"Emission workshop" - co to jest?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Hans_gd
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: pt paź 17, 2008 15:32
Lokalizacja: z kątowni

"Emission workshop" - co to jest?

Post autor: Hans_gd » wt paź 21, 2008 19:34

Przy każdym odplaniu auta zapala się taki napis. Czy ktoś wie może co to jest i z czym to jest związane?



Awatar użytkownika
malutki
Forum Master
Forum Master
Posty: 1051
Rejestracja: śr lis 15, 2006 12:03
Lokalizacja: Opole/Krapkowice
Kontakt:

Post autor: malutki » wt paź 21, 2008 20:51

na angielskim forum cos o tym znalazlem
http://uk-mkivs.net/forums/t/95295.aspx
moze ci pomoze


Clarion DXZ958 - Morel Hybrid Integra 402 - Morel 6W - Gladen RS10 - Phoenix Gold Ti600.4 - Phoenix Gold Ti1500.1
Szafa gra :-)

Awatar użytkownika
Kulon
Forum Master
Forum Master
Posty: 1994
Rejestracja: pt cze 15, 2007 15:38
Kontakt:

Post autor: Kulon » wt paź 21, 2008 21:02

Hans_gd, u mnie w MK4 jak to wyskakiwało to bład w ecu wskazywał na czujnik cieczy chłodzącej ( po wymianie nic już nie wyskakuje)
pozdro


Jeżeli miewasz problemy z kobietami, to miej na uwadze to, że z problemami trzeba się czasem przespać.
PL
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.

Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10502
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Re: "Emission workshop" - co to jest?

Post autor: doggie » wt paź 21, 2008 21:28

Hans_gd pisze:Przy każdym odplaniu auta zapala się taki napis. Czy ktoś wie może co to jest i z czym to jest związane?
jaki silnik?



Awatar użytkownika
Hans_gd
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: pt paź 17, 2008 15:32
Lokalizacja: z kątowni

Post autor: Hans_gd » wt paź 21, 2008 22:36

2.0 TDI 140 PS.



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10502
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Post autor: doggie » wt paź 21, 2008 23:24

Hans_gd pisze:2.0 TDI 140 PS.
z filtrem DPF?
a oprócz komunikatu jakieś odczuwalne zmiany? strata mocy?
Ostatnio zmieniony wt paź 21, 2008 23:26 przez doggie, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Hans_gd
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: pt paź 17, 2008 15:32
Lokalizacja: z kątowni

Post autor: Hans_gd » pt paź 24, 2008 14:03

Odczuwalnych zmian nie ma. tylko komunikat

a czy z filtrem DPF to nie wiem
Ostatnio zmieniony pt paź 24, 2008 14:07 przez Hans_gd, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10502
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Post autor: doggie » pt paź 24, 2008 14:17

Hans_gd pisze:Odczuwalnych zmian nie ma. tylko komunikat

a czy z filtrem DPF to nie wiem
być może coś się dzieje ze składem spalin, podstawowa rzecz to należy podłączyć pod VAG-a i odczytać błędy
Ostatnio zmieniony pt paź 24, 2008 14:18 przez doggie, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » pt paź 24, 2008 14:45

http://www.gaweda.com/Matschke/Forum/vi ... 8ee551ff22
Google nie gryzie :bajer:



DANIEL LHR
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 520
Rejestracja: czw cze 07, 2007 00:28
Lokalizacja: hrubieszów

Post autor: DANIEL LHR » sob paź 25, 2008 15:19

musisz miec jakies bledy w sterowniku silnika



Awatar użytkownika
GMS
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 702
Rejestracja: pn sie 11, 2008 00:51
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: GMS » ndz paź 26, 2008 00:52

pewnie pada przepustnica EGR-u (czesty temat)



Awatar użytkownika
gregorp123
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: pn lis 05, 2012 14:55

"Emission workshop" - co to jest?

Post autor: gregorp123 » wt lis 06, 2012 13:37

Chcialem otworzy kolejny temat ale jesli juz mowimy o takim komunikacie emission workshop albo garage! no to dodam swoje co nieco U mnie sytyacja byla poprzedzona kontrolka swiec zarowych i pozniej kontrolka silnika, auto weszlo w tryb awaryjnego zamulenia no i tak az do podpiecia pod kompa. Okazalo sie zapchanie filtra DPF i wywalony czujnik G450. Musielismy uruchomic awaryjne czyszczenie kodem 21295 (pelny opis procedury tutaj http://forum.vw-passat.pl/threads/55260 ... ch-DPF-FAP" onclick="window.open(this.href);return false; ).

Po oczyszczaniu awaryjnym poziom zanieczyszczen spadl do 18% ale poziom zanieczyszczen stalych liczony w gramach byl powyzej 60gramow czyli diagnoza filtr nadajacy sie do wymiany. Ogolnie problem, jesli juz kogos dotknie, polega na braku jakiegokolwiek sygnalu ze akcja czyszczenia sie zaczyna, w golfie jest to trudne do okreslenia bo nie swieci sie zaden sygnal na desce o trwajacym wypalaniu filtra, a kontrolka filtra zapali sie dopiero gdy jest pelny. Dlatego jesli ktos przesiada sie z typowego starszego ropniaka w nowszego golfa z zamontowanym DPFem jak to ja zrobilem, to musi sie liczyc z zadbaniem o to by dopilnowac i wyczuc silnik kiedy akcja sie zaczyna i wtedy -+ 3 bied obroty tak 2500obr i nie wiecej niz 70km/godz przez 10-20min. chodzi o to ze silnik zadaje dodatkowo tak dawke ON by podgrzac spaliny do wymagalnej temperatury aby pomoc mu przepalic filtr, lepsza metoda jest podpiecie VAG i jazda z kolega ktory stwierdzi kiedy warunki sa spelnione aby akcja sie zaczela, podobno auta w automacie mozna szybcie wyczuc kiedy jest akcja,najczescie dzieje sie to miedzy 300 a 800km. Jezeli ten moment zostanie przeoczony kilkakrotnie i akcja zostanie przerwana przez warunki na drodze to dochodzi do zapchania filtra. Ogolnie zywotnosc filtra DPF-FAP jest bardzo ograniczona i zalezna od sposobu jazdy i dystansow pokonywanych codziennie, na warunki polskie to pomiedzy srednio 200 a 250tys km, kazdy przypadek bedzie inny bo wszystko zalezy jak sie autem jezdzi. W Niemczech ten czas jest srednio ok 100tys km dluzszy. Bardzo wazna role spelnia tu jakosc ON i oleju jaki lejemy do niego (typ VW502.). Ja niestety nie zwracalem na takie rzeczy uwagi no i skonczylo sie tak jak sie skonczylo, trzeba bedzie pogonic dziada :) Zostaje mi wtedy jeszcze mojej dziewczyny szkodnik oktawka z BKC ktory tego problemu nie ma :)

P.S. Nowy filtr DPF do mojego golfa kosztuje (w Aso po znajomosci) 7500zl brutto. Firmy zajmujace sie wydechami zamiennikow nie oferuja bo jak to powiedzieli to za mlode auto zeby ktos produkowal. Jedyna opcja to ze szrotu znalezc z malym przebiegiem ale to i tak moze sie zatkac na amen gdy dozyje swojego kresu. Ja zamieniam na auto bez DPF albo mozna tez wycinac.



Awatar użytkownika
GMS
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 702
Rejestracja: pn sie 11, 2008 00:51
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

"Emission workshop" - co to jest?

Post autor: GMS » wt lis 06, 2012 21:58

wszystko generalnie w normie jak to w nowym aucie za kilka lat każdy diesel będzie maił filtr i nikt po za serwisem nie będzie mógł coś z tym zrobić... wszystko idzie do przodu naprawy w garażach się kończą wyłączanie filtrów też nie wszystko da się zrobić... a będzie gorzej...
zapomniałem dopisać że nowy diesel nie nadaję się do miasta i to należy sobie wbić do głowy



Awatar użytkownika
gregorp123
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: pn lis 05, 2012 14:55

"Emission workshop" - co to jest?

Post autor: gregorp123 » śr lis 07, 2012 20:01

emission garage- kolega tez to kiedys mial i opowiadal ze wydmuchal uszczelke (lub mechanik zapomnial zalozyc) na tym grubym gumowym przewodzie intercoolera i lapal lewe powietrze, najlepiej sprawdzic czy nie syczy gdzie na przewodzie powietrza doladowujacego i czy jest caly.
Ostatnio zmieniony śr lis 07, 2012 20:48 przez gregorp123, łącznie zmieniany 1 raz.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 26 gości