Falujace obroty w dieslu

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
MaSa_Golf
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 708
Rejestracja: czw paź 14, 2004 09:39
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Falujace obroty w dieslu

Post autor: MaSa_Golf » pt mar 16, 2007 10:29

Otoz gdy czasem staje np na swiatlach, to faluja mi obroty, niewiele faluja ale to widac , slychac i czuc (widac na obrotku, wskazowka delikatnie faluje, slychac delikatnie inne brzeminie silnika i czuc drgania)
Autko ma 286 tys km, '87, silnik JP, olej wymieniany przy 283000 (mobil M), przy okolo 282000 wymieniany filtr paliwa (MANN).
Lekko mi cieknie z uszczelki pod glowica (wycieka na zewnatrz troche plynu chlodniczego, ale niewiele, jakies 150ml na 10 tys. km) ale mam tak od ponad roku a falowac teraz zaczelo
Dzieje sie to zarowno na opale jak i na czystej ropie (opal z dobrego zrodla, sprawdzony i pewny), zarowno przy pelnym jak i prawie pustym baku (myslalem ze moze ciagnie jakis mul z baku ale to nie to), zarowno na cieplym jak i zimnym silniku
Czasem faluja obroty, a innym razem stoja elegancko w miejscu.
Obroty sa wyregulowane na okolo 800 - 900obr/min (ciezko dokladnie stwierdzic ze wzgledu na taka a nie inna podzialke obrotka.

Pytanie brzmi - od czego one faluja? troche to irytujace takie falowanie



Awatar użytkownika
De'D
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 458
Rejestracja: ndz maja 28, 2006 15:02
Lokalizacja: West Side

Post autor: De'D » pt mar 16, 2007 10:48

to wymien uszczelke to przestanie falować :satan:

a tak poważnie to pewnie wydmuchało juz na tyle ze ciągnie lewe powietrze.. to najszybciej jest przeczyna

nie chec cie martwić ale jazda przez długi czas z uszkodzoną uszczelką gdzie ci płyn wywala na zawnątrz.. powoduje powstawanie (wyżlobienie) takich rowków na powierzchniach styku uszczelki z głowicą/blokiem . płyn pod ciśnieniem żlobi kanaliki.
Jak ściągniesz (kiedyś ) głowice to sie przekonasz... nawet jak dasz nową uszczelke potem.. to moze nie pomóc na wycieki :bajer:



Awatar użytkownika
MaSa_Golf
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 708
Rejestracja: czw paź 14, 2004 09:39
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: MaSa_Golf » sob mar 17, 2007 09:14

To chyba nie to, bo skoro wyciska plyn z powodu cisnienia to raaczej powietrze sie nie bedzie tam dostawac ? wymienilem dzisija filtr powietrza bo byl strasznie zzasyfiony, zobaczymy, moze pomoze...



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » sob mar 17, 2007 09:20

A czy różnicę w pracy silnika masz tylk na biegu jałowym, czy też w czasie jazdy????



Awatar użytkownika
MaSa_Golf
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 708
Rejestracja: czw paź 14, 2004 09:39
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: MaSa_Golf » sob mar 17, 2007 09:26

Tylko na biegu jalowym i tez nie zawsze, czasem jest ok, poza tym silniczek pali od strzala i chodzi jak rakieta (jak na JP :P )
Ostatnio sie scigalem z kumpla mk2 TD (silnik chyba 1V, podkreslam chyba, bo w dowodzie ma 44kW, ale ma pompe z grzybkiem, koles od ktorego kupowal auto mowil ze zmienial pompe bo poprzednia mu padla) i dopiero przy 100 - 110 km/h zaczal mnie powoli wyprzedzac, tak to byl ze 2 - 3 metry za mna



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » sob mar 17, 2007 09:40

A jeszcze jedno pytanie czy silnik kuleje czy zmienia tylko zakres predkości obrotowej???Chodzi o to, ze np. przy zmianie predkosci obrotowej chodzi tak, że jakby nie palił na jeden gar????



Awatar użytkownika
MaSa_Golf
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 708
Rejestracja: czw paź 14, 2004 09:39
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: MaSa_Golf » sob mar 17, 2007 09:46

tylko zakres predkosci obrotowej sie zmienia,
ale czasem na zimnym silniku obroty spadaja takdo 650 i trzesie nim, ale to przy zrzucaniu na luz lub wcisnieciu sprzegla , wystarczy lekko musnac gaz i wszystko wraca do normy



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » sob mar 17, 2007 09:49

Wiec masz na 90% problem z pompa wtryskową, po jakmiś czasie pompa już nie utrzymuje wolnych obrotów - spadają, są niestabilne- czasami zawiesza się wewnetrzny regulator biegu jałowego. Po czasie może się okazać, zę nie bedzie trzymał wolnych obrotów - bedziesz pewnie wtedy musiał zregenerować głowiczkę- albo zastanowić sie na używką.

Przed robieniem pompy sprawdził bym wtryski-ale wydaje mi się, ze to pompa, czesto się to zdaża po przebiegu około 300 tys km



Awatar użytkownika
MaSa_Golf
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 708
Rejestracja: czw paź 14, 2004 09:39
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: MaSa_Golf » sob mar 17, 2007 10:10

a Ten wewnetrzny regulator biegu jalowego, da sie to samemu sprawdzic/naprawic?



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » sob mar 17, 2007 10:15

Trzeba rozebrać pompe i dac do regeneracji a przy okazji głowiczkę - i z tym problem, jak bedziesz miał coraz niższe obroty i nie bedzie trzymał obrotów biegu jałowego i bedziesz musiał dodawac gazu a poza tym bedzie chodził ok to trzeba zdemontowac pompę i oddac pompiarzowi lub poszukac używaki- ale z nimi może byc podobnie- chyba ze kupisz jakaś z gwarancja. jak jeszcze chodzi to jeździj.



Awatar użytkownika
MaSa_Golf
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 708
Rejestracja: czw paź 14, 2004 09:39
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: MaSa_Golf » sob mar 17, 2007 22:04

chyba golf pojdzie do zyda :(



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 31 gości