Włączniki elektrycznych szyb - problem

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
tirsone
Forum Master
Forum Master
Posty: 1412
Rejestracja: śr kwie 19, 2006 15:04
Lokalizacja: mazowsze

Włączniki elektrycznych szyb - problem

Post autor: tirsone » wt lip 22, 2008 22:05

Witam...


Mając oryginalne elektryczne szyby do mk2 (wersja 3D) postanowiłem, że przełączniki tych szyb przeniosę w tapicerkę/boczki drzwi. Ale żeby "utrudnić" sobie zadanie postanowiłem że w drzwiach kierowcy dam nie jeden ale dwa przełączniki aby sterować i lewym i prawym podnośnikiem. Ponieważ oryginalne podnośniki nie zbyt się do tego nadają zakupiłem taki zestaw:

http://moto.allegro.pl/item402591127_vw ... yb_el.html

I wszystko pięknie śmiga oprócz tego przełacznika do podnośnika w drzwiach pasażera, który mam w drzwiach od strony kierowcy. (ten podwójny)

Podłączyłem to w taki sposób że wszystkie masy i plusy wziąłem z sąsiedniego przełącznika a dwa pozostałe kable do sterowania silniczkiem podłączyłem przez trójnik bezpośrednio do kabli w drzwiach pasażera (między przełącznikiem a silniczkiem). No i jest pupa... przewody się grzeją a silniczek ani drgnie...

Niestety nie wiem jak to było podłączone oryginalnie w T4....

Jeśli ktoś robił podobną przeróbkę lub wie jak to powinno być niech da znać...


Dodam że zarówno do oryginalnej kostki z golfa II jak i T 4 dochodzi po 6 kabli.

Pozdrawiam


Mój golf

Miłość ożyła....

Awatar użytkownika
zodiak
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2584
Rejestracja: pn sty 03, 2005 00:17
Lokalizacja: gdzieś w Polsce

Post autor: zodiak » wt lip 22, 2008 23:00

http://volkswagen.msk.ru/index.php?p=page09_tr , wybierz VW Transporter 1989 (Vanagon) Wiring Diagrams (eng.) W pliku nr.2 na stronie 7 jest schemat jak połączyć elektryczne szyby tak żeby prawą szybą sterować dwoma przełącznikami. Jest to schemat praktycznie identyczny jak w mk2 rozbudowany jedynie o drugi przełącznik od prawej szyby (prawa szyba sterowana z dwóch przełączników a nie z jednego jak w mk2). Na schemacie jest 5 przewodów a nie 6 ale to z tej prostej przyczyny, że pin 6 na przełącznikach w mk2 służy do zasilania żarówek podświetlających przyciski a w tym schemacie żarówki zasilane są już "wewnątrz" przełączników i nie ma osobnych pinów do żarówek (widać to na schemacie).
Ostatnio zmieniony wt lip 22, 2008 23:03 przez zodiak, łącznie zmieniany 1 raz.


Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.

Awatar użytkownika
tirsone
Forum Master
Forum Master
Posty: 1412
Rejestracja: śr kwie 19, 2006 15:04
Lokalizacja: mazowsze

Post autor: tirsone » śr lip 23, 2008 21:05

zodiak,

dzięki :) point for you ..

Jeszcze jedno mnie zastanawia czy mogę to wszystko podłączyć mając tylko ten jeden przekaźnik który mam z instalacji z mk2 czy potrzebny mi jest jakiś dodatkowy...bo z tego schematu wynika jakoby był jeszcze jakiś dodatkowy..a może się mylę...

[ Dodano: 25 Lip 2008 12:15 ]
Ok.... niestety do dalej nie działa... podłączyłem to tak jak na schemacie i po prostu nie mam plusa w przełączniku w prawych drzwiach ;/

a pinów we wtyczkach z T4 mam 6 a nie 5 jak na schemacie ...z tym że 6 to jest druga masa. :grrr:


Mój golf

Miłość ożyła....

Awatar użytkownika
golfiarz1
Forum Master
Forum Master
Posty: 1293
Rejestracja: sob wrz 16, 2006 20:02
Lokalizacja: Niemce

Post autor: golfiarz1 » ndz lip 27, 2008 10:04

poprostu zastosuj dodatkowy przekaznik do tego plusa i powinno grac jak nie mozna byklo by sie pobawic na diodach prostowniczych


mk2 16vt 325KM 353 NM
1/4 mili best et 12.7

Awatar użytkownika
tirsone
Forum Master
Forum Master
Posty: 1412
Rejestracja: śr kwie 19, 2006 15:04
Lokalizacja: mazowsze

Post autor: tirsone » ndz lip 27, 2008 12:37

golfiarz1 pisze:poprostu zastosuj dodatkowy przekaznik do tego plusa i powinno grac jak nie mozna byklo by sie pobawic na diodach prostowniczych
dzięki za info ale ja nie znam się tak na elektronice żeby umieć to zrobić...;/ Cóż chyba na razie będę musiał darować sobie ten dodatkowy przycisk.


Mój golf

Miłość ożyła....

Awatar użytkownika
golfiarz1
Forum Master
Forum Master
Posty: 1293
Rejestracja: sob wrz 16, 2006 20:02
Lokalizacja: Niemce

Post autor: golfiarz1 » ndz lip 27, 2008 13:36

moze wieczorem uda mi sie narysowac jakis schemat by to zrobic jak dam rade to ci tu wrzuce


mk2 16vt 325KM 353 NM
1/4 mili best et 12.7

Awatar użytkownika
CSR_GTI
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: czw sty 31, 2008 00:11
Lokalizacja: z turbo dziury (ELW)
Kontakt:

Post autor: CSR_GTI » pn lip 28, 2008 15:06

znalazłem dzisiaj coś takiego... przypadkowo i odrazu pomyślałem ze moze Ci sie przyda

http://mk2.vwgolf.pl/porady/elektryka_szyb.gif


18K4F inside... RWD car :)

Awatar użytkownika
tirsone
Forum Master
Forum Master
Posty: 1412
Rejestracja: śr kwie 19, 2006 15:04
Lokalizacja: mazowsze

Post autor: tirsone » pn lip 28, 2008 21:10

CSR_GTI,

no tak to jest schemat na 2 przełaczniki tzn taki jaki oryginalnie był w mk2 3D...


A tu jest schemat z T4... niestety schemat jest banalny bo albo nieprawdziwy/błędny albo nie wszystko na nim jest..

Obrazek

Dzis juz myslałem że rozwikłałem zagadkę ale zapomniałem niestety że na silniczkach musi być przecież i masa żeby działały ..więc wróciłem do punktu wyjścia...

No ale już się pogodziłem że ja sterowania na 2 szyby miał nie będę .

niemniej dzięki Panowie za próby pomocy.


Mój golf

Miłość ożyła....

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 93 gości