Pobór prądu na postoju.

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Drozu
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 71
Rejestracja: sob kwie 07, 2007 13:50
Lokalizacja: Ostrzeszów/Opole
Kontakt:

Pobór prądu na postoju.

Post autor: Drozu » pt mar 27, 2009 22:23

Witam
w sylwestra wymieniłem akumulator na nowy (bosh silver). Wszystko do tej pory było ok, lecz ostatnio 4 dni w ogóle auta nie odpalałem... wczoraj wkładając kluczyk do stacyjki ledwo zakręcił rozrusznikiem ale odpalił... czyli akumulator rozładowany :/ Sprawdziłem miernikiem napięcie ładowania i z wszystkimi włączonymi odbiornikami prądu wynosi 14,1 V... normalnie 14,3 V :/ prąd ładowania wynosi 4A... więc tutaj wszystko jest ok no ale akumulator pusty :/ Przyszło mi do głowy jeszcze zmierzyć pobór prądu z akumulatora na postoju... tylko jak to najlepiej zmierzyć i czy da się to zrobić takim miernikiem ? http://elkom-serwis.com.pl/oferta/obraz ... master.jpg Jak go ustawić ? :P Ile powinna wynosić wartoś tego "uciekania" prądu ? Od jakiej wartości powinienem zacząć się martwić ?



agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » pt mar 27, 2009 22:36

jak sprawdziles prad ladowania???
da sie to sprawdzic tym miernikiem
oczywiscie na nie odpalonym silniku
wpinasz przewody pod COM i pod 20A
ustawiasz 20A~, jezeli prD BEDZIE MIAL WARTOSC MNIEJ NIZ 0,2A to przekrecasz na zakres 200mA~ i patrzysz ile pokaze
powinno byc ok 20mA, nie wiecej
jezeli masz podpiete radio w ten sposob ze dziala bez kluczyka w stacyjce to tu masz rozwiazanie problemu
jezeli masz centralke LPG to tez moz byc zle podpieta
jezeli bedzie prad podan 100mA lub w jego okolicach to odlacz radio, centralke LPG i inne rzeczy montoane nie fabryczne
odlaczajac po koli bedziesz wiedzial co jet przyczyna



Awatar użytkownika
Drozu
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 71
Rejestracja: sob kwie 07, 2007 13:50
Lokalizacja: Ostrzeszów/Opole
Kontakt:

Post autor: Drozu » pt mar 27, 2009 22:47

agrala pisze:jak sprawdziles prad ladowania???
Galwanometrem... chyba tak to sie nazywa ? :P Takie jak by szczypce, między które wkładam przewód od jednej klemy i pokazuje wartośc w amperach ;p

Mam radio które działa bez kluczyka w stacyjce, mam też instalacje LPG, jutro zmierze ten pobór prądu i zobacze czy nie jest zbyt duży... teraz już ciemno na dworze... Dzieki za odzew! :)



Awatar użytkownika
danioo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1095
Rejestracja: wt maja 15, 2007 22:56
Lokalizacja: JaVWorzno
Kontakt:

Post autor: danioo » sob mar 28, 2009 10:51

Drozu pisze:
agrala pisze:jak sprawdziles prad ladowania???
Galwanometrem... chyba tak to sie nazywa ? :P Takie jak by szczypce, między które wkładam przewód od jednej klemy i pokazuje wartośc w amperach ;p
może kolega ma na myśli miernik cęgowy ??

Przykład
Ostatnio zmieniony sob mar 28, 2009 10:52 przez danioo, łącznie zmieniany 1 raz.


zapraszam do oceny mojego golfika:
[url]http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=159996[/url]


[b]Kupię ciemne kierunki w zderzak ori FER lub HELLA[/b]

Awatar użytkownika
Drozu
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 71
Rejestracja: sob kwie 07, 2007 13:50
Lokalizacja: Ostrzeszów/Opole
Kontakt:

Post autor: Drozu » sob mar 28, 2009 12:28

danioo pisze: może kolega ma na myśli miernik cęgowy ??
O dokładnie coś takiego :) pomyliłem pojęcia ;p

[ Dodano: 28 Mar 2009 12:19 ]
Zmierzyłem ten pobór prądu... o zgrozo 0.85A! odłączyłem radio... 20mA :P no i teraz pytanie... czy to radio jest do wywalenia czy tez może jest jakoś źle wpięte do układu ? Radio jest stare... kaseciak sony... Dodam że o dziwo po odłączeniu radia zaczął mi działać brzęczyk sygnalizujący zapalone światła przy otwartych drzwiach! Z radiem nie działał! O co kaman ? :P
Ostatnio zmieniony sob mar 28, 2009 13:21 przez Drozu, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » sob mar 28, 2009 13:42

jak masz zmostkowane aby radio gralo bez klkuczyka brzeczyk niedziala.pobór bez radia i alarmu wynosi ok 0,02A.pamięć radia zawsze coś pobiera.sprawdz lampke w bagazniku czy gasnie bo 1 amper to duzo,o tym co pobiera prą duzo pisalismy i jak wyłapać co



Awatar użytkownika
Drozu
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 71
Rejestracja: sob kwie 07, 2007 13:50
Lokalizacja: Ostrzeszów/Opole
Kontakt:

Post autor: Drozu » sob mar 28, 2009 13:50

Lampka gaśnie... Jak wyjme całkiem radio z samochodu to pobór spada do 20mA więc wszystko jest ok i raczej nigdzie indziej prąd nie ucieka, no bo są jeszcze zegary, alarm, komputer LPG i one te 20mA na pewno wykorzystają. Zastanawia mnie tylko czy to wina samego radia czy też sposobu w jaki jest ono podłączone... pewnie bez włożenia innego radia się nie dowiem...


[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/336190.html][img]http://images.spritmonitor.de/336190.png[/img][/url] LPG

Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » sob mar 28, 2009 13:57

To stały problem po podłączaniu radia. W TYM temacie podano jak podłączyć radio bezpiecznie ale by grało bez kluczyka. Proste mostkowanie tamtych dwóch kabli zasilających jest niedopuszczalne, można tylko doprowadzić zasilanie do obu pinów po wyjęciu cienkiego!
Gdyby jednak radio po dokonaniu tych zmian nadal pobierało tak duży prąd (to jest aż ok 10 watów!) - to radio do naprawy lub na złom. No, albo przestawić na pracę tylko z zapłonem...



Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » sob mar 28, 2009 13:58

tylko jak mierzysz z alarmem to poczekaj z 2 min,wtedy alarm sie juz uzbroi.na początku więcej prądu pobiera alarm.



Awatar użytkownika
Drozu
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 71
Rejestracja: sob kwie 07, 2007 13:50
Lokalizacja: Ostrzeszów/Opole
Kontakt:

Post autor: Drozu » sob mar 28, 2009 14:53

Dzięki panowe :bigok: :) będe dzisiaj jeszcze myślał co zrobić z tym radiem... Dam znać jak uda mi się to naprawic :)

[ Dodano: 28 Mar 2009 16:17 ]
Ok dorwałem się do tej mojej kostki ale nic nie rozumiem... U mnie wygląda to tak:
Obrazek

pin 8 to masa.
pod pin 7 i 4 wchodzi ten sam jeden przewód na którym jest +12v, jest po prostu rozdwojony i wchodzi w oba gniazda
pod pin 5 i 6 też są podłączone jakies kable, na których nie ma napięcia.
Jest też jeden zaizolowany kabelek, który w ogóle nie jest podłączony.

Jak powinno być to podłączone ? nie zależy mi na tym aby radio grało bez kluczyka... fajnie by było gdyby się w ogole wyłączalo po zgaszeniu silnika.
Ostatnio zmieniony sob mar 28, 2009 17:25 przez Drozu, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » sob mar 28, 2009 21:42

To jest wersja bez kluczyka, inne połączenia w tamtym temacie.
Jeśli zasilaniem jest kabel czerwono-biały lub z niego pobrany to jest O.K., robił to fachman i nie ma co poprawiać. Dziwi mnie tylko zadziałanie brzęczyka, powinien on działać w tym układzie; możliwe jest złączenie gdzieś głębiej w instalce.
"6" to podświetlenie z podświetlenia zegarów, jest ono regulowane razem z zegarami kółeczkiem przy wyłączniku świateł.
"5" to sterowanie anteny automatycznej, nie zasilanie! Przy dobrych radiach można nim sterować włączanie się nawet kilkusetwatowego wzmacniacza ale zawsze przez przekaźnik!. Prąd ma pojawiać się z chwilą włączenia radia.
Tak więc za nadmierny pobór prądu odpowiada już tylko wada czy awaria samego radia.



Awatar użytkownika
Drozu
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 71
Rejestracja: sob kwie 07, 2007 13:50
Lokalizacja: Ostrzeszów/Opole
Kontakt:

Post autor: Drozu » sob mar 28, 2009 22:01

OK dzięki :) W takim razie ten zaizolowany kabelek to jest ten który biegnie od stacyjki ?

Teoretycznie jeśli więc podłącze ten nieużywany kabelek pod pin 7, a ten czerwono-biały z napięciem +12V tylko pod pin 4 to wówczas będzie taka sytuacja że radio będzie działało tylko po włączeniu stacyjki ?


[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/336190.html][img]http://images.spritmonitor.de/336190.png[/img][/url] LPG

Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » sob mar 28, 2009 23:18

Tak, dla większości sprzętu jest to odpowiedni układ, powinien tu działać. Są jednak radia które wymagają innych połączeń ale to rzadkość. Sprawdź jednak czy na cienkim brązowo-czerwonym napięcie jest z włożonym kluczykiem ale bez kluczyka żeby napięcia nie było. Oznaczałoby to, że jest jeszcze gdzieś złączony ze stałym plusem.



Awatar użytkownika
Drozu
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 71
Rejestracja: sob kwie 07, 2007 13:50
Lokalizacja: Ostrzeszów/Opole
Kontakt:

Post autor: Drozu » sob mar 28, 2009 23:36

Sprawdziłem ten nieużywany kabelek i nie ważne czy jest kluczyk, czy też go nie ma to napięcia na tym kabelku brak... tak powinno być... ? U mnie jest on w ogóle granatowo-błękitny.


[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/336190.html][img]http://images.spritmonitor.de/336190.png[/img][/url] LPG

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 72 gości