Strona 3 z 21
Dodatkowa pompa paliwa w VP
: pn paź 11, 2010 19:44
autor: italiano_83
Odkop
Czy taka pompa by się nadawała
http://www.wegasklep.net/product.php?pr ... =1074&js=n" onclick="window.open(this.href);return false; wytwarza niewielkie ciśnienie 0.24bar i jest do diesla pytanie czy ma wystarczającą wydajność 100l/h - czy ktoś się orientuje jakie minimalne parametry powinna posiadać taka pompa, aby wspomagała a nie blokowała pompę wtryskową.
Dodatkowa pompa paliwa w VP
: pn paź 11, 2010 21:20
autor: wesol
bedzie dobra. Zeby pocieszyc to dodam ze te 0,24 bara to min bo zapodaje tak do 0,40 B
Re: Dodatkowa pompa paliwa w VP
: pn paź 11, 2010 23:57
autor: t0mal
Z góry mówię - poprawcie jak piszę głupoty
Mam pompę 11mm, fala ma 2.8mm skoku, załóżmy że cisnę z pedałem w podłodze 180km/h silnik osiągnął 5000 obr/min
maksymalna objętość wtryskiwanego paliwa wynosi
5.5^2 x 3.14 x 2.8 = 30 x 3.14 x 2.8 = 263 (mm^3)
Wiadomo, że w silniku czterocylindrowym pompa wtryskuje paliwo 2 razy na pełny obrót wału, czyli maksymalny wydatek mojej pompy przy 5000obr/min silnika wyglądałaby mniej więcej tak:
2 x 263 x 5000 = 2630000 (mm^3/min)
co po przeliczeniu jednostek daje 157,8 l/h
Czyli pompa zaproponowana przez italiano_83, teoretycznie byłaby dla mnie za cienka.
Dodatkowa pompa paliwa w VP
: wt paź 12, 2010 15:42
autor: jaaano
No wreszcie ktoś to odkopał,
moment naobiecywał i cisza
Dodatkowa pompa paliwa w VP
: wt paź 12, 2010 16:21
autor: arturkw
Fahoo odkryl tajemnice niech cos napisze:)
Dodatkowa pompa paliwa w VP
: śr paź 13, 2010 07:03
autor: wesol
t0mal pisze:2 x 263 x 5000 = 2630000 (mm^3/min)
co po przeliczeniu jednostek daje 157,8 l/h
Nawqt gdyby te wyliczenia byly slusznie zalozone ( co mi sie raczej nie wydaje) to i tak bledem jest fakt obrtow. Wal korbowy ma 5000 obr ale pompa oraz walek rozrzadu polowe z tego czyli 2500. No chyba ze masz dwusuwa
Dodatkowa pompa paliwa w VP
: śr paź 13, 2010 08:16
autor: t0mal
Dlatego napisałem, że pompa podaje paliwo 2 razy na obrót wału
Dodatkowa pompa paliwa w VP
: śr paź 13, 2010 18:16
autor: wesol
podaje raz na dwa obroty walu glownego.
Dodatkowa pompa paliwa w VP
: śr paź 13, 2010 19:26
autor: caro86wlkp
to starczy czy nie starczy ta pompa?
Dodatkowa pompa paliwa w VP
: śr paź 13, 2010 19:57
autor: jaaano
A tak jednoznacznie można powiedzieć że pompa 10+dodatkowa pompa paliwa tzw-lift pump=pompa 11?
Dodatkowa pompa paliwa w VP
: śr paź 13, 2010 22:27
autor: t0mal
wesol pisze:podaje raz na dwa obroty walu glownego
Masz rację, w jednocylindrowym silniku tak, ale nie w czterocylindrowym.
caro86wlkp, zależy w jakim silniku, u mnie nie wyda
jaaano, nie
Dodatkowa pompa paliwa w VP
: czw paź 14, 2010 18:46
autor: caro86wlkp
a jaką wydajność ma pompa z arl? ta z baku, nie przypadkiem 100l/h
Dodatkowa pompa paliwa w VP
: czw paź 14, 2010 20:41
autor: wesol
wyda spokjnie taka pompa 100 l/h to nie magluje tego paliwa tak w okolo na przelewy nie idzie az tak duzo by to paliwo tak pompowac po calym ukladzie paliwowym.
Re: Dodatkowa pompa paliwa w VP
: czw paź 14, 2010 22:25
autor: t0mal
caro86wlkp pisze:a jaką wydajność ma pompa z arl? ta z baku, nie przypadkiem 100l/h
Nie wiadomo, nigdzie nie można znaleźć jakiegoś źródła, w katalogu pierburga nic nie ma n/t, jedynie ciśnienie robocze - 0.5 bara
Wiem natomiast, że pompa z BMW 2.0d ma przepływ 180l/h przy ciśnieniu 0.5 bara ( Siemens-VDO 405-052-005-001Z )
http://www.dragtimes.com/parts/BMW-525T ... 32037.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Większość tego co policzyłem idzie właśnie na przelew, a właściwie to może być jeszcze więcej bo pompa łopatkowa stara się cały czas utrzymać ciśnienie paliwa w pompie, to co wyliczyłem to w zasadzie ilość paliwa potrzebna do zasilenia tłokorozdzielacza (w pompa VE i VP dawka paliwa jest sterowana przez "przelewanie" paliwa na nadmiar) i jestem skłonny w to uwierzyć, bo nieraz zdarzyło mi się, że podczas gwałtownego rozpędzania się z paliwowskazem dotykającym rezerwy potrafiło wessać całe czerwone pole, aż silnik się zaczynał dławić.