biegi ciężko wchodzą

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Przemas_82
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 211
Rejestracja: wt lut 21, 2006 19:40
Lokalizacja: Bydgoszcz

biegi ciężko wchodzą

Post autor: Przemas_82 » sob kwie 21, 2007 10:43

Witam!

Problem jest taki jak w temacie,chodzi o ciężko wchodzące biegi a konkretnie 1 :panna: czasami tez jest problem z 2 ale sporadycznie. Pozostale są ok. Z góry dzięki za wszystkie propozycje rozwiązanie problemu.

Pozdrawiam Przemek


Stary golfik: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=654560&sid=66e1d1a566355ce7cec8160eed20ab37#654560 8)
Nowy golfik: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=176755 :bigok:

Awatar użytkownika
Bula88
Forum Master
Forum Master
Posty: 1097
Rejestracja: wt cze 21, 2005 17:13
Lokalizacja: VW GRUPA CHOJNICE
Kontakt:

Post autor: Bula88 » sob kwie 21, 2007 10:50

czy pomaga moze mocniejsze pociagniecie galki zmiany biego w lewo?? jesli tak to proponuje przestawic na wodziku minimalnie i powinno byc lepiej :bigok:



Awatar użytkownika
Przemas_82
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 211
Rejestracja: wt lut 21, 2006 19:40
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Przemas_82 » sob kwie 21, 2007 18:05

raczej nie pomaga,bo jak podciagne mocniej do siebie to prawie jakby wsteczny chcial juz sie wrzucac :crazy:


Stary golfik: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=654560&sid=66e1d1a566355ce7cec8160eed20ab37#654560 8)
Nowy golfik: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=176755 :bigok:

piter13
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 481
Rejestracja: pn wrz 19, 2005 20:02
Kontakt:

Post autor: piter13 » sob kwie 21, 2007 18:11

raczej juz nic ci nie pomoze , zadna zmiana oleju itd , wyjechane sa juz synchronizatory, mozesz posmarowac smarem wszystkie ciegna to moze troche bedzie lepiej



Awatar użytkownika
Przemas_82
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 211
Rejestracja: wt lut 21, 2006 19:40
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Przemas_82 » pn kwie 23, 2007 10:33

czyli trzeba by sie zacząć oswajać z myślą o wymianie skrzyni??czy jeszcze jakies inne ewentualności?bo najlepsze jest ze jak sie autko juz rozjezdzi to nie jest zle, gorzej jak postoi, wtedy łapie ciężko :kac:


Stary golfik: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=654560&sid=66e1d1a566355ce7cec8160eed20ab37#654560 8)
Nowy golfik: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=176755 :bigok:

Awatar użytkownika
Arek-Magis
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 47
Rejestracja: śr kwie 11, 2007 19:25
Lokalizacja: okolice Kielc
Kontakt:

Post autor: Arek-Magis » pn kwie 23, 2007 10:59

Witam,
Oj, skrzynka najprawdopodobniej będzie do remontu... w najgorszym wypadku to synchronizatory 1 i 2 biegu (jeżeli zgrzyta przy wbijaniu biegu). Przyczyną może też być poprostu zużycie cięgien. Mogą mieć już za duży luz na połączeniach. Można (tak jak kolega wyżej powiedział) spróbować je przesmarować. Najlepiej to wjechać na kanał i dokładnie się przyjrzeć.
Pozdrawiam!



Awatar użytkownika
Przemas_82
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 211
Rejestracja: wt lut 21, 2006 19:40
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Przemas_82 » pn kwie 23, 2007 12:03

a lubi czasem sobie chrupnac :kac: czyli w najgorszym przypadku moga to byc synchronizatory?a jaki jest chociaz orientacyjny koszt takiej wymiany?bo zastanawiam sie czy lepiej sie przyzwyczaic czy udac sie do szamana :okej:


Stary golfik: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=654560&sid=66e1d1a566355ce7cec8160eed20ab37#654560 8)
Nowy golfik: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=176755 :bigok:

Awatar użytkownika
Mis
Forum Master
Forum Master
Posty: 1126
Rejestracja: pt sie 04, 2006 21:46
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Mis » pn kwie 23, 2007 12:32

sorry ze sie podepne, co sie dzieje jesli u mnie kiedy samochod sie toczy trudno jest wlozyc jedynke? Mozna ja wrzucic na sile, ale wtedy chrupie.

:pub:



Awatar użytkownika
Arek-Magis
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 47
Rejestracja: śr kwie 11, 2007 19:25
Lokalizacja: okolice Kielc
Kontakt:

Post autor: Arek-Magis » pn kwie 23, 2007 12:33

Naprawa może być kosztowna ale szczrze mówiąc nie oriętuje się w kosztach. Kolega przy vw jetta wymieniał skrzynie biegów bo miał problemy z łożyskiem (wyło przy załączonym napędzie przy obciążeniu) kosztowało go to 300 zł (z tym że pozostwawił im tę starą skrzynie). Czy to jest dużo czy mało... sam oceń.
Pozdrawiam!

[ Dodano: 23 Kwi 2007 12:48 ]
Witam,
Jeżeli samochód się toczy i ciężko wrzucić 1 bieg to nie masz się czym martwić. Jest to normalne. Wynika to z samej konstrukcji skrzynki biegów a dokładnie z przełożeniem 1 biegu które jest duże, wobec czego prędkości obrotowe wałka i koła zebatego (które trzeba zrównać aby wszedł bieg) są znacznie różne wobec czego synchronizatory mają trudne zadanie. co innego jeżeli wrzucasz 1 stojąc (jeden wałek nie obraca się wcale a drugi z bardzo małą prędkością) a co innego jak jedziesz.
Pozdro!

[ Dodano: 23 Kwi 2007 12:53 ]
aha zapomniałem dopisać, nie staraj się wrzucać jedynki na siłe podczas jazdy , Lepiej wrzucić 2 i delikatnie przez chwilę przytrzymać na sprzęgle (jeżeli bardzo wolno jedziesz).
Pozdro!



Awatar użytkownika
Przemas_82
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 211
Rejestracja: wt lut 21, 2006 19:40
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Przemas_82 » pn kwie 23, 2007 13:00

hmmm.....to nie wesolo z taka naprawa:/kumpel mi jeszcze sugerowal zebym podciagnal linke od sprzegla, wiec tak napierw sprobuje,w koncu to nic nie kosztuje a jak nic to nie pomoze to trzeba bedzie sie udac do mechaniora i zobaczy sie co i jak :chytry:
A jesli chodzi o to czy mi ciezko wrzucic 1 jak sie kula to powiem Ci ze jesli ledwo sie toczy to latwiej mi wrzucic bieg niz na postoju co tez wydaje mi sie lekko dziwne nie sadzicie?? :kac: aha i raczej nic mi nie chrupie wtedy


Stary golfik: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=654560&sid=66e1d1a566355ce7cec8160eed20ab37#654560 8)
Nowy golfik: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=176755 :bigok:

Awatar użytkownika
Mis
Forum Master
Forum Master
Posty: 1126
Rejestracja: pt sie 04, 2006 21:46
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Mis » pn kwie 23, 2007 13:38

Arek-Magis pisze:Witam,
Jeżeli samochód się toczy i ciężko wrzucić 1 bieg to nie masz się czym martwić. Jest to normalne. Wynika to z samej konstrukcji skrzynki biegów a dokładnie z przełożeniem 1 biegu które jest duże, wobec czego prędkości obrotowe wałka i koła zebatego (które trzeba zrównać aby wszedł bieg) są znacznie różne wobec czego synchronizatory mają trudne zadanie. co innego jeżeli wrzucasz 1 stojąc (jeden wałek nie obraca się wcale a drugi z bardzo małą prędkością) a co innego jak jedziesz.
Pozdro!

[ Dodano: 23 Kwi 2007 12:53 ]
aha zapomniałem dopisać, nie staraj się wrzucać jedynki na siłe podczas jazdy , Lepiej wrzucić 2 i delikatnie przez chwilę przytrzymać na sprzęgle (jeżeli bardzo wolno jedziesz).
Pozdro!

dziekuje :) Jak nie chce golf jechac na jedynce to go nie zmuszam, wrzucam mu dwojke, ale chcialem sie podpytac czy to aby na pewno normalne :)

:pub:



Awatar użytkownika
kridd_hunt
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: czw lut 07, 2008 23:08
Lokalizacja: Ełk
Kontakt:

Post autor: kridd_hunt » czw sie 07, 2008 14:04

mam ten sam problem, zdiagnozowałem go...u mnie powstał luz w "gałce/gruszce"nie wiem jak to nazwać, w której schodzą się cięgna zmiany biegów. Jak poruszasz za cięgna pionowo - góra/dół, to zobaczysz że to właśnie to. Jak podniesiesz je lekko do góry jedynka powinna wejść jak w masło -u mnie własnie tak jest.
Do wymianu jest małe białe gówienko za 1,5 zł, które wyrobiło sie w tej gałce - powinno pomóc. A skrzynia biegów na pewno jest ok.
pozdr.



Awatar użytkownika
mattai
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 159
Rejestracja: sob paź 27, 2007 18:14
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: mattai » ndz sie 17, 2008 22:45

kridd_hunt pisze:mam ten sam problem, zdiagnozowałem go...u mnie powstał luz w "gałce/gruszce"nie wiem jak to nazwać, w której schodzą się cięgna zmiany biegów. Jak poruszasz za cięgna pionowo - góra/dół, to zobaczysz że to właśnie to. Jak podniesiesz je lekko do góry jedynka powinna wejść jak w masło -u mnie własnie tak jest.
Do wymianu jest małe białe gówienko za 1,5 zł, które wyrobiło sie w tej gałce - powinno pomóc. A skrzynia biegów na pewno jest ok.
pozdr.

Masz na mysli ta biala podwojna rurke co jest na osce na ktorej oracuje lewarek biegow?


Automania... niekończąca sie opowieść...
Miłość do starych fordów, podzielona przyjaźnią do VW.

Scorpio I 2.0OHC>VW Golf III 1.9TDI(ALE)> Zafira A 2.0DTH16V

kridd
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: pn maja 07, 2007 08:51
Lokalizacja: Ełk

ciężko wchodzi jedynka

Post autor: kridd » czw wrz 11, 2008 14:24

Dokładnie opisałem chyba co i jak:) tak mi się wydaje.
Chodzi o to że jak zajrzysz pod maskę - tam gdzie schodzą się "cięgna" (poruszają sie one podczas zmiany biegów) zobaczysz jakby jabłko w którym to wszystko siedzi. Z góry wygląda jakby miało z 3cm a w środku tego jabłka widać na około biały plastik. Jak złapiesz w tym miejscu gdzie za cięgno i nim poruszasz (góra/dół) zobaczysz że jest luz właśnie na tym białym plastiku. Jak już to zlokalizujesz poproś kogoś żeby ktoś podciągnął cięgno do siebie które jest najwyżej (czyli zaraz pod samą maską) a ty w tym czasie sporóbuj wrzucić jedynkę. Zobaczysz że będzie git. Ja już bym to wymnienił u siebie ale nie mam qwa czasu.
Pozdrawiam



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 47 gości