Wymiana filtru paliwa [MK3 1.9 TDI] [poradnik fotostory]

Gotowe opisy różnych podzespołów aut, także nasze porady.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Wymiana filtru paliwa [MK3 1.9 TDI] [poradnik fotostory]

Post autor: Adamm » śr mar 30, 2005 17:32

Witam.

Pomyslalem ze przy okazji wymiany u siebie filtru paliwa opisze cala ta procedure popierajac ja zdjeciami, aby osoby slabiej radzace sobie z mechanika mogly same to zrobic.

Cala wymiana zajela mi ok 10 min.

Do wymiany nalezy zaopatrzyc sie w kombinerki, odpowiedni srubokret gwiazdkowy, szmatke no i oczywiscie filtr paliwa :D

Na poczatku trzeba zlokalizowac filtr paliwa :D co chyba nie jest trudne ale oto on Obrazek


gdy juz wiemy jak to cudo wyglada nalezy je wyjac z obejmy. nalezy dokonac tego poprzez poluzowanie sruby zaznaczonej na zdjeciu biala strzalka
Obrazek


jesli jest Wam sie ciezko do niej dostac (tak bylo u mnie) proponuje zdjac rure od dolotu powietrza (czerwona strzalka). Zdejmuje sie ja poprzez zdjecie (odsuniecie) opasek zaciskowych (biale strzalki)
Obrazek

gdy juz to zrobimy mamy wtedy w miare swobodny dostep do sruby ktora trzyma obejme filtra. Po jej poluzowaniu wyciagamy wiltr do gory tak jak jest na pokazane na zdjeciu. UWAGA moze ciec filtr paliwa z dolnej jego czesci (tak przynajmniej bylo u mnie, cieklo z tego bialego czegos pod spodem) najlepiej podlozyc jakas szmate lub pojemnik zeby nie chlapac po silniku. Obrazek


gdy juz sie z tym uporamy bierzemy sie za odkrecanie metalowych cybantow i wyjecie zawleczki (czerwone strzalki) a nastepnie za odlaczenie przewodow paliwowych od filtra Obrazek

po zdjeciu przewodow ukazuje nam sie taki widok Obrazek

teraz w miejsce starego wkladamy nowy filtr podpinamy przewody zakrecamy cybanty i wkladamy zawleczke Obrazek

nastepnie umieszczamy filtr w obejmie dokrecamy srube trzymajaca i zakladamy rure dolotu powietrza (na zdjeciu nie ma jeszcze jej zalozonej)
Obrazek

i na tym koniec juz po wszystkim. teraz jedynie trzeba odpalic auto aby zalac filtr paliwa. ja odpalilem po paru chwilach zgaslo potem kilkukrotnie krecilem silnikiem do momentu odpalenia auta.

Cena zakupionego przezemnie filtra w intercars to ok 46 zl (znizka 10% :D) a filtr jaki jest to kazdy widzi. mam nadzieje ze dobry.

Mam nadzieje ze pomoze to komus w samodzielnej wymianie.

Jesli admini uznaja ze temat jest w niewlasciwym miejscu to prosze o jego przeniesienie.

Pozdrawiam


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » śr mar 30, 2005 18:14

Mogę dodać tylko tyle, że przed założeniem warto filtr zalać paliwem - łatwiej wtedy odpowietrzyć układ.


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

Awatar użytkownika
roberts
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: czw lut 24, 2005 21:34
Lokalizacja: Kraków

Post autor: roberts » śr mar 30, 2005 19:48

Czyżbyś miał również doświadczenie z wymianą przpływomierza?



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » śr mar 30, 2005 20:10

nie jeszcze nie mialem takiej potrzeby i mam nadzieje ze nie bede mial a czemu pytasz??


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
roberts
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: czw lut 24, 2005 21:34
Lokalizacja: Kraków

Post autor: roberts » śr mar 30, 2005 20:57

Widze tam PIERBURGA i nie wiem czy orginalnie nie były bosha.No chyba że się mylę i to za filtrem to nie przepływka.Niech mnie ktoś poprawi
Ostatnio zmieniony śr mar 30, 2005 21:17 przez roberts, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » śr mar 30, 2005 21:14

owszem przepływka, a jak się dobrze przyjrzysz to zobaczysz nawet znaczek VW :grin:


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » śr mar 30, 2005 21:21

roberts pisze:Widze tam PIERBURGA i nie wiem czy orginalnie nie były bosha.No chyba że się mylę i to za filtrem to nie przepływka.Niech mnie ktoś poprawi
w 1Z był pierburg (na szczęście)


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

ryba_71
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 343
Rejestracja: pt paź 14, 2005 14:01
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: ryba_71 » wt gru 20, 2005 14:24

wydaje się mi, że zapomniałeś o uszczelce (oring) pod zaworkiem. A pozatym porada wporządku. Oby więcej takich osób na forum.



ZIELU

Post autor: ZIELU » śr gru 21, 2005 20:18

roberts pisze:Widze tam PIERBURGA i nie wiem czy orginalnie nie były bosha.No chyba że się mylę i to za filtrem to nie przepływka.Niech mnie ktoś poprawi
Co to jest PIERBURG i przepływka i do czego to służy?? Pytam bo nie wiem :otepienie:



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » śr gru 21, 2005 23:22

PIERBURG to chyba model lub producent tej czescie (moge sie mylic)
a przeplywka to przeplywomierz powietrza na dolocie. sluzy do pomiaru ilosci zasysanego powietrza (tak mi sie przynajmniej wydaje) :D


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

lukecz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: śr sie 09, 2006 14:55
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: lukecz » śr sie 09, 2006 15:31

Przegladajac forum, widze ze polecany jest filtr paliwa firmy Knecht.
Czy jest on gorszy od Bosch'a?
A jak na tle filtrow paliwa tych dwoch firm wypada taki filtron lub Hart? Jest roznica?



Awatar użytkownika
krystek007
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 184
Rejestracja: pt sie 18, 2006 14:12
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: krystek007 » czw wrz 07, 2006 12:33

Ja tylko dodam, że mimo wszystko, kto nie chce katować rozrusznika w aucie i akumulatora i zapowietrzać układu paliwowego, warto jest wlać paliwa wcześniej do nowego filtra, ja swojego katowałem godzine zanim doszedł do siebie! i było mi go naprawde szkoda!!!


Pozdrawiam.

marcin_krk
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 83
Rejestracja: ndz cze 15, 2008 13:05
Lokalizacja: Stalowa Wola

Post autor: marcin_krk » pn wrz 29, 2008 16:07

mam takie pytanie: jesli nie zaleje paliwa wczensije do fitra, to i tak da rade odpalic i nie bedzie zadnych problemow?
czy paliwo ze starego filtra moge przelac do nowego?


...

ODPOWIEDZ

Wróć do „FAQ”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 33 gości