Jak sprawdzić sondę lambda?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Jak sprawdzić sondę lambda?
Witam stoje przed zakupem sondy do golfa 1,8 na jednopunktowym.
I teraz mam pytanie jak sprawdzić czy owa sonda jest sprawna?
Oraz jak już się okaże, iż daje ciała no to jaką najlepiej kupić?
Samochód dziwnie się zachowuje, a po odłaczeniu sondy silnik pracuje bez zmian ...(?)
Czy jest możliwe, że sonda lambda już wcześniej była się zesrała?
Pozdroo.
[ Dodano: 25 Mar 2007 19:48 ]
Dodam, że sonda jest jednoprzewodowa ..
I teraz mam pytanie jak sprawdzić czy owa sonda jest sprawna?
Oraz jak już się okaże, iż daje ciała no to jaką najlepiej kupić?
Samochód dziwnie się zachowuje, a po odłaczeniu sondy silnik pracuje bez zmian ...(?)
Czy jest możliwe, że sonda lambda już wcześniej była się zesrała?
Pozdroo.
[ Dodano: 25 Mar 2007 19:48 ]
Dodam, że sonda jest jednoprzewodowa ..
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
Jeżeli jest to sonda jednoprzewodowa, to na wyjściu, podczas pracy silnika, powinieneś mieć napiecie z przedziału 0,4 do 1,2V (o ile dobrze pamiętam). Napięcie te zmienia się w zależności od tego, czy miesznka jest uboga, czy bogata. Czyli jak masz zimny silnik, to napiecie powinno być niższe, niż jak masz ciepły (albo na odwrót - nie mapietam, czy przy bogatej mieszance jest 0,4 czy 1.2). Jeżeli sonda ma dodatkowe przewody, to są one najprawdopodobniej od grzałki (ponieważ sonda musi pracować w odpowiedniej temperaturze). Możesz sprawdzić, czy ta grzałka jest sprawna mierząc jej opór omomierzem - jak jest przepalona, to będzie przerwa.
- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
ok, tak zrobie ...tylko powiedzcie mi jeszcze tak najprościej
gdzie ten i do czego miernik podłączyć ..jeden przewód do kabelka od sondy a drugi przewód miernika np do masy?
po kodach wyszło mi raz, że mam zero błędów później że jest to sonda.
Obawiam się, że to nie jest takie proste - jest możliwość, że ona się jakoś zawiesza? ..coś nie styka itp?
silnik mi pracuje marnie, bardzo marnie po rozgrzaniu - wcześniej zakładałem taki post.
Tak czy inaczej podczas rozgrzanego silnika odłączam sondę i nie ma róźnicy w pracy silnika - nadal się dławi i występuje brak mocy.
Jest możliwe, że już wcześniej jeździłem na nie działającej sondzie?
[ Dodano: 25 Mar 2007 20:18 ]
Aaa - pewnie zaraz ktoś się zapyta o spalanie.
No więc jest to 1,8 i w mieście żre ok 10 litrów, natomiast w trasie ok 8 litrÓw.
gdzie ten i do czego miernik podłączyć ..jeden przewód do kabelka od sondy a drugi przewód miernika np do masy?
po kodach wyszło mi raz, że mam zero błędów później że jest to sonda.
Obawiam się, że to nie jest takie proste - jest możliwość, że ona się jakoś zawiesza? ..coś nie styka itp?
silnik mi pracuje marnie, bardzo marnie po rozgrzaniu - wcześniej zakładałem taki post.
Tak czy inaczej podczas rozgrzanego silnika odłączam sondę i nie ma róźnicy w pracy silnika - nadal się dławi i występuje brak mocy.
Jest możliwe, że już wcześniej jeździłem na nie działającej sondzie?
[ Dodano: 25 Mar 2007 20:18 ]
Aaa - pewnie zaraz ktoś się zapyta o spalanie.
No więc jest to 1,8 i w mieście żre ok 10 litrów, natomiast w trasie ok 8 litrÓw.
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
Napięcie mierzysz między masą a tym kabelkiem od sondy. Bez sondy samochód też będzie jeździł - komputer steruje silnikiem w trybie tzw. awaryjnym - zamiast brać pod uwagę sygnały z sondy, podstawia sobie najbardziej prawdopodobną wartość pomiaru i na jej podstawie steruje silnikiem. Ważna jest też szybkość reakcji sondy na zmiany - starsze sondy reagują wolniej. No i oczywiśnie może być tak, że coś nie styka, a silnik będzie chodził.
- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
w tym przypadku reaguje szybko ..hm ..po odłączeniu sondy jest przez chwile lepiej [ w znaczeniu silnik się mniej dławi ] po czym znów jest zamulony jak cholera ..i wówczas obroty nie są stabilne - wahają się tak z 500/1000obr.
Co sądzicie o sondzie uniwersalnej? ..bo ta boscha kosztuje w pyte i jeszcze więcej.
Co sądzicie o sondzie uniwersalnej? ..bo ta boscha kosztuje w pyte i jeszcze więcej.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 98 gości