Przekazniki 541 do swiateł? jak najprosciej podłaczyc?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

sebastian233

Przekazniki 541 do swiateł? jak najprosciej podłaczyc?

Post autor: sebastian233 » ndz wrz 14, 2008 15:21

a wiec przeszukałem forum bardzo skrupulatnie i jest sporo na ten temat tylko ze kazdy podaje jak zrobic ;połaczyc na 4 przekazniki z 16 zabezpieczeniami!!

moje pytanie -mam 2 przekazniki 541 od poldka i mozna tak zrobic zeby tylko wpiąć sie na tą kostkę co idzie do leflektora?po jednym przekazniku na lampe?co wy na to?
Ostatnio zmieniony ndz wrz 14, 2008 20:28 przez sebastian233, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » ndz wrz 14, 2008 15:30

Można, oczywiście.
Zaciski 30 zasilanie z akum. przez bezpiecznik (osobno każdy przekaźnik),
zaciski 87 wyjścia na lampy,
zaciski 86 wejścia sterujące: żółty prawe mijania a żółto-czarny lewe),
zaciski 85 masy.
Przewody dotąd dochodzące do lamp przekładamy do tych zacisków z ozn. 86 w każdym z przekaźników.
Ostatnio zmieniony ndz wrz 14, 2008 15:33 przez Zico63b, łącznie zmieniany 1 raz.



sebastian233

Post autor: sebastian233 » ndz wrz 14, 2008 15:41

Zico63b pisze:Można, oczywiście.
Zaciski 30 zasilanie z akum. przez bezpiecznik (osobno każdy przekaźnik),
zaciski 87 wyjścia na lampy,
zaciski 86 wejścia sterujące: żółty prawe mijania a żółto-czarny lewe),
zaciski 85 masy.
Przewody dotąd dochodzące do lamp przekładamy do tych zacisków z ozn. 86 w każdym z przekaźników.
e zaraz jak to przewody dochodzace do lamp dajemy pod zacisk 86?tam jest 5 chyba dochodzi?

86 to masa chyba tak?
http://www.agrofoto.pl/forum/Jeszcze-ra ... t3998.html
Ostatnio zmieniony ndz wrz 14, 2008 15:43 przez sebastian233, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » ndz wrz 14, 2008 15:47

Wstawię tu schemat, tylko później. A teraz piszę: np. lewy reflektor - odpinamy kabel żółto-czarny z kostki żarówki i podłączamy do zacisku 86 przekaźnika, masa to 85 reszta jak wyżej.
Obrazek

Przy drugiej lampie tak samo tylko kolor będzie żółty bez czarnego paska.
Ostatnio zmieniony ndz wrz 14, 2008 15:59 przez Zico63b, łącznie zmieniany 2 razy.



sebastian233

Post autor: sebastian233 » ndz wrz 14, 2008 18:06

Zico63b pisze:Wstawię tu schemat, tylko później. A teraz piszę: np. lewy reflektor - odpinamy kabel żółto-czarny z kostki żarówki i podłączamy do zacisku 86 przekaźnika, masa to 85 reszta jak wyżej.
[url=http://images48.fotosik.pl/10/8a2752d731976f95m.jpg]Obrazek[/URL]

Przy drugiej lampie tak samo tylko kolor będzie żółty bez czarnego paska.
a jak zrobie tym shematem ze sie wepne w wiązke tak jak podajesz to swiatła nie beda sie cały czas swieciły?



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » ndz wrz 14, 2008 18:15

sebastian233 pisze:po jednym przekazniku na lampe?co wy na to?
nie dosłownie. Jeden przekaźnik będzie obługiwał światła krótkie w obu lampach, drugi długie w obu lampach. Czyli kabel wychodzący na lampy musisz rozdzielić na dwa i każde odgałęzienie do żarówek na krótkie, a z drugiego przekaźnika na długie.
Sam tak oszczędnościowo mam zrobione. Ryzyko jest takie że jak któryś przekaźnik padnie to tracę albo oba długie albo oba krótkie.
Są też przekaźniki z dwoma wyjściami 87 do takich przekaźników należy Polonezowski 541. Wtedy nie musisz rozgałęziać kabla z wyjścia 87 bo są dwa takie wyjścia. I wtedy jest mniejsze ryzyko że obie lampy na raz świecić przestaną w razie awarii, bo oba wyjścia 87 maja osobne styki w przekaźniku

[ Dodano: Nie Wrz 14, 2008 6:24 pm ]
polecam stronkę ze schemacikaami wewnętrznymi http://www.inprodus.com.pl/index_ps12.php
Ostatnio zmieniony ndz wrz 14, 2008 18:26 przez Paweł Marek, łącznie zmieniany 2 razy.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » ndz wrz 14, 2008 19:14

Mała tylko uwaga co do przekaźnika Typ 541: nie jest on takiej konstrukcji jak np. RM2, MT6 czy im podobne, gdzie faktycznie są dwa niezależne styki i dwie zwory. 541 ma jeden styk i jedną zworę a styk 87 to po prostu blaszka wygięta w kształcie "U" i włożona od środka przez podstawę.
Zawsze jednak jest jedna CEWKA i zasilana z jednego źródła: lewe lub prawe światło. Przy zakładaniu przeróbek świateł oświetlających drogę, moim priorytetem jest minimalizowanie możliwości awarii całkowicie wyłączającej oświetlenie drogi, nawet na sekundę.

I odpowiedź na pytanie: żarówki mijania będą w tym kładzie bezpiecznie świecić TYLKO w czasie włączonych mijania (i dostawać "świeższe", mocniejsze napięcie z akumulatora :grin: ).

I jeszcze jedno: fajna stronka, dzieki! :bigok:
Ostatnio zmieniony ndz wrz 14, 2008 19:20 przez Zico63b, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » ndz wrz 14, 2008 19:56

Zico63b pisze:541 ma jeden styk i jedną zworę a styk 87 to po prostu blaszka wygięta w kształcie "U" i włożona od środka przez podstawę.
ano tego nie wiedziałem, więc faktycznie ryzyko nie maleje.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 51 gości