Jakie świece żarowe do AFN?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Tominator
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 273
Rejestracja: ndz lip 02, 2006 00:08
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Jakie świece żarowe do AFN?

Post autor: Tominator » czw paź 30, 2008 14:20

Potrzebuję porady w sprawie świec żarowych, jakie dobre świece konkretnie kupić do mojego autka? (Seat Ibiza 1.9 TDI 98r AFN 110KM) Jaki numer cześci czy też długość bo potrzebuje na szybko wymienić bo wkrótce auta nie odpale:/



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » czw paź 30, 2008 14:56

Tominator pisze:bo wkrótce auta nie odpale:/
ja przy -15 odpalałem a wszystkie swiece mialem spalone

kup w Intercarsie BERU podaj ze silnik AFN i tam Ci dobiorą... zresztą są takie same jak do 1Z

[ Dodano: Czw Paź 30, 2008 13:59 ]
Świeca żarowa/płomieniowa
BERU
0100226227
Świeca żarowa/płomieniowa
Informacje Inter Cars o towarze
indeks: GN 855 0100226227
Cena brutto: 38,60 zł
nazwa: Świeca żarowa/płomieniowa
opis : BERU świeca żarowa szybkiego grzania AUDI 80
1,9TDI ; AUDI 100 2,5TDI 91-
producent: BERU
W MAGAZYNIE: >9
Ograniczenia
Napięcie [V]: 12
Natężenie prądu [A]: 16
Konstrukcja swiec żarowych: zdolny do nagrzewania wtórnego
Konstrukcja swiec żarowych: świeca żarowa ołówkowa
Rozmiar klucza: 10 mm
Wymiar gwintu: M 10x1
Długość całkowita [mm]: 92
Głębokość zabudowy [mm]: 25
Zbieżnośćstożka: 63°
Rodzaj połączenia: Ř 4 mm
Moment gnący [Nm]: 35
Moment obrotowy dokrecenia [Nm]: 15



Awatar użytkownika
research1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 375
Rejestracja: pt lis 04, 2005 23:37
Lokalizacja: Miasteczko Śląskie
Kontakt:

Post autor: research1 » czw paź 30, 2008 16:58

ja polecam świece NGK Y-732J, płaciłem w sklepie niecałe 140 zł za komplet (4szt.) do swojego golfa 1z 90KM - identyczne są do silnika AFN
na allegro możesz kupić komplet z wysyłką za niecałe 100zł
http://moto.allegro.pl/item453583150_sw ... skoda.html
Ostatnio zmieniony czw paź 30, 2008 17:04 przez research1, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
Tominator
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 273
Rejestracja: ndz lip 02, 2006 00:08
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Tominator » czw paź 30, 2008 19:43

cowboy pisze:ja przy -15 odpalałem a wszystkie swiece mialem spalone
No nie wiem mi na zimnym jak krece to muszę czasem z 5s krecic do tego jak zapali to jakby nie wszystkie gary na starcie chodziły i kupa niebieskiego z tyłu, po chwili się ustatkowywuje i jest ok, jak gasze na ciepłym i odpalam następnym razem to pali na dotyk.

Ok kupiłem Beru po 20zł/szt - takie same miałem w oryginale więc najgorsze nie będą a wymiana to dziecinnie prosta sprawa zajęło mi to 15 minut - myślałem że będzie trudniej

Jak się okazało 3 świece miałem spalone, 1 sprawna - wymieniłem oczywiście wszystkie
Ostatnio zmieniony sob lis 01, 2008 12:02 przez Tominator, łącznie zmieniany 3 razy.



Awatar użytkownika
manek271
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 457
Rejestracja: czw paź 19, 2006 20:16
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: manek271 » ndz lis 02, 2008 12:04

Ja do swojego afn-a zakupilem swiece FEBI (grupa bilstein),zaplacilem chyba po 20 czy 25 zlociszy i jak do tej pory sprawuja sie doskonale :grin:
cowboy pisze:ja przy -15 odpalałem a wszystkie swiece mialem spalone
Mi tez palil na wszystkich spalonych przy minusowej temperaturze ,lecz pewnego dnia jak dalo do pieca -15(odczuwalna temperatura z powodu duzej wilgotnoasci powietrza -25),auto nie chcialo zapalic dopiero po trzecim czy czwartym podejsciu zaskoczyl :grin: pozdrawiam :grin:


CHCESZ ZOBACZYC MOJE AUTO??? KLIK W BANEREK
Obrazek

Awatar użytkownika
tommy-cichy
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 129
Rejestracja: wt paź 30, 2007 19:23
Lokalizacja: Kluczbork/OPOLE
Kontakt:

Post autor: tommy-cichy » pn lis 17, 2008 21:59

Koledzy ja sie dolanczam do tematu,tez musze kupic swieczki bo ciezko mi pali na minusowych temperaturkach.
Co sadzicie o swiecach NGK D-POWER 4,zawsze uwazalem bo czytalem o tym ze NGK robi jedne z najlepszych swiec po CHEMPIONIE,zawsze jezdzilem na NGK a tu sie okazuje ze NGK ma najtansze swiece zarowe tansze od BERU.Te NGK kosztuja w intercarsie netto 17,38 za tyle je moge miec a reszta powyzej 30zł czemu te NGK takie tanie.Jezdzi ktos na nich jak sie sprawuja?



tomch
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 251
Rejestracja: ndz mar 09, 2008 13:08
Lokalizacja: Brzegi/Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: tomch » wt lis 18, 2008 00:14

tommy-cichy pisze:Jezdzi ktos na nich jak sie sprawuja?
Podpinam się pod pytanie.



Awatar użytkownika
Tominator
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 273
Rejestracja: ndz lip 02, 2006 00:08
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Tominator » pt lis 21, 2008 23:04

Oryginalne w Seacie są Beru więc nei ma sensu kupować innych. PZDR



Awatar użytkownika
gesiu 25
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 53
Rejestracja: sob paź 27, 2007 13:44
Lokalizacja: Cisek/Kędzierzyn-Kozle

Post autor: gesiu 25 » pt lis 21, 2008 23:47

Ja ostatnio kupiłem u mojego mechanika świeczki z boscha,mówił że są bardzo dobre bo takie chciałem.Jutro je wymienię to zobaczę co są warte,bo mi też przy minusie chodzi przez chwilę jak traktor i chmurę puszcza.

[ Dodano: 22 Lis 2008 15:17 ]
No i zacząłem wymieniać te świece i tragedia się stała.Dwie świece wymieniłem bez problemu a trzecia mi się chyba ukręciła.To znaczy kręci się ale nie mozna jej wykręcić.Odpaliłem silnik i jest wszystko normalnie ale boję się,że będzie trzeba głowicę ściągać:(Miał ktoś podobny przypadek?



Awatar użytkownika
Tominator
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 273
Rejestracja: ndz lip 02, 2006 00:08
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Tominator » sob lis 29, 2008 10:38

Ok problem już rozwiązany, winne całej sytuacji było kółko, mechanik wymienił kółko i zfrezował troszkę wał, nowe śruby, wymienił odrazu rozrząd tzn pasek i rolke oraz pasek od alternatora i od wspomagania. Na koniec zmierzył kompresje - wyszło równiutko 30,30,30,30 aż sam się dziwił że tak duzo jak na 10cio letniego diesla ale jak już tam kręcił na dole to mówił że kompresja jest bo czuje w rękach. Za całą robotę zapłaciłem 200zł także chyba nie najgorzej, teraz pali idealnie. Dzieki wszystkim za pomoc.
Obrazek



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 28 gości