Ustawienie rozrzadu i zaplonu

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
spiochu
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 56
Rejestracja: pn lut 13, 2006 18:22
Lokalizacja: słubice
Kontakt:

Ustawienie rozrzadu i zaplonu

Post autor: spiochu » sob maja 05, 2007 15:27

Witam, czy ktos wie jak poprawieni ustawic rozrzad i zaplon w silniku 1.8 PF znaki mam na :

1. kole rozrzadu na walku rozrzadu ( do plaszczyzny glowicy, lub OT do oslony)
2. znak w aparazie zaplonowym ( placem na znak i iskare na 1 cylinder)
3. na kole zamachowym ( ustawic na znak)

tak moim zdaniem powinno sie ustawic rozrzad, i wszystko by bylo OK gdyby ni to ze mam jeszcze 2 znaki:

1. na kole pasowym na wale korbowym
2. na kole zorzadu na walku posrednim aparatu zaplonowego

owe znaki "podobno" powinny sie pokrywac, ale jaks pokryja to ucieka znak na kole zamachowym a jak ustawie na kole zamachowym to owe naki sie niepokrywaja.Wyczytalem w jakies ksiazce ze powino sie ustawiac:
rozrzad :
1.znak na kole paska rozrzadu na walku rozrzadu do plaszczyzny glowicy
2.znak na kole pasowym na wale korbowym ma sie pokrywac ze znakiem na kole rozrzadu wlalka posredniego

a zaplon po wyciagniecu aparatu zaplonowego
1.ustawic znak na kole zamachowym na znaku w otworze obudowy sprzegla
2.pletwa popmy olejowej pod aparatem zaplonowym ma byc rownolegle do walu korbowego
3.palec aparatu ustawiony na znak w aparacie

Czy ktos wie jak poprawnie ustawic taki rozrzad bo mi juz zaczyna sie wszytsko mieszac od tego czytania, a niemam ochoty rozkrecac rozrzadu co tydzien :grrr: Prosze o pomoc i z gory dzieki, pozdr @ll
Ostatnio zmieniony ndz maja 13, 2007 13:54 przez spiochu, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » sob maja 05, 2007 16:10

spiochu pisze:owe znaki "podobno" powinny sie pokrywac, ale jaks pokryja to ucieka znak na kole zamachowym a jak ustawie na kole zamachowym to owe naki sie niepokrywaja.Wyczytalem w jakies ksiazce ze powino sie ustawiac:
rozrzad :
1.znak na kole paska rozrzadu na walku rozrzadu do plaszczyzny glowicy
2.znak na kole pasowym na wale korbowym ma sie pokrywac ze znakiem na kole rozrzadu wlalka posredniego
tak ustawiaj, potem obróć wałem ze dwa razy i sprawdź czy dalej jest ok. Znak na kole zamachowym od kontroli zapłonu będzie jakieś dwa cm od górnego położenia I go cylindra, to mozesz go już nie dostrzec. Płetwa jak napisałeś, palec ma być wtedy skierowany mniej więcej w stronę kierownicy


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
spiochu
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 56
Rejestracja: pn lut 13, 2006 18:22
Lokalizacja: słubice
Kontakt:

Post autor: spiochu » wt maja 08, 2007 13:21

witam, mam jeszcze pytanie, przypomnialo mi sie ze na plastikowej oslonie kola paska rozrzadu na walku rozrzadu od pokrywy zaworow mam na samej gorze znak OT czy on tez zluzy do ustawienie rozrzadu ?? bo jest on polorzony dokladnie 90 stopni od plaszczyzny glowicy ?? Jak ktos wie prosze o pomoc, z gory dzieki



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » wt maja 08, 2007 17:11

Tak jest.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
DaroS
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 405
Rejestracja: sob gru 04, 2004 10:42
Lokalizacja: Wodzislaw
Kontakt:

Re: MK2 GTI PF ustawienie rozrzadu i zaplonu !!! POMOCY !!!

Post autor: DaroS » wt maja 08, 2007 17:37

owe znaki "podobno" powinny sie pokrywac, ale jaks pokryja to ucieka znak na kole zamachowym a jak ustawie na kole zamachowym to owe naki sie niepokrywaja.
Sprawdz male kolko rozrzadu co masz na wale czy nie masz tam klina scietego. jak tak bedzie ci sie rozjezdzal rozrzad.



Awatar użytkownika
spiochu
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 56
Rejestracja: pn lut 13, 2006 18:22
Lokalizacja: słubice
Kontakt:

Post autor: spiochu » wt maja 08, 2007 21:01

witam, moze i tak byc, ale czy silnik by dzialal jakby ten klon byl zcienty ?? ja narazie jezdzi, ale jak ustawiam znak lampa stroposkopowa, to znak mi plywa, czy to moze byc objawem zcietego klina na tym kole ??



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » wt maja 08, 2007 21:11

pływanie znaku ustawienia zapłonu jest najczęściej winą urządzenia przyspieszającego zapłon , w silnikach gaznikowych jest to usterka podciśnienia a w silnikach ze sterownikiem winne sa jakieś czujniki dające impulsy do sterownika lub usterka jest w samym sterowniku



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » wt maja 08, 2007 21:19

w
spiochu pisze:witam, moze i tak byc, ale czy silnik by dzialal jakby ten klon byl zcienty ?? ja narazie jezdzi, ale jak ustawiam znak lampa stroposkopowa, to znak mi plywa, czy to moze byc objawem zcietego klina na tym kole ??
Po pierwsze w PF ustawia się zapłon troszkę inaczej jak w innych silnikach. To znaczy również na -6 stopni ale przy obrotach ok. 2250/min, oraz przy ściągniętym wtyku z czujnika temperatury.
Po drugie pływanie znaku często jest wywołane uszkodzeniem aparatu zaplonowego (luz na ośce, pokrzywiona przesłona po nieudolnym demontażu)
Po trzecie jeśli po dodaniu gazu zapłon przyspiesza to ryzyko że sterownik jest uszkodzony jest bliskie zeru.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
spiochu
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 56
Rejestracja: pn lut 13, 2006 18:22
Lokalizacja: słubice
Kontakt:

Post autor: spiochu » wt maja 08, 2007 21:30

witam, ta strzalke nad kolem, pasowym tez mam i rowniez niewiedzialem do czego ona jest :D dzieki za info, ale na mysli mialem znak na plastikowej oslonie kola paska rozrzadu na walku rozrzadu, jak jutro mi czas pozwoli to zrobie foto i wrzuce. To teraz mam prozbe, niech ktos kto wie napisze jak na znaki ustawic zaplon a jak rozrzad, znaki sa :

lewa strona silnika ( od strony rozrzadu)
1. na kole paska rozrzadu na walku rozrzadu
2. na oslonie plastikowej tego kola os strony pokrywy zaworow
3. na kole pasowym na wale korbowym
4. na plastikowej oslonie paska rozrzadu, strzalka nad kolem pasowym walu korbowego
5. na kole paska rozrzadu na walku posrednim

prawa strona silnika ( od strony skrzyni)
6. na kole zamachowym i w otworze obudowy kola
7. na aparacie zaplonowym ( aparat zostanie wyjety)

niech ktos jak wie napisac ktory znak do czego slurzy i jak to wszystko poustawiac ?? Dzieki za pomoc

[ Dodano: 08 Maj 2007 21:35 ]
wiem ze ustawienie zaplonu powinno w PF wygladac tak, zciagnac wtyk z czujnika temperetury ( niebieski) obroty silnika 2000-2500 i dopiero wtedy znak na kole zamachowym powinien sie zgrac ze znakiem na obudowie sprzegla, w symie jak wszysko sie tak poskreca i wepnie wtyk to wyprzedzenei zaplonu idzie az o 30 stopni, i tak wlanie powinno byc w PF, moj ojciec na RF 1.6 a tak tylk na znak i po krzyku :D czemu tu sa takie kabinacje ?? juz sie zaopatrzylem w glowny sterownik silnika oraz przeplywomierz, teraz tylko che to wszytsko dobrze poustawiac, poprzedni wlasciciel dal auto do mechanika na wymiane paska i odtad nikt niepotrzfi go dobrze ustawic :( dziek za jakiekolwieg wskazowki



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » wt maja 08, 2007 21:41

1 i 2. : znak na kole od zewnatrz zgrywasz ze znakiem na osłnie, albo znak na kole od strony pokrywy z powierzchnią głowicy (na jedno wyjdzie)
ad 3 i 4 zgrywasz ze sobą
ad 5 zgrywasz z 3
ad 6 patrzysz czy jak 3 i 4 są zgrane to 6 jest w widoczne w dziurze (mozna się machnąc, tam na kole jest taka głupia podziałka, są znaki też do ustawiania zapłonu niezgodne z OT, traktuj to orientacyjnie
ad 7 przy powyższym ustawieniu szczelina napędzająca aparat zapłonowy równolegle do bloku silnika , a palec skierowany w stronę drzwi kierowcy Czyli w tył auta i nieco w prawo patrząc z przodu


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
spiochu
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 56
Rejestracja: pn lut 13, 2006 18:22
Lokalizacja: słubice
Kontakt:

Post autor: spiochu » wt maja 08, 2007 21:44

dodam ze jak kupilem auto to znaki byl ustawione tak ( znak na kole wlaka rozrzadu na OT <do znaku na plastikowej oslonie kola na walki rozrzadu znak znajduje sie pionowo do gory> znak na kole zamachowym i aparat na znaku, natomias znaki na kole pasowym i kole rozrzadu na walku posrednim byly rozjechane - i silnik dzialal, tylko ze szarpal i gasl na wolnych obrotach ) ja ustawilem tak ( znak na kole rozrzadu na walku rozrzadu do plaszczyzny glowicy ( bez uszczelki) znaki na kole pasowym walu korobowego i znak na kole rozrzadu na walku posrednim zgrane, tak skrecilem, ustawilem zaplon tak jak dla PF'a ) i by bylo wszystko ok, ale nadal gasl na wolnych obrotach i zaczely gradz hydrosztowy !! wymienilem na nowe i nadal stukaja obroty juz sa wykrecilem dysze do skladu CO ale sadze ze nadal cos nie tak bo silnik jakby niemial mocy jezdzi jak na gazniku 1.6 :/ no i te hydrosztosy, dlatego chce wszytsko jeszcze raz sprawdzic zeby niebylo watpliwosci jak to prawidlowo poustawiac, rozdzad i zaplon w PF'ie

[ Dodano: 08 Maj 2007 21:48 ]
Paweł Marek - 1 znak jest ruchomy bo na kole, natomiast 2 znak jest na stale przykrecony gdyz jest na oslonie kola rozdzadu, wiedz znak na kole rzorzadu na walku rozrzadu ma byc ustawuiny na ten znak czy do plaszczyzny glowicy ?? owy znak OT i plaszczyzna glowycy to roznica prawie 90 stopni obroty kola na walu rozrzady ??



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » wt maja 08, 2007 21:48

Wszystko wskazuje na to że ustawiołeś dobrze a grają ci nie te hydro coś tam tylko spalanie stukowe (chociaż masz chyba czyjnik spalania stukowego - oby byl sprawny) bo masz zapłon teraz przestawiony.
Zapłon w twoim ustawia się na -6 przy 2250 obrotów na minute i ściągniętym wtyku od czujnika temperatury


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
spiochu
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 56
Rejestracja: pn lut 13, 2006 18:22
Lokalizacja: słubice
Kontakt:

Post autor: spiochu » wt maja 08, 2007 21:51

Paweł Marek - jutro postaram sie zrobic foto i wrzuce bedzie bardzie obrozowo :D

[ Dodano: 08 Maj 2007 21:54 ]
Paweł Marek - wiesz moze gdzie nzjaduje sie czujnik spalania stukowego ?? bo takie mam na 100% bo jak ustawilem na znaki zaplon to nie bylo wolnych obrotow, dlatego go przestawilem aby jezdzic, ale w sobote chce gho ustawiac aby bylo ok

[ Dodano: 08 Maj 2007 21:56 ]
a takie "cykanie" to chyba nie tylko przez spalanie stukowe ?? dlatego podejrzewam hydro.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » wt maja 08, 2007 22:14

Cykanie w Twoim silniku jest normalne dla działania wtryskiwaczy (wszystkie 4 jednocześnie). Kupa ludzi myli to ze stukaniem popychaczy hydraulicznych albo ze spalaniem stukowym.
A czujnik stuków jest na bloku silnika, mniej więcej nad filtrem oleju takiokrągły cylinderek przykręcony 1 śróbą i z kabelkami.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 59 gości