wymiana paska alternatora golf III z samonapinaczem

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

monika rzonca

wymiana paska alternatora golf III z samonapinaczem

Post autor: monika rzonca » ndz sty 01, 2006 13:06

please, poradzcie jak się wymienia pasek i samonapinacz alternatora



Awatar użytkownika
Razal
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 929
Rejestracja: pn gru 13, 2004 11:09
Lokalizacja: Dolnośląskie
Kontakt:

Zacznijmy o dpowitania .... ;)

Post autor: Razal » ndz sty 01, 2006 13:58

Witam Nową UżytkoVWniczkę Naszego Forum w Nowym Roku 2006 !!!

A teraz do rzeczy ....

Z tego cio widzę w Twoim profilu to masz golfika 1,9 TD, podejrzewam, że jeśli chodzi o napinacz to jest tam niewielka różnica od TDI. Ja sam ostatnio przerabiałem ten temat i na początek zakupiłem nowy pasek 40zl + nową rolkę samonapinacza (plastikowa czarna) 70zł, dodatkowo zakupiłem sam napinacz paska bo miałem poprostu padnięty :( koszt oszałamijący 250 zł (ale to tylko wtedy gdy jest potrzeba) !! Tak czy inaczej polecam odkręcić obudowę filtra powietrza, następnie odkręcić napinacz paska wielorowkowego - 2 śruby imbusowe po prawej stronie alternatora, następnie zdemontować pręt samonapinacza (wyciągnąć go razem z rolką), założyć nowy pasek, zdiagnozować rolkę plastikową napinacza czy nie szumi i nie ma luzów jak zajechana to kupić i wymienić, polecam przedewszystkim nasmarować pręt przed włożeniem na miejsce, ponownie założyć napinacz, wszystko skręcić w całość i śmigać do następnej wymiany :bigok:

Pozdrawiam


Było: MK2 1,6 / MK3 GT TDI-VP / PASSAT B5 TDI-PD / Jest: PASSAT B6 TDI-CR / Lupo 1,0 / MK4 1,4 16V

monika rzonca

Re: Zacznijmy o dpowitania .... ;)

Post autor: monika rzonca » ndz sty 01, 2006 14:14

Razal pisze:Witam Nową UżytkoVWniczkę Naszego Forum w Nowym Roku 2006 !!!

A teraz do rzeczy ....

Z tego cio widzę w Twoim profilu to masz golfika 1,9 TD, podejrzewam, że jeśli chodzi o napinacz to jest tam niewielka różnica od TDI. Ja sam ostatnio przerabiałem ten temat i na początek zakupiłem nowy pasek 40zl + nową rolkę samonapinacza (plastikowa czarna) 70zł, dodatkowo zakupiłem sam napinacz paska bo miałem poprostu padnięty :( koszt oszałamijący 250 zł (ale to tylko wtedy gdy jest potrzeba) !! Tak czy inaczej polecam odkręcić obudowę filtra powietrza, następnie odkręcić napinacz paska wielorowkowego - 2 śruby imbusowe po prawej stronie alternatora, następnie zdemontować pręt samonapinacza (wyciągnąć go razem z rolką), założyć nowy pasek, zdiagnozować rolkę plastikową napinacza czy nie szumi i nie ma luzów jak zajechana to kupić i wymienić, polecam przedewszystkim nasmarować pręt przed włożeniem na miejsce, ponownie założyć napinacz, wszystko skręcić w całość i śmigać do następnej wymiany :bigok:

Pozdrawiam


Dzięki za rady, ale nie mamy pewności jak ma przebiegać pasek alternatora( jaki długi ma być pasek), proszę o zdjęcie golf III 1.9 td z samonapinaczem.

pzdr



Awatar użytkownika
Razal
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 929
Rejestracja: pn gru 13, 2004 11:09
Lokalizacja: Dolnośląskie
Kontakt:

Re

Post autor: Razal » ndz sty 01, 2006 14:46

Zobacz w dowodzie jakie masz oznaczenie silnika (powinno być AAZ lub 1Y - jeżeli to TD)

Poniżej jest fotka wszystkich możliwych kombinacji pasków alternatora i innych - długość jest uzależniona m.in. np. od tego czy auto ma klime czy nie ma na fotce wszystko widać są rozmiary i długości :) Ponadto jak będziesz kupować pasek i podasz rok autka pojemność i np. oznaczenie silnika to dostaniesz taki pasek jak powinien być sprzedawca może się zapytać czy auto jest wyposażone w klimatyzację .....

tu masz rodzaje pasków dla Mk3 Diesel (silniki AAZ, 1Y, 1Z - ten to jest TDI więc nie taki jak Twój)


Obrazek

PZDR


Było: MK2 1,6 / MK3 GT TDI-VP / PASSAT B5 TDI-PD / Jest: PASSAT B6 TDI-CR / Lupo 1,0 / MK4 1,4 16V

greg

a jaki masz rodzaj napinacza

Post autor: greg » ndz sty 01, 2006 16:24

zaraz zaraz - ale TD to nie TDI więc czy aby na pewno tam jest samonapinacz w postaci rolki czy też tak jak w 1,9D - silnik 1Y - to jest napinacz pod alternatorem w postaci sprężyny - wystarczy wtedy poluzować alternator i sprężyna sama napina pasek.

[ Dodano: Nie Sty 01, 2006 3:28 pm ]
a dopiero wtedy jak będziesz widziała jaki rodzaj napinacza to pogadamy jak zmienić pasek i napiąć..
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.



Awatar użytkownika
Razal
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 929
Rejestracja: pn gru 13, 2004 11:09
Lokalizacja: Dolnośląskie
Kontakt:

Re: a jaki masz rodzaj napinacza

Post autor: Razal » ndz sty 01, 2006 16:45

greg pisze:zaraz zaraz - ale TD to nie TDI więc czy aby na pewno tam jest samonapinacz w postaci rolki czy też tak jak w 1,9D - silnik 1Y - to jest napinacz pod alternatorem w postaci sprężyny - wystarczy wtedy poluzować alternator i sprężyna sama napina pasek.

[ Dodano: Nie Sty 01, 2006 3:28 pm ]
a dopiero wtedy jak będziesz widziała jaki rodzaj napinacza to pogadamy jak zmienić pasek i napiąć..
Koleżanka pisze o samonapinaczu - ale to różnie może być, na fotce :gora: są w zasadzie wszystkie typy do silników DIESLA oprócz chyba AFN


Było: MK2 1,6 / MK3 GT TDI-VP / PASSAT B5 TDI-PD / Jest: PASSAT B6 TDI-CR / Lupo 1,0 / MK4 1,4 16V

monika rzonca

Post autor: monika rzonca » pn sty 02, 2006 19:53

hello,
mam AAZ bez klimy. 3 koła i rolka napinająca.
pzdr



Awatar użytkownika
Darklight
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: pn lis 21, 2005 23:49
Lokalizacja: Stolica
Kontakt:

Post autor: Darklight » pn sty 02, 2006 20:55

wejdz najlepiej na www.inter-cars.pl i tu mozesz zakupic online te czesci ktore potrzebujesz.
ja zakupilem paski contitech tyle ze napinacza pompy wspomagania i alternatora firmy CONTITECH. koszt 55zl + 50zl za zalozenie ich w serwisie shella



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 57 gości