Brak wspomagania hamulca przy kolejnych wciśnięciach pedału
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: wt sty 08, 2008 22:09
- Lokalizacja: Sosnowiec/Częstochowa
- Kontakt:
Brak wspomagania hamulca przy kolejnych wciśnięciach pedału
Witam.
Mam następujący problem: kiedy hamuje pulsacyjnie to za pierwszym razem hamulec działa wydajnie (100%), za drugim pedał jest wyższy i hamulec słabszy, za trzecim jeszcze gorzej a za 5-6 razem wspomagania nie ma wcale (nie da się na tyle zablokować kół żeby zadziałał ABS) a skok pedału jest bardzo mały (pedał wysoko). Po chwili jazdy znów wszystko wraca do normy i pierwsze hamowanie jest efektywne. Usterka zaczęła występowac jakiś tydzień po wymianie klocków z przodu na nowe, wcześniej było ok. Ukladu nie zapowietrzyłem podczas wymiany klocków, temp. wrzenia płynu 180 stopni.
Co sądzicie o tym? Czy na pewno wspomaganie? Może pompa hamulcowa? Może jakaś błahostka?
Z góry dzięki za pomoc.
Tomek
Mam następujący problem: kiedy hamuje pulsacyjnie to za pierwszym razem hamulec działa wydajnie (100%), za drugim pedał jest wyższy i hamulec słabszy, za trzecim jeszcze gorzej a za 5-6 razem wspomagania nie ma wcale (nie da się na tyle zablokować kół żeby zadziałał ABS) a skok pedału jest bardzo mały (pedał wysoko). Po chwili jazdy znów wszystko wraca do normy i pierwsze hamowanie jest efektywne. Usterka zaczęła występowac jakiś tydzień po wymianie klocków z przodu na nowe, wcześniej było ok. Ukladu nie zapowietrzyłem podczas wymiany klocków, temp. wrzenia płynu 180 stopni.
Co sądzicie o tym? Czy na pewno wspomaganie? Może pompa hamulcowa? Może jakaś błahostka?
Z góry dzięki za pomoc.
Tomek
zmień nawierzchnię i zastosuj to samo hamowanie
weż poprawkę na to ze hamulce skuteczne będą po jakimś czasie ja np musiałem przejechać blisko 400km aby wróciło wszystko do normy
do tego momentu należy unikac gwałtownego hamowania
a tu bardzo ciekawy artykuł moze rozwieje twoje wątpliwości
i pogłębi twoja wiedzę na temat ABS
http://www.carfocus.pl/auto/auto_2292.php
weż poprawkę na to ze hamulce skuteczne będą po jakimś czasie ja np musiałem przejechać blisko 400km aby wróciło wszystko do normy
do tego momentu należy unikac gwałtownego hamowania
a tu bardzo ciekawy artykuł moze rozwieje twoje wątpliwości
i pogłębi twoja wiedzę na temat ABS
http://www.carfocus.pl/auto/auto_2292.php
Ostatnio zmieniony pn sty 28, 2008 19:21 przez dziejo, łącznie zmieniany 2 razy.
Po pierwsze masz ABS i co ci do głowy przyszło z hamowaniem pulsacyjnym. Jakiś inżynier wymyślił ABS żeby tego uniknąć wciskasz i hamujesz a resztę wykonuje elektronika.tomek263 pisze:Witam.
Mam następujący problem: kiedy hamuje pulsacyjnie to za pierwszym razem hamulec działa wydajnie (100%), za drugim pedał jest wyższy i hamulec słabszy, za trzecim jeszcze gorzej a za 5-6 razem wspomagania nie ma wcale (nie da się na tyle zablokować kół żeby zadziałał ABS)
Po drugie w dieslach jest potrzebna pompa do wytworzenia podciśnienia potrzebnego dla serwo jak szukasz przyczyn to szukaj od pompy podciśnienia może masz nieszczelny przewód łączący pompę z serwem lub zaworek na tym przewodzie mógł walnąć.
Po trzecie po kilkakrotnym szybkim naciśnięciu pedału hamulca hamulec twardnieje i słabnie to jest całkiem normalne bo pompa podciśnienia nie jest w stanie nadążyć a tym bardziej na wolnych obrotach.
Ostatnio zmieniony pt cze 06, 2008 17:49 przez hudy21, łącznie zmieniany 1 raz.
- pszczyna
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2558
- Rejestracja: śr lut 08, 2006 21:54
- Lokalizacja: Pszczyna .Śląsk
- Kontakt:
Do wypowiedzi ----hudy21---- dodam jeszcze jedno zrób jeszcze odpowietrzanie hamulców lecz silnik musi być na chodzie .
Sam ostatnio sie wykłucałem z mechanikiem po awari układu ( poszedł gietki łącznik nad belką ) a dlaczego !!!!!! bo odpowietrzył normalnie układ a hamulce były jak flegma !! , zaś po moich uwagach wielce ździwiony mechanik wykonał moje uwagi na temat odpowietrzania na pracującym silniku są diametrialnie inne --POROSTU BRZYTWA---
Sam ostatnio sie wykłucałem z mechanikiem po awari układu ( poszedł gietki łącznik nad belką ) a dlaczego !!!!!! bo odpowietrzył normalnie układ a hamulce były jak flegma !! , zaś po moich uwagach wielce ździwiony mechanik wykonał moje uwagi na temat odpowietrzania na pracującym silniku są diametrialnie inne --POROSTU BRZYTWA---
Ostatnio zmieniony pt cze 06, 2008 18:12 przez pszczyna, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 64 gości