Układ Chłodzenia Problem z ogrzewaniem

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

nieta
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 11:48
Lokalizacja: Poznań

Układ Chłodzenia Problem z ogrzewaniem

Post autor: nieta » czw paź 25, 2007 17:00

Witam

Zwracam się do was z uprzejmą prośbą o pomoc.

Posiadam Golfa II 1.6 RF Benzyna na gaźniku pierburg 2e2.

A więc problem jest taki że nie działa mi ogrzeanie a idzie zima ( druga już ;) ) więc zabrałem się ostro do pracy jednak nic z tego nie wynikło.

Do tej pory zrobiłem:
- wymieniłem termostat dwa razy ( ponieważ za pierwszym razem wystąpiło podejrzenie że termostat nie jest sprawny ).
- następnie z przyczyny braku efektu zabrałem się za wymianę nagrzewnicy co nie było proste ;] ale się udało niestety co jest dość mocno demotywujące nadal brak ogrzewania ;(
- kiedy odpowietrzam układ poprzez odkręcenie korka od zbiornika wyrównawczego i pracy silnika na biegu jałowym i prace aż do właczenia wiatraka ( 3x brak efektu )
- wiatrak włącza się kiedy temperatura dochodzi do 1/4 skali , ani razu w tym aucie nie podeszło mi na połowe.
- jak jadę trasę temperatura na wskaźniku rzadko kiedy się podnosi, a jak już się podniesie to ledwo do końca grubej białej kreski
-patrząc na wchodzące węże od nagrzewnicy od strony maski prawy jest gorący, lewy nie ( na obu nagrzewnicach tak samo )

To tyle narazie przychodzi mi do głowy co zaobserwowałem w moim autku.

Drodzy Koledzy Koleżanki Proszę o Pomoc

ps.
rękawiczki i szalik to jeszcze nie najgorzej ale te szyby ...

Za pomoc z góry dziękuje

Sebastian Niedich
Ostatnio zmieniony czw paź 25, 2007 17:04 przez nieta, łącznie zmieniany 1 raz.



agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » czw paź 25, 2007 18:00

to ze masz niska temperature na wskazniku to wina czujnika- jest zepsuty, u mnie bylo tak samo, temperatura trzymala sie caly czas na bialej grubej kresce, po wymianie jest na srodku. Jezeli masz cieply waz dochodzacy do nagrzewnicy to znaczy ze masz brudna nagrzewnice w srodku. Kupowales nowa czy uzywana? Ja swoja wyczyscilem srodkiem do odkamieniania ale najpierw ja wyciagnalem z auta i jest super.
Mozesz tez miec uszkodzony zawor (termostat) na wezu do nagrzewnicy- taki aluminiowy zaraz przy podszybiu- chyba ze juz go ktos wczesniej wymontowal



RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Re: Układ Chłodzenia Problem z ogrzewaniem

Post autor: RobertP » czw paź 25, 2007 18:13

nieta pisze:-patrząc na wchodzące węże od nagrzewnicy
jak masz zimno w aucie to być moze masz jeszcze zbędny termostacik
na przewodach od silnika do nagrzewnicy, sprawdź to dokładnie, jak masz
to, to należy to zdemontować i wyalić, opisywane to było kilkanaście może
nawet dziesiąt razy
może byc także nagrzewnica zamulona,
ale na początek sprawdź dokladnie czy masz dobry stan pomiedzy
min a max płynu w zbiorniczku, bo jak jest dużo poniżej min. to moze też nie grzać
zobacz ile jest informacji nt. ogrzewania inagrzewnicy: http://forum.vwgolf.pl/search.php?mode=results
tylko odszukac sobie to co trzeba nt. mk2 :bigok:


remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)

Sharan - AFN

Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » czw paź 25, 2007 21:52

No jeszcze sam zaworek od regulacji przepływu płyny przez nagrzewnicę może być uszkodzony lub zapchany - chodzi o ten, który jest regulowany za pomocą suwaka regulacji temperatury nawiewu na desce rozdzielczej.


- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.

nieta
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 11:48
Lokalizacja: Poznań

Post autor: nieta » pt paź 26, 2007 09:57

Nagrzewnica jest nowa, termostat też nowy

Na prawym wężu jest taki aluminiowy trójnik - tego jeszcze nie ruszałem
Na lewym wężu plastikowy przelowowy pusty w środku

jak sprawdzić czy ten regulator przepływu wody jest sprawny ??

Jeżeli długo stoji w miejscu samochód i nie włączam wentylatora, a po pewnym czasie włącze to przez chwile leci cieplutkie powietrze ,a po chwili koniec null tak jakby nagrzewnica nie nadążała ogrzewać powietrza, zamknę układ nagrzeje się otworze kanały wentylacyjne dmuchawe 10s ciepłe i się kończy

A czujnik temperatury dziś kupie i zobaczę czy będzie poprawnie wskazywał

ps.
Przeszukiwałem forum w celu wyeliminowania mojego problemu niestety wszystkie porady jakie znalazłem a już wykorzystałem nie zadziałały, jak wcześniej pisałem.

Pozdrawiam

Sebastian Niedrich



RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » pt paź 26, 2007 11:10

nieta pisze:Nagrzewnica jest nowa, termostat też nowy

Na prawym wężu jest taki aluminiowy trójnik - tego jeszcze nie ruszałem
Na lewym wężu plastikowy przelowowy pusty w środku
no właśnie chodzi o to co jest naprzewodach, to trzeba wywalić i dac rurki na przelot,na wprost
tam siedzi ten drugi termostat ...


remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)

Sharan - AFN

agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » pt paź 26, 2007 13:29

Lipek81 pisze:No jeszcze sam zaworek od regulacji przepływu płyny przez nagrzewnicę może być uszkodzony lub zapchany - chodzi o ten, który jest regulowany za pomocą suwaka regulacji temperatury nawiewu na desce rozdzielczej.
nagrzewnica nie ma zadnego zaworka- plyn przeplywa przez nia caly czas, nie zaleznie od tego czy jest ustawiony suwak na zimne czy na cieple.
Masz jeszcze jeden termostat na wezu do nagrzewnicy- o ile pamietam jest on w aluminiowej obudowie- wywal go i bedzie ok
Ostatnio zmieniony pt paź 26, 2007 13:30 przez agrala, łącznie zmieniany 1 raz.



RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » pt paź 26, 2007 15:16

agrala pisze:
Lipek81 pisze:No jeszcze sam zaworek od regulacji przepływu płyny przez nagrzewnicę może być uszkodzony lub zapchany - chodzi o ten, który jest regulowany za pomocą suwaka regulacji temperatury nawiewu na desce rozdzielczej.
nagrzewnica nie ma zadnego zaworka- plyn przeplywa przez nia caly czas, nie zaleznie od tego czy jest ustawiony suwak na zimne czy na cieple.
Masz jeszcze jeden termostat na wezu do nagrzewnicy- o ile pamietam jest on w aluminiowej obudowie- wywal go i bedzie ok
własnie to próbuje wytłumaczyć
może z obrazka już będzie wiadomo,
wszystko trzeba dac na wprost, rurkę z trójnikiem wywalić i dać pojedynczą
czyli każda rurka ma iść tylko i wyłącznie z silnika bezpośrednio do nagrzewnicy
a oto co wywalić:
Obrazek
zdjęcie zapożyczone od bongo


remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)

Sharan - AFN

agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » pt paź 26, 2007 17:13

brawo dla RobertaP
Jeden pomyslal i wrzucil fotke



RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » pt paź 26, 2007 22:15

agrala pisze:brawo dla RobertaP
Jeden pomyslal i wrzucil fotke
a wiesz ile musiałem się naszukać tej fotki ... :kac: :crazy:

a po zrobieniu ma wyglądać tak, jak poniżej, z tymże nie ma rurek a sa
nowe wężyki, ale można dać wstawki na wprost z rurek miedzianych
Obrazek


remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)

Sharan - AFN

nieta
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 11:48
Lokalizacja: Poznań

Post autor: nieta » sob paź 27, 2007 10:43

Dziękuje wam bardzo jak podkręce temperature to mam w aucie jak w piekarniku.

ps.
kiedy powietrze leci przez nagrzewnice wydziela się taki dość specyficzny zapach.

to jest nowa nagrzewnica czy to kiedyś minie ??

w układzie mam jeszcze wode tak że nie będzie to wina dziurawej nagrzewnicy bo woda takiego zapachu nie ma.

Pozdrawiam

Seba



KONDZIO222
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 323
Rejestracja: pn gru 11, 2006 19:11
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: KONDZIO222 » ndz paź 28, 2007 19:33

ps.
kiedy powietrze leci przez nagrzewnice wydziela się taki dość specyficzny zapach.
U mnie tak samo jest,śmierdzi taką spalenizną myślę że to od tej nowej nagrzewnicy ten zapach


Było MK II GTI jest A6 quattro TDI

nieta
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 11:48
Lokalizacja: Poznań

Post autor: nieta » wt paź 30, 2007 00:26

Po 3 dniach jazdy jakieś 100km zapach jest wyraźnie mniej odczuwalny jeżeli będzie zanikać w takim tempie to za tydzień zapomnę o nim zupełnie



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 68 gości