Ile wytrzymuje turbina 1.9 TDI 90KM ze zmienną geometrią?

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Cinek, toffic, bugalon, VIP

Ile wytrzymuje turbina 1.9 TDI 90KM ze zmienną geometrią?

Postprzez czarodziej6969 » Cz lis 17, 2011 19:26

150KM to max dla tego turbo, jak planujesz 216 to juz odrazu najlepiej turbo ARL (nie bedzie wysilone jak VA) i FMIC. Tak poza tym temat walkowalny wiele razy, wystarczy poczytac kilkanascie postow w dol, poprzednia strone :chytry:
czarodziej6969
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Cz lis 06, 2008 17:22
Lokalizacja: Białystok
Online: 31d 22h
Pomógł: 12
Auto: A6 C5 Q
Silnik: BDV

Ile wytrzymuje turbina 1.9 TDI 90KM ze zmienną geometrią?

Postprzez italiano_83 » So lis 19, 2011 18:26

Tu nie chodzi o moc a o ciśnienie doładowania które jest bezpieczne dla turbo, a to czy wypluje na hamowni 145 czy 150 czy więcej, zależy od kondycji silnika, osprzętu i stroiciela.
listen222 napisał(a):1.9TDI 90Km czy 110Km..

To nie łatwiej na wlepkę w bagażniku popatrzeć czy na obudowę rozrządu - jest oznaczenie silnika .. ALH< ASV<AHF< ....

Po samej zmianie wtryskiwaczy bez ruszania czego innego masz potencjał po strojeniu na 14X-150 KM .....

Wrzucisz turbo ARL będzie większy 'zapas" zarówno wytrzymałościowy jak i wydajności...

Ja śmigam na ori suszarce w moim ALH odpukać już ponad 30kkm i ma się dobrze, a nie kręcę się "dookoła trzepaka" ..
Jaki wstawić IC masz temat w tym dziale podwieszony, chyba ze 100 stron, opisów, zdjęć, dyskusji porad... wystarczy poczytać.
italiano_83
_
_
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Online: 200d 11h 31m
Pomógł: 704
Auto: Golf IV TDI ALH ++
Silnik: 1.9TDI

Ile wytrzymuje turbina 1.9 TDI 90KM ze zmienną geometrią?

Postprzez italiano_83 » Pn lis 21, 2011 23:45

To po sterowniku .. jak masz vag-a to da się sprawdzić :helm:
italiano_83
_
_
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Online: 200d 11h 31m
Pomógł: 704
Auto: Golf IV TDI ALH ++
Silnik: 1.9TDI

Ile wytrzymuje turbina 1.9 TDI 90KM ze zmienną geometrią?

Postprzez krzys_jg » Cz lis 24, 2011 00:18

U mnie w ALH z 216 (od ok. 60 tys. km) aktualny przebieg to 235tys. dodam, że przy 178tys. była czyszczona a tak poza tym nic odpukać na razie się nie dzieje. Z tym, że raczej staram się dbać nie pałuję na zimnym a potem studzę no i obowiązkowo często przeganiam co by się łopatki nie zapiekły od jazdy miejskiej:hmm:
krzys_jg
Mały gagatek
Mały gagatek
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Śr kwi 22, 2009 22:29
Lokalizacja: Jelenia Góra
Online: 1d 19h 24m
Pomógł: 1
Auto: Golf MK IV
Silnik: ALH+

Ile wytrzymuje turbina 1.9 TDI 90KM ze zmienną geometrią?

Postprzez Castillo » N lis 27, 2011 17:17

Ja mam pytanie co do turbo GT1749VB z ARL bo jestem pierwszy dzień po wymianie żadnej korekty softu póki co nie było, będzie za jakieś 2 tygodnie raczej. To co mnie trapi to oprócz tego, że mocy nie przybyło wcale ( ale to wiadomo, że trzeba ustawić softa) to, że turbo strasznie szybko puchnie bo smic daje za mało zimnego powietrza( prawdopodobnie taka przyczyna spadku mocy). 30 minut jazdy na odcinku około 30 km dzisiaj mieliśmy 8 stopni C temperatury powietrza kilka razy wyprzedzałem jazda średnio po 110 km/h (obroty 2200) i po jakiś 20 minutach moc tak spadła jakbym jechał SDI ( turbo jakby w ogóle nie dodawało mocy po przekroczeniu 2000 obrotów) , a turbo na tyle przycichło że myślałem, że w ogóle padło. Potem 20 minut postoju bo byłem na zakupach i odżyło znowu działało jak należy, a potem znowu po 20 minutach jazdy padło i jazda SDI :) Kolejność modyfikacji jakie robiłem w aucie to najpierw był eko chiptuning (tani gotowiec dawno temu) potem wtryski 216, a teraz turbo ARL. Przy wymianie mechanik odkrył, że złącze elastyczne rury wydechowej jest wypalone i nieszczelne będę wymieniał na dniach, ale to chyba nie powoduje że 20 minut jazdy i turbo pada ? Czyli wychodzi na to, że po wymianie na turbo ARL FMIC jest wręcz niezbędny bo bez niego zero jazdy ? Strach wyprzedzać bo jak turbo padnie przy wyprzedzaniu to będzie grubo... Co będzie jak się przy zmianie softu podkręci turbo jeszcze bardziej to chyba bardziej obciążone będzie padać jeszcze szybciej ? Ktoś potrafi coś doradzić bo nie wiadomo czy już szybko odkładać kasę na FMIC'a bo będzie masakra, a nie jazda, czy może po wykonaniu korekty softu/nowego chiptuningu puchnięcie trochę się zmniejszy czy może po prostu coś z tym moim turbo jest nie tak i to nie są normalne objawy jak dla że po 20 minutach już puchnie, bo w moim małym mieście nikt nic nie wie, więc będę bardzo wdzięczny pozdrawiam
Castillo
Beatmeister
Beatmeister
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pt sty 30, 2009 15:19
Lokalizacja: Gryfów Śląski
Online: 8d 12h 9m
Pomógł: 2
Auto: Golf 4
Silnik: TDI

Ile wytrzymuje turbina 1.9 TDI 90KM ze zmienną geometrią?

Postprzez spawacz » N lis 27, 2011 18:52

A ty myslales ze po wymiany trubiny +50km przybedzie? Softa musisz zrobibic to 1, a 2 na 100 w tryb awaryjny wchodzi, zobacz czy przeladowan nie robi i nolaut. Ja mam tez T ARL ale nawet go nie regulowalem ma lekki overboost na 1.1 bar i tyle. I umnie nie ma spadkow mocy. Zloguj do dynamicznie na 011
Modyfikacje mechanicznie grupa VAG i innych.
spawacz
Forum Master
Forum Master
 
Dołączył(a): N maja 25, 2008 18:35
Lokalizacja: Przemyśl - podkarpacie
Online: 3d 26m
Pomógł: 47
Ostrzeżenia: 1
Auto: Seat i Audi A4
Silnik: Diesel

Re: Ile wytrzymuje turbina 1.9 TDI 90KM ze zmienną geometrią

Postprzez Daron7 » N lis 27, 2011 20:29

Castillo napisał(a):Ja mam pytanie co do turbo GT1749VB z ARL bo jestem pierwszy dzień po wymianie żadnej korekty softu póki co nie było, będzie za jakieś 2 tygodnie raczej. To co mnie trapi to oprócz tego, że mocy nie przybyło wcale ( ale to wiadomo, że trzeba ustawić softa) to, że turbo strasznie szybko puchnie bo smic daje za mało zimnego powietrza( prawdopodobnie taka przyczyna spadku mocy). 30 minut jazdy na odcinku około 30 km dzisiaj mieliśmy 8 stopni C temperatury powietrza kilka razy wyprzedzałem jazda średnio po 110 km/h (obroty 2200) i po jakiś 20 minutach moc tak spadła jakbym jechał SDI ( turbo jakby w ogóle nie dodawało mocy po przekroczeniu 2000 obrotów) , a turbo na tyle przycichło że myślałem, że w ogóle padło. Potem 20 minut postoju bo byłem na zakupach i odżyło znowu działało jak należy, a potem znowu po 20 minutach jazdy padło i jazda SDI :) Kolejność modyfikacji jakie robiłem w aucie to najpierw był eko chiptuning (tani gotowiec dawno temu) potem wtryski 216, a teraz turbo ARL. Przy wymianie mechanik odkrył, że złącze elastyczne rury wydechowej jest wypalone i nieszczelne będę wymieniał na dniach, ale to chyba nie powoduje że 20 minut jazdy i turbo pada ? Czyli wychodzi na to, że po wymianie na turbo ARL FMIC jest wręcz niezbędny bo bez niego zero jazdy ? Strach wyprzedzać bo jak turbo padnie przy wyprzedzaniu to będzie grubo... Co będzie jak się przy zmianie softu podkręci turbo jeszcze bardziej to chyba bardziej obciążone będzie padać jeszcze szybciej ? Ktoś potrafi coś doradzić bo nie wiadomo czy już szybko odkładać kasę na FMIC'a bo będzie masakra, a nie jazda, czy może po wykonaniu korekty softu/nowego chiptuningu puchnięcie trochę się zmniejszy czy może po prostu coś z tym moim turbo jest nie tak i to nie są normalne objawy jak dla że po 20 minutach już puchnie, bo w moim małym mieście nikt nic nie wie, więc będę bardzo wdzięczny pozdrawiam


Na 100% jest coś nie tak z tą nową turbiną z arl-a.

Po pierwsze - im większe turbo, tym mniej puchnie. To samo powinieneś zaobserwować po zmianie - lekki przyrost mocy powyżej 3tyś obr, bo turbo właśnie nie puchnie (ma masywniejszą część zimną większą średnice na wyjściu do wydechu) przez co lepiej oddaje ciepło, a spaliny swobodniej się z niej wydostają. Przy normalnej jeździe tak do 0.5bara w takich temp. jakie panują teraz za oknem to po jeździe otwierasz maskę i spokojnie możesz położyć rękę na stronie zimnej turba, nie ma opcji żebyś się poparzył bo będzie co najwyżej lekko ciepła, więc również SMIC da sobie rade spokojnie.

Rozumiem jeżeli dmuchnął byś 1.8bara to wystarczyło by mu przeciągnięcie na 2,3cim biegu by spuchł, ale nie przy prawie seryjnym doładowaniu (mówię prawie, bo masz jakiś chip, ale wnioskuje że był robiony pod serie turbo więc więcej jak 1.15-1.2b nie było dmuchane) !

Zrób loga 011, zobaczymy jakie napełnienie ma N75 i jak z przeładowaniem.

Pozdrawiam
Daron7
Mały gagatek
Mały gagatek
 
Dołączył(a): Cz maja 06, 2010 20:18
Lokalizacja: lubelskie
Online: 8d 17h 44m
Pomógł: 5
Auto: VW Passat B5
Silnik: AVF

Ile wytrzymuje turbina 1.9 TDI 90KM ze zmienną geometrią?

Postprzez Castillo » N lis 27, 2011 21:56

Mam vag-com 3.11 którego w sumie to nie umiem za bardzo używać bo póki co nbie było takiej potrzeby, puściłem na razie autoscana i znalazło w engine 2 błey w tym jeden związany z turbo Address 01 -------------------------------------------------------
Controller: 038 906 018 AE
Component: 1,9l R4 EDC 0000SG 2140
Coding: 00002
Shop #: WSC 31414
2 Faults Found:
17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer
P1570 - 35-00 - -
17958 - Charge Pressure: Control Deviation
P1550 - 35-10 - - - Intermittent
Readiness: N/A
dynamiczne logi zrobie jutro, dzięki za pomoc
Castillo
Beatmeister
Beatmeister
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pt sty 30, 2009 15:19
Lokalizacja: Gryfów Śląski
Online: 8d 12h 9m
Pomógł: 2
Auto: Golf 4
Silnik: TDI

Ile wytrzymuje turbina 1.9 TDI 90KM ze zmienną geometrią?

Postprzez iigAlisArr » N lis 27, 2011 23:29

Castillo napisał(a):17958 - Charge Pressure: Control Deviation
P1550 - 35-10 - - - Intermittent

Tu jest problem z ciśnieniem doładowania. http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/17958/P1550/005456
Kupię:

- HBM'y,
- W8 pod szyber,
- kratki nawiewów z Bory.


" What does the World, mean to You ? "
iigAlisArr
->|<-
->|<-
 
Dołączył(a): So mar 20, 2010 16:44
Lokalizacja: northern
Online: 75d 30m
Pomógł: 34

Ile wytrzymuje turbina 1.9 TDI 90KM ze zmienną geometrią?

Postprzez Castillo » Pn lis 28, 2011 17:14

Cześć, podczas prób dynamicznych jak piłowałem na maxa z zakresu obrotów 1500-4000 na trzecim biegu jak wyczytałem w necie, że tak się robi pomiary, to turbo nie padło ani razu, dopiero padło jak butowałem na piątym biegu przy przyspieszaniu na maxa kiedy wirnik obciążony gwiżdże coraz głośniej aż w końcu turbo pada, słyszę to wyraźnie bo mam złącze elastyczne rury wydechowej przepalone i słyszę aktualnie turbo jak pracuje i ewidentnie pada tylko przy pełnym przyspieszaniu chociaż podczas pomiarów dynamicznych nie padło. Po tym jak pada wyłączam silnik, włączam jeszcze raz i działa znowu. Przesyłam logi i prośba do was o sprawdzenie i sorry, że cała dyskusja w złym temacie ma miejsce, ale już nie będę nowego rozpoczynał jak wszyscy tutaj zaglądają
LOG 011 http://www22.zippyshare.com/v/23548112/file.html
LOG 008 http://www22.zippyshare.com/v/25070482/file.html
LOG 003 http://www22.zippyshare.com/v/61943747/file.html
LOG 011 http://www22.zippyshare.com/v/33895564/file.html <- tutaj jeszcze raz 011 tylko właśnie ostro piłowałem około 5 minut na piątym biegu i pod koniec tego loga właśnie trubo padło , więc może akurat coś to podpowie
Z góry wielkie dzięki panowie za każdą małą wskazówke
Castillo
Beatmeister
Beatmeister
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pt sty 30, 2009 15:19
Lokalizacja: Gryfów Śląski
Online: 8d 12h 9m
Pomógł: 2
Auto: Golf 4
Silnik: TDI

Ile wytrzymuje turbina 1.9 TDI 90KM ze zmienną geometrią?

Postprzez Shmatan » Pn lis 28, 2011 17:44

Castillo, masz klasyczny przykład notlaufa - nie będę się na temat logów wypowiadał, bo nie siedze w tym ale:
1. takich problemów była już masa - sztanga, N75, nieszczelność w dolocie, zapieczone kierowniczki... SZUKAJ!
2. to nie ten temat
Obrazek

Z braku czasu NIE udzielam porad na PW
Shmatan
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): So sie 01, 2009 22:06
Lokalizacja: Rzeszów
Online: 79d 20h 19m
Pomógł: 169
Auto: Mk4
Silnik: ALH+




Powrót do TDI

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Paviarotti i 5 gości

Nasi przyjaciele: Car Audio,