[MK3] po vagu
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
[MK3] po vagu
witam po vagu zadnych blendow poza jednym ktorego nie da sie skasowac.. 00528
to jakis czujnik cisnienia zewnetrznego.. ktory podobno jest w skrzynce komputera.. a z odczytu bloków pokazuje caly czas 1025hPa.. czy to olać cos z tym robic?? i jak tak to jak..
wydruk z vaga:
"VAG-COM Version: Release 303.1
Control Module Part Number: 028 906 021 B
Component and/or Version: 1,9l R4 EDC SG D44
Software Coding: 00000
Work Shop Code: WSC 00000
1 Faults Found:
00528 - Barometric Pressure (Altitude) Sensor (F96)
31-00 - Open or Short to Ground"
to jakis czujnik cisnienia zewnetrznego.. ktory podobno jest w skrzynce komputera.. a z odczytu bloków pokazuje caly czas 1025hPa.. czy to olać cos z tym robic?? i jak tak to jak..
wydruk z vaga:
"VAG-COM Version: Release 303.1
Control Module Part Number: 028 906 021 B
Component and/or Version: 1,9l R4 EDC SG D44
Software Coding: 00000
Work Shop Code: WSC 00000
1 Faults Found:
00528 - Barometric Pressure (Altitude) Sensor (F96)
31-00 - Open or Short to Ground"
- Grzesiekk1982
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2511
- Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
- Lokalizacja: Przemyśl
Tak, jakby był nieprawidłowy sygnał z czujnika, trzeba sprawdzić wszystkie połączenia i sam czujnik. Sterownik w takiej sytuacji ustawia awaryjnie zaprogramowaną stałą wartość ciśnienia barometrycznego.
Ale 1025 jest coś wysokie, byłby na tyle zaprogramowany? Nie jest przypadkiem 1012,5 hpa? To jest tzw. ciśnienie atmosferyczne normalne.
Jak się mylę, to mnie poprawcie.
Pozdrawiam.
Ale 1025 jest coś wysokie, byłby na tyle zaprogramowany? Nie jest przypadkiem 1012,5 hpa? To jest tzw. ciśnienie atmosferyczne normalne.
Jak się mylę, to mnie poprawcie.
Pozdrawiam.
- Grzesiekk1982
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2511
- Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
- Lokalizacja: Przemyśl
absolutnie jestes w błędzie...ma bardzo duzy wpływGrzesiekk1982 pisze:Informacja z tego czujnika ma na szczęście nieco mniejszy wpływ na silnik doładowany, więc tragedia się nie dzieje
czasem zdarza się że peka wężyk gumowy od króćca do czujnika ciśnienia doładowania na płycie sterownika, a ponieważ sterownik jest hermetyczny turbina pompuje do obudowy sterownika i czujnik atmo wariuje - diagnoza dynamiczna - kanał 010 prawdę Ci powie..
w AFNie błędne wskazania czujnika atmo mogą powodować przeładowanie i notlafy..
- Grzesiekk1982
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2511
- Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
- Lokalizacja: Przemyśl
Masz rację, wtedy to już całkiem herezje wychodzącowboy pisze:hermetyczny turbina pompuje do obudowy sterownika i czujnik atmo wariuje - diagnoza dynamiczna

W tym konkretnym przypadku, z tego co napisał rafek81wynika, że sterownik korzysta cały czas z tej samej, stałej wartości ciśnienia barometrycznego (tak zrozumiałem), czyli jakąś wartość przewidzianą na wypadek niesprawności czujnika.
Wtedy parametry wyjściowe odpowiadają tej wartości ciśnienia i silnik może pracować i da się jeździć do momentu naprawy.
Dobrze myślę? Popraw jeśli się mylę.
Pozdrawiam.
ale tu chyba chodzi o czujnik cisnienia zewnetrznego (barometrycznego) a nie czujnika od doladowania..cowboy pisze: czasem zdarza się że peka wężyk gumowy od króćca do czujnika ciśnienia doładowania na płycie sterownika, a ponieważ sterownik jest hermetyczny turbina pompuje do obudowy sterownika i czujnik atmo wariuje
dokładnie, ale gdy jest nieszczelny wężyk do czujnika doładowania cisnienie popmpowane przez turbinę przedostaje się do hermetycznej obudowy sterownika - a skoro czujnik atmo jest również na płycie wzrasta cisnienie atmo rejestrowane przez czujnik...rafek81 pisze: ale tu chyba chodzi o czujnik cisnienia zewnetrznego (barometrycznego) a nie czujnika od doladowania..
ok.. ale cisnienie zawsze jest takei samo... czy pod czas pracujacego czy wylaczonego silnika..
wiec nawet w przypadku super szczelnego komputera to zawsze jakis bylby spadek.. a zawsze pokazuje 1025hPa
[ Dodano: Pią Paź 06, 2006 21:44 ]
czyli rozumie ze temat stanoł w martwym punkcie.. no chyab ze wymienie komputer z tym czujnikiem wtedy po problemie...
dzieki za zainteresowanie i probe pomocy...
wiec nawet w przypadku super szczelnego komputera to zawsze jakis bylby spadek.. a zawsze pokazuje 1025hPa
[ Dodano: Pią Paź 06, 2006 21:44 ]
czyli rozumie ze temat stanoł w martwym punkcie.. no chyab ze wymienie komputer z tym czujnikiem wtedy po problemie...

Mam ten sam problem - błąd 528 (Barometric Pressure (Altitude) Sensor (F96)) i nie wiem gdzie zacząć szukać.
Czy jest ktoś w stanie mi powiedzieć od czego mam zacząć szukanie. Zaznaczam, że nie jestem zbyt biegły w elektronice i potrzebowałbym w miarę łopatologiczne wytłumaczenie.
Z góry dziękuję za pomoc
Pozdrawiam
wojtas
Czy jest ktoś w stanie mi powiedzieć od czego mam zacząć szukanie. Zaznaczam, że nie jestem zbyt biegły w elektronice i potrzebowałbym w miarę łopatologiczne wytłumaczenie.
Z góry dziękuję za pomoc
Pozdrawiam
wojtas
--
przesiadłem się na A4 1.9TDI AFN 110KM i myślę o chipsie;)
przesiadłem się na A4 1.9TDI AFN 110KM i myślę o chipsie;)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 25 gości