Maglownica i śruba regulacyjna

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
klekocix
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 206
Rejestracja: sob lut 17, 2007 23:52
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Maglownica i śruba regulacyjna

Post autor: klekocix » wt kwie 03, 2007 10:13

Witam

Chciałem się Was zapytać czy w maglownicy ze wspomaganiem w Golfie 3 jest coś takiego jak śruba regulacyjna którą można podciągnąć w przypadku gdy występują na niej luzy?

Słyszałem że coś takiego istnieje dlatego chciałbym zanegować lub potwierdzić tę informację.



Awatar użytkownika
mtworus
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 191
Rejestracja: sob lis 04, 2006 21:21
Lokalizacja: Ośvwięcim
Kontakt:

Post autor: mtworus » wt kwie 03, 2007 10:50

tak jest....w MK2 przerąbane bez wyjęcia przekładni..a w MK3 musisz oblukać od spodu

[ Dodano: 03 Kwi 2007 10:51 ]
Obrazek


było kilka MK2 ... nawet GTI
było Audi 80 B4 1.9TDi 1Z
było MK4 Generation ____BLUE___1.9TDI-ALH
jest VW T3 Westfalia 1.6TD JX wysoki dach

[img]http://images20.fotosik.pl/197/c7ce2f0b29677834.jpg[/img]

Awatar użytkownika
Jerzas
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 434
Rejestracja: wt gru 05, 2006 11:44
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Jerzas » wt kwie 03, 2007 11:03

W golfach 3 jest na pewno. Były stosowane dwa typy przekładni ze wspomaganiem TRW i ZF. W jednej z nich dostęp jest łatwy a w drugiej trudny, ale nie pamiętam w której jak jest, niestety.



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » wt kwie 03, 2007 11:03

mtworus pisze:w MK2 przerąbane bez wyjęcia przekładni
przerąbane ale czy jest to w ogóle możłiwe? mogłbys po krótce opisać jak wygląda regulacja luzu w mk2 ze wspomą? z góry dzieki



Awatar użytkownika
mtworus
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 191
Rejestracja: sob lis 04, 2006 21:21
Lokalizacja: Ośvwięcim
Kontakt:

Post autor: mtworus » wt kwie 03, 2007 11:08

tak - możliwe
od spodu w miejscu gdzie wał wchodzi do przekładni jest śruba regulacyjna
wkręcenie jej i wykręcanie powoduje zbliżanie się ślimaków w przekładni. musisz mieć odpowiedni klucz ( nie pamiętam rozmiaru) ale ja miałem jakiś obcięty i prazegub do nasadki. jak za mocno dokręcisz to kiera nie będzie samam powracać po skręceniu (za duże tarcie elementów - i może spowodować szybsze zużycie się przekładni) ja za lekko to dalej będzie luz

[ Dodano: 03 Kwi 2007 11:10 ]
widać ęśrubę na rysunku (pierwsza rycina z góry) - natomiast u mnie luz na kierownicy był spowodowany awarią krzyżaka na wale ---> wymiana krzyżaka na nowy-- 35zł pomogła (godzinka roboty... i nie ma luzu


było kilka MK2 ... nawet GTI
było Audi 80 B4 1.9TDi 1Z
było MK4 Generation ____BLUE___1.9TDI-ALH
jest VW T3 Westfalia 1.6TD JX wysoki dach

[img]http://images20.fotosik.pl/197/c7ce2f0b29677834.jpg[/img]

Awatar użytkownika
klekocix
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 206
Rejestracja: sob lut 17, 2007 23:52
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: klekocix » wt kwie 03, 2007 11:22

A czy da się zdiagnozować dokładniej co jest winne za luzy na kierownicy?

Czy to ten krzyżak czy luz na maglownicy?

Czy poprostu najpierw trzeba dokręcić troszkę śrubę na maglu a jeśli to nie przyniesie efektu to wymienić ten krzyżak?



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » wt kwie 03, 2007 16:27

klekocix, raczej odwrtonie bo do krzyżaka jest dostep lepszy niz do tej sruby....dokladnie to to jest walek z dwoam przegubami, jeden jest od strony kabiny nad nogami, a drugi od strony komory silnika zaraz za scaina grodziową...
najpierw sprawdic krzyzaki, koncowki drazka , drazki a potem brac sie za magiel...niestety u mnei to jest na pewno magiel :/
mtworus pisze:widać ęśrubę na rysunku (pierwsza rycina z góry)
czy aby na pewno rycina dotyczy układu wspomą? W mojej ksiazke od mk2 jest napisane ze regulacja luzu "z zewnątrz" jest mozliwa tylko dla przekładni bez wspomy...ze wspomą twierdzą ze trzeba wyjać magiel...

[ Dodano: Wto Kwi 03, 2007 16:36 ]
cofam moje ostanie pytanie, bo mam tę samą książke i juz wiem ze to jest o ukadzie ze wspoma tylko widze tam mimo tego pewna niescislsoc....
w punkcie pierwszym na str 207 piszą ze mozna tego dokonac (regulacji) na wyjętej z samochodu przekładni, a na nastepnej stronie piszą ze zeby stwierdzic czy jest dobrze wyregulowane trzeba odbyc jazde próbna (kiera ma wracac)...
Czyli co? za kazdym razem jak bedzie mi sie wydawało ze juz jest dobrze to mam wkladac magiel, zalewac plynem i sprawdzac podczas jazdy? a jak zle to od początku? to troche dziwne, tak mozna przeciez w kółko!
Wiecie moze czemu sugeruja regulacje tej sruby po wyjeciu magla? Chodzi tylko o dostep do tej sruby czy moze o cos jeszcze?? Jesli tylko dsotep jest trudny to moze jednak da sie bez wyjmowania ? mtworus mówi ze sie da...Jakbys mógł mi jeszcze cos napisac na jakie problemy moge napotkac przy regulacji bez wyjmowania? jakies wskazówki? dzieks

PS klucz ma specjalną końcówkę ? jakąs udziwnioną (serwisowa) czy jest to jakis zwykły szeciokatny tylko nie [pamietasz rozmiaru?



Awatar użytkownika
mtworus
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 191
Rejestracja: sob lis 04, 2006 21:21
Lokalizacja: Ośvwięcim
Kontakt:

Post autor: mtworus » śr kwie 04, 2007 10:14

często teoria mija isę z praktyką....technologicznie np. czasem wymiana sprzęgła następuje po wyjęciu silnika ze skrzynią i później jego rozłączeniu od skrzyni, wymianie sprzęgła i wmontowaniu zespołu (np. Opel Vectra 1,8 16v)

Tak - rysunek jest z wersji ze wspomaganiem

sam sobie odpowiedzaiłeś na pytanie......nie warto za każdym razem wmontowywać i wyciągać przekładni z wlewaniem płynu włącznie aby sprawdzić i ponownie wyregulować luz..... ciężko będzie ale dasz radę....moż wystarczy popuścić śruby bez wyjmowania maglownicy...nie wiem bo mój Diesel nie ma wspomy....a GTI sprzedane i nie podparzę.....ale kojarzę że kiepski dostęp był - to fakt - lecz nie ma rzeczy niemożliwych / \ Polak potrafi... :hmm:

Sprawdź krzyżak...maglownice wytrzymują czasem 300 tysięcy przebiegu....poruszaj kierą rytmicznie a drugi niech sprawdzi luz w oklicy pedałów i za ścianą grodziową...jak ktoś już pisał ci wcześniej...


było kilka MK2 ... nawet GTI
było Audi 80 B4 1.9TDi 1Z
było MK4 Generation ____BLUE___1.9TDI-ALH
jest VW T3 Westfalia 1.6TD JX wysoki dach

[img]http://images20.fotosik.pl/197/c7ce2f0b29677834.jpg[/img]

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » śr kwie 04, 2007 11:08

mtworus pisze:Sprawdź krzyżak...maglownice wytrzymują czasem 300 tysięcy przebiegu....poruszaj kierą rytmicznie a drugi niech sprawdzi luz w oklicy pedałów i za ścianą grodziową...jak ktoś już pisał ci wcześniej...
dzieki juz pisalem ze mam to zdiagnozowane, nie jest to krzyżak niestety na pewno
dałbym Ci punkta ale to nie mój temat...jesli autor moze to niech da Ci punkta ode mnie...pozdrawiam



Awatar użytkownika
mtworus
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 191
Rejestracja: sob lis 04, 2006 21:21
Lokalizacja: Ośvwięcim
Kontakt:

Post autor: mtworus » śr kwie 04, 2007 11:34

oj sorki..za szyblo czytam;) - klucz rzędu 14 chyba ..coś mi świta...jak oblukam jakiegoś goferka od spodu ze wspomaganiem
dam znać :pub:


było kilka MK2 ... nawet GTI
było Audi 80 B4 1.9TDi 1Z
było MK4 Generation ____BLUE___1.9TDI-ALH
jest VW T3 Westfalia 1.6TD JX wysoki dach

[img]http://images20.fotosik.pl/197/c7ce2f0b29677834.jpg[/img]

GRIZLI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 416
Rejestracja: wt sie 22, 2006 19:31
Lokalizacja: MALBORK Hamburg
Kontakt:

Post autor: GRIZLI » śr kwie 04, 2007 14:11

W golfach3 stosowano przekładnie TRW oraz amerykańskie XTR(nowsze ale nie lepsze). Łatwo poznać, XTR ma tą śrubę na imbus w rozmiarze ok 24mm. Jeśli masz ze wspomaganiem, śruba regulacyjna występuje od strony przedziału pasażerskiego(bez kanału ani rusz). Prawdą jest, ze można w pewnym zakresie zlikwidować ten luz, jednak nie zawsze. Za mocne dokręcenie śruby spowoduje brak powrotu kierownicy po skręcie oraz przyśpieszone zużycie przekładni. Dodatkowo, śrubą tą można usunąć tylko luz występujący na łożysku lewym przekładni(od strony kierowcy). Jeśli zużyciu uległą strona prawa, niestety przekładnia kwalifikuje się do regeneracji. Żadnych używek w 100% sprawnych z Allegro. Można kupić gorszą niż się ma w samochodzie. koszt regeneracji w dobrej firmie to około 500-600 zł. Drogo ale niestety to kosztuje a sam tego nie zrobisz. Czasem nawet po wkręceniu śruby na max, kierownica wraca po skręcie ale luz nadal występuje. To przykra niespodzianka ale na pocieszenie spotyka to wielu i nie jesteś sam :( Wczoraj sam to przechodziłem.Regeneracja z wymianą(płynu także), i geometrią kół - 880 zł


Octavia III -1.4 DSG ---[/i]

Marcinelli
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: pn sie 20, 2007 21:29
Lokalizacja: WB*****

Post autor: Marcinelli » wt wrz 11, 2007 18:18

odnawiam temat , a mianowicie byłem dziś na kanale i szukałem tj śruby do regulacji luzu w maglownicy i się zastanawiam czy to ta tzn na duży klucz imbusowy skierowana do tyłu? jak tak to ile trzeba ją wkręcić?



GRIZLI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 416
Rejestracja: wt sie 22, 2006 19:31
Lokalizacja: MALBORK Hamburg
Kontakt:

Post autor: GRIZLI » wt wrz 11, 2007 18:49

Tak, to ta śruba. A wkręcasz ją z czuciem(po 1/8 obrotu np) i często trzeba odbyć jazde probną. Jesli dokręcisz za mocno, kierownica po skręcie nie będzie wracała do położenia na wprost a nawet ciężej będzie się kręciło kierownicą.


Octavia III -1.4 DSG ---[/i]

Marcinelli
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: pn sie 20, 2007 21:29
Lokalizacja: WB*****

Post autor: Marcinelli » wt wrz 11, 2007 19:33

Dzięki za rady, będę próbował.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 68 gości