Jak działa sterownik świec żarowych?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

mate64
Forum Master
Forum Master
Posty: 1547
Rejestracja: pt wrz 22, 2006 20:30
Lokalizacja: EU

Jak działa sterownik świec żarowych?

Post autor: mate64 » sob wrz 20, 2008 15:35

No właśnie, takie nietypowe pytanko. Jak działa taki sterownik np:171 911 261 A (wygląda jak spory przekaźnik) czy on załącza się na określony czas? Czy potrzebuje do pracy jakiegoś czujnika temperatury który reguluje kiedy on się włącza?


Podpis uległ awarii spróbuj później :)
Podpis uzyskał aprobatę YGD i może być umieszczany.

Awatar użytkownika
mariusz75
Forum Master
Forum Master
Posty: 1235
Rejestracja: śr wrz 05, 2007 17:31
Lokalizacja: pracownik ASO VOLKSWAGENA wielkopolska
Kontakt:

Post autor: mariusz75 » sob wrz 20, 2008 16:45

Podstawową wielkością mającą wpływ na działanie (czas grzania) świec żarowych jest sygnał z czujnika G62 i nie zależy czy jest to silnik D, TD, czy TDI.
To właśnie on informuje o aktualnej temperaturze silnika (a właściwie płynu chłodzącego) sterownik i na podstawie tej wielkości świece grzeją lub nie.Z reguły poniżej 7 stopni.
W silnikach z elektroniczną pompą wtryskową i PD-kach (silniki z ECU) czasami występowała opcja, że świece żarowe były uruchamiane przez ECU przy temp. silnika poniżej 7 stopni zaraz po otwarciu drzwi kierowcy i zanim zdąży się wsiąść i włożyć kluczyk do stacyjki, przekręcić zapłon to świece już podgrzały komory spalania. Jest to opcja dla aut produkowanych do Skandynawii. Taki bajer na ich bardzo mroźne zimy.

To tak tylko poglądowo :jezor: , może ktoś będzie miał ochotę bardziej rozwinąć temat :hmm: .
Ostatnio zmieniony sob wrz 20, 2008 16:47 przez mariusz75, łącznie zmieniany 1 raz.


DIAGNOSTYKA SILNIKÓW TDI
wymiana rozrządów, kompleksowe naprawy
okolice POZNANIA
Info: PW, GG, lub 502 813 462
MOJA CZARNA PEREŁA TDI XX JAHRE

Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » sob wrz 20, 2008 17:09

nie wiem o który chodzi, ale podejrzewam, że ten na podszybiu w TDI ... jezeli tak to są to 2 przekaźniki w jednej obudowie
więcej tu :dol:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... sc&start=0

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=15320



mate64
Forum Master
Forum Master
Posty: 1547
Rejestracja: pt wrz 22, 2006 20:30
Lokalizacja: EU

Post autor: mate64 » sob wrz 20, 2008 17:47

Może inaczej. Byłem na złomie szukając przekaźników i wtyczek do przeróbki świateł w moim mk II i znalazłem w starym polonezie borewiczu wpięty w obwód świateł następujący element:

Obrazek

Zaintrygowany co to i po co to, wziąłem i znalazłem w necie informacje ze jest to "przekaźnik świec żarowych, szybki". Po jaką chol** w polonezie benzyniaku, do tego wpięty w obwód świateł przekaźnik od świec żarowych?? Stąd moje pytanie jak działa, bo nie wiem co on tam robił i po co? Może jakaś ciekawa modyfikacja świateł?
Ostatnio zmieniony sob wrz 20, 2008 17:53 przez mate64, łącznie zmieniany 2 razy.


Podpis uległ awarii spróbuj później :)
Podpis uzyskał aprobatę YGD i może być umieszczany.

Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » sob wrz 20, 2008 21:46

Prawdopodobnie ktoś użył tego przekaźnika by móc pozostawić włączony włącznik świateł ale start miał bez zapalonych, by zapalały się mu dopiero po zastartowaniu (miał słabszy akumulator, który "niewyrabiał".



mate64
Forum Master
Forum Master
Posty: 1547
Rejestracja: pt wrz 22, 2006 20:30
Lokalizacja: EU

Post autor: mate64 » sob wrz 20, 2008 23:33

Zico63b pisze:Prawdopodobnie ktoś użył tego przekaźnika by móc pozostawić włączony włącznik świateł ale start miał bez zapalonych, by zapalały się mu dopiero po zastartowaniu (miał słabszy akumulator, który "niewyrabiał".
Tak właśnie podejrzewam, ale skoro sterownik pobiera informacje z czujnika temperatury to jak to jest rozwiązane?


Podpis uległ awarii spróbuj później :)
Podpis uzyskał aprobatę YGD i może być umieszczany.

Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » ndz wrz 21, 2008 01:41

Jest ten przekaźnik m.in. do Audi 80, 90, 100. Przekaźnik ma wejścia: rozrusznik, zasilanie masa, wyjścia i najważniejsze dla nas: czujnik ("T"). W samochodzie czujnik daje sygnał analogowy zależny od temperatury płynu chł., jednak podejrzewam zwarcie tego wejścia dobranym opornikiem tak, by się włączał na kilka chwil. I ten czas wykorzystano zapewne by pobrać sygnal do blokowania na czas rozruchu inny przekaźnik dla świateł. Przypominam, Polonez nie miał styku "X" w stacyjce.
Bardzo to przekombinowane ale nie było wtedy zwłocznych wyłączników świateł, dostępnych dziś w handlu.
Ostatnio zmieniony ndz wrz 21, 2008 01:42 przez Zico63b, łącznie zmieniany 1 raz.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 67 gości