Swap silnika na 2.0 TDI - pytanie teoretyczne

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, Cinek, italiano_83, toffic, bugalon, VIP

Swap silnika na 2.0 TDI - pytanie teoretyczne

Postprzez Ral1n » Cz maja 31, 2012 17:51

Koledzy,

Chciałbym skierować następujące pytanie: o jakim stopniu trudności mówilibyśmy w przypadku swapu silnika 2.0TDI do Golfa 4 ASZ? Interesują mnie dwie kwestie: jak dużo jest rzeźby oraz podstawowe pytanie: jakim kodem oznaczone są jednostki 2.0TDI, najbardziej poddające się zwiększaniu potencjału? Tak jak w 1.9 mamy ASZ/ARL/BPX to w 2.0 nie orientuje się prawie zupełnie. :los2:

BKD 140PS?? BMN 170 chyba odpada... a co powiecie na najnowsze wynalazki CBA/CBB?

Mógłby ktoś opisać te dwie kwestie? Jak wygląda sprawa ze sterownikami EDC?

Dziękuję i pozdrawiam serdecznie. :bajer:
Ral1n
Użytkownik
Użytkownik
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pn cze 21, 2010 12:15
Lokalizacja: Warszawa
Online: 27d 17h 2m
Pomógł: 2

Swap silnika na 2.0 TDI - pytanie teoretyczne

Postprzez wesol » Cz maja 31, 2012 19:56

nie wrzucaj silnikow 2.0 do jednego worka bo sa naprawde rozne wersje ktore maja miedzy soba spore roznice. W sumie nie rozumiem po co ci ten 2.0. ASz spokojnie ma potencjal na noce miedzy 200 a 300 koni. Mozesz rozwiercic tego asz na 2 litry i bedzie to samo albo mozesz wymienic sam slupek i tez to samo.
SHARAN 1.9 TDI AUY++++ i GOLF 1.9TDI ASZ+ by TUNE UP
SPRZEDAM: glowice PD kompletna lub osobno czesci, walek rozrzadu PD niedrogo
wesol
Lord GTI
Lord GTI
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Śr sie 13, 2008 13:01
Lokalizacja: Goleniów
Online: 45d 19h 43m
Pomógł: 154
Ostrzeżenia: 1
Auto: sharan i G4
Silnik: AUYASZ

Swap silnika na 2.0 TDI - pytanie teoretyczne

Postprzez Ral1n » Cz maja 31, 2012 20:35

Thx wesol, za zainteresowanie. Nie wrzucam właśnie 2 litrówek do jednego wora - tak jak pisałem - chciałem poznać, które wersje posiadają największy potencjał. Jeszcze raz powtórzę - pytam czysto teoretycznie, bo gdzieś w zamyśle chciałbym mieć 2 silniki - ASZ zostawić sobie w garażu a BKD np. wykorzystać do maksimum.

Wiem, że można rozwiercić ASZ i włożyć tłoki z np. BHW ale nie wiem, czy to będzie to samo tak na prawdę. Zauważ, że po rozwiercie zmniejsza się odległość pomiędzy ściankami bloku... (osłabia się struktura jakby nie patrzeć). Nuda mnie dopadła, więc trochę sobie pofilozofowałem przeglądając aledrogo - ceny jednostek. \\ :bajer:

EDIT: Poniżej ładne kreski na R1287. Drugi wykres na dykcie. Octavia kolegi piramida. Zapożyczone z innego forum. :bajer: Z ASZ'a takich kresek nie widziałem. Jeszcze.. :goof:

Obrazek

Obrazek
Ral1n
Użytkownik
Użytkownik
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pn cze 21, 2010 12:15
Lokalizacja: Warszawa
Online: 27d 17h 2m
Pomógł: 2

Swap silnika na 2.0 TDI - pytanie teoretyczne

Postprzez rav_tdi » Pn cze 04, 2012 20:48

Ral1n napisał(a):BKD 140PS?? BMN 170 chyba odpada... a co powiecie na najnowsze wynalazki CBA/CBB?


ogólnie jak chcesz iść w max moc to 2.0 140ps, chyba najlepsze było właśnie BKD, a 170ps nie ze względu choćby na brak możliwosci wstawienia mocniejszych wtrysków, takich pod okolice 300ps - najlepiej poszukaj, poczytaj no forach audi a4 / a6, tam masz sporo info na ten temat, czyli jakie sprzegła, FMIC, turbo na kolektorze rurowym

W 2.0tdi jest w większości silników problem z pompą oleju, którą trzeba wymienić na kpl. z silnika asz/arl itp., bo tam jest na łańcuch, a w 2.0 na imbus który sie wyciera, lub gniazdo w którym siedzi ów felerny imbus - koszt takiej podmiany z gratami nowymi ASO to koszt ok. 2000zł i wiem, że siedziało to dziadostwo do 10.2009r w tych silnikach
poza tym listwy wtryskowe lubiasię skwarzyć, klapy plastikowe w kolektorze dolotowym wylatają.

na duży + zaś jest to, że 16v głowice mająo wiele lepsze przepływy niż nawet obrobiona głowica asz/arl, itp.
na - to że ów głowice lubią pękać

inna sprawa to to, ze większość tych usterek wyeliminowano, ale dop. od około 2007r produkcji
o wtryskach nie wspomne, bo jak idziesz w moc, to na pewno wymienisz, choćby od cowboya

CBA CBB - oczywiscie im nowsze silniki, tym mniej wylatane i umęczone i tym większa szansa na wyższą moc :)

tak czy siak powodzenia, chodź nie wiem czy cokolwiek z tego zrealizujesz, bo skoro z nudów piszesz i sobie cośtam filozofujesz - to obawiam sie, ze to będzie słomiany zapał :jezor:

Pochwały przyznane za post: 2
SCIROCCO 4 EVER D BEST!!
rav_tdi
Ma gadane
Ma gadane
 
Dołączył(a): N wrz 14, 2008 14:55
Lokalizacja: Gdansk
Online: 9d 1h 13m
Pomógł: 12

Swap silnika na 2.0 TDI - pytanie teoretyczne

Postprzez czajaa22 » Wt cze 05, 2012 21:46

Kiedyś czytałem że najlepiej jak już modzić to 2.0 8v silniki prawie identyczne jak asz arl do tego gtb22 wtryski mocniejsze i parę innych gratów i moc coś kolo 260 do osiągnięcia, drugą sprawą jest to że 16v jak już pisał kolega wyżej mają lepsze przepływy chociaż nie wiadomo jak z ich trwałością nawet i w tych poprawionych. Z kolei na innym forum zagranicznym czytałem o adaptacji 16 zaworowej głowicy do arl ciekawe co z tego wyszło bo projekt był w trakcie realizacji. Jeśli masz dużo hajsu i czasu to wszystko jest możliwe i do zrobienia :pub: Silniki asz arl juz powoli robią się stare i ciężko dorwać mało katowany i z małym przebiegiem za to te nowe hmm ich trwałość nie jest już taka jak kiedyś :kac: Czy zgodzicie się z mną w tej kwestii?
R TDI PROJECT IN PROGRES http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=62&t=127178&p=1414461#p1414461 NA SPRZEDAZ
czajaa22
Forum Master
Forum Master
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pt sty 19, 2007 14:23
Lokalizacja: Elblag/UK
Online: 6d 10h 43m
Pomógł: 7
Auto: mk4 RTDI. Polo 6N
Silnik: AHF+++

Swap silnika na 2.0 TDI - pytanie teoretyczne

Postprzez Ral1n » Śr cze 06, 2012 06:15

czajaa22 napisał(a):Silniki asz arl juz powoli robią się stare i ciężko dorwać mało katowany i z małym przebiegiem za to te nowe hmm ich trwałość nie jest już taka jak kiedyś Czy zgodzicie się z mną w tej kwestii?



NIE!!! :goof: :goof: :goof: :jezor: :jezor: :jezor:

Luty 2011

Obrazek

Czerwiec 2012

Obrazek

Dzięki za zainteresowanie.
Ral1n
Użytkownik
Użytkownik
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pn cze 21, 2010 12:15
Lokalizacja: Warszawa
Online: 27d 17h 2m
Pomógł: 2

Swap silnika na 2.0 TDI - pytanie teoretyczne

Postprzez cowboy » Śr cze 06, 2012 08:09

czajaa22 napisał(a):2.0 8v silniki prawie identyczne jak asz arl do tego gtb22 wtryski mocniejsze


pompowtryski BQ sa mocniejsze od AL ?
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Cz wrz 15, 2005 12:27
Lokalizacja: Warszawa
Online: 201d 23h 3m
Pomógł: 557
Auto: VW Polo FUN Audi B2Q
Silnik: R32 T

Re: Swap silnika na 2.0 TDI - pytanie teoretyczne

Postprzez czajaa22 » Śr cze 06, 2012 12:15

cowboy napisał(a):
czajaa22 napisał(a):2.0 8v silniki prawie identyczne jak asz arl do tego gtb22 wtryski mocniejsze


pompowtryski BQ sa mocniejsze od AL ?

Hmm bo ja wiem
R TDI PROJECT IN PROGRES http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=62&t=127178&p=1414461#p1414461 NA SPRZEDAZ
czajaa22
Forum Master
Forum Master
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pt sty 19, 2007 14:23
Lokalizacja: Elblag/UK
Online: 6d 10h 43m
Pomógł: 7
Auto: mk4 RTDI. Polo 6N
Silnik: AHF+++

Re: Swap silnika na 2.0 TDI - pytanie teoretyczne

Postprzez cowboy » Śr cze 06, 2012 13:26

czajaa22 napisał(a):
cowboy napisał(a):
czajaa22 napisał(a):2.0 8v silniki prawie identyczne jak asz arl do tego gtb22 wtryski mocniejsze


pompowtryski BQ sa mocniejsze od AL ?

Hmm bo ja wiem


BQ sa słabsze od AL, starczaja chyba maks do 210-220KM

najlepsze hybrydki z RACE783 wychodza na AL i BA

jest jeszcze taki myk ze nowe pompki BQ nie chcą banglać w ASZ/ARL i starszych, po włożeniu nie reaguja na pedał gazu... przeróbka softu mozliwa ale rzeźba w g.... ogólnie

co do 16V to nie ma dwóch zdań najlepiej modzić BKD, widac po wyniku Piramidy, zoabczymy co wyjdzie u Sesika po konwersji na boscha w BMNie ;) pompki w kazdym razie RACE1287 juz zrobione

jakbym ja miał robić mocne TDI to tylko 16V
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Cz wrz 15, 2005 12:27
Lokalizacja: Warszawa
Online: 201d 23h 3m
Pomógł: 557
Auto: VW Polo FUN Audi B2Q
Silnik: R32 T

Swap silnika na 2.0 TDI - pytanie teoretyczne

Postprzez Ral1n » Śr cze 06, 2012 14:14

Cowboy, chłopaki - czy poza kwestią 'ogarnięcia' sterowania - bo rozumiem, że to już na EDC16 - jak wygląda posadzenie silnika BKD w ASZ - trzeba łapy/mocowania przerabiać, czy te silniki wchodzą na fabryczne miejsca - pytam bo nie mam zielonego pojęcia, czy istnieje jakaś tam nazwijmy to 'unifikacja' mocowań silnika. Z góry przepraszam, za głupie pytanie. :los2:
Ral1n
Użytkownik
Użytkownik
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pn cze 21, 2010 12:15
Lokalizacja: Warszawa
Online: 27d 17h 2m
Pomógł: 2

Swap silnika na 2.0 TDI - pytanie teoretyczne

Postprzez czajaa22 » Śr cze 06, 2012 21:27

Pewnie że 16v najlepsze do modzenia ale ile to wytrzyma? Kreski swoją drogą fajnie ale ile takie auto pochodzi? Czy te głowice w nowszych seriach już są poprawione? Swojego czasu mocno zastanawiałem się nad mocnym 2.0 tdi w budzie mk4 ale brak chajsu i plany poszły w siną dal bo coś innego wypadło.
R TDI PROJECT IN PROGRES http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=62&t=127178&p=1414461#p1414461 NA SPRZEDAZ
czajaa22
Forum Master
Forum Master
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pt sty 19, 2007 14:23
Lokalizacja: Elblag/UK
Online: 6d 10h 43m
Pomógł: 7
Auto: mk4 RTDI. Polo 6N
Silnik: AHF+++

Swap silnika na 2.0 TDI - pytanie teoretyczne

Postprzez wesol » Cz cze 07, 2012 08:13

ale ASZ swapowac na innego?? TO jakis chory pomysł. ASZ ma na tyle duzy potencjał ze to sie poprostu robi niepotrzebne. Jakby tam siedzial silnik wolnossacy jakis to ja rozumiem ale ASZ. ARL swapowac. Ludzie szukaja takich silnikow ze świecą. Robienei ASZ/ARL na 250 koni robi sie widac na forum bardzo popularne czyli duzo prostsze i jest juz wiele gotowych zestawów na takie moce. Jesli ktos celuje w moce powyzej 300 koni to jeszcze bym zrozumial ten swap.
SHARAN 1.9 TDI AUY++++ i GOLF 1.9TDI ASZ+ by TUNE UP
SPRZEDAM: glowice PD kompletna lub osobno czesci, walek rozrzadu PD niedrogo
wesol
Lord GTI
Lord GTI
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Śr sie 13, 2008 13:01
Lokalizacja: Goleniów
Online: 45d 19h 43m
Pomógł: 154
Ostrzeżenia: 1
Auto: sharan i G4
Silnik: AUYASZ

Swap silnika na 2.0 TDI - pytanie teoretyczne

Postprzez krzys-jeruzal » Cz cze 07, 2012 09:14

ja jestem użytkownikiem golfa 5 BKD półtory roku , od pół roku z mocą220ps i 460nm teraz ma włożone turbo GTB 2056 i sprzęgło do 550nm jeszcze nie we wystrojone pod te zabawki i mogę powiedzieć tyle ze 2.0 na 2 wałkach cichszy jest od 1.9 zwalasz cza powyżej 3000rpm , chętnie krecie sie powyżej 4000 nieczuci zadyszki po przekroczeniu tych obrotów , dół odczuwalnie lepszy , w porównaniu np do arl z gtb ....
krzys-jeruzal
Użytkownik
Użytkownik
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Śr lis 14, 2007 15:20
Lokalizacja: Jeruzal
Online: 4d 7m
Pomógł: 17
Auto: Golf V 4x4 i T 5 1.9
Silnik: 2.0TDI

Swap silnika na 2.0 TDI - pytanie teoretyczne

Postprzez cowboy » Pt cze 08, 2012 08:52

Orkan napisał(a):pompki BQ bez problemu chodza w moim AVF wiec dlaczego piszesz ze w ASZ i ARL mialy by nie chodzic


napisałem NOWE pompki BQ z aut na EDC16
jak ktos kupi np na allegro BQ swiezutkie z małym przebiegiem to własnie moze trafic na te z ostatnich wypustów, znajomy sie tak "naciął" własnie
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Cz wrz 15, 2005 12:27
Lokalizacja: Warszawa
Online: 201d 23h 3m
Pomógł: 557
Auto: VW Polo FUN Audi B2Q
Silnik: R32 T

Następna strona



Powrót do TDI

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Nasi przyjaciele: Car Audio,