[MK3] po vagu

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

rafek81

[MK3] po vagu

Post autor: rafek81 » czw paź 05, 2006 12:03

witam po vagu zadnych blendow poza jednym ktorego nie da sie skasowac.. 00528
to jakis czujnik cisnienia zewnetrznego.. ktory podobno jest w skrzynce komputera.. a z odczytu bloków pokazuje caly czas 1025hPa.. czy to olać cos z tym robic?? i jak tak to jak..


wydruk z vaga:

"VAG-COM Version: Release 303.1

Control Module Part Number: 028 906 021 B
Component and/or Version: 1,9l R4 EDC SG D44
Software Coding: 00000
Work Shop Code: WSC 00000
1 Faults Found:
00528 - Barometric Pressure (Altitude) Sensor (F96)
31-00 - Open or Short to Ground"



Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » czw paź 05, 2006 16:10

Tak, jakby był nieprawidłowy sygnał z czujnika, trzeba sprawdzić wszystkie połączenia i sam czujnik. Sterownik w takiej sytuacji ustawia awaryjnie zaprogramowaną stałą wartość ciśnienia barometrycznego.
Ale 1025 jest coś wysokie, byłby na tyle zaprogramowany? Nie jest przypadkiem 1012,5 hpa? To jest tzw. ciśnienie atmosferyczne normalne.
Jak się mylę, to mnie poprawcie.
Pozdrawiam.



rafek81

Post autor: rafek81 » czw paź 05, 2006 19:32

Grzesiekk1982 pisze:Tak, jakby był nieprawidłowy sygnał z czujnika, trzeba sprawdzić wszystkie połączenia i sam czujnik.
czujnik podobno znajduje sie wbudowany w komputer.. a raczej nie bede rozbierac komputera..



Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » czw paź 05, 2006 19:47

Niestety nie znalazłem informacji o tym czujniku w instrukcjach i schematach, jakie posiadam :( Informacja z tego czujnika ma na szczęście nieco mniejszy wpływ na silnik doładowany, więc tragedia się nie dzieje. Gorzej by było w wolnossącym.
Pozdrawiam



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » czw paź 05, 2006 22:08

Grzesiekk1982 pisze:Informacja z tego czujnika ma na szczęście nieco mniejszy wpływ na silnik doładowany, więc tragedia się nie dzieje
absolutnie jestes w błędzie...ma bardzo duzy wpływ

czasem zdarza się że peka wężyk gumowy od króćca do czujnika ciśnienia doładowania na płycie sterownika, a ponieważ sterownik jest hermetyczny turbina pompuje do obudowy sterownika i czujnik atmo wariuje - diagnoza dynamiczna - kanał 010 prawdę Ci powie..

w AFNie błędne wskazania czujnika atmo mogą powodować przeładowanie i notlafy..



Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » czw paź 05, 2006 22:31

cowboy pisze:hermetyczny turbina pompuje do obudowy sterownika i czujnik atmo wariuje - diagnoza dynamiczna
Masz rację, wtedy to już całkiem herezje wychodzą :D
W tym konkretnym przypadku, z tego co napisał rafek81wynika, że sterownik korzysta cały czas z tej samej, stałej wartości ciśnienia barometrycznego (tak zrozumiałem), czyli jakąś wartość przewidzianą na wypadek niesprawności czujnika.
Wtedy parametry wyjściowe odpowiadają tej wartości ciśnienia i silnik może pracować i da się jeździć do momentu naprawy.
Dobrze myślę? Popraw jeśli się mylę.

Pozdrawiam.



Awatar użytkownika
uysy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 559
Rejestracja: pt lis 19, 2004 14:37
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: uysy » czw paź 05, 2006 23:32

Grzesiekk1982 pisze: Dobrze myślę?
Przy tych założeniach tok myslenia jest jak najbardziej prawidłowy...



rafek81

Post autor: rafek81 » pt paź 06, 2006 11:39

cowboy pisze: czasem zdarza się że peka wężyk gumowy od króćca do czujnika ciśnienia doładowania na płycie sterownika, a ponieważ sterownik jest hermetyczny turbina pompuje do obudowy sterownika i czujnik atmo wariuje
ale tu chyba chodzi o czujnik cisnienia zewnetrznego (barometrycznego) a nie czujnika od doladowania..



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pt paź 06, 2006 13:32

rafek81 pisze: ale tu chyba chodzi o czujnik cisnienia zewnetrznego (barometrycznego) a nie czujnika od doladowania..
dokładnie, ale gdy jest nieszczelny wężyk do czujnika doładowania cisnienie popmpowane przez turbinę przedostaje się do hermetycznej obudowy sterownika - a skoro czujnik atmo jest również na płycie wzrasta cisnienie atmo rejestrowane przez czujnik...



rafek81

Post autor: rafek81 » pt paź 06, 2006 19:00

ok.. ale cisnienie zawsze jest takei samo... czy pod czas pracujacego czy wylaczonego silnika..
wiec nawet w przypadku super szczelnego komputera to zawsze jakis bylby spadek.. a zawsze pokazuje 1025hPa

[ Dodano: Pią Paź 06, 2006 21:44 ]
czyli rozumie ze temat stanoł w martwym punkcie.. no chyab ze wymienie komputer z tym czujnikiem wtedy po problemie... :D dzieki za zainteresowanie i probe pomocy...



wojtas3
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 63
Rejestracja: śr kwie 02, 2008 20:33
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: wojtas3 » śr kwie 02, 2008 20:37

Mam ten sam problem - błąd 528 (Barometric Pressure (Altitude) Sensor (F96)) i nie wiem gdzie zacząć szukać.
Czy jest ktoś w stanie mi powiedzieć od czego mam zacząć szukanie. Zaznaczam, że nie jestem zbyt biegły w elektronice i potrzebowałbym w miarę łopatologiczne wytłumaczenie.
Z góry dziękuję za pomoc

Pozdrawiam
wojtas


--
przesiadłem się na A4 1.9TDI AFN 110KM i myślę o chipsie;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 25 gości