ustawienie rozrzadu...........

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

darek i jadzka
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 136
Rejestracja: pt lis 04, 2005 21:24
Lokalizacja: jadowniki

ustawienie rozrzadu...........

Post autor: darek i jadzka » sob gru 17, 2005 22:01

witam....czy moze mi ktos opisac jak ustawia sie rozrzad ,gdzie sa znaki .....moze ma ktos jakis schemat , wykres z pokazanymi znakami .....SILNIK 2E 2.0 8V pozdrawiam



Awatar użytkownika
NEMESIS
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 401
Rejestracja: sob mar 19, 2005 17:48
Lokalizacja: TRICITY
Kontakt:

Re: ustawienie rozrzadu...........

Post autor: NEMESIS » sob gru 17, 2005 22:31

Obrazek



Awatar użytkownika
JAFO
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 137
Rejestracja: śr paź 26, 2005 21:42
Lokalizacja: NLI N000 Warmia

Post autor: JAFO » sob gru 17, 2005 22:32

Wałek rozrządu:
1Cyl. krzywki na górze (oba zawory zamknięte). Znaczek na kole musi idealnie pokrywać się ze znaczkiem na silniku. (jeśli kopułka na głowicy, to ustawiona pierwsza świeca).

Wał:
Ustawiasz 1 tłok w GMP (na górze), znaczek na kole zamachowym w okienku obudowy sprzęgła musi się pokrywać ze znaczkiem na obudowie.
Jeśli aparat zapłonowy na bloku, to palec na pierwszą świecę, bo na jeden obrót palca rozdzielacza przypadają 2 obroty wału korbowego.

To jest standard.
Cylindry liczy się od paska rozrządu.

PO ZAŁOŻENIU SPRAWDŹ, CZY OBA ZNACZKI POKRYWAJĄ SIĘ JEDNOCZEŚNIE (MUSZĄ!), pokręć kluczem wał (ze 2 obroty), by sprawdzić, czy wszystko jest OK.


[ Dodano: Sob Gru 17, 2005 21:34 ]
NEMESIS pisze:Obrazek


a ja się tyle męczyłem opisując.... :pub:
Ostatnio zmieniony sob gru 17, 2005 22:37 przez JAFO, łącznie zmieniany 1 raz.



marek85
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 141
Rejestracja: śr lis 30, 2005 21:21
Lokalizacja: GLIWICE

Post autor: marek85 » sob gru 17, 2005 22:37

Ale na kole zamachowym sa 2 rodzaje znaków (blisko siebie), na który ustawic?



Awatar użytkownika
JAFO
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 137
Rejestracja: śr paź 26, 2005 21:42
Lokalizacja: NLI N000 Warmia

Post autor: JAFO » sob gru 17, 2005 22:42

Proste.
Na kole jest jeden znaczek (powinien być, bo na bloku są znaczki do rozrządu i zapłonu).
Najpierw sprawdź, w którą stronę obraca się koło zamachowe.
Ustawia się zawsze na ostatni znaczek zgodnie z obrotami silnika.
Wcześniejsze służą do ustawiania zapłonu. Wcześniejsze, bo zapłon zawsze następuje przed GMP.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » sob gru 17, 2005 22:43

to jeszcze jeden

[ Dodano: Sob Gru 17, 2005 9:44 pm ]
sorki nie mogę wkleić obrazka



Awatar użytkownika
JAFO
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 137
Rejestracja: śr paź 26, 2005 21:42
Lokalizacja: NLI N000 Warmia

Post autor: JAFO » sob gru 17, 2005 22:45

A najlepiej od razu przed wymianą ustaw sobie znaki (przy okazji sprawdzisz, jak powinny być ustawione).
Ustawiasz koło rozrządu na znaki i sprawdzasz, co jest w okienku. Jeśli nie ma nic, to jeszcze jeden obrót.



marek85
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 141
Rejestracja: śr lis 30, 2005 21:21
Lokalizacja: GLIWICE

Post autor: marek85 » sob gru 17, 2005 22:53

U mnie na kole sa 2 znaki - wciecie, i jeden tak wypukly, jakby kolo kraecilo sie w lewo to ten wypukly jest pierwszy, poten te wciecie, czyli pasek ma byc ustawiony na wciecie a na ten wypukly zapłon ?



Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » sob gru 17, 2005 22:58

Na kole zamachowym powienien jeden znak mieć symbol0 a drugi bez symbolu. Ustawiasz na 0 i już masz pierwszy cylinder u góry.



Awatar użytkownika
NEMESIS
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 401
Rejestracja: sob mar 19, 2005 17:48
Lokalizacja: TRICITY
Kontakt:

Post autor: NEMESIS » sob gru 17, 2005 23:04

marek85 pisze:U mnie na kole sa 2 znaki - wciecie, i jeden tak wypukly, jakby kolo kraecilo sie w lewo to ten wypukly jest pierwszy, poten te wciecie, czyli pasek ma byc ustawiony na wciecie a na ten wypukly zapłon ?
czytasz co chłopaki piszą ??? :chytry: Pierwszy to zapłon drugi położenie "0" GMP do ustawienia rozrządu..spójrz na rysunki masz na malowane... :grin: pozdroo



Awatar użytkownika
JAFO
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 137
Rejestracja: śr paź 26, 2005 21:42
Lokalizacja: NLI N000 Warmia

Post autor: JAFO » sob gru 17, 2005 23:06

jafo pisze:Ustawiasz koło rozrządu na znaki i sprawdzasz, co jest w okienku. Jeśli nie ma nic, to jeszcze jeden obrót.


[ Dodano: Sob Gru 17, 2005 22:09 ]
No i pod żadnym pozorem nie ustawiaj zapłonu po robocie, Musi od razu działać poprawnie!


JAK NIE UMIAŁEM I CHCIAŁEM UNIKNĄĆ EWENTUALNYCH KOSZTÓW NAUKI :helm: TO ODDAŁEM DO WARSZTATU. AUTO SPRAWNE WJECHAŁO I SPRAWNE MUSI WYJECHAĆ...
ZAPŁACIŁEM 90 PLN.
Ostatnio zmieniony sob gru 17, 2005 23:13 przez JAFO, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » sob gru 17, 2005 23:11

Jak można nie ustawić zapłonu po wymianie rozrządu ?? Każdorazowo należy ustawić zapłon na wartości podane przez fabryke. Nawet na nowym pasku można mieć źle ustawiony zapłon bo pasek z czasem się wydłuża.



Awatar użytkownika
JAFO
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 137
Rejestracja: śr paź 26, 2005 21:42
Lokalizacja: NLI N000 Warmia

Post autor: JAFO » sob gru 17, 2005 23:18

taz pisze:Jak można nie ustawić zapłonu po wymianie rozrządu ?? Każdorazowo należy ustawić zapłon na wartości podane przez fabryke. Nawet na nowym pasku można mieć źle ustawiony zapłon bo pasek z czasem się wydłuża.
Ale nikt z czasem nie reguluje zapłonu. Jeździ się od wymiany do wymiany. Najczęściej.
A zapłon raz ustawiony na nowym. Chyba, że w międzyczasie wystąpiła taka konieczność regulacji zapłonu.



darek i jadzka
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 136
Rejestracja: pt lis 04, 2005 21:24
Lokalizacja: jadowniki

Post autor: darek i jadzka » ndz gru 18, 2005 13:08

DZIEKUJE WSZYSTKIM ZA TE OPISY I RYSUNKI. TERAZ WIEM ZA CO SIE ZABRAC I GDZIE SA ZNAKI........POZDRAWIAM....



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 58 gości