td04 do 1.9 tdi , wasze doswiadczenia.

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

spawacz
Forum Master
Forum Master
Posty: 1533
Rejestracja: ndz maja 25, 2008 18:35
Lokalizacja: Przemyśl
Kontakt:

Re: td04 do 1.9 tdi , wasze doswiadczenia.

Post autor: spawacz » śr lis 12, 2014 22:46

To ja cos dodam od siebie, jest turbo ktoro bedzie dobrze dawac coprawda duze to K16+kolo 44/60 ,1 bar jest przy 2400 na niej , natomiat T15(T2) + kolo z ARL fajnie smiga 1b/1800 , ale nie oszukujmy sie 160km z groszem bedzie max , wydech sie zapcha. Pomiary dla 1.9 TDI AFN na seryjnej dawce!!! i osprzecie


Masz problem w Dieslem , potrzebujesz dodatkowych HP? Wiekszego turbo lub mocniejsza pompe/pompowtryski? Zapraszam do "Diesel-tech" Przemyśl. Tel . 531 038 213

zgredd
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 523
Rejestracja: ndz mar 08, 2009 01:27
Lokalizacja: Oborniki Śląśkie

td04 do 1.9 tdi , wasze doswiadczenia.

Post autor: zgredd » śr lis 12, 2014 23:02

Ja po kilku autach polecam wpakować firada 240. Na seryjnej pompie udało się zrobić płaskie 180km i 450nm. W AGR ori dolot i kolektor ssacy, silnik też nie był mega igła.



Awatar użytkownika
_Dave
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: wt cze 11, 2013 13:24
Lokalizacja: Zabrze

Re: td04 do 1.9 tdi , wasze doswiadczenia.

Post autor: _Dave » czw lis 27, 2014 00:37

marcinas1983 pisze:
Mój setup... 10mm afn/ 216stki by cowboy/ wałek tdi/ komp 16 bit i do niedawna td04, którego się pozbyłem i to była najlepsza rzecz... hehehe.

ja malo dopowiem ale zrobilem probe, hybryde t2 z TD i wiekrzym kolem kompresji z T25 (rover 2.0t), po filmikach ktore mi marcin przeslał stwierdzam ze te Td04 wczesniej sie budzi, wiecej dlubania ale daje rade, wydaje mi sie ze "zaplecze" mamy podobne

-Dave



ciepek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 190
Rejestracja: wt gru 13, 2011 15:52
Lokalizacja: BOMBONIERKOWO UL.CZEKOLADOWA NR WYLIZANY

Re: td04 do 1.9 tdi , wasze doswiadczenia.

Post autor: ciepek » czw lis 27, 2014 15:38

wronek1 pisze:Witam, mam pytanie , czy ktoś z Was lata 1.9 tdi vp z turbiną TD04 ?
Jakie wrażenia ? setup'y ? moce ?
Jak to turbo wstaje ?

Mam plan wrzucić je do siebie , auto raczej mam do zabawy , chodzi mi o to żeby od 2500 do 4500 szło równo przy czym celem jest złamac na nim 150koni .
Dól nie jest mi jakoś potrzebny bo na niskich obrotach sie nie ganiam .

Jest fajny temat o tym turbo w dziale td , ale ciekawi mnie co do powiedzenia maja uzytkownicy tego turbo w tdi.

pozdrawiam!
ja latam afn 110 +
270 ki , przerobiona 11mm itp
5,5 sek do 100 ponizej 12 do 160 et 13,2 jak narazie....
rusza ładnie od biegu jałowego
u mnie 0,5 bar przy 1500 na biegu 5 skrzynia ctn koła 16
1bar przy 2000
1,7 bar 2500
2 bar 2700
absolutnie bezdymnie do 4000rpm dalej idzie juz koks nie na zarty...
w td przy 2,2 rpm było dostepne 1,7 bar mocno dymne i wiecej ale td ma mniejsza sprawnosc ale znowu dzieki temu wiecej spalin do zaprzegniecia do pracy
tu dowód
" onclick="window.open(this.href);return false;

150 ps i 350 nm robi sie na afn na sprawnym silniku i 100% ori osprzecie samym programem tylko i wyłacznie bez zadnych przeróbek
tu tdo 13 i afn z modem nastawnika na 100% ori klamotach
" onclick="window.open(this.href);return false;

100% seria z vnt 15 z nakładem 200 zł na 2 kosci flasch i programator
" onclick="window.open(this.href);return false;
potrzeba cos zmieniac ?

tdo 13 t4 to nei jest turbo pod zestaw jaki masz
dla ciebie idealne jest ori vnt 15 albo vnt 17 choc tez nie wiem po co 17 na 216 tki
turbo rusza tylko wtedy gdy masz paliwo dobrze rozpylone w odpowiednim czasie podane (duze wtryski nei rozpylaja dobrze małych dawek a z czym to sie wiaze chyba wiadomo )czyli przed gmp (timing) i po gmp (duration) a to ze rusza wcale tez nie oznacza ze silnik bedzie maił wiekszy moment na dole (rónice wałka sdi i ori) na sdi bedzie gorszy moment na dole bo spaliny zamiast pchcac tłok ucekną do wydechu przez dłuzszy czas otwarcia zaworu wydechowego
tdo13 t4 jest tylko o 3-5% mniej wydajne od gtb 2260 a cena 10x

sumujac tdo 13 t4 to idealne turbo do td na 200ps i 400nm na 500km bo go zniszczy
bardzo dobre do tdi na min 250ps i 450nm
na trasy utrzymuje za wysokie doładowanie 0,5 bar na 5 przy 150 km/h choc 3,8 l mi potrafi wyjsc spalanie przy 100 choc mozna zrobic regulacje i otwierac wg ale po co skoro mozna wziac gotowe vnt 15
warunkiem prawidłowej pracy kazdego turbo jest wydajny układ paliwowy a ty takiego nei masz a wiec nie osiagniesz nim nic podobnie jak nie pobiegniesz szybciej zakładajac 3 rozmiary wieksze buty
podawanie cisnienai wiekszego jak 1bar ponizej 2000rpm wczesniej czy pózniej uszkodzi silnik o czym sam sie przekonałem
robienie silnika do jazdy dookoła komina nie wymaga znacznych modyfikacji ale prawdziwy tuning juz tak



lisek171
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: śr gru 08, 2010 13:59

td04 do 1.9 tdi , wasze doswiadczenia.

Post autor: lisek171 » sob gru 06, 2014 21:04

panowie jak macie u siebie zrealizowane wyloty spalin?, lub z jakiej ewentualnie turbiny można coś dopasować po przeróbce, chciałem dopasować z kolanek hamburskich dwucalowych, jednak 2 cm odstępu od węży nagrzewnicy wydaje się być ryzykowne, jeśli możliwe proszę o jakieś zdjęcia jak to u was wygląda.

Drugie pytanie czy regulowaliście wg do fabrycznych wartości? turbina z tds zaczyna uchylać wg od 1.5 bar max otwarcie wg 2.5 bar
turbina seryjna uchyla wg od około 0.6 bar max otwarcie wg przy ok. 1.6 bar

a bym zapomniał Auto: passat b3 swap z vento ahu 97r turbina bmw td04-13t-4 wałek td aaz delikatny porting wydechowych kanałów, przyszłosciowo pewnie wtryski 216 program pompa 11 z renua
u mnie wygląda tak:
http://zapodaj.net/f00d011b4644f.jpg.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://zapodaj.net/8e867b13f6970.jpg.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://zapodaj.net/439d8ceabd5f1.jpg.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://zapodaj.net/dfafe639b284b.jpg.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://zapodaj.net/7b560df606a15.jpg.html" onclick="window.open(this.href);return false;



ciepek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 190
Rejestracja: wt gru 13, 2011 15:52
Lokalizacja: BOMBONIERKOWO UL.CZEKOLADOWA NR WYLIZANY

Re: td04 do 1.9 tdi , wasze doswiadczenia.

Post autor: ciepek » pn gru 08, 2014 16:22

lisek171 pisze:panowie jak macie u siebie zrealizowane wyloty spalin?, lub z jakiej ewentualnie turbiny można coś dopasować po przeróbce, chciałem dopasować z kolanek hamburskich dwucalowych, jednak 2 cm odstępu od węży nagrzewnicy wydaje się być ryzykowne, jeśli możliwe proszę o jakieś zdjęcia jak to u was wygląda.

Drugie pytanie czy regulowaliście wg do fabrycznych wartości? turbina z tds zaczyna uchylać wg od 1.5 bar max otwarcie wg 2.5 bar
turbina seryjna uchyla wg od około 0.6 bar max otwarcie wg przy ok. 1.6 bar

a bym zapomniał Auto: passat b3 swap z vento ahu 97r turbina bmw td04-13t-4 wałek td aaz delikatny porting wydechowych kanałów, przyszłosciowo pewnie wtryski 216 program pompa 11 z renua
u mnie wygląda tak:
http://zapodaj.net/f00d011b4644f.jpg.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://zapodaj.net/8e867b13f6970.jpg.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://zapodaj.net/439d8ceabd5f1.jpg.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://zapodaj.net/dfafe639b284b.jpg.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://zapodaj.net/7b560df606a15.jpg.html" onclick="window.open(this.href);return false;
dajesz 3 kolana hamburskie 2,5 cala dospawasz uszy z kawałków rurki i wyprowadzasz w dół .Potem złacze elastyczne fi 60 lub peszel i masz bosko .Taniej i prosciej juz sie nie da . Wsjo owijasz niepalnym bandażem by nie grzac dolotu i komory silnka .Ja mam dp 3 cale i jest ok w razie czego mozesz poprowadzic inaczej weże nagrzewnicy albo je tez izolować .By cieszyc sie szybkim wstawaniem turbo bez modyfikacji układu paliwowego dajesz zwezke fi 30-50 mm w wydech . Tym samym zwiekszasz cisnienie na wydechu czyli zmnijszasz jakby A/R turbiny i rozpędzasz kompresor cos ala vnt z zamknietymi kierownicami bez mozliwisci otwarcia .
wada utrata góry kosztem dołu ale mozna popróbować złapać kompromis. Albo zadac vnt bez kompromisów
Wg zamykasz -blokujesz na stałe .Taki układ paliwa jak masz nie generuje ilosci spalin by zaprzegać do pracy wg . Zresztą ja nie zauważyłem by nawet przy 2,5 bar (3,5) to turbo cos dławiło.


Obrazek



mechatronik1988
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 135
Rejestracja: pn wrz 16, 2013 20:34

td04 do 1.9 tdi , wasze doswiadczenia.

Post autor: mechatronik1988 » śr gru 10, 2014 21:55

Ja siłownik wg założyłem z k03 bo taki miałem pod ręką. Nie pasuje za specjalnie, trzeba przerobić mocowanie gruszki do turba no i dorobić dłuższe cięgno przy muszli gorącej.
Ecu ładnie reguluje ciśnienie no i nie wywala blędów przeładowanie i zwarcia mapsensora do plusa.
ciepek, możesz coś napisać więcej o tej zwężce? w której cześci wydechu się to montuje?



ciepek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 190
Rejestracja: wt gru 13, 2011 15:52
Lokalizacja: BOMBONIERKOWO UL.CZEKOLADOWA NR WYLIZANY

Re: td04 do 1.9 tdi , wasze doswiadczenia.

Post autor: ciepek » wt gru 16, 2014 17:52

siłownik mozna montowac od czego sie chce wazne by działał jak nalezy i pasował jako tako
ecu mozesz wymanewrować jak chcesz zmieniajac boost positiv, negativ, timer i przesunac w góre granice max cisnienia na ori map
co do zwezek nie praktykowałem bo to nei tuning
co niektórzy upieraja sie ze turbo wg które nie pompuje na ori osprzęcie 1,3 bar przy 2000rpm to nie turbo
a ja napisze tyle ze mozna wziac turbo o małym A/R czyli ciasnej stronie wydechowej przy identycznej sprezarce i wstanie tyle ze zdusi góre
tylko pytanie po ki ch.....bo chyba modyfikacje nie na tym polegaja ....
podobnie działa vnt dławiac wydech by zwiekszyc tam cisnienie i ropzedzac druga strone czyli sprezarke potem uwalnia vnt wydech i wio
a małe wg nie uwolni mimo ze uwolni baypas wg to i tak nie wiele zdziała bo by do niego dotrzec musi przeskoczyc po ciasnej muszli turbiny i lipa wzrost egt i dławienie
jesli juz chcesz latac w za duzych butach(domyslam sie ze nei masz paliwa skoro chcesz dławic TD04 do pokroju t15) to załuz np fi 28mm na dp jak ma 1,6 td czy cos w tym stylu podniesiesz cisnienei na wydechu ruszysz kompresor szybciej ale na góre nei licz bo spaliny beda dławione i ps spada i to wierz mi bardzo mocno
po to ktos zrobił vnt by nei pierdzielic sie z takim druciarstwem .
Ale jesli sie chce to sie da ....tylko po co?



mechatronik1988
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 135
Rejestracja: pn wrz 16, 2013 20:34

td04 do 1.9 tdi , wasze doswiadczenia.

Post autor: mechatronik1988 » śr gru 17, 2014 20:51

Nie mam td04 tylko coś mniejszego. Zaciekawiło mnie tylko to dławienie wydechu bo na chłopski rozum powinno być odwrotnie.
paliwa nie mam (pompa z ahu i 216) jakbym miał 1,3 bar przy 2000rpm bez dymu było by fajnie.



ciepek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 190
Rejestracja: wt gru 13, 2011 15:52
Lokalizacja: BOMBONIERKOWO UL.CZEKOLADOWA NR WYLIZANY

Re: td04 do 1.9 tdi , wasze doswiadczenia.

Post autor: ciepek » wt gru 23, 2014 15:18

faktycznie masz częściowo racje ....dławienie oczywiscie tak tylko nie za turbo - napisałem zanim pomyślałem .....
przewężenie musi być tam gdzie jest orginalnie czyli w muszli gorącej przed wejściem na wirnik tak by zmniejszając przekrój przepływu zwiększyła się prędkosć spalin na wirniku
robią to producenci stosując rózne odlewy o innym a/r dla tej samej turbosprężarki także tdo4 13 i 11 maja inne żeliwa i najprawdopodobniej na każdym z nich turbo rusza inaczej
za turbo wydech musi być luzny na max im luzniejszy tym lepiej po to by była odpowiednia róznica cisnień za i przed turbo im różnica wieksza tym turbo lepiej ruszy im mniejsza tym mniej zdławi wydech a póżniej wstanie -czyli róznice w a/r turbo a na ten parametr prawie nikt nie zwraca uwagi . Potem przy tym samym doładowaniu jest różica w cisnieniu na wydechu np 1 bar i leci np 20 ps ze wzrostem egt o 200 st



Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

td04 do 1.9 tdi , wasze doswiadczenia.

Post autor: marcinas1983 » wt gru 23, 2014 21:42

To jaki jest sens zakładania TD04 do 1.9TDI i później modzić A/R części wydechowej ( dławić ), żeby szybciej wstawała?? Bo ja tutaj sensu takiego zabiegu nie widzę, a że TD04 ma za duże A/R do 1.9 TDI przy normalnym użytkowaniu to pisałem wcześniej :helm: .


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

brabus124
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: pn gru 26, 2011 00:27
Silnik: 1Z

td04 do 1.9 tdi , wasze doswiadczenia.

Post autor: brabus124 » ndz gru 28, 2014 21:19

wronek1, Rób hybrydę z T15, wstaw koło kompresji z AWX lub ARL i tak jak kolega SPAWACZ pisze dobrze to powinno sobie radzić. W saabach, citroenach, renówkach i volvo występowały T15 sterowane WG ( gt1549S ) i miały koła kompresji takie jak w AWX i ARL i w nich występowały wirniki z większym EXDUCER-em i miały 9łopatek, więc może trochę później wstaną niż na wirniku z naszej T15 ale będzie dużo mniej dławić wydech. Ale tak jak pisze SPAWACZ - 160KM i tak powinno się uzyskać
Więc albo ori część gorąca t15 i rozwiert ori. muszli zimnej pod koło kompresji ARL lub w całości muszla i koło kompresji z ARL
lub wirnik dasz z 1549S


Na sprzedaż turbo garrett gt1549s (WG)pod montaż w vw 1z na moce 150-160KM lub model na moc ok. 160-170KM. info priv
Na sprzedaż wałek 28E SDI i 28D- AAZ

ciepek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 190
Rejestracja: wt gru 13, 2011 15:52
Lokalizacja: BOMBONIERKOWO UL.CZEKOLADOWA NR WYLIZANY

Re: td04 do 1.9 tdi , wasze doswiadczenia.

Post autor: ciepek » pt sty 02, 2015 18:00

marcinas1983 pisze:To jaki jest sens zakładania TD04 do 1.9TDI i później modzić A/R części wydechowej ( dławić ), żeby szybciej wstawała?? Bo ja tutaj sensu takiego zabiegu nie widzę, a że TD04 ma za duże A/R do 1.9 TDI przy normalnym użytkowaniu to pisałem wcześniej :helm: .
sens zakładania tdo4 jest taki sam jak zakładanie wtrysków 270 albo 330 i pompy 11 lub 12mm
modzenia miedzy a/r nie ma sensu żadnego najlepiej brac to co gotowe a nie wymyslac koło od poczatku .ale jak ktos chce to moze w koncu tak robi producent (garret dostarcza gotowe kity gtx)
vnt jest pod dostatkiem i za grosze gt 2052 obsługuje 220 ps 2056 do 250 gtb 300 itd.....
ideał wg to tdo 13 t4 bo mapy ma idealne do 250-300ps a do 2000 rpm auto jest silniejsze ok 50% od ori afn oczywiscie odpowiednio zestrojone
muszle 11 i 13 sa inne i na 100% maja inne a/r mozna spróbowac koszt mały tylko nie wiem po co .
jesli wstanei szybciej to zdławi góre innej opcji nei ma

o ile pamięc mnie nie myli miałes 1,2 bar od 2000 rpm na tdo 11 mało ???? to cos jak gt 2052
ile jeszcze chciałbyś pchnać by nie urwać sprzegła ?
to turbo lata przy takim ładowaniu i przy tych rpm daleko poza mapa w surgeline
eksploatacja w takich warunkach wywala uszczelnienia wzdłuzne wirnika .

systemy które pozwalaja na szybkie wstawanie i utrzymanie przepustowosci wydechu to biturbo triturbo i nikt na to mimo niejednej tegiej głowy nie znalzał na to innego rozwiazania
przy normalnym uzytkowaniu naprawia sie silnik i robi czip 150/350 a nie przekłada inne turbo zostawiajac ori zuzyty jeszcze układ paliwa

nei wiem po co motac hybrydy które nei wiedomo jak zdławia wydech i nikt nie okresli wydajnosci tego wynalazku
a juz wogóle nei rozumiem jak mozna dobierac jakiekolwiek turbo bez wyliczenia zapotrzebowania silnika na powietrze i max ładowania
na kazdym forum jest o tym temat
na stronie garreta turbo od a-z wszystko opisane krok po kroku



Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

td04 do 1.9 tdi , wasze doswiadczenia.

Post autor: marcinas1983 » pt sty 02, 2015 21:28

ciepek pisze:o ile pamięc mnie nie myli miałes 1,2 bar od 2000 rpm na tdo 11 mało ???? to cos jak gt 2052
tak miałem i co z tego skoro auto i tak nie jechało... zrobienie boosta dość sporo opóźnionym kątem wtrysku nic nie daje... mimo 1.2 bara auto i tak nie jechało :bajer: .
ciepek pisze:jesli wstanei szybciej to zdławi góre innej opcji nei ma
o jakiej górze my w dieslu mówimy?? 4-4.5 tys obr/min??
ciepek pisze:nei wiem po co motac hybrydy które nei wiedomo jak zdławia wydech i nikt nie okresli wydajnosci tego wynalazku
a juz wogóle nei rozumiem jak mozna dobierac jakiekolwiek turbo bez wyliczenia zapotrzebowania silnika na powietrze i max ładowania
Jak to po co?? Mam wirnik części wydechowej jak i muszlę z A/R do tego silnika zaprojektowaną przez garretta jedynie zmienione koło kompresji na większe... to jest zdecydowanie lepsze rozwiązanie niż pakowanie turbo zaprojektowane do innego silnika :helm: .

Zresztą każdy robi jak uważa... co ciekawe po założeniu turbiny z częścią wydechową od TDI zniknął problem z przebieraniem i kopceniem na biało niespaloną ropą gdy dawałem gazu koło 900 do 1.8-2 tys obr/min ( tak jak by kąt wtrysku był za późny... uprzedzam... jego wyprzedzenie w mapie niewiele dawało :bajer: ).

Ja już więcej nie będę się rozpisywał... bo każdy sam wyciągnie odpowiednie wnioski :helm: .


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 39 gości