Touran 5t1 2015 dsg 1.4tsi 150bhp highline marcinde

Nasze auta - pozostałe z grupy VAG

Moderatorzy: QQxQ, G0 Karcio, jhosef, Stalu, VIP

Awatar użytkownika
marcinde
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 941
Rejestracja: ndz cze 02, 2013 13:00

Touran 5t1 2015 dsg 1.4tsi 150bhp highline marcinde

Post autor: marcinde » śr sty 06, 2016 12:11

Z hamulcem, zarówno odpalanie, jak i przełączanie trybów. Nawet nie sprawdzałem czy da się bez hamulca.



marcinmaciek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 186
Rejestracja: pt lip 24, 2015 20:39

Re: Touran 5t1 2015 dsg 1.4tsi 150bhp highline marcinde

Post autor: marcinmaciek » śr sty 06, 2016 14:11

nie odpali bez wciśnięcia hamulca nożnego.
tryb pracy dsg przestawiam bez wciśniętego hamulca.


Sprzedam cat-back z mojego GTI - prawie nówka.

Awatar użytkownika
piteks
_
_
Posty: 5940
Rejestracja: wt gru 10, 2013 11:28
Lokalizacja: małopolska
Auto: A3 8Y 2,0 190KM
Silnik: TFSI

Touran 5t1 2015 dsg 1.4tsi 150bhp highline marcinde

Post autor: piteks » śr sty 06, 2016 16:57

Dziękuję za wyjaśnienia :pub:


był: Fiat: 125p, Siena HL, Punto ELX, Stilo; Ford: Focus mk2, Mondeo mk4, Focus mk3 1,6 EcoBoost; VW Golf mk7; Audi A3 8V: VW Golf mk7,5; Audi A4 B9 Fl 2,0 TFSI
JEST: Audi A3 8Y 190KM quattro
Obrazek

Awatar użytkownika
marcinde
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 941
Rejestracja: ndz cze 02, 2013 13:00

Touran 5t1 2015 dsg 1.4tsi 150bhp highline marcinde

Post autor: marcinde » śr sty 06, 2016 19:15

Przełączanie między trybami P, R oraz D również odbywa się przy pomocy hamulca. Oczywiście D na S działa bez hamulca, to w sumie logiczne :)



Awatar użytkownika
mocomus
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 773
Rejestracja: wt lip 02, 2013 22:43

Re: Touran 5t1 2015 dsg 1.4tsi 150bhp highline marcinde

Post autor: mocomus » czw sty 07, 2016 00:25

Generalnie obsługa DSG jest tak intuicyjna, że po pierwszym dniu przestaniesz się nią przejmować.
Trudno popełnić jakiś błąd ponieważ komputer o wszystkim informuje.
Z hamulcem jak koledzy napisali. Jak nie naciśniesz przed odpaleniem załącza się tylko instalacja elektryczna. Silnik nie wystartuje. Czasami się, to przydaje.
Na początku, przy hamowaniu możesz próbować wciskać lewą nogą nieistniejące sprzęgło, ale szybko się oduczysz.
Ostatnio zmieniony czw sty 07, 2016 20:08 przez mocomus, łącznie zmieniany 1 raz.


(Nemo, Berlingo, Custom) Fiat: 125p, Polonez Caro, Felicja Kombi, Corolla mk8, Civic mk7, CR-V mk3, Golf mk6, Golf Variant mk7, Touran, T-Roc, A4 Allroad

Megster
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 564
Rejestracja: wt gru 23, 2008 00:13
Lokalizacja: Warszawa

Touran 5t1 2015 dsg 1.4tsi 150bhp highline marcinde

Post autor: Megster » czw sty 07, 2016 10:56

Przy ruszaniu pod górkę trzeba pamiętać, że DSG to "automatyczny manual", a nie klasyczny automat, a co za tym idzie, jak zdejmiesz nogę z hamulca i naciśniesz bardzo powoli gaz, to auto może delikatnie się stoczyć. Dlatego bardzo przydatny jest auto-hold.


Na codzień: Golf VII Variant 1.4 TSI DSG
Od święta: Audi 80 Avant 2.8 Quattro

Awatar użytkownika
piteks
_
_
Posty: 5940
Rejestracja: wt gru 10, 2013 11:28
Lokalizacja: małopolska
Auto: A3 8Y 2,0 190KM
Silnik: TFSI

Touran 5t1 2015 dsg 1.4tsi 150bhp highline marcinde

Post autor: piteks » czw sty 07, 2016 21:21

Baaardzo dziękuję za wszelkie informacje :pub:
To jeszcze jedno pytanie :)
Czy przełączanie P na R lub D robicie przed odpaleniem silnika, czy już po jego uruchomieniu? I sytuacja odwrotna. Chcę wyłączyć silnik i przełączam na P po wyłączeniu czy jeszcze przed?
Wiem, że pytania głupie ale chcę wiedzieć wszystko co by nie zepsuć auta jeszcze w salonie przy odbiorze :rotfl:


był: Fiat: 125p, Siena HL, Punto ELX, Stilo; Ford: Focus mk2, Mondeo mk4, Focus mk3 1,6 EcoBoost; VW Golf mk7; Audi A3 8V: VW Golf mk7,5; Audi A4 B9 Fl 2,0 TFSI
JEST: Audi A3 8Y 190KM quattro
Obrazek

Awatar użytkownika
vahu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 402
Rejestracja: pn cze 22, 2015 18:46

Touran 5t1 2015 dsg 1.4tsi 150bhp highline marcinde

Post autor: vahu » czw sty 07, 2016 23:06

piteks, wszystkie ruchy skrzynią robisz na odpalonym motorze. Najpierw odpalasz potem przerzucasz. Po zaparkowaniu najpierw P potem motor OFF. Jak zostawisz na D to nie wyjmiesz kluczyka ze stacyjki. Jakbyś nie zrobił nic nie popsujesz - nie da się chyba popsuć automatu :bajer:


Jeżeli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego zanim odejdziesz to kupiłeś sobie zły samochód.

Awatar użytkownika
piteks
_
_
Posty: 5940
Rejestracja: wt gru 10, 2013 11:28
Lokalizacja: małopolska
Auto: A3 8Y 2,0 190KM
Silnik: TFSI

Touran 5t1 2015 dsg 1.4tsi 150bhp highline marcinde

Post autor: piteks » czw sty 07, 2016 23:17

Kluczyka nie będzie w stacyjce tylko przycisk :grin: , a zepsuć można wszystko, nawet automat :bigok: . Jak to mówią, dla chcącego nic trudnego :grin:
Dzięki za rozwianie moich wątpliwości :pub:


był: Fiat: 125p, Siena HL, Punto ELX, Stilo; Ford: Focus mk2, Mondeo mk4, Focus mk3 1,6 EcoBoost; VW Golf mk7; Audi A3 8V: VW Golf mk7,5; Audi A4 B9 Fl 2,0 TFSI
JEST: Audi A3 8Y 190KM quattro
Obrazek

Awatar użytkownika
mocomus
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 773
Rejestracja: wt lip 02, 2013 22:43

Re: Touran 5t1 2015 dsg 1.4tsi 150bhp highline marcinde

Post autor: mocomus » sob sty 09, 2016 12:20

Nie zepsujesz. Nie zostawisz auta na D po zgaszeniu silnika bo komputer wydrapie Ci oczy alarmami.
Nie odpalisz silnika jeżeli dzwignia nie będzie w położeniu P.
Jedyne co możesz zrobić, to nacisnąć lewą nogą hamulec, a prawą gaz. Nie można tego zrobić nieświadomie.
Potwierdzam. Nie da się tego ustrojstwa zepsuć.


(Nemo, Berlingo, Custom) Fiat: 125p, Polonez Caro, Felicja Kombi, Corolla mk8, Civic mk7, CR-V mk3, Golf mk6, Golf Variant mk7, Touran, T-Roc, A4 Allroad

Awatar użytkownika
piteks
_
_
Posty: 5940
Rejestracja: wt gru 10, 2013 11:28
Lokalizacja: małopolska
Auto: A3 8Y 2,0 190KM
Silnik: TFSI

Touran 5t1 2015 dsg 1.4tsi 150bhp highline marcinde

Post autor: piteks » ndz sty 10, 2016 08:58

Dziękuję Wam bardzo za odpowiedzi :pub:
To jeszcze tylko jedno mnie nurtuje. Zatrzymuję auto i potrzebuję na moment z niego wyskoczyć, a nie chce gasić silnika. W takim przypadku przestawiam skrzynię na P i włączam ręczny czy wystarczy N plus ręczny :hmm: ?


był: Fiat: 125p, Siena HL, Punto ELX, Stilo; Ford: Focus mk2, Mondeo mk4, Focus mk3 1,6 EcoBoost; VW Golf mk7; Audi A3 8V: VW Golf mk7,5; Audi A4 B9 Fl 2,0 TFSI
JEST: Audi A3 8Y 190KM quattro
Obrazek

Awatar użytkownika
marcinde
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 941
Rejestracja: ndz cze 02, 2013 13:00

Touran 5t1 2015 dsg 1.4tsi 150bhp highline marcinde

Post autor: marcinde » ndz sty 10, 2016 11:26

Jak wysiadasz z samochodu to najlepiej P i ręczny (jeśli używasz autoholda ręczny zaciągnie się sam) i out z auta.



Awatar użytkownika
mocomus
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 773
Rejestracja: wt lip 02, 2013 22:43

Re: Touran 5t1 2015 dsg 1.4tsi 150bhp highline marcinde

Post autor: mocomus » ndz sty 10, 2016 12:08

Dokładnie tak to robisz. Używanie AH z automatem jest bardzo wygodne jeżeli nie konieczne.


(Nemo, Berlingo, Custom) Fiat: 125p, Polonez Caro, Felicja Kombi, Corolla mk8, Civic mk7, CR-V mk3, Golf mk6, Golf Variant mk7, Touran, T-Roc, A4 Allroad

Awatar użytkownika
piteks
_
_
Posty: 5940
Rejestracja: wt gru 10, 2013 11:28
Lokalizacja: małopolska
Auto: A3 8Y 2,0 190KM
Silnik: TFSI

Touran 5t1 2015 dsg 1.4tsi 150bhp highline marcinde

Post autor: piteks » ndz sty 10, 2016 13:22

Wielkie dzięki Panowie :pub:
Teraz pozostaje mi już tylko odliczać czas do odbioru A3 :bigok:


był: Fiat: 125p, Siena HL, Punto ELX, Stilo; Ford: Focus mk2, Mondeo mk4, Focus mk3 1,6 EcoBoost; VW Golf mk7; Audi A3 8V: VW Golf mk7,5; Audi A4 B9 Fl 2,0 TFSI
JEST: Audi A3 8Y 190KM quattro
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pozostałe z grupy VAG”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 41 gości