Wałek rozrządu pęknięty w czterech miejscach

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Lukas-182
Sprzedawca
Sprzedawca
Posty: 997
Rejestracja: czw maja 18, 2006 23:00
Lokalizacja: Sztum/Malbork/Elbląg
Kontakt:

Post autor: Lukas-182 » czw wrz 25, 2008 11:07

Lukas-182 nie da się po zamieniać mocowań na 3 zdjęciu widać że przychodzi na wałek z góry tylko ta "kapa" nie wiem jak to się nazywa :)
w poprzednim poście zapomniałem dodać, że chodzi o silnik VW, tu masz rację, nie ma szans inaczej tego złożyć...

Czyli podsumowując tak jak napisał MRCZ, w swoim ostatnim poście, winny może być brak ustawienia osiowości... Głowicę planował ten sam zakład co ci wymieniał tłoki czy też zlecił to innemu zakładowi ??



Awatar użytkownika
AFN140KM
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 574
Rejestracja: sob cze 30, 2007 19:30
Lokalizacja: KrakóVW

Post autor: AFN140KM » czw wrz 25, 2008 12:50

MRCZ pisze:...Napewno mechanior demontował głowice i miske co by się dostać do garów, ale zapiera się, że wałka nie ruszał, czy jest to możliwe przy wymianie tłoków...
No właśnie to, że mechanik wałka nie ruszał to był błąd. Nie montuje się głowicy z założonym już wałkiem. Mechanicy często tak robią, żeby nie dokładać sobie roboty.
Moim zdaniem montaż głowicy powinien wyglądać tak:
1. Splanowana głowica na nową uszczelkę.
2. Dokręcanie głowicy bez wałka zgodnie z instrukcją producenta (momenty i kąty)
3. Po dokręceniu głowicy sprawdzenie osiowości wałka rozrządu, to znaczy:
- montąż wałka rozrządu, ale bez szklanek i sprawdzenie, czy się lekko obraca.
4. Jeśli jest ok. to demontaż wałka, montaż szklanek, montaż wałka, pokrywy zaworów i reszty.

Poza tym jest jeszcze jedna sprawa. Głowica była planowana, tak? Widzieliście kiedyś głowicę odebraną od szlifiarza. Ile na niej jest opiłek. Jak ten mechanik chciał ten cały syf opiłkowy zmyć z tej głowicy, jeśli nie wyciągnął wałka, zaworów, szklanek, sprężyn, itd. Opiłki mogły się dostać w okolicę stopek i potem podczas pracy je "zaciągnąć" między wałek, a stopkę powodując zatarcie wałka.

Prawie zawsze głowica "chwyci" wałek po dokręceniu jej. Pamiętam jak kiedyś składałem Fiata Ducato 2,5TD. Tam się jeszcze regulowało luzy zaworów płytkami. Głowica była na stole i regulowaliśmy luzy zaworowe. Potem demontaż wałka i głowica na blok silnika do montażu. 22 śruby dokręcone, wałek zamontowany i się okazało, że luzy zaworowe diabli wzięli. Od tej pory już wiem, że podczas dokręcania głowicy wytwarzają się takie napięcia, które potrafią ją wykrzywić.

Obrazek

MRCZ, jak dasz radę to obruć ten element tak, by było widać panewki i zrub zdjęcie:
Obrazek


VW Golf MkIII 20 Jahre GTI 1.9TDI AFN 1996 - SPRZEDANY!
Skoda Roomster Comfort Style 1.6TDI CAYB 2010

MRCZ
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 137
Rejestracja: pn gru 17, 2007 09:16
Lokalizacja: Poznań

Post autor: MRCZ » czw wrz 25, 2008 15:02

Lukas-182 pisze:Czyli podsumowując tak jak napisał MRCZ, w swoim ostatnim poście, winny może być brak ustawienia osiowości... Głowicę planował ten sam zakład co ci wymieniał tłoki czy też zlecił to innemu zakładowi ??
Auto należy do mojego wuja, ściągał z Niemiec, kupił go w takim stanie, czyli silnik był już wcześniej przegrzany i robiony u Niemców.

[ Dodano: 25 Wrz 2008 15:25 ]
AFN140KM pisze:Poza tym jest jeszcze jedna sprawa. Głowica była planowana, tak? Widzieliście kiedyś głowicę odebraną od szlifiarza. Ile na niej jest opiłek. Jak ten mechanik chciał ten cały syf opiłkowy zmyć z tej głowicy, jeśli nie wyciągnął wałka, zaworów, szklanek, sprężyn, itd. Opiłki mogły się dostać w okolicę stopek i potem podczas pracy je "zaciągnąć" między wałek, a stopkę powodując zatarcie wałka.
AFN140KM, tak jak pisałem wyżej auto było przegrzane i robione w Niemczech i nikt o tym nie wiedział, aż do tej pory. Głośna praca silnika spowodowała, że ten mechanik któy teraz robi ten silnik postanowił zajrzeć do garów i stwierdził, że w wyniku przegrzania zmienił się owal dwóch tłoków. Wymienił je i faktycznie auto zaczęło chodzić cicho i ładnie, ale po przejechaniu 400km rozsypał się wałek.


Obrazek

AFN140KM, wałek pękł w 4 miejscach więc zanaczone przez Ciebie miejsce mogła uszkodzić któraś częśc wałka. Jest wiecej uszkodzeń na głowicy. Nie mam możliwości zrobienia narazie większej ilości zdjęć, bo auto stoi u mechanika, ale najprawdopodobniej wszystko rozpoczęło sie od tego, że na 4 panewce (niebieskie kółko) od spodu powstało wyżłobienie w panewce zrobine przez wałek, napewno nie po jego pęknieciu, to już mogło by świadczyć o braku osiowości.
Ostatnio zmieniony czw wrz 25, 2008 15:40 przez MRCZ, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » czw wrz 25, 2008 15:54

AFN140KM pisze:Widzieliście kiedyś głowicę odebraną od szlifiarza.
widzialem swoja wlasna, czysta i gotowa do montazu :)


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
Lukas-182
Sprzedawca
Sprzedawca
Posty: 997
Rejestracja: czw maja 18, 2006 23:00
Lokalizacja: Sztum/Malbork/Elbląg
Kontakt:

Post autor: Lukas-182 » czw wrz 25, 2008 16:12

Adamm pisze:widzialem swoja wlasna, czysta i gotowa do montazu :)
No tak, ale jak się oddaje głowicę do planowania to czystą, bez żadnych wałków, podstaw, gołe aluminium no i zawory osobno do dotarcia, kto daje głowice z wałkiem :)

Może Niemcom jakiś syf wpadł jak składali głowicę, albo teraz mechanikowi podczas skręcania głowicy, bo podpory wałka strasznie poharatane... zwłaszcza ta druga podpora jakaś dziwna, wyszczerbiona, a pęknięcia wałka na 3 cylindrze, widocznie coś tam było...



Awatar użytkownika
AFN140KM
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 574
Rejestracja: sob cze 30, 2007 19:30
Lokalizacja: KrakóVW

Post autor: AFN140KM » czw wrz 25, 2008 16:13

Adamm pisze:...widzialem swoja wlasna, czysta i gotowa do montazu...
Ale pewnie była rozebrana do zera, tzn. bez zaworów i sprężyn, bez wałka itd. A tutaj przyznasz, że raczej głowicy dokładnie nie umyjesz jeśli są w niej zawory i sprężyny, oraz wałek ze stopkami.


VW Golf MkIII 20 Jahre GTI 1.9TDI AFN 1996 - SPRZEDANY!
Skoda Roomster Comfort Style 1.6TDI CAYB 2010

Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » czw wrz 25, 2008 16:23

AFN140KM, dana byla kompletna i kompletna odebrana ze szlifu

[ Dodano: Czw Wrz 25, 2008 4:24 pm ]
Lukas-182, ja oddalem kompletna glowice do sprawdzenie i planowania

obrobili glowice, dotarli zawory, sprawdzili walek i wszystko poskladali :P


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
AFN140KM
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 574
Rejestracja: sob cze 30, 2007 19:30
Lokalizacja: KrakóVW

Post autor: AFN140KM » czw wrz 25, 2008 16:30

Adamm pisze:...obrobili glowice, dotarli zawory, sprawdzili walek i wszystko poskladali...
Czyli oddali Ci ją z zamontowanym wałkiem, a ty ją poprostu dokręciłeś do bloku, tak?
To chyba nie do końca poprawnie. Tak jak napisałem we wcześniejszym poście, po przykręceniu głowicy do bloku należy sprawdzić osiowość wałka, szczególnie należy zwrócić na to uwagę jeśli głowica była spawana.


VW Golf MkIII 20 Jahre GTI 1.9TDI AFN 1996 - SPRZEDANY!
Skoda Roomster Comfort Style 1.6TDI CAYB 2010

MRCZ
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 137
Rejestracja: pn gru 17, 2007 09:16
Lokalizacja: Poznań

Post autor: MRCZ » czw wrz 25, 2008 16:40

AFN140KM pisze:
Adamm pisze:...obrobili glowice, dotarli zawory, sprawdzili walek i wszystko poskladali...
Czyli oddali Ci ją z zamontowanym wałkiem, a ty ją poprostu dokręciłeś do bloku, tak?
To chyba nie do końca poprawnie. Tak jak napisałem we wcześniejszym poście, po przykręceniu głowicy do bloku należy sprawdzić osiowość wałka, szczególnie należy zwrócić na to uwagę jeśli głowica była spawana.
Mi też się wydaje, ze należało by sprawdzić osiowść nawet gdy osoba naprawiająca głowice dołożyła największych starań, gdyż przy montażu głowicy sam naciąg paska rozrządu może inaczej wpłynąć na pracę wałka.



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » czw wrz 25, 2008 19:37

no byc moze ale poki co auto smiga juz ok roku czasu :D


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
andrew.zbyrko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 589
Rejestracja: śr sie 08, 2007 22:18
Lokalizacja: małopolska
Kontakt:

Post autor: andrew.zbyrko » czw wrz 25, 2008 20:19

Mam pytanie:
Jak sprawdza się osiowość wałka?


topbrakes.pl
Hamulce na ulicę i do Sportu: klocki hamulcowe, tarcze hamulcowe, przewody w stalowym oplocie

Awatar użytkownika
Lukas-182
Sprzedawca
Sprzedawca
Posty: 997
Rejestracja: czw maja 18, 2006 23:00
Lokalizacja: Sztum/Malbork/Elbląg
Kontakt:

Post autor: Lukas-182 » czw wrz 25, 2008 20:32

Adamm pisze:no byc moze ale poki co auto smiga juz ok roku czasu :D
Ja tak samo, już ponad rok śmigam na tak złożonej głowicy. No ale wiesz, my silników przegrzanych nie mieliśmy i wszystko proste, to tak można robić, ale w innym przypadku to preferowałbym metodę AFN140KM...
MRCZ pisze:sam naciąg paska rozrządu może inaczej wpłynąć na pracę wałka.
Tu mi podsunąłeś myśl, może pasek rozrządu był za mocno naciągnięty, mogło by od mocno naciągniętego paska tak pierdyknąć ????



MRCZ
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 137
Rejestracja: pn gru 17, 2007 09:16
Lokalizacja: Poznań

Post autor: MRCZ » czw wrz 25, 2008 20:43

Lukas-182 pisze:Tu mi podsunąłeś myśl, może pasek rozrządu był za mocno naciągnięty, mogło by od mocno naciągniętego paska tak pierdyknąć ????
Już ten temat przerabiałem, zbyt mocno naciągniętego paska i stwierdziłem, że ten mechanik ma zbyt duże doświadczenie żeby taką gafe walnąć.



Awatar użytkownika
AFN140KM
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 574
Rejestracja: sob cze 30, 2007 19:30
Lokalizacja: KrakóVW

Post autor: AFN140KM » pt wrz 26, 2008 00:10

andrew.zbyrko pisze:...Mam pytanie:
Jak sprawdza się osiowość wałka?...
Już to napisałem:
AFN140KM pisze:Moim zdaniem montaż głowicy powinien wyglądać tak:
1. Splanowana głowica na nową uszczelkę.
2. Dokręcanie głowicy bez wałka zgodnie z instrukcją producenta (momenty i kąty)
3. Po dokręceniu głowicy sprawdzenie osiowości wałka rozrządu, to znaczy:
- montaż wałka rozrządu, ale bez szklanek i sprawdzenie, czy się lekko obraca.
4. Jeśli jest ok. to demontaż wałka, montaż szklanek, montaż wałka, pokrywy zaworów i reszty...
Punkt 3. i 4. tyczy się właśnie sprawdzenia osiowości. Wcześniej powinni to oczywiście zrobić szlifiarze na przyrządach.
MRCZ pisze:...Już ten temat przerabiałem, zbyt mocno naciągniętego paska i stwierdziłem, że ten mechanik ma zbyt duże doświadczenie żeby taką gafe walnąć...
Nie chcę być złośliwy, ale z czasem doświadczenie przeradza się w rutynę, a ta jak wiadomo potrafi zgubić... :grin:.
Zapytaj mechanika, czy wiedział o tym, że do Renault 1.9 występuje aż 6 różnych pasków rozrządu, przy czym każdy z nich ma 153 zęby, czasem różnią się szerokością, ale tylko o 0,6mm, no i modułem zęba!
Osobiście widziałem trzy różne paski rozrządu (nowe z półki) do 1.9dCi i 1.9dTi, na pierwszy rzut oka one naprawdę się niczym nie różniły.
Przeczytajcie to, można zwariować: http://www.gates.com/europe/file_save_c ... Diesel.pdf
Nie ma więc gwarancji, że pasek, który został zamontowany u Ciebie był paskiem prawidłowo dobranym.


VW Golf MkIII 20 Jahre GTI 1.9TDI AFN 1996 - SPRZEDANY!
Skoda Roomster Comfort Style 1.6TDI CAYB 2010

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 27 gości