wymiana paska alternatora golf III z samonapinaczem
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
wymiana paska alternatora golf III z samonapinaczem
please, poradzcie jak się wymienia pasek i samonapinacz alternatora
- Razal
- Gadatliwa bestia
- Posty: 929
- Rejestracja: pn gru 13, 2004 11:09
- Lokalizacja: Dolnośląskie
- Kontakt:
Zacznijmy o dpowitania .... ;)
Witam Nową UżytkoVWniczkę Naszego Forum w Nowym Roku 2006 !!!
A teraz do rzeczy ....
Z tego cio widzę w Twoim profilu to masz golfika 1,9 TD, podejrzewam, że jeśli chodzi o napinacz to jest tam niewielka różnica od TDI. Ja sam ostatnio przerabiałem ten temat i na początek zakupiłem nowy pasek 40zl + nową rolkę samonapinacza (plastikowa czarna) 70zł, dodatkowo zakupiłem sam napinacz paska bo miałem poprostu padnięty koszt oszałamijący 250 zł (ale to tylko wtedy gdy jest potrzeba) !! Tak czy inaczej polecam odkręcić obudowę filtra powietrza, następnie odkręcić napinacz paska wielorowkowego - 2 śruby imbusowe po prawej stronie alternatora, następnie zdemontować pręt samonapinacza (wyciągnąć go razem z rolką), założyć nowy pasek, zdiagnozować rolkę plastikową napinacza czy nie szumi i nie ma luzów jak zajechana to kupić i wymienić, polecam przedewszystkim nasmarować pręt przed włożeniem na miejsce, ponownie założyć napinacz, wszystko skręcić w całość i śmigać do następnej wymiany
Pozdrawiam
A teraz do rzeczy ....
Z tego cio widzę w Twoim profilu to masz golfika 1,9 TD, podejrzewam, że jeśli chodzi o napinacz to jest tam niewielka różnica od TDI. Ja sam ostatnio przerabiałem ten temat i na początek zakupiłem nowy pasek 40zl + nową rolkę samonapinacza (plastikowa czarna) 70zł, dodatkowo zakupiłem sam napinacz paska bo miałem poprostu padnięty koszt oszałamijący 250 zł (ale to tylko wtedy gdy jest potrzeba) !! Tak czy inaczej polecam odkręcić obudowę filtra powietrza, następnie odkręcić napinacz paska wielorowkowego - 2 śruby imbusowe po prawej stronie alternatora, następnie zdemontować pręt samonapinacza (wyciągnąć go razem z rolką), założyć nowy pasek, zdiagnozować rolkę plastikową napinacza czy nie szumi i nie ma luzów jak zajechana to kupić i wymienić, polecam przedewszystkim nasmarować pręt przed włożeniem na miejsce, ponownie założyć napinacz, wszystko skręcić w całość i śmigać do następnej wymiany
Pozdrawiam
Było: MK2 1,6 / MK3 GT TDI-VP / PASSAT B5 TDI-PD / Jest: PASSAT B6 TDI-CR / Lupo 1,0 / MK4 1,4 16V
Re: Zacznijmy o dpowitania .... ;)
Razal pisze:Witam Nową UżytkoVWniczkę Naszego Forum w Nowym Roku 2006 !!!
A teraz do rzeczy ....
Z tego cio widzę w Twoim profilu to masz golfika 1,9 TD, podejrzewam, że jeśli chodzi o napinacz to jest tam niewielka różnica od TDI. Ja sam ostatnio przerabiałem ten temat i na początek zakupiłem nowy pasek 40zl + nową rolkę samonapinacza (plastikowa czarna) 70zł, dodatkowo zakupiłem sam napinacz paska bo miałem poprostu padnięty koszt oszałamijący 250 zł (ale to tylko wtedy gdy jest potrzeba) !! Tak czy inaczej polecam odkręcić obudowę filtra powietrza, następnie odkręcić napinacz paska wielorowkowego - 2 śruby imbusowe po prawej stronie alternatora, następnie zdemontować pręt samonapinacza (wyciągnąć go razem z rolką), założyć nowy pasek, zdiagnozować rolkę plastikową napinacza czy nie szumi i nie ma luzów jak zajechana to kupić i wymienić, polecam przedewszystkim nasmarować pręt przed włożeniem na miejsce, ponownie założyć napinacz, wszystko skręcić w całość i śmigać do następnej wymiany
Pozdrawiam
Dzięki za rady, ale nie mamy pewności jak ma przebiegać pasek alternatora( jaki długi ma być pasek), proszę o zdjęcie golf III 1.9 td z samonapinaczem.
pzdr
- Razal
- Gadatliwa bestia
- Posty: 929
- Rejestracja: pn gru 13, 2004 11:09
- Lokalizacja: Dolnośląskie
- Kontakt:
Re
Zobacz w dowodzie jakie masz oznaczenie silnika (powinno być AAZ lub 1Y - jeżeli to TD)
Poniżej jest fotka wszystkich możliwych kombinacji pasków alternatora i innych - długość jest uzależniona m.in. np. od tego czy auto ma klime czy nie ma na fotce wszystko widać są rozmiary i długości Ponadto jak będziesz kupować pasek i podasz rok autka pojemność i np. oznaczenie silnika to dostaniesz taki pasek jak powinien być sprzedawca może się zapytać czy auto jest wyposażone w klimatyzację .....
tu masz rodzaje pasków dla Mk3 Diesel (silniki AAZ, 1Y, 1Z - ten to jest TDI więc nie taki jak Twój)
PZDR
Poniżej jest fotka wszystkich możliwych kombinacji pasków alternatora i innych - długość jest uzależniona m.in. np. od tego czy auto ma klime czy nie ma na fotce wszystko widać są rozmiary i długości Ponadto jak będziesz kupować pasek i podasz rok autka pojemność i np. oznaczenie silnika to dostaniesz taki pasek jak powinien być sprzedawca może się zapytać czy auto jest wyposażone w klimatyzację .....
tu masz rodzaje pasków dla Mk3 Diesel (silniki AAZ, 1Y, 1Z - ten to jest TDI więc nie taki jak Twój)
PZDR
Było: MK2 1,6 / MK3 GT TDI-VP / PASSAT B5 TDI-PD / Jest: PASSAT B6 TDI-CR / Lupo 1,0 / MK4 1,4 16V
a jaki masz rodzaj napinacza
zaraz zaraz - ale TD to nie TDI więc czy aby na pewno tam jest samonapinacz w postaci rolki czy też tak jak w 1,9D - silnik 1Y - to jest napinacz pod alternatorem w postaci sprężyny - wystarczy wtedy poluzować alternator i sprężyna sama napina pasek.
[ Dodano: Nie Sty 01, 2006 3:28 pm ]
a dopiero wtedy jak będziesz widziała jaki rodzaj napinacza to pogadamy jak zmienić pasek i napiąć..
[ Dodano: Nie Sty 01, 2006 3:28 pm ]
a dopiero wtedy jak będziesz widziała jaki rodzaj napinacza to pogadamy jak zmienić pasek i napiąć..
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Razal
- Gadatliwa bestia
- Posty: 929
- Rejestracja: pn gru 13, 2004 11:09
- Lokalizacja: Dolnośląskie
- Kontakt:
Re: a jaki masz rodzaj napinacza
Koleżanka pisze o samonapinaczu - ale to różnie może być, na fotce są w zasadzie wszystkie typy do silników DIESLA oprócz chyba AFNgreg pisze:zaraz zaraz - ale TD to nie TDI więc czy aby na pewno tam jest samonapinacz w postaci rolki czy też tak jak w 1,9D - silnik 1Y - to jest napinacz pod alternatorem w postaci sprężyny - wystarczy wtedy poluzować alternator i sprężyna sama napina pasek.
[ Dodano: Nie Sty 01, 2006 3:28 pm ]
a dopiero wtedy jak będziesz widziała jaki rodzaj napinacza to pogadamy jak zmienić pasek i napiąć..
Było: MK2 1,6 / MK3 GT TDI-VP / PASSAT B5 TDI-PD / Jest: PASSAT B6 TDI-CR / Lupo 1,0 / MK4 1,4 16V
wejdz najlepiej na www.inter-cars.pl i tu mozesz zakupic online te czesci ktore potrzebujesz.
ja zakupilem paski contitech tyle ze napinacza pompy wspomagania i alternatora firmy CONTITECH. koszt 55zl + 50zl za zalozenie ich w serwisie shella
ja zakupilem paski contitech tyle ze napinacza pompy wspomagania i alternatora firmy CONTITECH. koszt 55zl + 50zl za zalozenie ich w serwisie shella
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 64 gości