Włączniki elektrycznych szyb - problem
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Włączniki elektrycznych szyb - problem
Witam...
Mając oryginalne elektryczne szyby do mk2 (wersja 3D) postanowiłem, że przełączniki tych szyb przeniosę w tapicerkę/boczki drzwi. Ale żeby "utrudnić" sobie zadanie postanowiłem że w drzwiach kierowcy dam nie jeden ale dwa przełączniki aby sterować i lewym i prawym podnośnikiem. Ponieważ oryginalne podnośniki nie zbyt się do tego nadają zakupiłem taki zestaw:
http://moto.allegro.pl/item402591127_vw ... yb_el.html
I wszystko pięknie śmiga oprócz tego przełacznika do podnośnika w drzwiach pasażera, który mam w drzwiach od strony kierowcy. (ten podwójny)
Podłączyłem to w taki sposób że wszystkie masy i plusy wziąłem z sąsiedniego przełącznika a dwa pozostałe kable do sterowania silniczkiem podłączyłem przez trójnik bezpośrednio do kabli w drzwiach pasażera (między przełącznikiem a silniczkiem). No i jest pupa... przewody się grzeją a silniczek ani drgnie...
Niestety nie wiem jak to było podłączone oryginalnie w T4....
Jeśli ktoś robił podobną przeróbkę lub wie jak to powinno być niech da znać...
Dodam że zarówno do oryginalnej kostki z golfa II jak i T 4 dochodzi po 6 kabli.
Pozdrawiam
Mając oryginalne elektryczne szyby do mk2 (wersja 3D) postanowiłem, że przełączniki tych szyb przeniosę w tapicerkę/boczki drzwi. Ale żeby "utrudnić" sobie zadanie postanowiłem że w drzwiach kierowcy dam nie jeden ale dwa przełączniki aby sterować i lewym i prawym podnośnikiem. Ponieważ oryginalne podnośniki nie zbyt się do tego nadają zakupiłem taki zestaw:
http://moto.allegro.pl/item402591127_vw ... yb_el.html
I wszystko pięknie śmiga oprócz tego przełacznika do podnośnika w drzwiach pasażera, który mam w drzwiach od strony kierowcy. (ten podwójny)
Podłączyłem to w taki sposób że wszystkie masy i plusy wziąłem z sąsiedniego przełącznika a dwa pozostałe kable do sterowania silniczkiem podłączyłem przez trójnik bezpośrednio do kabli w drzwiach pasażera (między przełącznikiem a silniczkiem). No i jest pupa... przewody się grzeją a silniczek ani drgnie...
Niestety nie wiem jak to było podłączone oryginalnie w T4....
Jeśli ktoś robił podobną przeróbkę lub wie jak to powinno być niech da znać...
Dodam że zarówno do oryginalnej kostki z golfa II jak i T 4 dochodzi po 6 kabli.
Pozdrawiam
http://volkswagen.msk.ru/index.php?p=page09_tr , wybierz VW Transporter 1989 (Vanagon) Wiring Diagrams (eng.) W pliku nr.2 na stronie 7 jest schemat jak połączyć elektryczne szyby tak żeby prawą szybą sterować dwoma przełącznikami. Jest to schemat praktycznie identyczny jak w mk2 rozbudowany jedynie o drugi przełącznik od prawej szyby (prawa szyba sterowana z dwóch przełączników a nie z jednego jak w mk2). Na schemacie jest 5 przewodów a nie 6 ale to z tej prostej przyczyny, że pin 6 na przełącznikach w mk2 służy do zasilania żarówek podświetlających przyciski a w tym schemacie żarówki zasilane są już "wewnątrz" przełączników i nie ma osobnych pinów do żarówek (widać to na schemacie).
Ostatnio zmieniony wt lip 22, 2008 23:03 przez zodiak, łącznie zmieniany 1 raz.
Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.
zodiak,
dzięki
point for you ..
Jeszcze jedno mnie zastanawia czy mogę to wszystko podłączyć mając tylko ten jeden przekaźnik który mam z instalacji z mk2 czy potrzebny mi jest jakiś dodatkowy...bo z tego schematu wynika jakoby był jeszcze jakiś dodatkowy..a może się mylę...
[ Dodano: 25 Lip 2008 12:15 ]
Ok.... niestety do dalej nie działa... podłączyłem to tak jak na schemacie i po prostu nie mam plusa w przełączniku w prawych drzwiach ;/
a pinów we wtyczkach z T4 mam 6 a nie 5 jak na schemacie ...z tym że 6 to jest druga masa.
dzięki

Jeszcze jedno mnie zastanawia czy mogę to wszystko podłączyć mając tylko ten jeden przekaźnik który mam z instalacji z mk2 czy potrzebny mi jest jakiś dodatkowy...bo z tego schematu wynika jakoby był jeszcze jakiś dodatkowy..a może się mylę...
[ Dodano: 25 Lip 2008 12:15 ]
Ok.... niestety do dalej nie działa... podłączyłem to tak jak na schemacie i po prostu nie mam plusa w przełączniku w prawych drzwiach ;/
a pinów we wtyczkach z T4 mam 6 a nie 5 jak na schemacie ...z tym że 6 to jest druga masa.

- CSR_GTI
- Gadatliwa bestia
- Posty: 805
- Rejestracja: czw sty 31, 2008 00:11
- Lokalizacja: z turbo dziury (ELW)
- Kontakt:
znalazłem dzisiaj coś takiego... przypadkowo i odrazu pomyślałem ze moze Ci sie przyda
http://mk2.vwgolf.pl/porady/elektryka_szyb.gif
http://mk2.vwgolf.pl/porady/elektryka_szyb.gif
18K4F inside... RWD car :)
CSR_GTI,
no tak to jest schemat na 2 przełaczniki tzn taki jaki oryginalnie był w mk2 3D...
A tu jest schemat z T4... niestety schemat jest banalny bo albo nieprawdziwy/błędny albo nie wszystko na nim jest..

Dzis juz myslałem że rozwikłałem zagadkę ale zapomniałem niestety że na silniczkach musi być przecież i masa żeby działały ..więc wróciłem do punktu wyjścia...
No ale już się pogodziłem że ja sterowania na 2 szyby miał nie będę .
niemniej dzięki Panowie za próby pomocy.
no tak to jest schemat na 2 przełaczniki tzn taki jaki oryginalnie był w mk2 3D...
A tu jest schemat z T4... niestety schemat jest banalny bo albo nieprawdziwy/błędny albo nie wszystko na nim jest..

Dzis juz myslałem że rozwikłałem zagadkę ale zapomniałem niestety że na silniczkach musi być przecież i masa żeby działały ..więc wróciłem do punktu wyjścia...
No ale już się pogodziłem że ja sterowania na 2 szyby miał nie będę .
niemniej dzięki Panowie za próby pomocy.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 93 gości