Blisko rok temu stałem się właścicielem czarnej Ibizy FL, jednak dopiero teraz postanowiłem przedstawić ją szerszej publiczności:)
Dane auta z dnia zakupu:
Marka: Seat
Model: Ibiza FL
Rok prod.: 2000
Silnik: oryginalnie AGR 90 km SWAP na ARL 150 km z Seata Leona
Skrzynia biegów: 5 stopniowa GGU
Sprzęgło: G60
Turbo: BRD
Wydech: 2,25 cala przelot
Hamulce: przód 280mm z wersji Cupra, tył 232mm
Zawieszenie: amortyzatory Seat Sport, sprężyny seria
Koła: alufelgi oryginalne Seat 15 cali, opony Toyo, Goodyear
CarAudio: seria 4 głośniki
Wnętrze: kubełkowe fotele, wskaźniki temp. oleju i woltomierz z wersji Cupra
Inne: stożkowy filtr powietrza Simota, frontowy intercooler, orurowanie coolera ze stali nierdzewnej, usunięty EGR, grill bez znaczka, przyciemnione szyby
Moc auta: 191km 391nm
Fotki z ogłoszenia:



Za udostępnienie fotek bardzo dziękuję poprzedniemu właścicielowi auta Markowi.
Po zakupie przyszedł czas na standardowy serwis:
-Olej MOTUL SPECIFIC 505.01
-Filtry Filtron
-Inne kosmetyki i zapachy samochodowe

Po niedługim czasie przyszedł czas na zakupienie rozsądnych felg w słusznym rozmiarze 17 cali

Na fotkach pierwsze przymiarki nowych felg, które w późniejszym czasie zostały odnowione i pomalowane na biało.


Następnym krokiem w zmianie wyglądu Ibi był zakup przedniego zderzaka z wersji Cupra

Zderzak kupiłem w stanie dającym wiele do życzenia, jednak z pomocą znajomego rzeźbiarza w plastiku został doprowadzony do idealnej postaci i przerobiony pod frontowy intercooler.
Do auta wrzuciłem również sprężyny KW, które zbliżyły Ibi do ziemi
I oto fotki jak auto prezentowało się na koniec sezonu podczas zlotu w Żmigrodzie.


Koniec roku 2011 i początek 2012 to czas zbrojeń

Jeszcze jesienią zabrałem się za montaż Big T pod maskę Ibizy wraz z wyspawaniem dolotu 3 cale jak i DP i wydechu w takim samym rozmiarze. Efektem końcowym tej operacji była wizyta i Jacka (Evolution Motorsport) i napisanie softu pod nowe turbo, która ostatecznie nie została zwieńczona żadnym wykresem, ponieważ nie udało się schamować auta z powodu awarii turbosprężarki

Jak się później okazało przyczyną awarii był źle skonstruowany dolot, ale cóż, człowiek uczy się na błędach

Nadszedł czas na kolejne, większe turbo



Podczas wymiany turbiny postanowiłem wyrzucić stożek simoty, ponieważ nie spełniał już swojej roli i nie dawało się go doprowadzić do zadowalającego stanu, fotki przed:


I po usunięciu stożka i wrzuceniu ori puszki filtra powietrza:


Zmiana turbosprężarki i soft wymusiły wzmocnienie sprzęgła, ponieważ G60 powiedziało dość

Zakupiona nowa czterołapkowa wzmacniana tracza SACHS PERFORMANCE:

Czekam jeszcze na ori docisk z VR6 i wtedy nastąpi montaż kompletu
Czas gdy nie grzebię nic przy silniku poświęcam dopieszczeniu wyglądu Ibi, przymiarka do lamp a'la Cupra:



Dane auta na dzień dzisiejszy:
Silnik: ARL 150 km z Seata Leona
Skrzynia biegów: 5 stopniowa GGU
Sprzęgło: jeszcze G60
Turbo: GT22256/GT2260
Wydech: 3 cale przelot
Hamulce: przód 280mm z wersji Cupra, tył 232mm
Zawieszenie: amortyzatory Seat Sport, sprężyny KW
Koła: alufelgi OZ Titan 17 cali, opony Dunlop SP Sport
CarAudio: seria 4 głośniki
Wnętrze: kubełkowe fotele, wskaźniki temp. oleju i woltomierz z wersji Cupra
Inne: frontowy intercooler, orurowanie coolera ze stali nierdzewnej, usunięty EGR, grill bez znaczka, przyciemnione szyby
Moc auta: ???km ???nm