Passat 2,5 TDI zgasł w czasie jazdy

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Passat 2,5 TDI zgasł w czasie jazdy

Post autor: RobertP » wt sty 30, 2007 15:59

jechałem z kumplem jego paskiem z silnikiem 2,5TDI z 2002r
i w czasie jazdy nagle zdechł i zgasł :-(
tuż przed zgaśnięciem jakby słabł i sam przygazowywał, a po
wyrzuceniu na luz sam sobie "dał gazu", po tym dopiero zdechł na amen :-(
próby uruchomienia spełzły na niczym (rozrzusznik kręci, aku jest OK)
rozrząd zmieniony jakieś 10tyś km temu, filtry także łącznie z filtrem ON.
po odholowaniu na jeden z prakingów i odczekaniu ok. 1h spróbowaliśmy
uruchomić i zapalił ! ale pracował nie równo, jakby nie na wszystkie,
znaki na rozrządzie chyba się zgadzają, bo z tym od razu mi się skojarzyło,
że coś nie tak ... :-( , czy macie gdzie w ETCE zaznaczone gdzie sprawdzić
i jak mają pokrywać się znaki w takim silniku
do takiego auta z takim silnikiem nie podchodziłem jeszcze z Vagiem
i nie wiem czego można się spodziewać, moze ktoś ma doświadczenie z takim
silnikiem, pewnie holowanie i tak nas czeka bo jesteśmy poza domem :(


remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)

Sharan - AFN

Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Re: Passat 2,5 TDI zgasł w czasie jazdy

Post autor: Adamm » wt sty 30, 2007 16:06

RobertP pisze:jechałem z kumplem jego paskiem z silnikiem 2,5TDI z 2002r
i w czasie jazdy nagle zdechł i zgasł :-(
tuż przed zgaśnięciem jakby słabł i sam przygazowywał, a po
wyrzuceniu na luz sam sobie "dał gazu", po tym dopiero zdechł na amen :-(
próby uruchomienia spełzły na niczym (rozrzusznik kręci, aku jest OK)
rozrząd zmieniony jakieś 10tyś km temu, filtry także łącznie z filtrem ON.
po odholowaniu na jeden z prakingów i odczekaniu ok. 1h spróbowaliśmy
uruchomić i zapalił ! ale pracował nie równo, jakby nie na wszystkie,
znaki na rozrządzie chyba się zgadzają, bo z tym od razu mi się skojarzyło,
że coś nie tak ... :-( , czy macie gdzie w ETCE zaznaczone gdzie sprawdzić
i jak mają pokrywać się znaki w takim silniku
do takiego auta z takim silnikiem nie podchodziłem jeszcze z Vagiem
i nie wiem czego można się spodziewać, moze ktoś ma doświadczenie z takim
silnikiem, pewnie holowanie i tak nas czeka bo jesteśmy poza domem :(
dziwnie to wyglada, jesli masz Vaga to sie podlacz pod autko, nie powinno byc problemu, podlaczalem sie do Audi 2.5TDi
zobacz co komp pokaze bo moze to byc problem z pompa
mialem dwa rozne przypadki
1.Passat 1.9 TDi nierowno pracowal a po wkreceniu go na luzie na ok 1.400 obrotow sam gazowal w dol i w gore a potem gasl - przyczyna - pekniete sprezyny w pompie
2.Audi 2.5 TDi po przygazowce gasl, do tego nierowno pracowal - przyczyna - nastawnik do czyszczenie


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Re: Passat 2,5 TDI zgasł w czasie jazdy

Post autor: RobertP » wt sty 30, 2007 17:12

Adamm pisze:mialem dwa rozne przypadki
1.Passat 1.9 TDi nierowno pracowal a po wkreceniu go na luzie na ok 1.400 obrotow sam gazowal w dol i w gore a potem gasl - przyczyna - pekniete sprezyny w pompie
2.Audi 2.5 TDi po przygazowce gasl, do tego nierowno pracowal - przyczyna - nastawnik do czyszczenie
dodam jeszcze w tym silniku 2,5TDI w tym Pasku B5 są pompowtryskiwacze
po zapalaeniu teraz chodzi jak lokomotywa, kopci na czarno i bardzo nierówno :(
i pytanko: jak sprawdzić pompowtryski ? i ile kosztują ?


remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)

Sharan - AFN

Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » wt sty 30, 2007 18:39

czy tam na pewno są pompowtryski, bo cos mi sie zdaje ze te silniki były tylko na pompie?

Co sie dokładnie stało przed zgasnieciem? Bardzo wszedł na obroty? Co z turbiną?


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » wt sty 30, 2007 18:57

Corvax pisze:czy tam na pewno są pompowtryski, bo cos mi sie zdaje ze te silniki były tylko na pompie?
szczerze to nie wiem, ja przesiadłem się do innej fury, a było zimno i pi*dziło,
a bardzo mi było śpieszno to przesiadłem sie i pojechałem szybko do roboty
bo już nie było czasu nawet zerknąć, co do tego co ma powiedział mi na telefon ...
heh na serio nawet nie zajrzałem pod maskę ..., ale to z zimna, za cinko byłem ubrany... :-(
nigdy nie było potrzeby patrzeć mu pod maskę, przeze mnie, a koleś kupił
od gościa który tuż przed sprzedażą, wymieniał paski, oleje, filtry,
tak mi powiedział więc mu ufam że wie co mówi: "silnik 2,5tdi z 2002r. na pompowtryskach"
:crazy: :otepienie: chociaż hmmm może i nie ....
Corvax pisze:Co sie dokładnie stało przed zgasnieciem? Bardzo wszedł na obroty? Co z turbiną?
w czasie jazdy lekko przydechł jakby chciał przygasnąć, wiec mu przycisnął gazu
i było OK, za chwilkę znowu, więc wrzucił na luz, obroty spadły i weszły na chwilkę
na ok 2tyś i spadły aż zgasł ...,
hmmm turbina sam nie wiem (olej od wymiany do wymiany i nie bierze, tak mówił), a co może być ?


remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)

Sharan - AFN

erwin
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: wt sty 23, 2007 21:17
Lokalizacja: walbrzych

Re: Passat 2,5 TDI zgasł w czasie jazdy

Post autor: erwin » wt sty 30, 2007 20:30

jak sie nie zapowietrzyl i nie wylaczyl czujnik braku paliwa(vag odczyt) to skonczyla sie pompa naprawa tylko w boschu na rynku krazy duzo uszk. uzywek(nie ryzykuj) pozdro (jezeli sie zapowietrzyl butelka w przewod od zasilania wyzej nad pompa i krecic , ciezko sie odpowietrza to nie 1.9)pompowtryski sa 2.5tdi ale w T5 i TUAREGU



Awatar użytkownika
misiekemeryt160
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 161
Rejestracja: pn sty 29, 2007 15:21
Lokalizacja: Działdowo
Kontakt:

Post autor: misiekemeryt160 » wt sty 30, 2007 20:35

a nie padał czasem deszcz jak to sie stało? bo one potrafia miec takie akcje


Zrozumiałem co to samochód gdy kupiłem HONDE....

RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Re: Passat 2,5 TDI zgasł w czasie jazdy

Post autor: RobertP » wt sty 30, 2007 20:51

erwin pisze:jezeli sie zapowietrzyl butelka w przewod
to znam :bigok:

[ Dodano: Wto Sty 30, 2007 19:54 ]
misiekemeryt160 pisze:a nie padał czasem deszcz jak to sie stało?
śnieg napiż.dał jak gÓpi , a ja w sweterku że nawet nie chciało mi
sie wychodzi zobaczyć co pod maską siedzi ;-) kręcielm kluczykiem
i czekałem tylko na drugie auto :-) niezły leń co ? :-)
jutro albo pojutrze sie poszuka co jest znim nie tak, dzisiaj tylko domniemam
misiekemeryt160 pisze:bo one potrafia miec takie akcje
pierwsze słyszę :-)


remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)

Sharan - AFN

Awatar użytkownika
PitrekT
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 517
Rejestracja: wt sty 11, 2005 20:31
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: PitrekT » wt sty 30, 2007 21:33

Tak jak koledzy piszą pierwsza sprawa to diagnostyka VAGiem.Poza tym w Passatach były dwa silniki 2.5TDI: AFB i AKN przy czym obydwa były na pompie.



Awatar użytkownika
uysy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 559
Rejestracja: pt lis 19, 2004 14:37
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: uysy » wt sty 30, 2007 23:30

RobertP pisze:silnik 2,5tdi z 2002r. na pompowtryskach
Nie istnieje taki silnik.
Ten twój jest na pompie i to średnio udanej. Właśnie tu szukałbym przyczyny, VAG i heja - diagnostyka bardzo podobna jak 1.9 jeśli radzisz sobie z nimi to poradzisz i z tym.



RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » śr sty 31, 2007 08:27

uysy pisze:
RobertP pisze:silnik 2,5tdi z 2002r. na pompowtryskach
Nie istnieje taki silnik.
heh to prawda, jak wóciłem z roboty o 23 ubrałem sie cieplutko
umówiłem się z kolesiem żeby chociaż zerknąć pod mache
i faktycznie macie rację ! kurna ale namieszałem żebym chociaż wcześniej od razu zajrzał
:grrr: ale z zimna i takiej piźdz**li nic mi się nie chciało :bigok:
idą za to +
uysy pisze:Ten twój jest na pompie i to średnio udanej. Właśnie tu szukałbym przyczyny, VAG i heja - diagnostyka bardzo podobna jak 1.9 jeśli radzisz sobie z nimi to poradzisz i z tym.
dopiero zaczynam się uczyć :-)
ale tak po zapaleniu jak kopcił i pracował nie równo domniemałem,
że wina może być albo z rozrządem albo coś z pompą
tylko zdziwienie moje jest takie że tak od razu to szlag trafiło,
do tej pory samchód jeździł i jeździł ... :crazy:


remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)

Sharan - AFN

Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » śr sty 31, 2007 08:50

a czy to nie jest ten silnik, w ktorym lubily padac pompy i walki rozrzadu? tak z ciekawosci pytam. to chyba byla wada 2.5tdi v6?


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

Awatar użytkownika
uysy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 559
Rejestracja: pt lis 19, 2004 14:37
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: uysy » śr sty 31, 2007 23:49

SouleR pisze:a czy to nie jest ten silnik, w ktorym lubily padac pompy i walki rozrzadu?
We wszystkich fałkach lubiły... poza tym typ techniczny silnika nie został sprecyzowany :)



RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » pt lut 02, 2007 08:26

PitrekT pisze:Tak jak koledzy piszą pierwsza sprawa to diagnostyka VAGiem.Poza tym w Passatach były dwa silniki 2.5TDI: AFB i AKN przy czym obydwa były na pompie.
to jest AKN, tak wynika z wklejki, wczoraj zapalił z pół obrotu kopcił jak ikarus
nie wchodził na obroty, mówię Wam jakby miał przestawiony deczko rozrząd,
bo i coś jak na moje ucho to stuka, w sobote więc troszkę trzeba powalczyć :bigok:
a co sie uśmiałem to ten pasek koloru niebieskiego taki jak wiele u nas jeździ
i co doszliśmy w papierach i nawet znalazły się w jednej z książeczek co są w VW
3 fotki że pasek był w całości oklejony na beżowo i śmigał w dojczach na taxi !
poprzedni właściciel (nie był to jugol, turek, rusek ani polak) w niemczech
odkupił go z taxi wszystko ładnie wyczyścił, zapolerował lakier i sprzedał
ehhh nieźle a na liczniku niecałe 200tyś.km (pewnie ma z 600tyś km :rotfl: )
ciekaw jestem jak sprawdzić w nim faktyczny stan licznika .... :smoke:

[ Dodano: Sro Lut 07, 2007 18:08 ]
pompa w naprawie już nie u mnie ani u kuzyniaka ...
ale czy to wszystko? zobaczymy ....

[ Dodano: Sro Lut 15, 2007 10:10 ]
pompa włożona samochód jeździ


remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)

Sharan - AFN

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 32 gości