Jak zrobic orurowanie do FMIC, gdzie kupić materiały itd...

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Skrzak
Forum Master
Forum Master
Posty: 1520
Rejestracja: pt cze 14, 2013 15:23
Lokalizacja: Wilno
Auto: Bora kombi Highline
Silnik: ARL

Jak zrobic orurowanie do FMIC, gdzie kupić materiały itd...

Post autor: Skrzak » wt lis 17, 2015 11:46

No i bez problemu i dodatkowych sposobów naciągnąłem silikon 60mm na fmic 63mm tylko ze 20 minut się męczyłem.
Dolot zmodyfikowany i jest luźniej pod zderzakiem.
Obrazek
ObrazekObrazek
Obrazek
Dolna część osłony chłodnic trzyma się tylko na śrubach przykręconych do osłon bocznych silnika. Nie chciałem rezygnować z podpory pod dolną osłonę silnika. Nie zmienia to faktu, że tą dolną podpórkę mocno wykastrowałem i musiałem ją wzmocnić płaskownikiem.
Przy okazji - wcoorv bierze jak w niedzielę chcesz kupić śrubki w markecie budowlanym to zawsze mają za długie - patrz śruby wkręcone w intercooler...



Awatar użytkownika
-michau-
Forum Master
Forum Master
Posty: 1013
Rejestracja: ndz paź 20, 2013 23:22
Lokalizacja: mazowieckie

Jak zrobic orurowanie do FMIC, gdzie kupić materiały itd...

Post autor: -michau- » wt lis 24, 2015 10:41

Proszę o podpowiedź. Jakie macie rozwiązanie aby połączyć ori egr w arl z kwasówką.
Jaki silikon lub Wasz patent - na razie bez flanszy i wycinki egr.

Zastosowałem silikon redukcyjny 76->51 ale silikon jest za luźny i powstaje ogromna nieszczelność. Czy próbować naciągać na egr silikon redukcyjny 67 lub 70?

Obrazek


GTB... :satan:

Awatar użytkownika
yogi_ziom
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 739
Rejestracja: wt cze 19, 2012 21:36
Lokalizacja: Szczecin

Re: Jak zrobic orurowanie do FMIC, gdzie kupić materiały itd

Post autor: yogi_ziom » wt lis 24, 2015 10:44

Dopiero co było. Może byś się zainteresował całym tematem?

Wysłane z mojego SM-T705 przy użyciu Patapalka


Kupię: Wkład dojazdówki 18"

Sprzedam: 3SDM 0.01 18" 5x100 8,5J i 9,5J + Nexen N'Fera SU1

MK4 GTI TDI -> Mój szaraczek :)

Awatar użytkownika
-michau-
Forum Master
Forum Master
Posty: 1013
Rejestracja: ndz paź 20, 2013 23:22
Lokalizacja: mazowieckie

Jak zrobic orurowanie do FMIC, gdzie kupić materiały itd...

Post autor: -michau- » wt lis 24, 2015 10:48

Interesuje się od 1 strony. Dopiero co było bo sam pytałem o to kilka str wcześniej, ale takie rozwiązanie odpada.

Egr na razie zostaje, nie będę go wywalał i dawał flanszy zamiast niego.


GTB... :satan:

Skrzak
Forum Master
Forum Master
Posty: 1520
Rejestracja: pt cze 14, 2013 15:23
Lokalizacja: Wilno
Auto: Bora kombi Highline
Silnik: ARL

Jak zrobic orurowanie do FMIC, gdzie kupić materiały itd...

Post autor: Skrzak » wt lis 24, 2015 11:05

Obrazek
Obrazek
Redukcja.



Awatar użytkownika
-michau-
Forum Master
Forum Master
Posty: 1013
Rejestracja: ndz paź 20, 2013 23:22
Lokalizacja: mazowieckie

Jak zrobic orurowanie do FMIC, gdzie kupić materiały itd...

Post autor: -michau- » wt lis 24, 2015 11:12

Skrzak, tak, mam taką przejściówkę, kupiłem od properfect. Jak dla mnie, nadal nie zdaje to egzaminu, po założeniu tego nadal słychać lekki świst. Dopiero oklejenie taśmą tego dookoła załatwiło sprawę.

Na moje nieszczęście, obudowa egr, z prawej strony gdzie wciska się ori zatrzask jest ułamana, więc to jest właśnie sprawcą, że ta złączka nie przylega idealnie i jest delikatnie wypychana.

Dlatego wybaczcie, że pytam i męczę dalej i szukam rozwiązania z naciągnięciem silikonu na egr.

Jak zawsze mam pecha... :banghead:


GTB... :satan:

Skrzak
Forum Master
Forum Master
Posty: 1520
Rejestracja: pt cze 14, 2013 15:23
Lokalizacja: Wilno
Auto: Bora kombi Highline
Silnik: ARL

Jak zrobic orurowanie do FMIC, gdzie kupić materiały itd...

Post autor: Skrzak » wt lis 24, 2015 11:24

A jaką uszczelkę dałeś na tą redukcję? Ta czarna którą dostałem była za gruba więc wsadziłem ori a ori była za cienka, więc odchudziłem tą czarną delikatnie. Teraz jak wkładam tą redukcje to ciężko się wciska więc jest dobrze dopasowana. Pokombinuj.



Awatar użytkownika
-michau-
Forum Master
Forum Master
Posty: 1013
Rejestracja: ndz paź 20, 2013 23:22
Lokalizacja: mazowieckie

Jak zrobic orurowanie do FMIC, gdzie kupić materiały itd...

Post autor: -michau- » wt lis 24, 2015 11:34

Uszczelka była już z redukcją jak mi przysłali i taką zostawiłem, masz rację, o tym nie pomyślałem, że zamienić uszczelki, lub odchudzić tą nową z redukcji.

Niestety domyślam się, że naciągnięcie silikonu na obudowę egr i zaciśnięcie to opaską nigdy nie załatwi sprawy nieszczelności.

Więc chyba albo taka redukcją, którą obecnie mam, albo wywalenie egr i flansza - to mam właśnie w planach ale dopiero na wiosnę.

Pokombinuje z tą redukcją properfekt, na dole przytnę kwasówkę, i dam silikon 51mm 90 stopni.


GTB... :satan:

saj234
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: śr cze 18, 2014 18:21

Jak zrobic orurowanie do FMIC, gdzie kupić materiały itd...

Post autor: saj234 » wt lis 24, 2015 21:20

Mozesz tez wykorzystac kolanko ktore wchodzi w egr i jest na tą złączke. Umnie kolektor jest z awx ale widac o co chodzi
Obrazek



Awatar użytkownika
-michau-
Forum Master
Forum Master
Posty: 1013
Rejestracja: ndz paź 20, 2013 23:22
Lokalizacja: mazowieckie

Jak zrobic orurowanie do FMIC, gdzie kupić materiały itd...

Post autor: -michau- » czw lis 26, 2015 10:37

Zdecydowałem, że zostawię tą złączkę do egr od properfekt. Dam kolanko silikonowe 90 o średnicy 51mm, przytnę je z 1 strony aby bok był krótszy od strony egr.

Natomiast z ułamaną obudową egr jakoś poradzę, zakleję czymś, jakąś masą uszczelniającą, poxiliną czy klejem epoksydowym distal.

W przyszłości będzie więcej mocy i wywalenie egr, więc może i fizycznie go wywalę dając flanszę.

Dzięki Wszystkim za pomoc :pub:


GTB... :satan:

rumianko
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: ndz lut 24, 2008 13:43
Lokalizacja: inowrocław

Re: Jak zrobic orurowanie do FMIC, gdzie kupić materiały itd

Post autor: rumianko » pt lis 27, 2015 20:27

RUMBA pisze: A ty kolego rumianko na jakich gratach robiłeś auto? Chodzi mi o wtryski, pompę, turbo i sprzęgło... Jakiś kevlar na tarczy pewnie siedzi, że tak ładnie niutona sypnąłeś :grin: Zgadza się?
wtryski 250 pompa 11 turbo z 2.0tdi CAHA a kewlarek już siedzi, teraz klient zażyczył sobie gtb2260vk i własnie wkładamy dół od 130PD i nie powiem ze pasuje to idealnie, jest trochę roboty z tym ;)


brk-tuning profesjonalnie strojony chip-tuning
www.brk-tuning.pl

motomysz9
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 149
Rejestracja: pt lis 18, 2011 16:58
Lokalizacja: BIAŁOGARD

Jak zrobic orurowanie do FMIC, gdzie kupić materiały itd...

Post autor: motomysz9 » wt gru 08, 2015 19:38

Szybkie pytanie,będzie turbo hybryda,a w zasadzie jest. Będzie dmuchnięte niecałe 1,7 bara, do tego fmic 550x180x65 , wlot/wylot 57mm.


Pytanie jaka będzie najlepsza średnica rur? :los2: :helm:

51,54,57mm ??



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9201
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Jak zrobic orurowanie do FMIC, gdzie kupić materiały itd...

Post autor: wesol » śr gru 09, 2015 07:23

turbo ARL lub cos z jego wydajnosci czyli od jakiego 2.0 tdi?? IC ze sporym zapasem w sumie nie wiadomo po co chyba ze kiedys bedzie tam siedziec jakies gtb22 i peknie ze 280 koni albo i wiecej. Rury nie sa az tak istotne. Jakie bedzie ci wygodniej spiac ze sobą i pomiescić pod maską.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

motomysz9
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 149
Rejestracja: pt lis 18, 2011 16:58
Lokalizacja: BIAŁOGARD

Jak zrobic orurowanie do FMIC, gdzie kupić materiały itd...

Post autor: motomysz9 » czw gru 10, 2015 19:35

Hybryda asz/bmn. Najprawdopodobniej wpadną AL'ki , więc będzie ok 200 PS. Dlatego pytam gdyż jedni piszą, że 550x140x65 będzie za mały :los2: i się zastanawiam nad tym 550x180x65 :pub: Więc rury będą 57mm.



ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości