Ustawienie rozrzadu i zaplonu
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Ustawienie rozrzadu i zaplonu
Witam, czy ktos wie jak poprawieni ustawic rozrzad i zaplon w silniku 1.8 PF znaki mam na :
1. kole rozrzadu na walku rozrzadu ( do plaszczyzny glowicy, lub OT do oslony)
2. znak w aparazie zaplonowym ( placem na znak i iskare na 1 cylinder)
3. na kole zamachowym ( ustawic na znak)
tak moim zdaniem powinno sie ustawic rozrzad, i wszystko by bylo OK gdyby ni to ze mam jeszcze 2 znaki:
1. na kole pasowym na wale korbowym
2. na kole zorzadu na walku posrednim aparatu zaplonowego
owe znaki "podobno" powinny sie pokrywac, ale jaks pokryja to ucieka znak na kole zamachowym a jak ustawie na kole zamachowym to owe naki sie niepokrywaja.Wyczytalem w jakies ksiazce ze powino sie ustawiac:
rozrzad :
1.znak na kole paska rozrzadu na walku rozrzadu do plaszczyzny glowicy
2.znak na kole pasowym na wale korbowym ma sie pokrywac ze znakiem na kole rozrzadu wlalka posredniego
a zaplon po wyciagniecu aparatu zaplonowego
1.ustawic znak na kole zamachowym na znaku w otworze obudowy sprzegla
2.pletwa popmy olejowej pod aparatem zaplonowym ma byc rownolegle do walu korbowego
3.palec aparatu ustawiony na znak w aparacie
Czy ktos wie jak poprawnie ustawic taki rozrzad bo mi juz zaczyna sie wszytsko mieszac od tego czytania, a niemam ochoty rozkrecac rozrzadu co tydzien Prosze o pomoc i z gory dzieki, pozdr @ll
1. kole rozrzadu na walku rozrzadu ( do plaszczyzny glowicy, lub OT do oslony)
2. znak w aparazie zaplonowym ( placem na znak i iskare na 1 cylinder)
3. na kole zamachowym ( ustawic na znak)
tak moim zdaniem powinno sie ustawic rozrzad, i wszystko by bylo OK gdyby ni to ze mam jeszcze 2 znaki:
1. na kole pasowym na wale korbowym
2. na kole zorzadu na walku posrednim aparatu zaplonowego
owe znaki "podobno" powinny sie pokrywac, ale jaks pokryja to ucieka znak na kole zamachowym a jak ustawie na kole zamachowym to owe naki sie niepokrywaja.Wyczytalem w jakies ksiazce ze powino sie ustawiac:
rozrzad :
1.znak na kole paska rozrzadu na walku rozrzadu do plaszczyzny glowicy
2.znak na kole pasowym na wale korbowym ma sie pokrywac ze znakiem na kole rozrzadu wlalka posredniego
a zaplon po wyciagniecu aparatu zaplonowego
1.ustawic znak na kole zamachowym na znaku w otworze obudowy sprzegla
2.pletwa popmy olejowej pod aparatem zaplonowym ma byc rownolegle do walu korbowego
3.palec aparatu ustawiony na znak w aparacie
Czy ktos wie jak poprawnie ustawic taki rozrzad bo mi juz zaczyna sie wszytsko mieszac od tego czytania, a niemam ochoty rozkrecac rozrzadu co tydzien Prosze o pomoc i z gory dzieki, pozdr @ll
Ostatnio zmieniony ndz maja 13, 2007 13:54 przez spiochu, łącznie zmieniany 1 raz.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
tak ustawiaj, potem obróć wałem ze dwa razy i sprawdź czy dalej jest ok. Znak na kole zamachowym od kontroli zapłonu będzie jakieś dwa cm od górnego położenia I go cylindra, to mozesz go już nie dostrzec. Płetwa jak napisałeś, palec ma być wtedy skierowany mniej więcej w stronę kierownicyspiochu pisze:owe znaki "podobno" powinny sie pokrywac, ale jaks pokryja to ucieka znak na kole zamachowym a jak ustawie na kole zamachowym to owe naki sie niepokrywaja.Wyczytalem w jakies ksiazce ze powino sie ustawiac:
rozrzad :
1.znak na kole paska rozrzadu na walku rozrzadu do plaszczyzny glowicy
2.znak na kole pasowym na wale korbowym ma sie pokrywac ze znakiem na kole rozrzadu wlalka posredniego
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
witam, mam jeszcze pytanie, przypomnialo mi sie ze na plastikowej oslonie kola paska rozrzadu na walku rozrzadu od pokrywy zaworow mam na samej gorze znak OT czy on tez zluzy do ustawienie rozrzadu ?? bo jest on polorzony dokladnie 90 stopni od plaszczyzny glowicy ?? Jak ktos wie prosze o pomoc, z gory dzieki
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Re: MK2 GTI PF ustawienie rozrzadu i zaplonu !!! POMOCY !!!
Sprawdz male kolko rozrzadu co masz na wale czy nie masz tam klina scietego. jak tak bedzie ci sie rozjezdzal rozrzad.owe znaki "podobno" powinny sie pokrywac, ale jaks pokryja to ucieka znak na kole zamachowym a jak ustawie na kole zamachowym to owe naki sie niepokrywaja.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
w
Po drugie pływanie znaku często jest wywołane uszkodzeniem aparatu zaplonowego (luz na ośce, pokrzywiona przesłona po nieudolnym demontażu)
Po trzecie jeśli po dodaniu gazu zapłon przyspiesza to ryzyko że sterownik jest uszkodzony jest bliskie zeru.
Po pierwsze w PF ustawia się zapłon troszkę inaczej jak w innych silnikach. To znaczy również na -6 stopni ale przy obrotach ok. 2250/min, oraz przy ściągniętym wtyku z czujnika temperatury.spiochu pisze:witam, moze i tak byc, ale czy silnik by dzialal jakby ten klon byl zcienty ?? ja narazie jezdzi, ale jak ustawiam znak lampa stroposkopowa, to znak mi plywa, czy to moze byc objawem zcietego klina na tym kole ??
Po drugie pływanie znaku często jest wywołane uszkodzeniem aparatu zaplonowego (luz na ośce, pokrzywiona przesłona po nieudolnym demontażu)
Po trzecie jeśli po dodaniu gazu zapłon przyspiesza to ryzyko że sterownik jest uszkodzony jest bliskie zeru.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
witam, ta strzalke nad kolem, pasowym tez mam i rowniez niewiedzialem do czego ona jest dzieki za info, ale na mysli mialem znak na plastikowej oslonie kola paska rozrzadu na walku rozrzadu, jak jutro mi czas pozwoli to zrobie foto i wrzuce. To teraz mam prozbe, niech ktos kto wie napisze jak na znaki ustawic zaplon a jak rozrzad, znaki sa :
lewa strona silnika ( od strony rozrzadu)
1. na kole paska rozrzadu na walku rozrzadu
2. na oslonie plastikowej tego kola os strony pokrywy zaworow
3. na kole pasowym na wale korbowym
4. na plastikowej oslonie paska rozrzadu, strzalka nad kolem pasowym walu korbowego
5. na kole paska rozrzadu na walku posrednim
prawa strona silnika ( od strony skrzyni)
6. na kole zamachowym i w otworze obudowy kola
7. na aparacie zaplonowym ( aparat zostanie wyjety)
niech ktos jak wie napisac ktory znak do czego slurzy i jak to wszystko poustawiac ?? Dzieki za pomoc
[ Dodano: 08 Maj 2007 21:35 ]
wiem ze ustawienie zaplonu powinno w PF wygladac tak, zciagnac wtyk z czujnika temperetury ( niebieski) obroty silnika 2000-2500 i dopiero wtedy znak na kole zamachowym powinien sie zgrac ze znakiem na obudowie sprzegla, w symie jak wszysko sie tak poskreca i wepnie wtyk to wyprzedzenei zaplonu idzie az o 30 stopni, i tak wlanie powinno byc w PF, moj ojciec na RF 1.6 a tak tylk na znak i po krzyku czemu tu sa takie kabinacje ?? juz sie zaopatrzylem w glowny sterownik silnika oraz przeplywomierz, teraz tylko che to wszytsko dobrze poustawiac, poprzedni wlasciciel dal auto do mechanika na wymiane paska i odtad nikt niepotrzfi go dobrze ustawic dziek za jakiekolwieg wskazowki
lewa strona silnika ( od strony rozrzadu)
1. na kole paska rozrzadu na walku rozrzadu
2. na oslonie plastikowej tego kola os strony pokrywy zaworow
3. na kole pasowym na wale korbowym
4. na plastikowej oslonie paska rozrzadu, strzalka nad kolem pasowym walu korbowego
5. na kole paska rozrzadu na walku posrednim
prawa strona silnika ( od strony skrzyni)
6. na kole zamachowym i w otworze obudowy kola
7. na aparacie zaplonowym ( aparat zostanie wyjety)
niech ktos jak wie napisac ktory znak do czego slurzy i jak to wszystko poustawiac ?? Dzieki za pomoc
[ Dodano: 08 Maj 2007 21:35 ]
wiem ze ustawienie zaplonu powinno w PF wygladac tak, zciagnac wtyk z czujnika temperetury ( niebieski) obroty silnika 2000-2500 i dopiero wtedy znak na kole zamachowym powinien sie zgrac ze znakiem na obudowie sprzegla, w symie jak wszysko sie tak poskreca i wepnie wtyk to wyprzedzenei zaplonu idzie az o 30 stopni, i tak wlanie powinno byc w PF, moj ojciec na RF 1.6 a tak tylk na znak i po krzyku czemu tu sa takie kabinacje ?? juz sie zaopatrzylem w glowny sterownik silnika oraz przeplywomierz, teraz tylko che to wszytsko dobrze poustawiac, poprzedni wlasciciel dal auto do mechanika na wymiane paska i odtad nikt niepotrzfi go dobrze ustawic dziek za jakiekolwieg wskazowki
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
1 i 2. : znak na kole od zewnatrz zgrywasz ze znakiem na osłnie, albo znak na kole od strony pokrywy z powierzchnią głowicy (na jedno wyjdzie)
ad 3 i 4 zgrywasz ze sobą
ad 5 zgrywasz z 3
ad 6 patrzysz czy jak 3 i 4 są zgrane to 6 jest w widoczne w dziurze (mozna się machnąc, tam na kole jest taka głupia podziałka, są znaki też do ustawiania zapłonu niezgodne z OT, traktuj to orientacyjnie
ad 7 przy powyższym ustawieniu szczelina napędzająca aparat zapłonowy równolegle do bloku silnika , a palec skierowany w stronę drzwi kierowcy Czyli w tył auta i nieco w prawo patrząc z przodu
ad 3 i 4 zgrywasz ze sobą
ad 5 zgrywasz z 3
ad 6 patrzysz czy jak 3 i 4 są zgrane to 6 jest w widoczne w dziurze (mozna się machnąc, tam na kole jest taka głupia podziałka, są znaki też do ustawiania zapłonu niezgodne z OT, traktuj to orientacyjnie
ad 7 przy powyższym ustawieniu szczelina napędzająca aparat zapłonowy równolegle do bloku silnika , a palec skierowany w stronę drzwi kierowcy Czyli w tył auta i nieco w prawo patrząc z przodu
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
dodam ze jak kupilem auto to znaki byl ustawione tak ( znak na kole wlaka rozrzadu na OT <do znaku na plastikowej oslonie kola na walki rozrzadu znak znajduje sie pionowo do gory> znak na kole zamachowym i aparat na znaku, natomias znaki na kole pasowym i kole rozrzadu na walku posrednim byly rozjechane - i silnik dzialal, tylko ze szarpal i gasl na wolnych obrotach ) ja ustawilem tak ( znak na kole rozrzadu na walku rozrzadu do plaszczyzny glowicy ( bez uszczelki) znaki na kole pasowym walu korobowego i znak na kole rozrzadu na walku posrednim zgrane, tak skrecilem, ustawilem zaplon tak jak dla PF'a ) i by bylo wszystko ok, ale nadal gasl na wolnych obrotach i zaczely gradz hydrosztowy !! wymienilem na nowe i nadal stukaja obroty juz sa wykrecilem dysze do skladu CO ale sadze ze nadal cos nie tak bo silnik jakby niemial mocy jezdzi jak na gazniku 1.6 :/ no i te hydrosztosy, dlatego chce wszytsko jeszcze raz sprawdzic zeby niebylo watpliwosci jak to prawidlowo poustawiac, rozdzad i zaplon w PF'ie
[ Dodano: 08 Maj 2007 21:48 ]
Paweł Marek - 1 znak jest ruchomy bo na kole, natomiast 2 znak jest na stale przykrecony gdyz jest na oslonie kola rozdzadu, wiedz znak na kole rzorzadu na walku rozrzadu ma byc ustawuiny na ten znak czy do plaszczyzny glowicy ?? owy znak OT i plaszczyzna glowycy to roznica prawie 90 stopni obroty kola na walu rozrzady ??
[ Dodano: 08 Maj 2007 21:48 ]
Paweł Marek - 1 znak jest ruchomy bo na kole, natomiast 2 znak jest na stale przykrecony gdyz jest na oslonie kola rozdzadu, wiedz znak na kole rzorzadu na walku rozrzadu ma byc ustawuiny na ten znak czy do plaszczyzny glowicy ?? owy znak OT i plaszczyzna glowycy to roznica prawie 90 stopni obroty kola na walu rozrzady ??
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Wszystko wskazuje na to że ustawiołeś dobrze a grają ci nie te hydro coś tam tylko spalanie stukowe (chociaż masz chyba czyjnik spalania stukowego - oby byl sprawny) bo masz zapłon teraz przestawiony.
Zapłon w twoim ustawia się na -6 przy 2250 obrotów na minute i ściągniętym wtyku od czujnika temperatury
Zapłon w twoim ustawia się na -6 przy 2250 obrotów na minute i ściągniętym wtyku od czujnika temperatury
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Paweł Marek - jutro postaram sie zrobic foto i wrzuce bedzie bardzie obrozowo
[ Dodano: 08 Maj 2007 21:54 ]
Paweł Marek - wiesz moze gdzie nzjaduje sie czujnik spalania stukowego ?? bo takie mam na 100% bo jak ustawilem na znaki zaplon to nie bylo wolnych obrotow, dlatego go przestawilem aby jezdzic, ale w sobote chce gho ustawiac aby bylo ok
[ Dodano: 08 Maj 2007 21:56 ]
a takie "cykanie" to chyba nie tylko przez spalanie stukowe ?? dlatego podejrzewam hydro.
[ Dodano: 08 Maj 2007 21:54 ]
Paweł Marek - wiesz moze gdzie nzjaduje sie czujnik spalania stukowego ?? bo takie mam na 100% bo jak ustawilem na znaki zaplon to nie bylo wolnych obrotow, dlatego go przestawilem aby jezdzic, ale w sobote chce gho ustawiac aby bylo ok
[ Dodano: 08 Maj 2007 21:56 ]
a takie "cykanie" to chyba nie tylko przez spalanie stukowe ?? dlatego podejrzewam hydro.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Cykanie w Twoim silniku jest normalne dla działania wtryskiwaczy (wszystkie 4 jednocześnie). Kupa ludzi myli to ze stukaniem popychaczy hydraulicznych albo ze spalaniem stukowym.
A czujnik stuków jest na bloku silnika, mniej więcej nad filtrem oleju takiokrągły cylinderek przykręcony 1 śróbą i z kabelkami.
A czujnik stuków jest na bloku silnika, mniej więcej nad filtrem oleju takiokrągły cylinderek przykręcony 1 śróbą i z kabelkami.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 145 gości