Swiece podgrzewające płyn

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

leon79
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 686
Rejestracja: pt sie 22, 2008 20:39
Lokalizacja: Szydłowiec

Swiece podgrzewające płyn

Post autor: leon79 » sob sty 03, 2009 23:06

Panowie jak sprawdzić sprawność w/w świec??Auto mi sie dosc dlugo nagrzewa a podobno to moze byc powodem.Wyeliminowalem termostat bo po ok 15km dolny wąż od chłodnicy jest zupełnie zimny. Temp wtedy dochodzi ledwo do 70stopni.



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Re: Swiece podgrzewające płyn

Post autor: PinkFloyd » sob sty 03, 2009 23:10

leon79 pisze:Panowie jak sprawdzić sprawność w/w świec??Auto mi sie dosc dlugo nagrzewa a podobno to moze byc powodem.Wyeliminowalem termostat bo po ok 15km dolny wąż od chłodnicy jest zupełnie zimny. Temp wtedy dochodzi ledwo do 70stopni.
w 1Z nie było takich świec z tego co pamietam, poza tym sprawdz na vagu jaka jest temp. silnika. U mnie termostat otwierzał sie przy 80 zamiast przy 87 i tez miałęm podbny problem. Przy tych temperaturach chłodnica jest tak szybko schładzana ze dolny waż bedzie zawsze zimny. Profilaktycznie bym wymienił termostat. Poza tym TDI do 90st nagrzewa sie o tej porze od 5 do 10km.

[ Dodano: Sob 03 Sty, 2009 ]
Zawsze możesz sobie sam założyć podgrzewacz z innego TDI http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=207699&start=15



leon79
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 686
Rejestracja: pt sie 22, 2008 20:39
Lokalizacja: Szydłowiec

Post autor: leon79 » sob sty 03, 2009 23:14

U mnie sa te swiece (takie trzy na króćcu wychodzącym z bloku).Termostat zmieniany.


User

Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » sob sty 03, 2009 23:19

leon79 pisze:U mnie sa te swiece (takie trzy na króćcu wychodzącym z bloku).Termostat zmieniany.
To sprawdz czy działąja omomierzem, podłacz omomierz do jeden końcówki drugi do podstawy wynik 0,0 lub wiekrzy niz 5 ohm świeca niesprawna. W linku wyzej w temacie jest link kiedy działaja te świece. Poza tym w Mk III na podszybiu jest bezpiecznik do tych świec- sprawdz czesto sie przepala.



leon79
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 686
Rejestracja: pt sie 22, 2008 20:39
Lokalizacja: Szydłowiec

Post autor: leon79 » sob sty 03, 2009 23:26

Ale jesli sa niesprawne to moze to byc wynikime dosc dlugiego grzania sie??


User

Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » sob sty 03, 2009 23:34

leon79 pisze:Ale jesli sa niesprawne to moze to byc wynikime dosc dlugiego grzania sie??
może ale wiele 1Z nie ma podgrzewacza i sie nagrzewa po ok 10km do temp. roboczej. Sprawdz po tych 15km jaka temp. widzi Vag jak taka jak na desce czyli 70st to termostat niesprawny- czasami sie tak zdarza. Najlperzy to Wahlera , Vernety to badziewie czesto padaja lub sa juz zepsute jako nowe. Nie pamietam czy w 1Z pompa jak w TD w MKIII chodzi na wieloklinie czy juz na rozrządzie??? Mój kolega kiedys inaczej założył pasek na pompie i kreciła sie w druga strone i zle sie slinik grzał-ale w tamtym przypadku sie przegrzewał. Jezeli czujnik temp. ok to stawiam na termostat. Chyba ze ukłąd zalałes koncentatem i go nie rozcięczyłes w proporcji 50/50 to wtedy sam płyn źle odprowadza ciepło.
Ostatnio zmieniony sob sty 03, 2009 23:38 przez PinkFloyd, łącznie zmieniany 3 razy.



leon79
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 686
Rejestracja: pt sie 22, 2008 20:39
Lokalizacja: Szydłowiec

Post autor: leon79 » sob sty 03, 2009 23:39

Dzięki wielkie.Porównam tę temp. z vagiem


User

Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » sob sty 03, 2009 23:43

PinkFloyd pisze:w 1Z nie było takich świec z tego co pamietam
źle pamiętasz ;)
zasadę działania masz tu http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=101531



Awatar użytkownika
mariusz75
Forum Master
Forum Master
Posty: 1235
Rejestracja: śr wrz 05, 2007 17:31
Lokalizacja: pracownik ASO VOLKSWAGENA wielkopolska
Kontakt:

Post autor: mariusz75 » ndz sty 04, 2009 04:27

Warunki załanczania się świec:


--------------------------------------------------------------------------------

voss napisał/a:
jest to bezpiecznik od systemu 3 świec żarowych i podgrzewania płynu chłodniczego na króćcu wody i przekaźnik j359 i j325 ...
Warunki zalaczenia tych swiec :
- silnik pracuje od min. 10 s
- temp. plynu chlodzacego >70°
- temp. powietrza >5°
- obr. silnika < 800
- obciazenie Alternatora < 50% ( z tego sco pamietam )
jedna -" male grzanie " dwie lub trzy zalezne jest to od obciazenia alternatora ( te mozes sprawdzic w blocku 016 pole 01)

Temperatura powietrza mniejsza niż 5 stopni ale mierzona przez czujnik tenperatury powietrza doładowania w kolektorze ssacym.
A przy temp. otoczenia ok 0 stopni w kolektorze ssącym jest zawsze więcej niż 5 stopni a jest to spowodowane przez rogrzewanie sie zasysanego powietrz od turbosprężarki i tak naprawde te świece grzeja przy temp otoczenia poniżej -5, -7 stopni.

Czujnik temp zewnętrznej ten w prawej kratce zderzaka jest tylko do wyświetlacza MFA na szafie i jeśli ktoś nie ma MFA to nie ma tego czyjnika.
Czujnik temp zewnętrznej umieszczony na ECU jest tylko do klimy i jesli ktoś nie ma klimy to go nie ma.
Zaś czujnik temp powietrza doładowania w kolektorze ssącym ma każde TDI.
Ostatnio zmieniony ndz sty 04, 2009 12:37 przez mariusz75, łącznie zmieniany 1 raz.


DIAGNOSTYKA SILNIKÓW TDI
wymiana rozrządów, kompleksowe naprawy
okolice POZNANIA
Info: PW, GG, lub 502 813 462
MOJA CZARNA PEREŁA TDI XX JAHRE

Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » ndz sty 04, 2009 10:34

mariusz75 pisze:zasysanego powietrz od turbosprężarki
mariusz75 pisze:Zaś czujnik temp powietrza zasysanego w kolektorze ssącym ma każde TDI.
pompowanego przez turbo



Awatar użytkownika
mariusz75
Forum Master
Forum Master
Posty: 1235
Rejestracja: śr wrz 05, 2007 17:31
Lokalizacja: pracownik ASO VOLKSWAGENA wielkopolska
Kontakt:

Post autor: mariusz75 » ndz sty 04, 2009 12:39

damcio151 pisze:pompowanego przez turbo
Poprawiłem , źle przelałem myśli na papier :grin:


DIAGNOSTYKA SILNIKÓW TDI
wymiana rozrządów, kompleksowe naprawy
okolice POZNANIA
Info: PW, GG, lub 502 813 462
MOJA CZARNA PEREŁA TDI XX JAHRE

Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » ndz sty 04, 2009 13:16

mariusz75 pisze:
A przy temp. otoczenia ok 0 stopni w kolektorze ssącym jest zawsze więcej niż 5 stopni a jest to spowodowane przez rogrzewanie sie zasysanego powietrz od turbosprężarki i tak naprawde te świece grzeja przy temp otoczenia poniżej -5, -7 stopni.

.
A to sie zgadza świece żarowe grzały poniżej 5 st, a podgrzewajace płyn dopiero niedawno mi załapały jak w garażu rano było ok -5 st. Odpaliłem po ok 10 sek. pstrykniecie przekaźnika świec po nastepnej sekundzie drugiego i grzały trzy na raz i autko szybciutko sie nagrzało ale tak do 60 st. silnika.



Awatar użytkownika
sagon
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: wt lis 04, 2008 16:28
Lokalizacja: RP
Kontakt:

Post autor: sagon » ndz sty 04, 2009 15:01

leon79, Jezdzisz zima bez termoststu i dziwisz sie ,ze silnik sie dlugo nagrzewa?


AFN 165,5@380,8

Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » ndz sty 04, 2009 15:11

sagon pisze:leon79, Jezdzisz zima bez termoststu i dziwisz sie ,ze silnik sie dlugo nagrzewa?
he ? gdzie to wyczytałeś ?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 34 gości