Smarowanie maglownicy i sprawdzenie łożysk w McPersonie

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Smarowanie maglownicy i sprawdzenie łożysk w McPersonie

Post autor: Lipek81 » śr cze 18, 2008 21:52

Golf mkII, przekładnia kierownicza bez wspomagania. W najbliższych dniach bedę wymieniał końcówki drążków, gdyż jedna z nich ma luz. Sprawdzając stan drążków zauważyłem, że gumy na maglownicy (te harmonijki) są poprzerywane - więc przy okazji je też wymienię. Pod tymi gumami widać listwę zębata. W tej chwili jest ona suchutka - zero jakiegokolwiek smaru. Czy przed założeniem nowych gum trzeba tę listwę nasmarować? Jakim smarem?
Macie może jakieś wskazówki, ktore pomogą mi w w/w sprawach (o ustawieniu zbieżności to wiem, ściągacz do końcówek mam)?
Moze można coś zrobić przy okazji?

Druga sprawa - jakie są objawy zużycia i ewentualnie jak sprawdzić stan łożysk gornych w kolumnie McPersona?
Ostatnio zmieniony śr cze 18, 2008 21:55 przez Lipek81, łącznie zmieniany 1 raz.


- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.

Awatar użytkownika
bewerber39
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 113
Rejestracja: wt paź 17, 2006 18:59
Lokalizacja: Poznan
Kontakt:

Post autor: bewerber39 » czw cze 19, 2008 00:03

Druga sprawa - jakie są objawy zużycia i ewentualnie jak sprawdzić stan łożysk gornych w kolumnie McPersona?
Przy nawracaniu, krenceniu kierownicą słychać dziwny stuk... coś jakby sprężyna odskakiwala. Ten odgłos jest zupełnie inny niż odgłos przegubów i występuje głównie przy kręceniu gdy auto stoi lub wolno sie toczy.
Zna go każdy kto ma konkretną glebe. :bigok:



przemooo8905
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 148
Rejestracja: czw maja 29, 2008 21:35
Lokalizacja: Malanow
Kontakt:

Post autor: przemooo8905 » pt cze 20, 2008 23:16

trudno jest sprawdzic lozyska mcpersona, najlepiej wyjac go i sprawdzic, 10 minut roboty. w golfach lubia one pekac i sie ciezko kreci wtedy.



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » ndz cze 22, 2008 22:30

A może ktoś się wypowie na temat smarowania listy zębatej -trzeba - czy nie trzeba?


- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.

przemooo8905
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 148
Rejestracja: czw maja 29, 2008 21:35
Lokalizacja: Malanow
Kontakt:

Post autor: przemooo8905 » pn cze 23, 2008 01:24

Lipek81 pisze:A może ktoś się wypowie na temat smarowania listy zębatej -trzeba - czy nie trzeba?
jak masz dojscie to nasmaruj, nic jej to nie zaszkodzi a wrecz przeciwnie, jak bedzie w smarze chodzic to bedzie miala lepiej bo i wspolczynnik tarcia mniejszy a co za tym idzie troche moze lepiej sie krecic bedzie i dluzej posluzy. a smar zwykly. lepiej zeby chodzilo na mokro niz na sucho :grin:
Ostatnio zmieniony pn cze 23, 2008 01:28 przez przemooo8905, łącznie zmieniany 2 razy.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 71 gości