[VR6] VAG błędy 00537 i 00561 - proszę o pomoc.

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
dygac
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 204
Rejestracja: czw lut 01, 2007 23:52
Lokalizacja: Pisz
Kontakt:

[VR6] VAG błędy 00537 i 00561 - proszę o pomoc.

Post autor: dygac » pn wrz 17, 2007 14:01

Witajcie koledzy

Mam pewien problem, pewnego dnia silnik na jałowym zaczął nierówno pracować tzn. potrafi "prychnąć" nieznacznie raz na 5-6sek lub częściej. Wiadomo czuć to nawet po budzie. Nie strzela z tłumika ale to coś jakby spalanie w kolektorze wylotowym i kat z rezonatorem zaraz to tłumią. Jak się rozgrzeje to obroty na wyświetlaczu VDO pokazuje w zakresie 720-680 obr/min
Mocy na moje oko również ubyło nieznacznie. Spalanie jakby wzrosło chociaż MFA pokazuje w normie. Spalinami czuć ale tylko gdy silnik jest chłodny, jak się rozgrzeje to czuć tylko parę wodną jak z czajnika.
A i czy to normalne gdy pracuję na VAGu, skasuję błędy i wrzucę wykres to po większym dodaniu gazu potrafi utracić łączność z ECU i po ponownym połączeniu widać już błąd.

Czy obydwa błędy powiązane są z uszkodzoną sondą?


[img]http://images24.fotosik.pl/46/b1f4807d10125b17.jpg[/img]
i MK3 US w duecie

Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » pn wrz 17, 2007 14:12

00537kontrola czujnika tlenu
00561 kontrola dodawania mieszanki
Ostatnio zmieniony pn wrz 17, 2007 14:15 przez dziejo, łącznie zmieniany 2 razy.



Marioo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1163
Rejestracja: czw sty 26, 2006 13:23
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Marioo » pn wrz 17, 2007 14:14

00537 reulacja z sonda lambda kontrola czujnika tlenu
00561regulacja skladu mieszanki, kontrola dodawania mieszanki



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pn wrz 17, 2007 14:28

dygac pisze:Czy obydwa błędy powiązane są z uszkodzoną sondą?
Na pewno oznaczają jedną usterkę i możliwe (ale tylko możliwe) że to sonda.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
dygac
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 204
Rejestracja: czw lut 01, 2007 23:52
Lokalizacja: Pisz
Kontakt:

Post autor: dygac » pn wrz 17, 2007 14:30

:pub: co oznaczają konkretne błędy to już wiem :grin:
Nie wiem czy inwestować w sondę. Podmieniłem wczoraj na drugą czteroprzewodową BOSCHa używkę niepewną i nadal to samo :otepienie:
Na obydwu sondach napięcia pokazuje w granicach 1.20V gdy silnik pracuje ciepły bez dodawania gazu a gdy przegazuję to spada stopniowo do 1.00V a nawet do 0.95V

Chyba, że podskoczę do kolegi z dobrym multimetrem i coś zmierzymy w tej sondzie. :chytry: - tylko które przewody i jaki opór stawia sprawna sonda?
Ostatnio zmieniony pn wrz 17, 2007 14:31 przez dygac, łącznie zmieniany 1 raz.


[img]http://images24.fotosik.pl/46/b1f4807d10125b17.jpg[/img]
i MK3 US w duecie

lukaszmik
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 99
Rejestracja: sob cze 04, 2005 20:59
Lokalizacja: Osięciny
Kontakt:

Post autor: lukaszmik » pn wrz 17, 2007 14:42

dygac pisze:Chyba, że podskoczę do kolegi z dobrym multimetrem i coś zmierzymy w tej sondzie. - tylko które przewody
jeżeli czteroprzewodowa, to dwa białe są od podgrzewania i do nich dochodzi 12V, czrny to bodajże masa, a szary to napięcie pracy sondy, niw eim, jak powinno oscylować w VR, ale u mnie w granicach od 0,2 do 0,8 V, zwykłym multimetrem nie sprawdzisz oscylacji, możesz to zrobić poprzez VAG-a ale nie pamiętam na którym kanale, powinien być wykres przypominającu sinusiodę


GOLF IV [url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/279073.html][img]http://images.spritmonitor.de/279073_5.png[/img][/url]
GOLF III [url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/190782.html][img]http://images.spritmonitor.de/190782_5.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
pszczyna
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2558
Rejestracja: śr lut 08, 2006 21:54
Lokalizacja: Pszczyna .Śląsk
Kontakt:

Post autor: pszczyna » pn wrz 17, 2007 15:08

Vento 2.8vr AAA LAMBDA 0.97-1.03 zmianna lammbdy [Delta Lambda] 0.02



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pn wrz 17, 2007 15:21

dygac pisze:Na obydwu sondach napięcia pokazuje w granicach 1.20V gdy silnik pracuje ciepły bez dodawania gazu a gdy przegazuję to spada stopniowo do 1.00V a nawet do 0.95V

Chyba, że podskoczę do kolegi z dobrym multimetrem i coś zmierzymy w tej sondzie. - tylko które przewody i jaki opór stawia sprawna sonda?
Tak zrób, mam nadzieję że nie mylisz napięcia sondy ze współczunnikiem lambdy (który pokazuje VAG). Bardzo dobrze że ni poleciałeś od razu do sklepu po sondę jak większość postępuje, podczas gdy na razie wiesz tyle że mieszanka jest za bogata. O ile faktycznie podałeś napięcia nie współczynnik.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
dygac
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 204
Rejestracja: czw lut 01, 2007 23:52
Lokalizacja: Pisz
Kontakt:

Post autor: dygac » pn wrz 17, 2007 15:31

Paweł Marek, teraz już zwątpiłem - czuję że chodzi mi o współczynnik, w VAGu ta komórka zwie się O2 Active :blush:
i teraz nie wiem czy ta wartość jest poprawna :chytry:


[img]http://images24.fotosik.pl/46/b1f4807d10125b17.jpg[/img]
i MK3 US w duecie

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pn wrz 17, 2007 15:49

Hm. Współczynik 1,2 to trochę za dużo ubogo, ale na sto procent pewien nie jestem. Ta wartość się waha w zależności od trybu pracy. Najlepiej szybki voltomierz, tester sondy (tzw wskaźnik AFR 50 zeta na allegro) lub oscyloskop, podłączyć go pod kabel sygnałowy sondy (nie wypinać wtyczki, zrobić dodatkowe wyjście z kawałka drucika) i pod masę. Kabel sygnałowy to ten we wtyczce sondy co jest oddalony od pozostałych, pierwszy z brzegu. Na wolnych obrotach wahania napięcia sondy sa na tyle wolne że nawet na zwykłym voltomierzu tanim coś da się zauważyć czy sonda pracuje od 0,2 do 0,8V. Przy czym ważna jest nie tyle częstotliwość zmian napięcia (na wolnych nawet raz na 2-4 sekundy jest jeszcze dobrze) ile szybkość samej zmiany z wartości 0,8 na 0,2 i odwrotnie. A to widać tylko na testerze lub oscyloskopie.
A z tym prychaniem torównie dobrze coś z układem zapłonowym może mieć wspólnego


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
dygac
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 204
Rejestracja: czw lut 01, 2007 23:52
Lokalizacja: Pisz
Kontakt:

Post autor: dygac » pn wrz 17, 2007 21:48

a czy takie objawy może powodować uszkodzony czujnik temperatury ?


[img]http://images24.fotosik.pl/46/b1f4807d10125b17.jpg[/img]
i MK3 US w duecie

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pn wrz 17, 2007 22:01

Może, ale raczej vag by to wykazał i małbyś problemy z rozruchem na zimno. Może przepływomierz, wskazuje na to ubytek mocy.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
dygac
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 204
Rejestracja: czw lut 01, 2007 23:52
Lokalizacja: Pisz
Kontakt:

Post autor: dygac » pt paź 05, 2007 22:13

dziś pożyczyłem od kolegi nówkę czteroprzewodową NGK i błąd 00561 już się nie pojawia, został tylko 00537. Sonda raczej zostanie już u mnie a kolega zamówi sobire drugą :jezor:
Po zmianie odczuć można wyraźną poprawę kultury pracy silnika.
Zastanawia mnie tylko jedna rzecz, na białych przewodach po przekręceniu kluczyka na zapłon nie pojawia się napięcie +12V - czy w tym może być problem z błędem 00537 ? Szkoda, że nie sprawdziłem czy będzie po odpaleniu silnika :blush:
A może ten błąd powodują kończące się świece i stąd słychać "wybuchy" w katalizatorze gdy z cylindra czasem wyrzuci mieszankę?
Na VAGu też dziwną rzecz zaobserwowałem, mianowicie po odpaleniu współczynnik O2 długo stoi na wartości 1.00 , dopiero po ponad minucie zaczyna iść do góry aż do wartości 1.2 - może to też objaw niedogrzanej sondy?

Najważniejsze że już wiem coś więcej :okej:


Miele widziana każda wskazówka.

dygac :bigok:

[ Dodano: 17 Paź 2007 22:34 ]
problem rozwiązany :hmm:

okazało się że mechanik podczas manewrów na przewaodach od serwa oberwał kapturki widoczne na drugim zdjęciu i przez otworki łapał lewe powietrze - oj trzeba było troszkę poszukać :pub:

winowajca i jago następca:

Obrazek

Obrazek

Pozdrowienia :bigok:
dygac


[img]http://images24.fotosik.pl/46/b1f4807d10125b17.jpg[/img]
i MK3 US w duecie

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 69 gości