodowana zwiększonym uciągiem dla sztangi zaworu egr > nic go nie pchało od spodu (do etapu zaślepienia pchały spaliny) >>>>>>>>> A co do chłodnicy > teraz zupełnie nie jest potrzebna > wcześniej spełniała rolę podobną do IC > żeby powietrze które silnik dostaje było gęstrze a przynajmniej nie powodowało wzrostu temp normalnej tłoczonki tlenu >>>> no i przy okazji nie zapiekało oliwki walącej z odmy w samym kolektorze dolotowym. Teraz to czysty złom > i jego wpływ jest znikomy na działanie twojego silnika.



Awatar użytkownika
robertsobol1983
Forum Master
Forum Master
Posty: 1000
Rejestracja: wt lis 25, 2008 10:42
Lokalizacja: Milicz

Post autor: robertsobol1983 » ndz cze 21, 2009 13:11

fleshu pisze: I jeszcze coś > skoro EGR > zrobiona zmiana programowa > to po co dalej grucha ma zasysać i egr ma pracować > przy zabiegu zaślepiania powinien być wężyk odłączony i zaślepiony. Twoja usterka była spowodowana zwiększonym uciągiem dla sztangi zaworu egr > nic go nie pchało od spodu (do etapu zaślepienia pchały spaliny) >>>>>>>>>
No własnie czyli bład był u mnie taki że po zaslepieniu EGR i pewnymi zmianami w ECU by błedami mi auto nie sypało powinien byc sciagniety ten wężyk z góry EGR i zaślepiony bo w przeciwnym razie rozwala membrane w nim tak jak u mnie to sie stało tak???


Ani Mazda, ani Merca gwiazda nie da Ci tyle, co VW JAZDA :)

NIE UDZIELAM PORAD I NIE ANALIZUJE LOGÓW NA PW

Awatar użytkownika
fleshu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1018
Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Kontakt:

Post autor: fleshu » pn cze 22, 2009 17:50

Dokładnie > brak ciśnienia z twojej chłodnicy robi tak że tylko podciśnienie samo musi podciągnąć grzybek w EGR > nic nie pcha go od spodu > a przecie n18 ciągle nim steruje > a po co ma go otwierać na darmo?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 34 gości