Przedmuchy silnika - z korka wlewu oleju
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- Maćkooo
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2032
- Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
- Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Przedmuchy silnika - z korka wlewu oleju
Witam
Jestem ciekaw waszych wypowiedzi na zadany temat. Mam dymienie/przedmuchy z korka.
Kompresja jest taka kolejno : 12,3 , 12,3 12,5 12,5. Silnik oleju nie bierze. Wiec zastanawam sie skąd te przedmuchy. Czy to poprostu kwestia "ten typ tak ma".
Drążyłem ten temat niedawno ale teraz jest wiecej info wiec moze cos wymyslimy wspólnymi siłami. Pierscienie wymienione, uszczelka pod głowicą i uszczelniacze zaworów.
Jestem ciekaw waszych wypowiedzi na zadany temat. Mam dymienie/przedmuchy z korka.
Kompresja jest taka kolejno : 12,3 , 12,3 12,5 12,5. Silnik oleju nie bierze. Wiec zastanawam sie skąd te przedmuchy. Czy to poprostu kwestia "ten typ tak ma".
Drążyłem ten temat niedawno ale teraz jest wiecej info wiec moze cos wymyslimy wspólnymi siłami. Pierscienie wymienione, uszczelka pod głowicą i uszczelniacze zaworów.
Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D
http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related
Zawsze do przodu :D
http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related
- krzysio1985
- Ma gadane
- Posty: 202
- Rejestracja: czw lis 15, 2007 23:40
- Lokalizacja: Kielce/Włoszczowa
- Kontakt:
niektore silniki nie pracuja na odkreconym korku, albo przynajmniej kuleja...spotkalem sie w audi 200 2.3T, seat ibiza 1.2 system porsche GLX, vw passat B3 2.0 jakisguti pisze:normalne, jakby po odkreceniu korka zdechl to wtedy sie martw
zwiazane to jest wydaje mi sie z podcisnieniami...
u mnie tez dmucha.Przedmuchy to normalne, wywolane ruchem tlokow w skrzyni korbowej.a dymienie??hmmm...pewnie podczas pracy cos tam spalin sie przecisnie przez pierscienie...Maćkooo pisze:Mam dymienie/przedmuchy z korka.
wydaje mi sie ze to norma skoro masz spore sprezanie.
kiedys spotkalem sie ze sprawdzaniem stanu silnika przez odkrecenie korka i poprostu polozenie go w gniazdo na odpalonym silniku...jak nie spada to silnik jest w dobrej kondycji .ciekawe na ile to jest wiarygodne
Ostatnio zmieniony czw paź 23, 2008 01:42 przez krzysio1985, łącznie zmieniany 1 raz.
Diesle mają chyba takie wygłuszenie nad wałkiem, spróbuj tak zrobić w benzynowcu to będziesz wyglądał jak biedronkalipasvw pisze:tak 3-4 tys obr wtedy nic nam nie powinno dmuchać ani lecieć spod korka. ja tak mam w moim na wolnych sobie dmucha a jak mu dodam gazu to cisza
Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
- powiem szczerze, że też ostatnio się nad tym zastanawiałem. I przeprowadziłem porównanie. I tak:krzysio1985 pisze:kiedys spotkalem sie ze sprawdzaniem stanu silnika przez odkrecenie korka i poprostu polozenie go w gniazdo na odpalonym silniku...jak nie spada to silnik jest w dobrej kondycji .ciekawe na ile to jest wiarygodne
Golf mkII 1.6 PN 184tyś przebiegu (mój) - z korka dmucha tak samo jak z rury wydechowej;
Ford Focus 134tyś (diesel jakiś) - dmucha niewiele mniej niż u mnie;
Citroen Berlingo 110 tyś. 1.4 benzyna - dmucha jak u mnie;
Skoda Octawia chyba 1.6 benzyna - przebieg nie pamiętam, ale bardzo mały, samochód ma niecały rok - nic nie dmucha, dosłownie zero.
Moim zdaniem dmuchaq
nie z korka w żaden sposób nie odzwierciedla kondycji silnika. Sam ruch tłoka w dół powoduje zwiększenie ciśnienia w skrzyni korbowej co objawia się przedmuchem. To czy z korka dmucha, czy nie - tak myślę - uzależnione jest od budowy układu odpowietrzenia skrzyni korbowej. Jeżeli odpowietrzenie jest blisko korka, to wydaje mi się, że przedmuchy będą większe, jeżeli gdzieś dalej, w szczególności niżej, wtedy przedmuchy mogą być m niejsze. Do tego dochodzi jeszcze wydajność takiego układu - jeżeli wężyk będzie cienki - przedmuchy większe, jeżeli gruby - mniejsze. Takie są moje przemyślenia.
- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
- Maćkooo
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2032
- Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
- Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Hmm czyli nadal nie mamy odpoiedzi skąd to się może brać. Ja tutaj mam 2 hiopotezy. Wiadomo że wymiana pierscieni przy zuzytej ściance cylindra da niewiele. Więc 1 hipotez jest taka że ucieka piescieniami.
2 z kolei wg mnie dotyczy zaworów. Nie jestem pewien czy mechanik który mi robił remont grzebał cos przy głowicy(wiem że wymieniał uszczelniacze zaworów). Czyli 2 hipoteza jest taka że cos ucieka przez zawory.
Jednak odp musi byc powiazana z faktem że auto oleju nie spala i nie bierze.
No i dodatkowo czy przy takim ciesnieniu sprezania jak podałem jest szansa na nieszczelności.
2 z kolei wg mnie dotyczy zaworów. Nie jestem pewien czy mechanik który mi robił remont grzebał cos przy głowicy(wiem że wymieniał uszczelniacze zaworów). Czyli 2 hipoteza jest taka że cos ucieka przez zawory.
Jednak odp musi byc powiazana z faktem że auto oleju nie spala i nie bierze.
No i dodatkowo czy przy takim ciesnieniu sprezania jak podałem jest szansa na nieszczelności.
Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D
http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related
Zawsze do przodu :D
http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related
a przyglądałeś się odmie ???
(odpowietrzanie
skrzyni korbowej, czyli kadłubie silnika, pod tłokami powstaje nadciśnienie w wyniku przedostawania się powietrza lub gazów spalinowych z komory spalania. Do prawidłowej pracy silnika potrzebne jest odpowietrzenie, które kieruje nagromadzone gazy z powrotem do cylindrów. Niedrożność odpowietrzenia pojawia się w odstojniku i usterka ta najczęściej występuje w wyeksploatowanych silnikach z powodu dużej ilości gazów przedmuchowych. Na gromadzenie się osadów wpływ ma także częstotliwość wymiany oleju i jego jakość. Im lepszy tym parowanie oleju mniejsze, a więc i ilość oparów mniejsza.
(odpowietrzanie
skrzyni korbowej, czyli kadłubie silnika, pod tłokami powstaje nadciśnienie w wyniku przedostawania się powietrza lub gazów spalinowych z komory spalania. Do prawidłowej pracy silnika potrzebne jest odpowietrzenie, które kieruje nagromadzone gazy z powrotem do cylindrów. Niedrożność odpowietrzenia pojawia się w odstojniku i usterka ta najczęściej występuje w wyeksploatowanych silnikach z powodu dużej ilości gazów przedmuchowych. Na gromadzenie się osadów wpływ ma także częstotliwość wymiany oleju i jego jakość. Im lepszy tym parowanie oleju mniejsze, a więc i ilość oparów mniejsza.
- Maćkooo
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2032
- Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
- Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
No w odmie szczerze mówiac mam mała siateczkę która zatrzymuje mi olej gdyz auto lubiało popluc olejem p[rzez odme do filtra. Napewno teraz jest mniejszy przepływ powietrza przez odme ale oleju juz nie wypluwa. Te silniki(mój 1,6) nie mają osłony pod rozrzadem oraz posiadaja taka siateczke metalową która zapobiega pluciu olejem przez odme. Ale u mnie i tak pluło wczesniej. Wiec wpakowałem te siateczke(metalowa , miedziana).
Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D
http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related
Zawsze do przodu :D
http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related
- sas_gti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 5063
- Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
musi dmuchać i zasysać na zmianę przez korek bo wolna przestrzeń głowicy jest połączona ze skrzynią korbową, a tam przeciez chodzą tłoki, za zmianę w górę i w dół więc zmienia się ciśnienie w skrzyni korbowej (po to jest odma)
Odkręcenie korka oleju to analogiczna operacja co zdjęcie węża z odmy. Im sprawniej działajaca odma tym mniejsze ruchy powietrza zaobserwujemy przez odkręcony korek.
Ale zarówno porzez odmę jak i przez korek ciśnienie musi się wyrównywać! To normalne.
Źle jak silnik gaśnie bo to świdczy że przez pierścienie do komory spalania w suwie napełniania zasysane jest lewe powietrze ze skrzyni korbowej a nie tylko z kanałów dolotowych. Jak szczelna jest komora spalania to odkręcenie korka nie powinno wpłynać na pracę silnika. Oczywiscie konstrukcje silnika są różne i może przygasać w nowych autach ze wględu na elektronikę ale w starych silnikach nie powinien.
Odkręcenie korka oleju to analogiczna operacja co zdjęcie węża z odmy. Im sprawniej działajaca odma tym mniejsze ruchy powietrza zaobserwujemy przez odkręcony korek.
Ale zarówno porzez odmę jak i przez korek ciśnienie musi się wyrównywać! To normalne.
Źle jak silnik gaśnie bo to świdczy że przez pierścienie do komory spalania w suwie napełniania zasysane jest lewe powietrze ze skrzyni korbowej a nie tylko z kanałów dolotowych. Jak szczelna jest komora spalania to odkręcenie korka nie powinno wpłynać na pracę silnika. Oczywiscie konstrukcje silnika są różne i może przygasać w nowych autach ze wględu na elektronikę ale w starych silnikach nie powinien.
Ostatnio zmieniony czw paź 23, 2008 12:33 przez sas_gti, łącznie zmieniany 1 raz.
- Maćkooo
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2032
- Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
- Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Jak pisałem juz wczesniej , tak napieszę że u mnie odkrecenie korka ani bagnetu nie powoduje zmiany pracy silnika. Nic sie nie dzieje.
Aha a wiecie coś a dymieniu bosłyszałem zawsze że jak dymi na szaro czy tam biało to swiadczy że silnik jest juz prawie kaput. Właśnie ten dymek to co niby waszym zdaniem - spaliny, spaliny mają raczej kolor bezbarwny gdy wylatuja z rurki wydechowej. Wiec skąd te dymki białe / szare?
Aha a wiecie coś a dymieniu bosłyszałem zawsze że jak dymi na szaro czy tam biało to swiadczy że silnik jest juz prawie kaput. Właśnie ten dymek to co niby waszym zdaniem - spaliny, spaliny mają raczej kolor bezbarwny gdy wylatuja z rurki wydechowej. Wiec skąd te dymki białe / szare?
Ostatnio zmieniony czw paź 23, 2008 12:40 przez Maćkooo, łącznie zmieniany 1 raz.
Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D
http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related
Zawsze do przodu :D
http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related
A to dymienie to nie jest czasem para wodna?
pzdr
pzdr
Ostatnio zmieniony czw paź 23, 2008 12:51 przez nerlst, łącznie zmieniany 1 raz.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=130709&postdays=0&postorder=asc&start=0
- Maćkooo
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2032
- Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
- Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
To dymienie z wydechu to owszem jest para wodna. Bardzo dobrze ją widać przy niskiej temperaturze wtedy ładnie dymi na biało.nerlst pisze:A to dymienie to nie jest czasem para wodna?
Ale przy wyższych temperaturach , rzędu 15-20C cięzko ja dostrzec , a z korka to ja raczej widze dymek nawet gdy jest cieplej. Zawsze mozna zreszta przyłożyc ręke i jesli olej nie chlapie to wtedy na skórze pozostana krople wody.
Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D
http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related
Zawsze do przodu :D
http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 90 gości