Dodatkowa pompa paliwa w VP

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Cinek, toffic, bugalon, VIP

Dodatkowa pompa paliwa w VP

Postprzez caro86wlkp » Wt lis 23, 2010 20:50

możesz opisać montaż tej pompy z tds-a jak to u siebie rozwiązałeś? przy wyborze pompy kierować sie jakimś konkretnym modelem?
caro86wlkp
Użytkownik
Użytkownik
 
Dołączył(a): N cze 13, 2010 20:33
Lokalizacja: Słupca
Online: 16d 10h 40m
Pomógł: 8
Auto: 20jahre
Silnik: afn

Dodatkowa pompa paliwa w VP

Postprzez lec » Śr lis 24, 2010 00:24

pomiedzy vacu a filtr paliwa, sterowana z listwy obecnie, wczesniej w VP za posrednictwem przekaznika po odpaleniu auta (pompa podaje caly czas)

pompa pierburga z TDS'a po prostu, wiecej w linku podanym przez Przemeku pare stron wczesniej
100kucy/1L Club | http://www.SkodaClub.pl | http://www.Motohid.pl
lec
Nowicjusz
Nowicjusz
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Cz lis 20, 2008 22:18
Lokalizacja: Poznań
Online: 1h 37m
Auto: Octavia2 RS FL
Silnik: 2.0TSI

Re: Dodatkowa pompa paliwa w VP

Postprzez sagon » Wt gru 21, 2010 20:26

Odświeżę trochę temat.
Z racji tego,że nie można się nigdzie doprosić informacji na temat montowanych pomp,po długich poszukiwaniach trafiłem wreszcie na pompę,która jako jedna z niewielu nisko ciśnieniowych pomp paliwowych spełni swoją funkcję i nada się do tego celu.
Z większością,zdecydowaną większością pomp nisko ciśnieniowych (gaźnikowych) jest tak,że pomimo tego,iż posiadają niewielkie,czyli wydawało by się odpowiednie ciśnienie,to z racji tego,że są zbudowane w taki,a nie inny sposób nie sprawdzą się jako pompy pomocnicze.
Nawet pompa od tds-a,jak u kolegi LEC,w tdi vp się nie sprawdzi,bo ma za wysokie ciśnienie robocze.W pd-ku być może.
Jeżeli jednak już uda się trafić pompę o załóżmy ciśnieniu do tych 0.5 bara,to zdecydowana ich większość,według słów sprzedającego,nie nada się do roli pomp pomocniczych z racji tego,że posiadają zawór zwrotny i przelewowy,a to kompletnie takie pompy jako pomocnicze dyskwalifikuje.
Pisałem do gościa kilka dni wypytując go o istotne szczegóły,po zapewnieniu,że kupię u niego tę pompę napisał mi wszystko to,co o takich pompach wiedzieć trzeba.
Najważniejsze w tych pompach nie jest niskie,choć takie być musi,ciśnienie,ale ich wydajność.
Im mniejsze ciśnienie,a większa wydajność,tym lepsza do tego celu pompa.
Ta którą kupiłem ma ciśnienie robocze zaledwie 0.1 bara,ale wydajność aż 100tu l/h.
Dla porównania taką wydajność mają pompy o ciśnieniu roboczym od 4ech do 6ciu barów.
Gość pisał,że sprzedał tych pomp,jako pomocniczych dosyć dużo i gwarantuje zadowolenie.
Nie ja 1wszy już o taką pompę u niego pytałem i nie 1wszy taką kupiłem.
Konstrukcyjnie jest wręcz stworzona do takiego zadania,posiada wyjście i wejście,na które bez problemu założymy ori przewód paliwowy.
Sposób i miejsce jej montażu,bo też jest bardzo istotne otrzymam wraz z przesyłką,a jest już w drodze.
Wygląda tak i kosztuje 265 zeta.Nowa,oryginalna automotive (pierburg,walbro) i z roczną pisemną gwarancją.


Obrazek

Są oczywiście zamienniki tych pomp,wyglądające identycznie,ale mające ciśnienie prawie 0.3 bara i o połowę mniejszą wydajność.
Co najciekawsze są to pompy made in china i jak pisał gość,środek tych pomp w on się po prostu rozpuszcza.
Chińska jakość nie ma jednak sobie równych.
Kosztują o połowę mniej,ale wg.zapewnień sprzedającego,nie są tych pieniędzy warte.

Niebawem ją zamontuję ,napiszę,co i jak podłączyć,zrobię kilka fotek,to może ktoś z tego skorzysta.
Do montażu czeka jeszcze zakupiony od kolegi byku21 kompletny tłokoroździelacz 11to mm pochodzący z pompy w której montowane są takie w oryginale.
Miałem okazję pogonić pewnego afn-a na takim zestawie i bez chwili wahania postanowiłem sobie takie coś kupić.
AFN 165,5@380,8
sagon
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Wt lis 04, 2008 16:28
Lokalizacja: RP
Online: 0s
Pomógł: 95
Auto: golf III
Silnik: AFN

Dodatkowa pompa paliwa w VP

Postprzez lec » Wt gru 21, 2010 20:53

sagon, pompa ktora ja mam byla najpierw u mnie zamontowana w VP (AHF) i chodzila bez problemu
100kucy/1L Club | http://www.SkodaClub.pl | http://www.Motohid.pl
lec
Nowicjusz
Nowicjusz
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Cz lis 20, 2008 22:18
Lokalizacja: Poznań
Online: 1h 37m
Auto: Octavia2 RS FL
Silnik: 2.0TSI

Dodatkowa pompa paliwa w VP

Postprzez caro86wlkp » Wt gru 21, 2010 21:24

sagon, jakiś numer?
caro86wlkp
Użytkownik
Użytkownik
 
Dołączył(a): N cze 13, 2010 20:33
Lokalizacja: Słupca
Online: 16d 10h 40m
Pomógł: 8
Auto: 20jahre
Silnik: afn

Dodatkowa pompa paliwa w VP

Postprzez sagon » Wt gru 21, 2010 21:41

Numer będę miał,jak pompa do mnie dotrze,podam bankowo.
Jednak można by poprosić kolegę z forum octawii,to może podałby numer pompy która też tak dobrze spisywała i spisuje się w kolejnym tdi.
Z tego,co pamiętam,to kupował używaną pierburg-a,więc koszty zakupu dla ewentualnych chętnych na takie mody byłyby mniejsze,a jeżeli daje taki sam efekt,to po co inni mają przepłacać.
Dobrze by było,gdyby nakreślił sposób podłączenia jej przez przekaźnik,napisał jaki to był przekaźnik itp.

Jak na razie,to tylko wiemy,że są pompy,że na nich jeżdżą,ale napisać jakie,to już ból.
AFN 165,5@380,8
sagon
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Wt lis 04, 2008 16:28
Lokalizacja: RP
Online: 0s
Pomógł: 95
Auto: golf III
Silnik: AFN

Dodatkowa pompa paliwa w VP

Postprzez lec » Wt gru 21, 2010 21:59

skody nie octavii.....

problem nie jest, nie kojarze prosby o nr z reszta numer nie jest az tak wazny bo wiele pomp bedzie pasowac o niekoniecznie takich samych numerach. Ja osobiscie zamiennikow nie polecam - przerobilem temat...

a co do pomp, numerow itp odsylam tutaj:
http://forum.skodaclub.pl/post44350.htm ... urg#p44350


co do przekaznika to juz jak pisalem - nie ja to montowalem wiec do konca nie wiem, nie mniej nawet dla mnie nie jest tajemnicą ze przekaznik dobiera sie pod prąd i napięcie ktore ma go wzbudzac, a co go bedzie wzbudzac to juz sami mozemy sobie wybrac - u mnie pompa byla wzbudzana przez przekaznik po włączeniu zapłonu - czyli mozna np wziasc prad ktory idzie na rozrusznik. Jak tam idzie prąd - nie wiem - od tego jest miernik zeby to sobie sprawdzic.
Ostatnio edytowano Śr gru 22, 2010 01:25 przez lec, łącznie edytowano 1 raz
100kucy/1L Club | http://www.SkodaClub.pl | http://www.Motohid.pl
lec
Nowicjusz
Nowicjusz
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Cz lis 20, 2008 22:18
Lokalizacja: Poznań
Online: 1h 37m
Auto: Octavia2 RS FL
Silnik: 2.0TSI

Dodatkowa pompa paliwa w VP

Postprzez sagon » Wt gru 21, 2010 22:21

To już coś tam wiemy,dzięki koledze z forum skody.

lec napisał(a): nie kojarze prosby o nr


sagon napisał(a):Jednak można by poprosić kolegę z forum octawii


To rzuca nieco inne światło na temat,takich wypowiedzi nam więcej potrzeba.

Co do słów:
lec napisał(a):numer nie jest az tak wazny bo wiele pomp bedzie paswoac o niekoniecznie takch samych numerach.


Tutaj raczej będę ostrożny,bo rozmawiałem z fachowcem,i jednak nie jest tak do końca.
Ale to już drugorzędna sprawa,wiemy już jakie,wiemy już mniej więcej jak,jest coraz lepiej.
AFN 165,5@380,8
sagon
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Wt lis 04, 2008 16:28
Lokalizacja: RP
Online: 0s
Pomógł: 95
Auto: golf III
Silnik: AFN

Dodatkowa pompa paliwa w VP

Postprzez przemeku1 » Wt gru 21, 2010 22:26

poniżej link do mojego ogłoszenia. Pompa z Pierburg TDSa o numerze 7.28217.01 taka sama jak U Leca i kupiona od tego samego sprzedawcy.
viewtopic.php?f=119&t=372252

Tak jak Lecu pisał trzeba założyć jakiś przekaźnik i bezpiecznik. U mnie przy próbie podłączenia tylko pod zasilanie z pompy wtryskowej i masę wywalało bezpieczniki.
Lecu ma także założony inny (większy) filtr paliwa oraz grubsze węże.
TDI ASV ++++
przemeku1
Mały gagatek
Mały gagatek
 
Dołączył(a): N gru 09, 2007 17:29
Lokalizacja: Wrocław
Online: 3d 6h 5m

Dodatkowa pompa paliwa w VP

Postprzez caro86wlkp » Wt gru 21, 2010 22:33

co do przekaźnika tu jest to ładnie opisane tzn sam przekaźnik
http://avensis.info/viewtopic.php?p=20& ... 2f2591614a
w sklepie elektrycznym przekaźnik z kostką coś koło 4-5zł kosztuje
caro86wlkp
Użytkownik
Użytkownik
 
Dołączył(a): N cze 13, 2010 20:33
Lokalizacja: Słupca
Online: 16d 10h 40m
Pomógł: 8
Auto: 20jahre
Silnik: afn

Dodatkowa pompa paliwa w VP

Postprzez przemeku1 » Wt gru 21, 2010 22:38

wie ktoś może jakie dokładnie parametry (ciśnienie/wydajność) ma Pierburg TDSa o numerze 7.28217.01?

już znalazłem 2 bary i 180l/h :D
Ostatnio edytowano Wt gru 21, 2010 23:51 przez przemeku1, łącznie edytowano 1 raz
TDI ASV ++++
przemeku1
Mały gagatek
Mały gagatek
 
Dołączył(a): N gru 09, 2007 17:29
Lokalizacja: Wrocław
Online: 3d 6h 5m

Dodatkowa pompa paliwa w VP

Postprzez Fahoo » Wt gru 21, 2010 22:58

sagon, ale Czesiek z Ciebie przecierz ja str wczesniej podałem model tej pompy
a pytałes pewnie Wojtka z allegro z mego miasta
i ja ja za 250zł mam
SPRZEDAM: sprzedam TURBO BRD do tuningu1.9TDI nie regenerowane GG 7577066
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Online: 46d 5h 52m
Pomógł: 200

Dodatkowa pompa paliwa w VP

Postprzez sagon » Wt gru 21, 2010 23:07

To zrobiło się ciekawie,i oto chodziło.
Dzięki wszystkim za nieocenioną pomoc.Czekamy na więcej.

A ja wyrwałem od gościa numer tej pompy,kasa na koncie,to podał,jest to pompa walbro(automotive),bo teraz pierburg i walbro,to jeden producent,właśnie automotive,o numerze-7.21440.51.0
Przepływ minimalny wg,katalogu który podesłał,to 95l/h,choć pisze,że bankowo jest większy,ciśnienie 0.1 bara.
AFN 165,5@380,8
sagon
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Wt lis 04, 2008 16:28
Lokalizacja: RP
Online: 0s
Pomógł: 95
Auto: golf III
Silnik: AFN

Dodatkowa pompa paliwa w VP

Postprzez sagon » Wt gru 21, 2010 23:12

Fahoo, nie studiuję wszystkiego strona,po stronie.
Ale jakoś udało mi się ją namierzyć,przy okazji Wojtek dużo mi wyjaśnił.
Teraz wiem,że będzie dobra,nowa i z gwarancją.
Pozdrów Pana Wojtka przy najbliższej okazji,bo to naprawdę spoko gość.
Polecam wszystkim tego allegrowicza i zakupy u niego,bo mało kto dysponuje tak rozległą wiedzą na min. temat pomp paliwa.

Tak apropo,to zapodaj no coś na temat jej podłączenia,sposób itp.
AFN 165,5@380,8
sagon
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Wt lis 04, 2008 16:28
Lokalizacja: RP
Online: 0s
Pomógł: 95
Auto: golf III
Silnik: AFN

Poprzednia stronaNastępna strona



Powrót do TDI

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Nasi przyjaciele: Car Audio,