Jak sprawdzić sondę lambda?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
MK2_waw
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 52
Rejestracja: wt mar 13, 2007 23:33
Lokalizacja: waw
Kontakt:

Jak sprawdzić sondę lambda?

Post autor: MK2_waw » ndz mar 25, 2007 19:48

Witam stoje przed zakupem sondy do golfa 1,8 na jednopunktowym.

I teraz mam pytanie jak sprawdzić czy owa sonda jest sprawna?
Oraz jak już się okaże, iż daje ciała no to jaką najlepiej kupić?

Samochód dziwnie się zachowuje, a po odłaczeniu sondy silnik pracuje bez zmian ...(?)
Czy jest możliwe, że sonda lambda już wcześniej była się zesrała?

Pozdroo.

[ Dodano: 25 Mar 2007 19:48 ]
Dodam, że sonda jest jednoprzewodowa ..



truskawaa
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 138
Rejestracja: śr maja 24, 2006 20:18
Lokalizacja: Hatfield/KRAPKOWICE
Kontakt:

Post autor: truskawaa » ndz mar 25, 2007 19:57

MK2_waw, Poczytaj uważnie i sprawdz.
Powinno pomóc http://vw2.info/vwforum/kody/



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » ndz mar 25, 2007 20:02

Jeżeli jest to sonda jednoprzewodowa, to na wyjściu, podczas pracy silnika, powinieneś mieć napiecie z przedziału 0,4 do 1,2V (o ile dobrze pamiętam). Napięcie te zmienia się w zależności od tego, czy miesznka jest uboga, czy bogata. Czyli jak masz zimny silnik, to napiecie powinno być niższe, niż jak masz ciepły (albo na odwrót - nie mapietam, czy przy bogatej mieszance jest 0,4 czy 1.2). Jeżeli sonda ma dodatkowe przewody, to są one najprawdopodobniej od grzałki (ponieważ sonda musi pracować w odpowiedniej temperaturze). Możesz sprawdzić, czy ta grzałka jest sprawna mierząc jej opór omomierzem - jak jest przepalona, to będzie przerwa.


- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.

Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » ndz mar 25, 2007 20:06

rp ma jednoprzewodowa.i dalej jak Lipek81, napisales.mierzy sie napiecie i ma byc ok 1 wolta.



Awatar użytkownika
MK2_waw
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 52
Rejestracja: wt mar 13, 2007 23:33
Lokalizacja: waw
Kontakt:

Post autor: MK2_waw » ndz mar 25, 2007 20:16

ok, tak zrobie ...tylko powiedzcie mi jeszcze tak najprościej :)
gdzie ten i do czego miernik podłączyć ..jeden przewód do kabelka od sondy a drugi przewód miernika np do masy?

po kodach wyszło mi raz, że mam zero błędów później że jest to sonda.

Obawiam się, że to nie jest takie proste - jest możliwość, że ona się jakoś zawiesza? ..coś nie styka itp?

silnik mi pracuje marnie, bardzo marnie po rozgrzaniu - wcześniej zakładałem taki post.
Tak czy inaczej podczas rozgrzanego silnika odłączam sondę i nie ma róźnicy w pracy silnika - nadal się dławi i występuje brak mocy.

Jest możliwe, że już wcześniej jeździłem na nie działającej sondzie?

[ Dodano: 25 Mar 2007 20:18 ]
Aaa - pewnie zaraz ktoś się zapyta o spalanie.
No więc jest to 1,8 i w mieście żre ok 10 litrów, natomiast w trasie ok 8 litrÓw.



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » ndz mar 25, 2007 20:24

Napięcie mierzysz między masą a tym kabelkiem od sondy. Bez sondy samochód też będzie jeździł - komputer steruje silnikiem w trybie tzw. awaryjnym - zamiast brać pod uwagę sygnały z sondy, podstawia sobie najbardziej prawdopodobną wartość pomiaru i na jej podstawie steruje silnikiem. Ważna jest też szybkość reakcji sondy na zmiany - starsze sondy reagują wolniej. No i oczywiśnie może być tak, że coś nie styka, a silnik będzie chodził.


- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.

Awatar użytkownika
MK2_waw
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 52
Rejestracja: wt mar 13, 2007 23:33
Lokalizacja: waw
Kontakt:

Post autor: MK2_waw » ndz mar 25, 2007 20:39

w tym przypadku reaguje szybko ..hm ..po odłączeniu sondy jest przez chwile lepiej [ w znaczeniu silnik się mniej dławi ] po czym znów jest zamulony jak cholera ..i wówczas obroty nie są stabilne - wahają się tak z 500/1000obr.

Co sądzicie o sondzie uniwersalnej? ..bo ta boscha kosztuje w pyte i jeszcze więcej.



Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » ndz mar 25, 2007 21:43

ja mam uniwersalna,i jest ok.jak odepniesz sade sciagnij kleme plusa na 3 godz.podlacz i bez sady sprawdz jak chodzi auto.
Ostatnio zmieniony wt lis 17, 2009 20:47 przez Duber, łącznie zmieniany 1 raz.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 53 gości