wymiana łożyska na kolumnie mcphersona

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

urus87
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: ndz lip 27, 2008 20:48
Lokalizacja: Głuchołazy
Kontakt:

wymiana łożyska na kolumnie mcphersona

Post autor: urus87 » sob maja 23, 2009 10:05

Mam objaw chrobotanie przy skręcaniu przy wolnych prędkościach, lub w miejscu - domyślam się ze to łożyska na kolumnie, teraz moje pytanko, słyszałem, że to łożysko da sie wymienić tak, aby nie trzeba było robić zbieżności, zwłaszcza, że niedawno to robiłem a 60zł drogą nie chodzi, w szukajce nic nie znalazłem, chyba, że źle szukałem. Proszę o jakąś poradę za 1h zabieram sie za robotę, jak coś to będę jechał na żywca, może sie uda. :chytry:


Go go golfer ------> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3337532&highlight=#3337532

Shatyn
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: śr paź 01, 2008 23:53
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Shatyn » sob maja 23, 2009 10:28

Wymieniałem trzy dni temu i ustawienie zbieżności było konieczne.



kubass
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 71
Rejestracja: pt sty 05, 2007 17:40
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: kubass » sob maja 23, 2009 11:29

wcale nie jest konieczne . wyciagasz całego mcpersona bez ruszania zwrotnicy . wybijasz koncowke drązka wybijasz zwozen wahacza odkrecasz gorne mocowanie i wychodzi ci cały mc person na wierzch . oczywiscie odkręcasz tez zaciski :)
u mnie to zajeło jakies 3 godziny wymiana . troche sie meczyłem ze sróba mocowania amorka . bo tam trzeba miec taki klucz przez ktory mozna jeszcze wsadzic imbusa bo inaczej nie odkrecisz tego :/
skreciłem wszystko i zbierznosci ustawiac nie trzebabyło .

bardzo wazne jest to zeby odkrecic sruby od połosiek jak auto jeszcze ma koła na sobie . bo posniej ciezko bedzie
Ostatnio zmieniony sob maja 23, 2009 11:31 przez kubass, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » sob maja 23, 2009 11:32

KAZDA INGERENCJA W UKŁAD KIEROWNICZY LUB ZAWIESZENIA (przód)
wymaga korekty w ustawieniach
jesli chodzi o kolumnę to nie zbieżnosc a kąty nalezy skorygowac!!!!!!!!!!!!!!!!!!



kubass
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 71
Rejestracja: pt sty 05, 2007 17:40
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: kubass » sob maja 23, 2009 11:34

ale przeciez jak nie odkrecisz zwrotnicy tylko wyciagniesz ja z całą kolumna to nic sie tam nie zmienia . połoske wybijasz to pozniej tez ja wsadzasz na swoje miejsce . swozen dolny tak samo. wiec gdzie te kąty ?



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » sob maja 23, 2009 11:36

ps
zanim sie zabierzesz za wymianę łozyska kolumny
jak masz mozliwosc wstrzyknij w końcówkę drązka kierowniczego np (oleju) poruszaj kierownicą i wtedy zobaczysz czy cos się zmieni !!!



Awatar użytkownika
Beszczyk
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 313
Rejestracja: wt gru 23, 2008 12:30
Lokalizacja: NNM
Kontakt:

Post autor: Beszczyk » sob maja 23, 2009 11:56

JA GÓRNE ŁOŻYSKA WYMIENIAŁEM BEZ DEMONTOWANIA NICZEGO ODKRĘCIŁEM U GÓRY KOLUMNĘ , PODNIOSŁEM AUTO I UDAŁO SIĘ WYCIĄGNĄĆ GUMĘ Z ŁOŻYSKIEM SPRĘŻYNA TRZYMA SIĘ NADAL NA NAKRĘTCE WIĘC NIC SIĘ NIE DZIEJE. JEDNAK JAK ZMIENIA SIĘ GUMĘ TRZEBA USTAWIĆ KĄT KOŁA



kubass
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 71
Rejestracja: pt sty 05, 2007 17:40
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: kubass » sob maja 23, 2009 12:11

dobra to powiedzcie mi w takim razie jak kąt koła jest zle ustawiony to w czym to sie objawia ? bo ja nic nie ustawiałem po wymianie u siebie i moze to był moj błąd ?
Ostatnio zmieniony sob maja 23, 2009 12:22 przez kubass, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » sob maja 23, 2009 15:31

kubass pisze:jak kąt koła jest zle ustawiony to w czym to sie objawia
http://www.wwc.pl/zbieznosc.html
http://www.infosamochody.pl/artykul,id_ ... zenia.html
Ostatnio zmieniony sob maja 23, 2009 15:32 przez dziejo, łącznie zmieniany 1 raz.



urus87
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: ndz lip 27, 2008 20:48
Lokalizacja: Głuchołazy
Kontakt:

Post autor: urus87 » sob maja 23, 2009 22:16

Mi się udało i raczej zbieżności (w sumie całej geometrii) nie będę robić, ponieważ nic odpowiedzialnego za zbieżność nie ruszałem, a poza tym samochód prowadzi się dobrze, różnicy nie czuć. Jak ktoś chce to niech Se robi zbieżność ja wychodzę z założenia skoro nie widać różnicy to, po co przepłacać. Szczegóły mojego działania: podniosłem auto, ściągłem koło, zaciskami pozaciągałem sprężynę, odkręciłem obydwie śruby od góry, wcisnąłem trochę amortyzator tak, aby guma i łożysko wypadło, wymieniłem łożysko i poskręcałem całość.


Go go golfer ------> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3337532&highlight=#3337532

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 59 gości