Rezystancja świec żarowych. Trudniej odpala.

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Kris-THC
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 592
Rejestracja: pt lut 11, 2005 22:00
Lokalizacja: Oława
Auto: Polo 9N Audi A3 8P Golf MK4
Silnik: AHF
Kontakt:

Rezystancja świec żarowych. Trudniej odpala.

Post autor: Kris-THC » wt gru 04, 2007 21:59

Rano auto trudniej odpala, nie od strzała tylko trzeba z 2 sek. kręcić. Sprawdzałem świeczki i oporność na każdej wynosi 1.5ohm, na starej świeczce z poprzedniego auta która jest w 100% sprawna oporność też wynosi 1.5ohm więc świeczki są OK.
Tutaj nasz kolega wyliczył że oporność jednej świecy to 1.5ohm http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... c&start=15
W układzie paliwowym nie ma powietrza a kąt wtrysku jest OK, filtr paliwa wymieniałem na budziku wskazania temp. są OK. Na czujniku temp. rezystancja wynosiła 690ohm ale silnik jeszcze nie ostygł całkiem jak robiłem pomiar. Mam drugi czujnik na obiegu wody i ma on 2 piny, mierzyłem na nim rezystancjię i wynosi 1, nie wiem czy tak powinno być. Zrobiłem fotkę tego czujnika:
Obrazek
Nie wiem czy tak ma być ale niezależnie od temp. otoczenia ikona grzania świeczek świeci niecałe 2 sek. sprawdzałem napięcie na listwie po wyjęciu czujnika 4-pinowego i wszystko gra więc odpadają raczej przekaźniki czy bezpieczniki. Obawiam się że gdy przyjdą mrozy poniżej -10stopni to będę musiał kręcić po kilka razy. Jutro rano sprawdzę czy na listwie będzie napięcie bez odpiętego czujnika 4-pinowego. Auto trzymam w garażu i nie wiem czy przy np. +4 stopniach grzeją już świeczki, słyszałem że poniżej 7 już powinny grzać. Kurde dziwne to trochę. Po pierwszym odpaleniu mogę wyłączyć silnik po 2 sekundach pracy i już będzie palił na dotyk. Czy za pomocą VAG-a mogę sprawdzić poprawność działania obu czujników temp i układu grzania świec?


Moc jest w mieście Łodzi gdzie bieganie psom szkodzi.
V.A.G.-ina way :) VAGina family :) Today, tomorrow, VAGina :)
Obrazek

Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » wt gru 04, 2007 22:33

Kris-THC pisze:Czy za pomocą VAG-a mogę sprawdzić poprawność działania obu czujników temp
sprawdź wskazania czujników w grupie 007



Awatar użytkownika
Kris-THC
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 592
Rejestracja: pt lut 11, 2005 22:00
Lokalizacja: Oława
Auto: Polo 9N Audi A3 8P Golf MK4
Silnik: AHF
Kontakt:

Post autor: Kris-THC » wt gru 04, 2007 22:35

Jak myślicie ten czujnik z 2 pinami może być powiązany z grzaniem świec?


Moc jest w mieście Łodzi gdzie bieganie psom szkodzi.
V.A.G.-ina way :) VAGina family :) Today, tomorrow, VAGina :)
Obrazek

Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » wt gru 04, 2007 22:35

możesz też odłączyć wtyczkę z czujnika 4 pinowego i sprawdzić jak odpala



Awatar użytkownika
Kris-THC
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 592
Rejestracja: pt lut 11, 2005 22:00
Lokalizacja: Oława
Auto: Polo 9N Audi A3 8P Golf MK4
Silnik: AHF
Kontakt:

Post autor: Kris-THC » wt gru 04, 2007 22:37

Tak też zrobię :)

[ Dodano: Sro Gru 05, 2007 22:49 ]
Z odłączonym czujnikiem zapalił rano od strzała :bigok: . Kupiłem dzisiaj czujnik firmy EPS ale po zamontowaniu okazało się że jest niewłaściwy [płaski koniec czujnika miała] i tylko się niepotrzebnie pałowałem w garażu bo czujnik nie wskazuje temp. na budziku a świece grzeją ponad 15 sek. nawet na ciepłym :) Jutro założę nowy i na 100% będzie po problemie.

[ Dodano: Sob Gru 08, 2007 00:24 ]
No i włożyłem właściwy nowy czujnik i bez zmian. Zauważalna różnica przy odpalaniu z odpiętym czujnikiem i bez niego. Przy odpiętym czujniku temp. (4 piny) i włączonych świecach auto pali natychmiast po przekręceniu kluczyka natomiast z podpiętym czujniku zorusznik kręci ok. 1~1.5 sekundy (temp. na zewnątrz ok.+8 stopni). Chyba jestem ułomny ale przeszkadza mi to :grin:
Po za tym ten czujnik ok. 30cm dalej (2 piny) to jest jakiś włącznik termiczny a nie jako-taki czujnik temperatury (mam nowy ale nie przekładałem). Wie ktoś czym steruje ten włącznik termiczny? Jest biały i znajduje się w wężu idącym do górnej części chłodnicy.
Ostatnio zmieniony sob gru 08, 2007 01:25 przez Kris-THC, łącznie zmieniany 1 raz.


Moc jest w mieście Łodzi gdzie bieganie psom szkodzi.
V.A.G.-ina way :) VAGina family :) Today, tomorrow, VAGina :)
Obrazek

pll
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: wt lut 14, 2006 14:50
Lokalizacja: krak

Post autor: pll » pn gru 17, 2007 09:50

witam

udalo ci sie moze rozgryzc ten problem ?
mam podobna sytuacje i bylbym zainteresowany rozwiazaniem...

u mnie sieczki grzeja zawsze 2-3 sek, niezaleznie od tego czy rano w garazu, czy po pracy na parkingu przy ujemnej temp., i tez 2-3 obroty i dopiero trybi...
ale najbardziej dziwi mnie to krotkie grzanie swiec...

a moze aku sie konczy i dlatego kreci dluzej rozrusznikiem ?

pozdrawiam :cool:



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » pn gru 17, 2007 14:06

Kris-THC pisze:temp. na zewnątrz ok.+8 stopni
Więc nie dziw się , że nie grzeją ... musi być trochę mniej ;)
Sprawdź również kąt wtrysku ( powinno być w okolicach 49-51)



Awatar użytkownika
Kris-THC
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 592
Rejestracja: pt lut 11, 2005 22:00
Lokalizacja: Oława
Auto: Polo 9N Audi A3 8P Golf MK4
Silnik: AHF
Kontakt:

Post autor: Kris-THC » pn gru 17, 2007 18:45

pll pisze:udalo ci sie moze rozgryzc ten problem ?
Wymieniłem czujnik temperatury ale niewiele to chyba dało. Teraz gdy temp. jest w okolicy zera i poniżej auto pali pięknie. Wychodzi że jak na climatroniku podaje temp. 5 stopni lub więcej świeczki nie grzeją i pali nieco gorzej czyli wszystko OK. Poniżej 4 stopni autko pali jak rozgrzane. A co do 3 świeczek w obiegu wody to grzeją gdy auto jedzie a nie stoi. Przy -2 stopniach po ok. 3 minutach leci ciepłe powietrze podczas jazdy.


Moc jest w mieście Łodzi gdzie bieganie psom szkodzi.
V.A.G.-ina way :) VAGina family :) Today, tomorrow, VAGina :)
Obrazek

lukaszek1209
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: wt maja 05, 2009 21:49
Lokalizacja: Lubraniec

Post autor: lukaszek1209 » pt paź 02, 2009 18:38

Witam!
odświeżę trochę temat, gdyż mam ten sam problem. Auto pali ciężko na zimnym silniku. wymieniłem czujnik temp ale to nic nie pomogło, więc w szereg z nim podłączyłem rezystor 3kohm pomogło trochę bo auto odpala lepiej ale taki myk skutkuje podwyższaniem obrotów do 1000 i po jakiejś minucie spadają do 880. Fajnie to wygląda bo kiedy zamykam garaż auto sobie gazuje samo. Chciałbym się pozbyć tego problemu. Przy ciepłym silniku jest wszystko ok.



Awatar użytkownika
marcin999
Forum Master
Forum Master
Posty: 1129
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 12:40
Lokalizacja: LJA/LU

Post autor: marcin999 » pt paź 02, 2009 23:39

Witam
Czy komuś udało się to rozwiązać u mnie jest niestety to samo. Czekam az beda wieksze mrozy moze rzeczywiscie swiece sie wlaczaja ponizej 5 stopni. Wiec przy 6 bedzie ciezej palil. Jakby ktoś miał jakiś pomysł to dajcie znac.


SPRZEDAM: Przełącznik zespolony kierunków i wycieraczek wersja z kompem golf IV
Pompa wody prawie nowa silnik AHF (ALH,ASV,AGR)

Awatar użytkownika
piter_s
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 984
Rejestracja: wt sty 31, 2006 17:23
Lokalizacja: okolice KROSNA

Post autor: piter_s » sob paź 03, 2009 09:07

właśnie ja ma takie głupie odczucie że łądniej mi pali przy -5 jak przy 5.



szatanek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1028
Rejestracja: czw sty 18, 2007 16:59
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: szatanek » sob paź 03, 2009 14:24

piter_s z tym paleniem TDI to częsty temat, paradoksalnie te silniki palą lepiej przy -10 niz przy np +8 st C. Ogólnie TDI głównie juz przechodzone najgorzej palą wiosną i jesienią kiedy temp. oscylują w okolicach 8-10 st, bo ta temp jest graniczną temp grzania świec, dawka rozruchowa juz jest mniejsza a świece przestają grzac a na dworze jest chłodno. Taki problem zawsze sie pojawia gdy silnik ma juz troche nalatane(nizsze ciśnienie sprężania), lub aku. czy rozrusznik kręci wolniej. Mój w zimie z padniętymi szczotkami rozrusznika palił dobrze mimo duzego mrozu, a wiosną jak sie zrobiło cieplej i świece przestały grzac miał juz problem z rozruchem.



Awatar użytkownika
piter_s
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 984
Rejestracja: wt sty 31, 2006 17:23
Lokalizacja: okolice KROSNA

Post autor: piter_s » sob paź 03, 2009 14:28

hehe, no to dokładnie jest tak u mnie, mróz pali ok, a na plusie kilka st już przebiera, hhehe.



Awatar użytkownika
marcin999
Forum Master
Forum Master
Posty: 1129
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 12:40
Lokalizacja: LJA/LU

Post autor: marcin999 » sob paź 03, 2009 14:36

Ja mam właśnie słaby rozusznik i akumulator.


SPRZEDAM: Przełącznik zespolony kierunków i wycieraczek wersja z kompem golf IV
Pompa wody prawie nowa silnik AHF (ALH,ASV,AGR)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 28 gości