Wymiana płynu chłodzącego w 1Z

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Razal
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 929
Rejestracja: pn gru 13, 2004 11:09
Lokalizacja: Dolnośląskie
Kontakt:

Wymiana płynu chłodzącego w 1Z

Post autor: Razal » ndz paź 15, 2006 08:23

Jak najszybciej i najlepiej wymienić płyn chłodzący w moim Mk3 ?? Którędy zlewać, jak zalewać itp.. ?? No i jeszcze jaki płyn zakupić - do tej pory zalane było EKO2000.

Pozdrooooooo :pub:
Ostatnio zmieniony śr paź 10, 2007 21:38 przez Razal, łącznie zmieniany 1 raz.


Było: MK2 1,6 / MK3 GT TDI-VP / PASSAT B5 TDI-PD / Jest: PASSAT B6 TDI-CR / Lupo 1,0 / MK4 1,4 16V

jaszczur
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6612
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 09:34
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: jaszczur » ndz paź 15, 2006 08:40

napełnianie
1.napełnić układ chłodzenia przez wlew zbiorniczka wyrównawczego do poziomu miedzi min a max
2.zamknąc korek wlewu
3.uruchomić silnik i nagrzać go do temperatury normalnej pracy,układ się odpowietrzy samoczynnie
4. zatrzymać silnik i sprawdzić czy nie został przekroczony poziom max w zborniczku
5.po ochłodzeniu silnika sprawdzić poziom cieczy chłodzacej,powinien byc miedzy min a max
opróznianie układu
1,zdjać korek od wlewu zbiorniczka wyrównawczego
2.odłaczyć dolny przewód od pompy cieczy chłodzacej i spuscić płyn
pojemność układu 6,3 litra(źródło instr obsługi)
a co do płynu to nie wiem jaki ci poradzić ja mam uład koncentratem zalany na -33 stopnie
Ostatnio zmieniony ndz paź 15, 2006 09:12 przez jaszczur, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
Pruszkowiak
Forum Master
Forum Master
Posty: 1449
Rejestracja: ndz gru 04, 2005 21:02
Lokalizacja: Warszawa/Pruszków
Kontakt:

Post autor: Pruszkowiak » ndz paź 15, 2006 08:41

Najlepiej to zdjąć dolny wąż od chłodnicy i powinien wylecieć cały płyn chłodzący.Płyn wlewa się standarową przez zbiorniczek. :bigok:



Awatar użytkownika
GSOWIEC
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 296
Rejestracja: wt sty 17, 2006 23:30
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: GSOWIEC » ndz paź 15, 2006 09:04

Pruszkowiak pisze:Najlepiej to zdjąć dolny wąż od chłodnicy i powinien wylecieć cały płyn chłodzący.Płyn wlewa się standarową przez zbiorniczek.
Tylko czy część płynu nie zostanie wtedy w bloku silnika przytrzymana przez termostat?
Radziłbym dobrać się do pompy wody z termostatem, oprócz zlania z chłodnicy jak pisze kolega oczywiście...

Razal, co do odpowietrzania jeszcze to dodam od siebie, że to nie zawsze tak się sprawdza jak w książce napisano. Nie zdziw się jeśli na początku nie wejdzie ci cały płyn, nawet jeśli rozgrzejesz silnik... Ja jak wymieniałem w zeszłym roku, a robiłem to z wieczora, to odpowietrzył mi się na dobre dopiero następnego dnia, wtedy uzupełniłem płyn i już było cacy...



Awatar użytkownika
Razal
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 929
Rejestracja: pn gru 13, 2004 11:09
Lokalizacja: Dolnośląskie
Kontakt:

DZięki Koledzy za pomoc

Post autor: Razal » ndz paź 15, 2006 09:35

Temat uważam za zamknięty - wszystko jasne - płyn ma ponad dwa latka trzeba wymienić przed zimą :hmm:

Płyn jakiś wybiorę w sklepie

Pozdrowionka :pub:


Było: MK2 1,6 / MK3 GT TDI-VP / PASSAT B5 TDI-PD / Jest: PASSAT B6 TDI-CR / Lupo 1,0 / MK4 1,4 16V

Awatar użytkownika
Jac
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: pt kwie 01, 2005 08:53
Lokalizacja: Bytom

Post autor: Jac » pn lis 20, 2006 01:41

Witam!

Polecam plyn G12 plus, koncentrat, nie trzeba okresowo wymieniac.

Kupilem po 26 zl butelka 1,5 l.

Pozdrawiam


Jac

snowak
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 292
Rejestracja: wt maja 02, 2006 16:13
Lokalizacja: z drogi

Post autor: snowak » pn lis 20, 2006 23:41

Trzeba kręcic i ciagnac do tylu - nie ma innej rady :). A przed nalozeniem wyczyscic krociec i wnetrze rury oraz dac troche plynu do mycia naczyn na króciec - latwo wejdzie jak i pozniej, kiedys latwiej zejdze.


[img]http://img143.imageshack.us/img143/508/mylubuskaer5.jpg[/img]

batonw
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: śr paź 10, 2007 19:49
Lokalizacja: londyn

Post autor: batonw » śr paź 10, 2007 20:15

czy tak samo spuszcza sie plyn z passata 1.8??



matikdalik
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 63
Rejestracja: sob wrz 08, 2007 00:33
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: matikdalik » śr paź 10, 2007 21:23

Keff pisze:koniecznie pokrętło nagrzewnicy ustawione na maksa
No nie koniecznie, płyn i tak zawsze leci przez nagrzewnicę, Pokrętłem sterujesz tylko otwarcie i zamknięcie przesłony kierujących powietrze na nagrzewnicę.

maciek



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 28 gości