td04 do 1.9 tdi , wasze doswiadczenia.

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

td04 do 1.9 tdi , wasze doswiadczenia.

Post autor: marcinas1983 » sob mar 21, 2015 01:27

zgredd pisze:vnt15
zgredd pisze:można kupić za 200-300zł.
gdzie są takie turbiny... bo jak wejdę na alledrogo, lub inne tym podobne portale to ceny są z kosmosu jak na takie starocie... :panna: .

Niestety, ale...
tomek08 pisze:Wcześniej czy później kolega sam stwierdzi, że leprze turbina ze zmienną geometrią
zgredd pisze:Pakować coś ze zmienną geometrią nawet vnt15 potrafi przy dobrym układzie paliwowym pokazać około 160-170km.
zgredd pisze:Szkoda czasu na przeróbki i korekty
to niestety prawda i vnt to najlepsze wyjście do tdi. Stare ociężałe turbiny nie spisują się za dobrze.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

Awatar użytkownika
wronek1
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 788
Rejestracja: wt lut 24, 2009 20:25
Lokalizacja: Żary

td04 do 1.9 tdi , wasze doswiadczenia.

Post autor: wronek1 » sob mar 21, 2015 08:20

vnt lepsze , ale temat jest o wg :) co do wykresu kolegi w alh - o ile sie nie myle to alh ma wydajniejszą pompe niż 1z :)
wpadnie u mnie mocniejsza pompa , zwiekszy się cisnienie bo 1.3 bara dla T2 to nie jest dużo i wtedy zobaczymy ile taka wydumka da koni :)
NIe chce tego porownywać do wykresów z turbinami vnt bo nie o to chodzi ... auto jest robione pod moje indywidualne potrzeby :bigok:


Mazda 5 2.0 pb 155km 187nm

tomek08
Forum Master
Forum Master
Posty: 1556
Rejestracja: czw mar 19, 2009 16:43
Lokalizacja: okolice Częstochowy

td04 do 1.9 tdi , wasze doswiadczenia.

Post autor: tomek08 » sob mar 21, 2015 19:52

Witam, zgredd, zauważ, że tam są tylko 216tki i program, na seryjnej turbinie jest (tylko, albo aż) taka moc. Gdyby doszła turbina, chodź AWX lub coś większego i FMIC, to na bank 16x-170KM by było.
Nie ma sensu bawić się w pół środki, bo za chwile będzie znów mało.
Znajomy, też zapodał turbo WG i było dopiero fajnie po 2500obr/min, wcześniej nic praktycznie się nie działo. Po przesiadce na CAHA, stwierdził, że teraz to dopiero się jeździ. Także, każdy musi na własnej skórze się przekonać.
Pozdrawiam.


Tomek

zgredd
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 523
Rejestracja: ndz mar 08, 2009 01:27
Lokalizacja: Oborniki Śląśkie

td04 do 1.9 tdi , wasze doswiadczenia.

Post autor: zgredd » sob mar 21, 2015 21:08

Ja bardzo dobrze wiem, dlatego piszę żeby się nie bawić i coś z vnt wstawić. Seryjna turbina spokojnie 160km obsługuje zamiast turbo awx/asz lepiej zapodać kolektor dolot i wałek. Ten wynik to normalna modyfikacja w Alh na 216 miałem samohamowne 151km, a wcześniej było kilka km więcej ściągnięte tylko ze względu na lekki dym.



tomek08
Forum Master
Forum Master
Posty: 1556
Rejestracja: czw mar 19, 2009 16:43
Lokalizacja: okolice Częstochowy

td04 do 1.9 tdi , wasze doswiadczenia.

Post autor: tomek08 » sob mar 21, 2015 22:00

zgredd, rozumiemy się doskonale. :pub:
wronek1, masz rację ALH ma wydajniejszą turbinę.
marcinas1983, można trafić turbo za np, 350zł, teraz akurat może nic nie ma ale ostatnio oglądałem, nawet kość miał w mojej miejscowości, niestety musiała się już sprzedać, bo nie widzę.
O jest np.
http://allegro.pl/turbina-turbosprezark ... 08056.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Tu więcej tego
http://allegro.pl/listing/listing.php?o ... -3-mt-0113" onclick="window.open(this.href);return false;
Pozdrawiam.


Tomek

brabus124
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: pn gru 26, 2011 00:27
Silnik: 1Z

td04 do 1.9 tdi , wasze doswiadczenia.

Post autor: brabus124 » ndz mar 22, 2015 18:02

Z VNT 160KM to już nie lada wyczyn + okupiony dymem i nie ma tu nic spokojnego. Na taką moc trzeba przynajmniej turbo Awx, żeby później nie było wymyslania głupich mitów jakie krążą np. o hybrydach czyli "hybrydy są mniej wytrzymałe" jak się eksploatuje ponad miarę to nie ma co się dziwić.

Owszem turbo ze zmienną geometria są fajne i miło się na nich smiaga, ale są też ciekawe turbiny na wg które można zamontować. Ja odradzam osobiście turbiny typu t2 - jej wydajność jest bardzo mikra, wstawanie średnie, bezwladnosc zbyt duza - związana z tym że zestaw wirujacy t2 jest bardzo ciężki. Poza tym strona zimna T2 jest mniejsza niż 1749v.

Na dniach wstawilem Turbo Gt1549s od citroena Xantii II.
Kompresor - 36,4mm/49mm ( taki jak w ARL)
Wirnik - 35,2/41,5mm -9 łopat A/R 40.
Smigam na programie pod t2 (na razie) i turbo subiektywne wstaje tak między t15 a t2 ale bezwladnosc jest nie wiele wieksza niż w t15 przez niską masę wirnikow.
Dla porownania masa zestawów wirujacych:
t15 - 104g - prosty wałek
gt1549s - 117g - przewezany wałek
t2- 147g - gruby i cięŻki wałek. Więc pomyslcie o tym jaki wpływ ma masa wirnikow.


Na sprzedaż turbo garrett gt1549s (WG)pod montaż w vw 1z na moce 150-160KM lub model na moc ok. 160-170KM. info priv
Na sprzedaż wałek 28E SDI i 28D- AAZ

zgredd
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 523
Rejestracja: ndz mar 08, 2009 01:27
Lokalizacja: Oborniki Śląśkie

td04 do 1.9 tdi , wasze doswiadczenia.

Post autor: zgredd » pn mar 23, 2015 01:24

Bez problemu przy zastosowanie wałka sdi kolektora dobrego dolotu, fmica robi się 160km na seryjnej turbinie przy doładowanie 1,2bara. Jak pompa zdrowa to nawet przy wtryskach 216 można to ogarnąć i auto nie musi dymić jak lokomotywa. Sprawdzone testowane. Podstawa to zdrowa pompa i dobre wtryski.



brabus124
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: pn gru 26, 2011 00:27
Silnik: 1Z

td04 do 1.9 tdi , wasze doswiadczenia.

Post autor: brabus124 » pn mar 23, 2015 14:41

Tylko Ty piszesz o turbie z Alh jak domniemam, a w Alh siedzi gt1749v, wg. wszystkich "znawców" 1749v i vnt15 to identyczne turbiny.
Mi z katalogów wychodzi że się jednak różniły kompresorami
vnt 15- 33/44mm
1749v - 33/49mm
w vnt jestem pewny że ma takie wymiary bo sam mierzyłem ale nie mam 1749żeby sprawdzić.


Na sprzedaż turbo garrett gt1549s (WG)pod montaż w vw 1z na moce 150-160KM lub model na moc ok. 160-170KM. info priv
Na sprzedaż wałek 28E SDI i 28D- AAZ

ciepek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 190
Rejestracja: wt gru 13, 2011 15:52
Lokalizacja: BOMBONIERKOWO UL.CZEKOLADOWA NR WYLIZANY

Re: td04 do 1.9 tdi , wasze doswiadczenia.

Post autor: ciepek » czw kwie 09, 2015 21:36

zgredd pisze:Szkoda czasu na takie turbiny w 1.9 tdi. Pakować coś ze zmienną geometrią nawet vnt15 potrafi przy dobrym układzie paliwowym pokazać około 160-170km. Szkoda czasu na przeróbki i korekty a turbinę można kupić za 200-300zł. tomek08 pokazałeś wykres standardowej modyfikacji, brakuje fmica, wałka, dolotu, kolektora i porządnych wtrysków lub całego kompletu wtrysków plus pompy. Bez paliwa mocy nie będzie :bajer:
tak budzi sie to wg na które wg Ciebie szkoda czasu w moim afn
mapa obejmuje ładowanie do 2bar wydajnosc na ok 250-300 ps i 500nm
przy 2100 mam ponad 1,5 bar a 2300 to juz 2 bar -dymek sladowy -niestety ori map pokazuje tylko do 1,57 i taki jest log docelowo idzie 2,2 bar do 5000rpm a zawór wg jeszcze nie jest domkniety i zostawia rezerwe która kazdy stary piernik wg miał wieksza niz kazde nowsze vnt
koszt od 100zł na vnt 15 silnik bedzie prawie spływał od temperatury bo wydech bedzie zabity jak kołkiem a przy tym samym doładowaniu wyjdze 10-20% mniej ps
jezdza na tym bemki seri 5,7 wylot z muszli fi 65 w wersji 11 i 55 o ile pamietam w wersji 13 ja mam akurat 13 z wieksza muszla 11
to turbo jest zajebiste wirnik ultra lekki japonczycy zrobili wg jak europejskie vnt tylko kazdy podchodzi do wg jak do gareta a to bład....
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.



Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

td04 do 1.9 tdi , wasze doswiadczenia.

Post autor: marcinas1983 » czw kwie 09, 2015 22:17

ciepek pisze:przy 2100 mam ponad 1,5 bar a 2300 to juz 2 bar -dymek sladowy
na którym biegu masz takie doładowanie?? Na 3, 4 czy 5?? Bo jeśli na 3 to jest super sprawa, jeśli na 5 to na 4 i 3 max boost będzie pewnie wyżej niż 2.3 tys obr/min.
ciepek pisze:to turbo jest zajebiste wirnik ultra lekki
ważyłeś może wirnik z kompresorem jaką ma wagę??


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

ciepek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 190
Rejestracja: wt gru 13, 2011 15:52
Lokalizacja: BOMBONIERKOWO UL.CZEKOLADOWA NR WYLIZANY

Re: td04 do 1.9 tdi , wasze doswiadczenia.

Post autor: ciepek » pt kwie 10, 2015 10:50

bieg 5
da sie jeszcze wiecej pewnie ale z kopciuchem
na 3 nie da sie logowac chyba ze 3 odczyty miedzy 2 a 5 tys rpm
nawet jesli przy 2500 to i tak powino to dac 450-500nm a po ułamku sekundy jest 3500 ,5000 wiec w czym problem ?
dla starego afn to juz rzeznia na granicy wytrzymałosci
identycznie moje vnt 2052 rusza w v6 a przeciez to duze wg jest !
takie ładowanie przy niskich rpm to surge line na maxa i kazde turbo wczesniej czy pózniej wywali olej
nie sztuka wsadzic mała pipke która da 1,5 bar przy 2000 i obsłuzy 150 ps bo to robi seryjna vnt 15 ale sprubuj wyciagnac z niej 250-300ps to juz inna bajka zostaje tylko gtb 2260 vk i vklr lub biturbo
a jeszcze lepiej kup to za 100 czy 200 zł bo tyle kosztuje moja

nie wazyłem bo jak?
wizualnie wirnik i koło kompresji to klon gt2052 w innych luznieszych muszlach
wysyłałem ci kiedys fotki przeciez
jest to tania i wydajna alternatywa dla wszelkich vnt nieco mniej wydajna od gtb 2260 vk ale na pewno mniej dławiaca wydech przez co swietna do 1,9 td i tdi vp na 250 ps i 500nm
oczywiscie jak kazde turbo nie działa bez paliwa



Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

td04 do 1.9 tdi , wasze doswiadczenia.

Post autor: marcinas1983 » pt kwie 10, 2015 11:19

ciepek pisze:da sie jeszcze wiecej pewnie ale z kopciuchem
dym czasem wcale szybciej turbo nie budzi...
ciepek pisze:nie wazyłem bo jak?
można na wagę kuchenną położyć i sprawdzić ile wirnik z kompresorem waży
ciepek pisze:wysyłałem ci kiedys fotki przeciez
wiem mam te zdj, ale po zdj wagi nie sprawdzisz :helm:

Niebawem znów zamontuje td04 11G, ale już trochę inaczej. Dam w miarę możliwości jak najniższą flansze miedzy kolektor wydechowy a turbo, oraz na innym kolektorze wydechowym, i wtedy sprawdzę czy coś się poprawiło z jej wstawaniem.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

ciepek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 190
Rejestracja: wt gru 13, 2011 15:52
Lokalizacja: BOMBONIERKOWO UL.CZEKOLADOWA NR WYLIZANY

Re: td04 do 1.9 tdi , wasze doswiadczenia.

Post autor: ciepek » pt kwie 10, 2015 16:58

u mnei nie było dymu i było 0,8 bar przy 2000 teraz jest troche i jest 1,5bar przy 2100
dym z dawki duzej a ze zle ustawionego kąta to 2 odmienne rzeczy wiec do jednego wora nei mozna wsadzic
sprzegła nei chce ukrecic i dymic tez wiec nei sprawdzam czy wstanei lepiej bo jest doskonale
ori ciasniejsza muszla wydechowa 13 tki pewnie jeszcze lepiej je uruchomi ale ograniczy góre
jak połozyc? rozkrecic połozyc zwazyc i skrecic ? -bez jaj ....
wirnik oś i koło kompresji sa paratycznie nie do odróznienia z gt 2052 a wydajnosc duzo wieksza
to turbo montuje sie na 200ps w góre inaczej nei ma sensu zmieniac ori vnt



lisek171
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: śr gru 08, 2010 13:59

td04 do 1.9 tdi , wasze doswiadczenia.

Post autor: lisek171 » ndz maja 10, 2015 22:57

"to turbo montuje sie na 200ps w góre inaczej nei ma sensu zmieniac ori vnt"
potwierdzam jak szybko założyłem tak szybciej ściągnąłem td04 13 -t4 po zrobieniu logów entuzjazm znikł, wtryski minimum wg mnie 240, do tego pompa 11 a i tak zapewne nie wstanie jak byśmy sobie tego życzyli, chyba ze okupione kłębami dymu, tds idzie na sprzedaż z całym jego osprzętem, lepiej iść przetartym szlakiem np turbo z awx lub brd



ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 49 gości