MK4 - epc+check - problem

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

wzo4168
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: wt cze 21, 2005 19:27
Lokalizacja: Warszawa-Ochota

MK4 - epc+check - problem

Post autor: wzo4168 » pt lut 27, 2009 16:04

Witam

Dawno tu nie zaglądałem ale ostatnio pojawił sie problem z moim MK4.

A więc:
Dzisiaj podczas jazdy do pracy 2 razy zdarzyła się taka sytuacja:
Stojąc w korku silnik zgasł. Po odpaleniu check+ epc się świeciły, silnik chodził na stałych obrotach około 1500 i dodanie gazu niczym nie skutkowało. Ledwo udało mi się zjechać ze skrzyżowania bo samochód w ogóle nie miał mocy. Po odczekaniu jakieś 15 minut wszystko wróciło do normy (oczywiście check+ epc) świecą się dalej.
Silnik 1.6 AZD + gaz (jechałem na benzynie).

Dzięki


To już dzisiaj :)

Awatar użytkownika
damianp
Bora Power
Bora Power
Posty: 120
Rejestracja: czw wrz 04, 2008 08:48
Lokalizacja: Tarczyn/Warszawa
Kontakt:

...

Post autor: damianp » pt lut 27, 2009 16:10

Kolego przyczyn takiego zachowania samochodu moze byc wiele , jedno i rozsądne rozwiązanie to podłączyc samochód pod VAGa i sprawdzic co jest nie tak. :bajer:
Ostatnio zmieniony pt lut 27, 2009 16:16 przez damianp, łącznie zmieniany 2 razy.


Mój Borowik V5 zapraszam=>
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2693322#2693322

Awatar użytkownika
pszczyna
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2558
Rejestracja: śr lut 08, 2006 21:54
Lokalizacja: Pszczyna .Śląsk
Kontakt:

Post autor: pszczyna » pt lut 27, 2009 20:37

Mamy podobne silniki to wiec tak EPC za wysoka temperatura cieczy na króćcu wodnym (czujnik do wymiany lub coś nie tak z żarówką stopu ewentualnie z samym automatem stopu .
A –SHCECK jak byk sonda LAMBDA o ile to nie jest błąd chwilowy lub katalizator dziurawy , a nawet zawór EGR



wzo4168
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: wt cze 21, 2005 19:27
Lokalizacja: Warszawa-Ochota

Post autor: wzo4168 » ndz mar 01, 2009 17:59

Witam

Dzieki za odpowiedzi. W sobote mialem znowu ta sama sytuacje. Wyglada to jakby rzeczywiscie sie przegrzewal ale nie znam przyczyny. Najlepsze jest to ze odczekalem okolo 5 minut odpalilem bledy zniknely i wszytko gralo. Pozniej jak wracalem stalem w korku to samo 5 minut pauzy i znowu jazda.

I teraz nasuwa sie pytanie. Ostatnio konczyl mi sie plyn chlodniczy G12 nie mialem chwilowo wiec dolalem borygo. Czy to moze miec znaczenie ?
I dugie pytanie czy ewentualnie wentylator mogl sie spieprzyc chociaz temperatura jest zawsze w normie 90 stopni.

Czy jezeli bledy zniknely to podlaczenie do komputera cos pokaze ? Bledy sa zapisywane ?

Dzieki


To już dzisiaj :)

Awatar użytkownika
pszczyna
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2558
Rejestracja: śr lut 08, 2006 21:54
Lokalizacja: Pszczyna .Śląsk
Kontakt:

Post autor: pszczyna » ndz mar 01, 2009 18:04

wzo4168 pisze:Czy jezeli bledy zniknely to podlaczenie do komputera cos pokaze ? Bledy sa zapisywane ?

Tak są w pamięci



wzo4168
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: wt cze 21, 2005 19:27
Lokalizacja: Warszawa-Ochota

:

Post autor: wzo4168 » pn mar 02, 2009 12:19

Witam

Dzisiaj bylem na komputerku. Bledow bylo calkiem sporo poczawszy od zlej mieszanki po czujniki pedalu gazu, sondy lambdy itd. Panowie fachowcy wszytko posprawdzali i stwierdzili ze to sondy lambda. Napiecie na obu nie przekraczalo 0,55 V.
Lambdy niestety nie sa tanie i chce sie upewnic ze to moze byc to.

Dzisiaj znowu objawy zaczely sie zmieniac. Raz samochod w korku mi zgasl. Odpalilem go odrazu i co ciekawe pojawil sie tylko check ,moglem jechac ale nie dzialal obrotomierz. Po chwili samochod zgasl, odpalilem go ponownie i wszytko wrocilo do normy.

Poradzcie cos. Nie usmiecha mi sie wydac tyle kaski na darmo.

Dzieki


To już dzisiaj :)

Awatar użytkownika
Jacek75
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 09:16
Lokalizacja: Kraków
Auto: Golf Variant MK5 1.4 TSI 122hp
Silnik: CAXA
Kontakt:

Post autor: Jacek75 » pn mar 02, 2009 13:10

Czujnik temperatury płynu zawiera w sobie tak naprawdę 2 czujniki - jeden podaje dane na deskę drugi do komputera, ten drugi mozna sprawdzić za pomocą VAG na komputerze czy pokazuje prawidłowo. Tak a ilośc ponownych błedów może być spowodowana tymi zgaśnięciami. Sprawdź układ chłodzenia, termostat, pompa, szukaj na forum jak to zrobić.
Na chłodnicy jest kolejny czujnik który powoduje załączenie wentylatora.
Sondy da się sprawdzić niezależnie i jeżeli Panowie mówią, że są uszkodzone należaołoby im wierzyć, ale chyba nie one odpowiadają za gaśnięcie auta, kabli Ci coś nie pogryzło?


TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.

Magnus
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 185
Rejestracja: śr lis 19, 2008 21:00
Lokalizacja: SK
Kontakt:

Post autor: Magnus » pn mar 02, 2009 20:57

wzo4168 ja na Twoim miejscu sam bym to obadał....po prostu poswiec troche benzyny ,po robocie zejdz do auta jak wystygnie-odpal motor, otworz maske i czekaj do momentu az cos sie zacznie dziac. Jesli robi Ci sie cos takiego jak opisujesz wyzej, to problem moze byc wlasnie w wentylatorach- badź sterowniki wentylatorów. Silnik uzyska 95-99 stopni i zalancza wentylatory(sytuacja korkow)i wtedy moze gdzies jakies przepiecia wystepują i idzie pradem po innych ukladach i szaleją.

P.S. tez mam 1.6 AZD i jedyne co nie tak z nim to dziwne popiskiwanie przy obrotach 1800-3000.



mailman
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: ndz lis 02, 2008 17:31
Lokalizacja: Warszawa

Re: :

Post autor: mailman » pt gru 25, 2009 10:18

wzo4168 pisze:Witam

Dzisiaj bylem na komputerku. Bledow bylo calkiem sporo poczawszy od zlej mieszanki po czujniki pedalu gazu, sondy lambdy itd. Panowie fachowcy wszytko posprawdzali i stwierdzili ze to sondy lambda. Napiecie na obu nie przekraczalo 0,55 V.
Lambdy niestety nie sa tanie i chce sie upewnic ze to moze byc to.

Dzisiaj znowu objawy zaczely sie zmieniac. Raz samochod w korku mi zgasl. Odpalilem go odrazu i co ciekawe pojawil sie tylko check ,moglem jechac ale nie dzialal obrotomierz. Po chwili samochod zgasl, odpalilem go ponownie i wszytko wrocilo do normy.

Poradzcie cos. Nie usmiecha mi sie wydac tyle kaski na darmo.

Dzieki
Może ktoś poradzić w bardzo podobnej sytuacji tylko, że w trakcie jazdy, na ułamek sekundy obrotomierz jakby się wyłącza, spadają na sekundę obroty i po chwili znowu są jak gdyby nigdy nic. Resztę objawów wypisałem tutaj, lecz bez odpowiedzi.
Ostatnio zmieniony pt gru 25, 2009 10:19 przez mailman, łącznie zmieniany 1 raz.



MPPETERs
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: pt gru 25, 2009 15:39
Lokalizacja: Poznań

Post autor: MPPETERs » pt gru 25, 2009 16:06

Po podłączeniu do kompa, pokazywał błąd przepustnicy, czujnik ciśn. w rurze dolotowej, jednostka sterująca przepustnicą.
Samochód przejechał np. 3 tys km i rano miał problem z odpaleniem te przejechane kilometry nie dawały sygnału że jest coś nie tak. Po porannych problemach po przejechaniu np. 1 km zapalało się epc i następnie check, silnik nierówno pracował, lub jadąc koło 100 km na godzien-dynamicznie po zatrzymaniu się na światłach obroty wskakiwały na 1200. Nierówna praca silnika występuje przed zapaleniem się kontrolek. Nie ma reguły czy silnik jest ciepły czy zimny, jeśli jest zimny to jest problem z zapaleniem i następnie zapala się kontrolka na ciepłym podczas jazdy, Przepustnica była czyszczona i wymieniona. Na nowej i starej były te same błędy. Na jałowym biegu obroty się nie wahają. Czasami gasło epc i check po odpaleniu silnika, ale było to jednorazowe, do kolejnych kilku kilometrów. Następnie pojazdem już nie dało się jechać. Był wgrywany sterownik przepustnicy co za pierwszym razem dało efekt koło 300 km a następnie koło 3 tyś km.


Niestety po przejechaniu 300 km beż jakichkolwiek objaw znów zapaliła się kontrolka epc oraz check. CO ROBIĆ???
Ostatnio zmieniony wt sty 05, 2010 19:22 przez MPPETERs, łącznie zmieniany 2 razy.



Magnus
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 185
Rejestracja: śr lis 19, 2008 21:00
Lokalizacja: SK
Kontakt:

Post autor: Magnus » sob gru 26, 2009 21:25

Ciezko wyczyc co jest nie tak, troche malo informacji.
Warto podlaczyc pod kompa i zobaczyc jakie aktualnie bledy wyskakuja-to cos podpowie.
Nierowna praca silnika jest zawsze? czy tylko jak jest zimny czy jak cieply 90*,czy moze od ok 40* problem sie pojawia?czy w jezdzie czy tylko na jalowym biegu?obroty jak sie wahaja?
zerknij na przepustnice czy nie jest zabrudzona zas.
epc i check nie zapala sie czasem ponizej 1000obr/min--na jalowym badz przy ruszaniu?, i gasna po powtornym odpaleniu silnika?



brzozi
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: pn sty 18, 2010 23:25
Lokalizacja: Tychy

Post autor: brzozi » pn sty 18, 2010 23:37

MPPETERs, Witam jestem nowy na forum ,mam problem moim golfem 1,6 16v dokładni taki sam jak ten który opisywałeś na forum kontrolka epc, check obroty 1200 itp, mam pytanko czy poradziłeś sobie z tym a jak tak to w jaki sposób . Pozdrawiam



Awatar użytkownika
Jacek75
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 09:16
Lokalizacja: Kraków
Auto: Golf Variant MK5 1.4 TSI 122hp
Silnik: CAXA
Kontakt:

Post autor: Jacek75 » wt sty 19, 2010 10:59

brzozi, podjedź do kogoś kto ma vaga do sprawdzenia kompa.


TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.

mailman
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: ndz lis 02, 2008 17:31
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mailman » pn sty 25, 2010 00:32

brzozi pisze:MPPETERs, Witam jestem nowy na forum ,mam problem moim golfem 1,6 16v dokładni taki sam jak ten który opisywałeś na forum kontrolka epc, check obroty 1200 itp, mam pytanko czy poradziłeś sobie z tym a jak tak to w jaki sposób . Pozdrawiam
W moich objawach, bardzo zbliżonych do tych z wątku, pomogła wymiana czujnika obrotów silnika.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 65 gości