EGR out - wrazenia

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

grinio
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 126
Rejestracja: pn lis 27, 2006 18:34
Lokalizacja: Piwniczna

Post autor: grinio » pt maja 11, 2007 10:44

miałem zamiar to wypalić ale nie mam palnika a nalać tam bęzyny i podpalić to bałem się żeby się coś z kolektorem nie stało.
Pozdrawiam



Chomik
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 284
Rejestracja: sob cze 25, 2005 17:37
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Chomik » pt maja 11, 2007 15:30

janek822 pisze:a nic sie nie stanie z kolektorem przy tym wypalaniu??
Miałem obawy żeby kolektor nie pękł więc starałem się utrzymywać w miarę mały płomień, no i nie wolno takiego rozgrzanego kolektora studzić wodą tylko spokojnie odczekać aż wystygnie. Wg mnie dużo łatwiejszy sposób i nie trzeba się paprać w tej sadzy :smoke:



jaszczur
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6612
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 09:34
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: jaszczur » sob maja 12, 2007 18:50

więc ja jestem ,juz po robocie(czyszczeniu kolektora i zaślepieniu egr-a)to co zobaczyłem w nim przeraziło mnie,zdjęcia fonem robione trochę nie wyrażne

Obrazek Obrazek



radekk
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: pn maja 14, 2007 19:16
Lokalizacja: Warszawa / Biała Podlaska

Post autor: radekk » pn maja 14, 2007 21:17

Też sobie przeczyściłem kolektor ssący i kanały dolotowe w głowicy. Silnik 1Z z 93 roku czyli jednym z "pierwszych". Objawy to brak mocy powyżej 3000 rpm. Każdy jest zaskoczony tym co tam siedzi, ja czytając ten post bylem na to przygotowany, ale i tak przeżyłem szok :kac: .
kolektor ssący
Obrazek
kolektor od strony zaworu ERG
Obrazek
lusterko do oglądania kanałów w głowicy
Obrazek
kanały dolotowe w głowicy
Obrazek
po czyszczeniu. to wszystko siedziało w kolektorze.
Obrazek

Czyściłem tylko mechanicznie trochę później przepłukałem benzyną ale to nic nie dało. może gdyby poleżało przez noc to by coś odmokło ale i tak średnica kanałów w kolektorze odzyskała swój wymiar po czyszczeniu mechanicznym.
Wszyscy piszą tylko o kolektorze, a głowica w środku też jest tak samo zasyfiona, ja ją przeczyściłem a wy też ją czyścicie?
Teraz sie ciesze bardzoooo :grin: bo powyżej 3000 rpm ciągnie dalej tak jak powinien i nie dymi.
Jeszcze nie zaślepiłem ERG ale teraz napewno to zrobie, chociaż i tak pewnie następnych 14 lat to on nie pojeździ.



olek256
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 330
Rejestracja: śr paź 25, 2006 10:49
Lokalizacja: L-wa

Post autor: olek256 » pn maja 14, 2007 21:29

radekk, ales wyciagnal sadzy :shock:
wyglada to jakbys conajmniej piec wyczyscil :bigok:


Nie ma tego dobrego, co by na zle nie wyszlo...

Pan instruktor nauki jazdy :bigok:

Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » pn maja 14, 2007 22:24

radekk pisze:głowica w środku też jest tak samo zasyfiona, ja ją przeczyściłem a wy też ją czyścicie?
radekk, czyszcząc kanały ssące w głowicy nie bałeś sie, że sadzy nawali sie prosto do cylindra przez otwarty któryś z zaworów ssących ???


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]

makkrak
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: wt kwie 04, 2006 18:58
Lokalizacja: warmińsko-mazurskie

egr zaślepiony

Post autor: makkrak » pn maja 14, 2007 22:42

Ja też zajrzałem do kolektora ssącego. Nie było jakoś dużo tej sadzy, tak na trzy kopiate łyżki. Przy okazji umyłem przepływomierz i przeczyściłem intercooler. Auto ożyło szczególnie na niższych obrotach. Tam gdzie do tej pory jeździłem na dwójce mogę jechać teraz na trójce i auto przyspiesza. Wcześniej był mułowaty do 2000 obrotów na 3. Generalnie auto chętniej się rozpędza. Silnik wolniej się nagrzewa.

Wszystko wykonane dzięki wskazówkom i postom z tego forum

=D> =D> =D> =D> =D> =D> =D>



radekk
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: pn maja 14, 2007 19:16
Lokalizacja: Warszawa / Biała Podlaska

Post autor: radekk » pn maja 14, 2007 23:24

homsky bałem się i myślałem że nie wyczyszcze tej głowicy. Chcialłem tak delikatnie ruszyć te większe grudy i odsysac odkurzaczem ale ojciec (mechanik) mi podpowiedział sprytny i prosty sposób, może go zdradze ;) jak jeszcze ktoś napisze czy czyścił sobie głowice (ciekawy jestem), a może ktoś zgadnie lub tak już robił.



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » wt maja 15, 2007 02:12

hehe to ja myslalem ze mialem duzo syfu w kolektorze ale jak zobaczylem co Wy mieliscie to padlem :)

a glowiczke sobie tez ladnie wyczyscilem :) z tym ze mialem ja zdjeta :bigok:


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

GRIZLI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 416
Rejestracja: wt sie 22, 2006 19:31
Lokalizacja: MALBORK Hamburg
Kontakt:

Post autor: GRIZLI » wt maja 15, 2007 08:51

RADEKK, ty weź kolego tu nie zamylaj, tylko napisz o co chodzi, wielu z pewnością czeka... :bigok:


Octavia III -1.4 DSG ---[/i]

grinio
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 126
Rejestracja: pn lis 27, 2006 18:34
Lokalizacja: Piwniczna

Post autor: grinio » wt maja 15, 2007 09:47

Witam
Też oglądałem kanały w głowicy ale bałem sie ruszyć żeby nie nasypać syfu do cylindrów. Jak macie jakiś sprawdzony sposób na wyczyszczenie głowicy to zapodajcie jak to zrobić
Pozdrawiam



olek256
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 330
Rejestracja: śr paź 25, 2006 10:49
Lokalizacja: L-wa

Post autor: olek256 » wt maja 15, 2007 11:40

chcac czyscic glowice to najrozsadniej jest ja sciagnac.po co sie narazac....


Nie ma tego dobrego, co by na zle nie wyszlo...

Pan instruktor nauki jazdy :bigok:

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » wt maja 15, 2007 11:47

i kolektor kolegi imbrykusa z mk4 - silnik AHF :)

Obrazek

jeden z lepszych egzemplarzy :P



olek256
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 330
Rejestracja: śr paź 25, 2006 10:49
Lokalizacja: L-wa

Post autor: olek256 » wt maja 15, 2007 12:32

kurcze a moze ktos odwazny zrobi male FAQ-fotostory jak sie do tego zabrac? Ja np nie wiem jak sie tam dostac, zwlaszcza do glowicy bo nei bede ryzykowal ze cos poleci do cylindrow. :P


Nie ma tego dobrego, co by na zle nie wyszlo...

Pan instruktor nauki jazdy :bigok:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 57 gości