Ciśnienie doładowania - turbina garrett

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Ciśnienie doładowania - turbina garrett

Post autor: zaprzal » śr wrz 28, 2005 00:04

Silnik 1.6 TD SB. Da sie w latwy sposob podniesc cisnienie doładowania? Co dokładnie trzeba zrobic?



Awatar użytkownika
Krzylu
Germanista
Posty: 2105
Rejestracja: czw lis 11, 2004 16:55
Lokalizacja: Stettin
Kontakt:

Post autor: Krzylu » śr wrz 28, 2005 00:16

było na forum
opcja szukaj sie kłania



Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » śr wrz 28, 2005 11:18

Nie znalazłem dokładnego opisu. Do czego sluzy śróba widoczna na zdjęciu? Turbina garrett http://www.well.com/~mosk/Images/TurboS ... THMB50.jpg



Awatar użytkownika
Trochim
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 517
Rejestracja: wt sie 17, 2004 13:22
Lokalizacja: betonów
Kontakt:

Post autor: Trochim » śr wrz 28, 2005 13:07

a napewno masz turbine garetta?

w tych silnikach były też montowane kkk.

a to turbo ze zdjęcia to chyba nie od mkII.


Nissan Patrol K160

Awatar użytkownika
1 6 D
_
_
Posty: 1950
Rejestracja: śr sie 18, 2004 09:57
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: 1 6 D » śr wrz 28, 2005 13:15

Ja też mam SB i turbina jest Garett.



Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » śr wrz 28, 2005 13:15

Mam garretta i mam taka śróbe jak na zdjeciu. Do czego ona sluzy? Czy moze sluzyc do regulacji cisnienia doladowania?



Awatar użytkownika
Trochim
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 517
Rejestracja: wt sie 17, 2004 13:22
Lokalizacja: betonów
Kontakt:

Post autor: Trochim » czw wrz 29, 2005 12:44

więc jak twoje turbo wyglada tak jak na zdjęciu to jeżeli w tym miejscu gdzie zaznaczyłem masz gwint i mozesz regulowac długość tego prętu to możesz tym samym regulować cisnienie przy jakim otwieraz się zawór upustowy spalin, czyli zmniejszać/zwiększać maks ciśnienie doładowania.



Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » czw wrz 29, 2005 13:53

W którą stronę trzeba kręcić zeby zwiekszyc/zmnieszyc cisnienie? Troche trudno tam podejsc, moze ktos ma patent jak latwo zdjac ta plaska podkladke?



Awatar użytkownika
Trochim
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 517
Rejestracja: wt sie 17, 2004 13:22
Lokalizacja: betonów
Kontakt:

Post autor: Trochim » pt wrz 30, 2005 13:37

Jak już sie będziesz bawił w zwiększanie cisnienia doładowania to zaopatrz się w jakiś manometr i kontroluj maks ciśnienie jakie ustawiasz co by nie było za duże dla turba i silnika.

jak się nie mylę to skracając długość tego prętu bedziesz opóźniał otwarcie zaworu upustowego spalin co się wiaze ze zwiększonym cisnieniem doładowania.


Nissan Patrol K160

naum
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 108
Rejestracja: śr mar 23, 2005 22:54
Lokalizacja: Hajnówka
Kontakt:

Post autor: naum » sob paź 01, 2005 02:39

Trochim,
jak się nie mylę to skracając długość tego prętu bedziesz opóźniał otwarcie zaworu upustowego spalin co się wiaze ze zwiększonym cisnieniem doładowania.
Dokładnie tak!
potrzebny klucz 10 i imbus 3. Luzujemy nakrętkę 10-tkę i następnie imbusem obracamy w prawo pręt. Tylko zanim to zrobisz, zmierz ciśnienie doładowania!

Ja mam 1V, ciśnienie zwiększone do 0.9 Bara (4000 obr/min), pompę z "grzybkiem" + kata i muszę powiedzieć, że całkiem nieźle golf wymiata. Tylko nie wiem od jakiej wersji mam pompę?



Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » sob paź 01, 2005 09:14

Same komplikacje ;) Teraz nakrętka na tym precie okazala sie zapieczona, dla utrudnienia pret obraca sie z nakrętką. Poza tym zawór bezpieczenstwa i tak otwiera sie juz przy 0,9 o tym tez bede musial pomyslec



Awatar użytkownika
1 6 D
_
_
Posty: 1950
Rejestracja: śr sie 18, 2004 09:57
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: 1 6 D » czw paź 06, 2005 08:44

Zawór bezpieczeństwa reguluje się chyba przy pomocy dużego płaskiego śrubokręta.



Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » pt paź 07, 2005 19:29

Wszystko jest juz wyregulowane :> Swoja droga jakie cisnienie zniesie silnik do jazdy na codzien? Oczywiscie biorac pod uwage to ze pilnuje sie temperatury i stosuje pewne zasady. Czy ktos probowal przerabiac wydech w 1.6 td z jakimis konkretnymi efektami? Chodzi o wieksza srednice rur i odetkany wydech



Awatar użytkownika
1 6 D
_
_
Posty: 1950
Rejestracja: śr sie 18, 2004 09:57
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: 1 6 D » sob paź 08, 2005 22:08

Mi na forum angielskim mówili ze 1 bar na codzień jest ok, bo nie dymi wtedy zbytnio, przy 1.2 pisali że przy ruszaniu spod świateł można zasłony dymne robić.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości