Swap silnika na 2.0 TDI - pytanie teoretyczne

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
Ral1n
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 391
Rejestracja: pn cze 21, 2010 13:15
Lokalizacja: Warszawa

Swap silnika na 2.0 TDI - pytanie teoretyczne

Post autor: Ral1n » czw maja 31, 2012 18:51

Koledzy,

Chciałbym skierować następujące pytanie: o jakim stopniu trudności mówilibyśmy w przypadku swapu silnika 2.0TDI do Golfa 4 ASZ? Interesują mnie dwie kwestie: jak dużo jest rzeźby oraz podstawowe pytanie: jakim kodem oznaczone są jednostki 2.0TDI, najbardziej poddające się zwiększaniu potencjału? Tak jak w 1.9 mamy ASZ/ARL/BPX to w 2.0 nie orientuje się prawie zupełnie. :los2:

BKD 140PS?? BMN 170 chyba odpada... a co powiecie na najnowsze wynalazki CBA/CBB?

Mógłby ktoś opisać te dwie kwestie? Jak wygląda sprawa ze sterownikami EDC?

Dziękuję i pozdrawiam serdecznie. :bajer:



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6180
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Swap silnika na 2.0 TDI - pytanie teoretyczne

Post autor: wesol » czw maja 31, 2012 20:56

nie wrzucaj silnikow 2.0 do jednego worka bo sa naprawde rozne wersje ktore maja miedzy soba spore roznice. W sumie nie rozumiem po co ci ten 2.0. ASz spokojnie ma potencjal na noce miedzy 200 a 300 koni. Mozesz rozwiercic tego asz na 2 litry i bedzie to samo albo mozesz wymienic sam slupek i tez to samo.


SHARAN 1.9 TDI AUY++++ i GOLF 1.9TDI ASZ+ by TUNE UP oraz touran bls+

Awatar użytkownika
Ral1n
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 391
Rejestracja: pn cze 21, 2010 13:15
Lokalizacja: Warszawa

Swap silnika na 2.0 TDI - pytanie teoretyczne

Post autor: Ral1n » czw maja 31, 2012 21:35

Thx wesol, za zainteresowanie. Nie wrzucam właśnie 2 litrówek do jednego wora - tak jak pisałem - chciałem poznać, które wersje posiadają największy potencjał. Jeszcze raz powtórzę - pytam czysto teoretycznie, bo gdzieś w zamyśle chciałbym mieć 2 silniki - ASZ zostawić sobie w garażu a BKD np. wykorzystać do maksimum.

Wiem, że można rozwiercić ASZ i włożyć tłoki z np. BHW ale nie wiem, czy to będzie to samo tak na prawdę. Zauważ, że po rozwiercie zmniejsza się odległość pomiędzy ściankami bloku... (osłabia się struktura jakby nie patrzeć). Nuda mnie dopadła, więc trochę sobie pofilozofowałem przeglądając aledrogo - ceny jednostek. \\ :bajer:

EDIT: Poniżej ładne kreski na R1287. Drugi wykres na dykcie. Octavia kolegi piramida. Zapożyczone z innego forum. :bajer: Z ASZ'a takich kresek nie widziałem. Jeszcze.. :goof:

Obrazek

Obrazek



rav_tdi
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 211
Rejestracja: ndz wrz 14, 2008 15:55
Lokalizacja: Gdansk

Swap silnika na 2.0 TDI - pytanie teoretyczne

Post autor: rav_tdi » pn cze 04, 2012 21:48

Ral1n pisze:BKD 140PS?? BMN 170 chyba odpada... a co powiecie na najnowsze wynalazki CBA/CBB?


ogólnie jak chcesz iść w max moc to 2.0 140ps, chyba najlepsze było właśnie BKD, a 170ps nie ze względu choćby na brak możliwosci wstawienia mocniejszych wtrysków, takich pod okolice 300ps - najlepiej poszukaj, poczytaj no forach audi a4 / a6, tam masz sporo info na ten temat, czyli jakie sprzegła, FMIC, turbo na kolektorze rurowym

W 2.0tdi jest w większości silników problem z pompą oleju, którą trzeba wymienić na kpl. z silnika asz/arl itp., bo tam jest na łańcuch, a w 2.0 na imbus który sie wyciera, lub gniazdo w którym siedzi ów felerny imbus - koszt takiej podmiany z gratami nowymi ASO to koszt ok. 2000zł i wiem, że siedziało to dziadostwo do 10.2009r w tych silnikach
poza tym listwy wtryskowe lubiasię skwarzyć, klapy plastikowe w kolektorze dolotowym wylatają.

na duży + zaś jest to, że 16v głowice mająo wiele lepsze przepływy niż nawet obrobiona głowica asz/arl, itp.
na - to że ów głowice lubią pękać

inna sprawa to to, ze większość tych usterek wyeliminowano, ale dop. od około 2007r produkcji
o wtryskach nie wspomne, bo jak idziesz w moc, to na pewno wymienisz, choćby od cowboya

CBA CBB - oczywiscie im nowsze silniki, tym mniej wylatane i umęczone i tym większa szansa na wyższą moc :)

tak czy siak powodzenia, chodź nie wiem czy cokolwiek z tego zrealizujesz, bo skoro z nudów piszesz i sobie cośtam filozofujesz - to obawiam sie, ze to będzie słomiany zapał :jezor:


SCIROCCO 4 EVER D BEST!!

Awatar użytkownika
czajaa22
Forum Master
Forum Master
Posty: 1331
Rejestracja: pt sty 19, 2007 15:23
Lokalizacja: Elblag/UK
Kontakt:

Swap silnika na 2.0 TDI - pytanie teoretyczne

Post autor: czajaa22 » wt cze 05, 2012 22:46

Kiedyś czytałem że najlepiej jak już modzić to 2.0 8v silniki prawie identyczne jak asz arl do tego gtb22 wtryski mocniejsze i parę innych gratów i moc coś kolo 260 do osiągnięcia, drugą sprawą jest to że 16v jak już pisał kolega wyżej mają lepsze przepływy chociaż nie wiadomo jak z ich trwałością nawet i w tych poprawionych. Z kolei na innym forum zagranicznym czytałem o adaptacji 16 zaworowej głowicy do arl ciekawe co z tego wyszło bo projekt był w trakcie realizacji. Jeśli masz dużo hajsu i czasu to wszystko jest możliwe i do zrobienia :pub: Silniki asz arl juz powoli robią się stare i ciężko dorwać mało katowany i z małym przebiegiem za to te nowe hmm ich trwałość nie jest już taka jak kiedyś :kac: Czy zgodzicie się z mną w tej kwestii?


R TDI PROJECT IN PROGRES http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=62&t=127178&p=1414461#p1414461 NA SPRZEDAZ

Awatar użytkownika
Ral1n
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 391
Rejestracja: pn cze 21, 2010 13:15
Lokalizacja: Warszawa

Swap silnika na 2.0 TDI - pytanie teoretyczne

Post autor: Ral1n » śr cze 06, 2012 07:15

czajaa22 pisze:Silniki asz arl juz powoli robią się stare i ciężko dorwać mało katowany i z małym przebiegiem za to te nowe hmm ich trwałość nie jest już taka jak kiedyś Czy zgodzicie się z mną w tej kwestii?



NIE!!! :goof: :goof: :goof: :jezor: :jezor: :jezor:

Luty 2011

Obrazek

Czerwiec 2012

Obrazek

Dzięki za zainteresowanie.



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7262
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Swap silnika na 2.0 TDI - pytanie teoretyczne

Post autor: cowboy » śr cze 06, 2012 09:09

czajaa22 pisze:2.0 8v silniki prawie identyczne jak asz arl do tego gtb22 wtryski mocniejsze


pompowtryski BQ sa mocniejsze od AL ?



Awatar użytkownika
czajaa22
Forum Master
Forum Master
Posty: 1331
Rejestracja: pt sty 19, 2007 15:23
Lokalizacja: Elblag/UK
Kontakt:

Re: Swap silnika na 2.0 TDI - pytanie teoretyczne

Post autor: czajaa22 » śr cze 06, 2012 13:15

cowboy pisze:
czajaa22 pisze:2.0 8v silniki prawie identyczne jak asz arl do tego gtb22 wtryski mocniejsze


pompowtryski BQ sa mocniejsze od AL ?

Hmm bo ja wiem


R TDI PROJECT IN PROGRES http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=62&t=127178&p=1414461#p1414461 NA SPRZEDAZ

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7262
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Re: Swap silnika na 2.0 TDI - pytanie teoretyczne

Post autor: cowboy » śr cze 06, 2012 14:26

czajaa22 pisze:
cowboy pisze:
czajaa22 pisze:2.0 8v silniki prawie identyczne jak asz arl do tego gtb22 wtryski mocniejsze


pompowtryski BQ sa mocniejsze od AL ?

Hmm bo ja wiem


BQ sa słabsze od AL, starczaja chyba maks do 210-220KM

najlepsze hybrydki z RACE783 wychodza na AL i BA

jest jeszcze taki myk ze nowe pompki BQ nie chcą banglać w ASZ/ARL i starszych, po włożeniu nie reaguja na pedał gazu... przeróbka softu mozliwa ale rzeźba w g.... ogólnie

co do 16V to nie ma dwóch zdań najlepiej modzić BKD, widac po wyniku Piramidy, zoabczymy co wyjdzie u Sesika po konwersji na boscha w BMNie ;) pompki w kazdym razie RACE1287 juz zrobione

jakbym ja miał robić mocne TDI to tylko 16V



Awatar użytkownika
Ral1n
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 391
Rejestracja: pn cze 21, 2010 13:15
Lokalizacja: Warszawa

Swap silnika na 2.0 TDI - pytanie teoretyczne

Post autor: Ral1n » śr cze 06, 2012 15:14

Cowboy, chłopaki - czy poza kwestią 'ogarnięcia' sterowania - bo rozumiem, że to już na EDC16 - jak wygląda posadzenie silnika BKD w ASZ - trzeba łapy/mocowania przerabiać, czy te silniki wchodzą na fabryczne miejsca - pytam bo nie mam zielonego pojęcia, czy istnieje jakaś tam nazwijmy to 'unifikacja' mocowań silnika. Z góry przepraszam, za głupie pytanie. :los2:



Awatar użytkownika
czajaa22
Forum Master
Forum Master
Posty: 1331
Rejestracja: pt sty 19, 2007 15:23
Lokalizacja: Elblag/UK
Kontakt:

Swap silnika na 2.0 TDI - pytanie teoretyczne

Post autor: czajaa22 » śr cze 06, 2012 22:27

Pewnie że 16v najlepsze do modzenia ale ile to wytrzyma? Kreski swoją drogą fajnie ale ile takie auto pochodzi? Czy te głowice w nowszych seriach już są poprawione? Swojego czasu mocno zastanawiałem się nad mocnym 2.0 tdi w budzie mk4 ale brak chajsu i plany poszły w siną dal bo coś innego wypadło.


R TDI PROJECT IN PROGRES http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=62&t=127178&p=1414461#p1414461 NA SPRZEDAZ

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6180
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Swap silnika na 2.0 TDI - pytanie teoretyczne

Post autor: wesol » czw cze 07, 2012 09:13

ale ASZ swapowac na innego?? TO jakis chory pomysł. ASZ ma na tyle duzy potencjał ze to sie poprostu robi niepotrzebne. Jakby tam siedzial silnik wolnossacy jakis to ja rozumiem ale ASZ. ARL swapowac. Ludzie szukaja takich silnikow ze świecą. Robienei ASZ/ARL na 250 koni robi sie widac na forum bardzo popularne czyli duzo prostsze i jest juz wiele gotowych zestawów na takie moce. Jesli ktos celuje w moce powyzej 300 koni to jeszcze bym zrozumial ten swap.


SHARAN 1.9 TDI AUY++++ i GOLF 1.9TDI ASZ+ by TUNE UP oraz touran bls+

Awatar użytkownika
krzys-jeruzal
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 462
Rejestracja: śr lis 14, 2007 16:20
Lokalizacja: Jeruzal
Kontakt:

Swap silnika na 2.0 TDI - pytanie teoretyczne

Post autor: krzys-jeruzal » czw cze 07, 2012 10:14

ja jestem użytkownikiem golfa 5 BKD półtory roku , od pół roku z mocą220ps i 460nm teraz ma włożone turbo GTB 2056 i sprzęgło do 550nm jeszcze nie we wystrojone pod te zabawki i mogę powiedzieć tyle ze 2.0 na 2 wałkach cichszy jest od 1.9 zwalasz cza powyżej 3000rpm , chętnie krecie sie powyżej 4000 nieczuci zadyszki po przekroczeniu tych obrotów , dół odczuwalnie lepszy , w porównaniu np do arl z gtb ....



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7262
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Swap silnika na 2.0 TDI - pytanie teoretyczne

Post autor: cowboy » pt cze 08, 2012 09:52

Orkan pisze:pompki BQ bez problemu chodza w moim AVF wiec dlaczego piszesz ze w ASZ i ARL mialy by nie chodzic


napisałem NOWE pompki BQ z aut na EDC16
jak ktos kupi np na allegro BQ swiezutkie z małym przebiegiem to własnie moze trafic na te z ostatnich wypustów, znajomy sie tak "naciął" własnie



ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 2 gości