Reset komputera przy rozruchu zimnego silnika

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: Qto, italiano_83, VIP

Reset komputera przy rozruchu zimnego silnika

Postprzez MAW68 » Śr gru 19, 2007 09:50

Sprawa wygląda następująco:
Niemalże raz w tygodniu przy rozruchu ZIMNEGO silnika rozrusznik ciężko kręci - dochodzi do pewnego "punktu przełamania" i uruchamia silnik. Jeśli tego "punktu przełamania" nie pokona - resetuje sie komputer w samochodzie. Wczoraj po 12h stania na trzy kolejne próby wykonał trzy resety. Potem zapalił ale po przejechaniu 1km i zgaszeniu silnika nie mogłem go uruchomić. Po około 6 próbach "z łaski" zaskoczył. Co ciekawe, że gdy silnik jest już "rozruszany" to nie ma owego "punktu przełamania" i rozrusznik kręci się dziarsko!
Niedawno w rozruszniku wymieniany był wieniec(?) - taki pierścień z zębatką. Pozostałe podzespoły rozrusznika są podobno OK.
Na wiosnę podczas walki z rozruchem zabiłem jeden akumulator, teraz zabiłem drugi i jeżdżę na trzecim (kobylastym). Wszystkie były używane w innych autach więc nie twierdzę, że były w szczytowej formie... Proszę się więc tym nie sugerować...
Tydzień temu wymieniłem świece i kable WN.
MK3 1.6 AEA +LPG
Piszę ten post w dziale [Elektryka] ale może to jest problem do działu [Mechanika]?
Pozdrawiam!
Pozdrawiam
Marek W.
MAW68
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Dołączył(a): Wt lis 29, 2005 14:09
Lokalizacja: Lublin
Online: 22h 17m
Pomógł: 2

Postprzez zodiak » Śr gru 19, 2007 10:04

Może coś "z prądem", czyli brudna klema, kiepska masa.
Zmierz miernikiem napięcie na akumulatorze w czasie kręcenia rozrusznikiem (bezpośrednio na słupkach akumulatora - ołowiu) a potem dokonaj takiej samej próby ale mierząc napięcie w kabinie (np. na bezpieczniku od zasilania "deski" a masę weź też z instalacji (np. zapalniczki, radia). Zobacz jakie będą napięcia przy obu pomiarach.
Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.
zodiak
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pn sty 03, 2005 00:17
Lokalizacja: gdzieś w Polsce
Online: 3h 18m
Pomógł: 726

Postprzez misiek » Śr gru 19, 2007 10:18

MAW68 do sprawdzenia - rozrusznik (tuleje, bendix i szczotki) klemy na aku, masa silnika - reset licznika (bo pewnie o to chodzi) następuje poprzez ogromny spadek napięcia - tak jak byś odłączył aku, aha no i warto zaopatrzyć sie w nowy aku a nie kombinować z używkami

czytaj http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=33540
:-k ...
misiek
_
_
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Online: 44d 23h 36m
Pomógł: 732

Postprzez T.O.B.I. » Śr gru 19, 2007 12:06

mialem tak samo, myslalem ze to rozrusznik siada i sie blokuje ale wymiana baterii pomogla
Pozdrawiam T.O.B.I.

Obrazek
T.O.B.I.
Forum Master
Forum Master
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): So cze 24, 2006 11:15
Lokalizacja: Police
Online: 1d 15h 14m
Pomógł: 210
Auto: Golf III
Silnik: ABU

Postprzez Szosownik » Śr gru 19, 2007 13:00

lepiej się zapytać "a kto tego nie miał"
wymiana aku w 100% rozwiąże problem bez sprawdzania czegokolwiek
Szosownik
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
 
Dołączył(a): So lis 25, 2006 23:39
Lokalizacja: Kadzidło
Online: 3d 15h 5m
Pomógł: 164
Auto: VW Polo III 2002
Silnik: TDI

Postprzez zoso8894 » Śr gru 19, 2007 20:29

u mnie jest podobnie - resetuje sie mfa przy odpalaniu po postoju powiedzmy 10 godzin .
i jestem na 99% przekonany ze akumulator sie konczy i dlatego
zoso8894
Użytkownik
Użytkownik
 
Dołączył(a): Cz gru 21, 2006 18:05
Lokalizacja: wwa
Online: 13h 43m
Pomógł: 28

Postprzez flatron316 » Śr gru 19, 2007 21:23

Sprawdź aku u elektryka grzejnikiem po dobrym naładowaniu (prostownikiem) jak kiepski do wymiany .Koszt nowego aku to ponad 150 pln a za sprawdzenie to piwo postawisz a będziesz wiedział na czym stoisz.
flatron316
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): So cze 18, 2005 19:34
Lokalizacja: 3miasto
Online: 42m
Pomógł: 66

Postprzez Killof102 » Śr gru 19, 2007 22:40

MAW68 napisał(a):Niemalże raz w tygodniu przy rozruchu ZIMNEGO silnika rozrusznik ciężko kręci - dochodzi do pewnego "punktu przełamania" i uruchamia silnik. Jeśli tego "punktu przełamania" nie pokona - resetuje sie komputer w samochodzie. Wczoraj po 12h stania na trzy kolejne próby wykonał trzy resety. Potem zapalił ale po przejechaniu 1km i zgaszeniu silnika nie mogłem go uruchomić. Po około 6 próbach "z łaski" zaskoczył. Co ciekawe, że gdy silnik jest już "rozruszany" to nie ma owego "punktu przełamania" i rozrusznik kręci się dziarsko!


Kolego miałem to samo w VR6 tylko że miałem aku 36 Ah po wymianie na 70 Ah problem zniknął.
GOLF II 1,8 GT 90 PS - ex
GOLF III 2,8 VR6 174 PS - ex
GOLF III 2,0 GTI 115 PS - ex
GOLF IV 2,3 V5 GTI 170 PS
Killof102
Ma gadane
Ma gadane
 
Dołączył(a): Pt gru 08, 2006 23:28
Lokalizacja: Jawor/Stanisławów
Online: 5h 37m
Pomógł: 4
Auto: GOLF 4 2.3 V5
Silnik: AQN

Postprzez misiek » Cz gru 20, 2007 00:06

flatron316 napisał(a):ponad 150 pln

i to grubo ponad - ja kupowałem dwa miechy temu centrę dałem 280 PLN-ów
:-k ...
misiek
_
_
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Online: 44d 23h 36m
Pomógł: 732

Postprzez Sztomel » Cz gru 20, 2007 00:14

najlepiej przed zakupem nowego akumulatora sprawdź dokładnie połączenie kabla ujemnego z masą i przede wszystkim wyczyść (papierem sciernym lub specjalnym skrobakiem do klem akumulatorowych i zacisków) klemy na akumulatorze i wnętrze zacisków na kablu ujemnym i dodatnim i zobacz czy wtedy objawy znikną, jeżeli nie to wtedy wymieniaj akumulator na nowy.
Znam kilka przypadków kiedy kumple kupili nowe akumulatory i co się okazało... też problem z odpaleniem samochodu a po przeczyszczeniu klem i zacisków auto odpalało na dotyk i to zarówno na nowym akumulatorze jak i na starym.
Morał - niepotrzebny wydatek na zakup nowego akumulatora.
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Cz wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik
Online: 12d 7h 13m
Pomógł: 821
Auto: Golf Mk4
Silnik: ALH

Postprzez danioo » N gru 23, 2007 20:51

U mnie też tak było.
Zmieniłem akumulator i teraz odpala bez problemu.
nowa Centra 55Ah/460A to ok 280 PLN.
zapraszam do oceny mojego golfika:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=159996


Kupię ciemne kierunki w zderzak ori FER lub HELLA
danioo
Forum Master
Forum Master
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Wt maja 15, 2007 22:56
Lokalizacja: JaVWorzno
Online: 5d 15h 33m
Pomógł: 129

Postprzez Qto » Pn gru 24, 2007 02:26

Aku...przerabiałem problem rok temu
Sprzedam: wiązkę Climatronica do mk4
Qto
_
_
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Piła (PP)
Online: 182d 18h 21m
Pomógł: 1233
Auto: MK 4 1.4
Silnik: APE




Powrót do Techniczne (archiwum)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 6 gości

Nasi przyjaciele: Car Audio,