Dodatkowa pompa paliwa w VP

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » czw sty 07, 2010 12:25

sa takie pompy ktore maja bardzo niskie cisnienie wiec nie zaklucaja pracy przestawiacza, ale za to zapewniaja bardzo wysoki przeplyw paliwa - cos takiego mialem/mam zalozone u siebie


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

Awatar użytkownika
morfeusz86r
Forum Master
Forum Master
Posty: 1234
Rejestracja: śr sty 02, 2008 16:58

Post autor: morfeusz86r » czw sty 07, 2010 17:47

zaprzal pisze:sa takie pompy ktore maja bardzo niskie cisnienie wiec nie zaklucaja pracy przestawiacza, ale za to zapewniaja bardzo wysoki przeplyw paliwa - cos takiego mialem/mam zalozone u siebie
co to była za pompa?



Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » czw sty 07, 2010 21:06

morfeusz86r pisze: co to była za pompa?
walbro frb-5, jest tez o nieco nizszym cisnieniu frb-11

Obrazek

pompa jest duza i ma jedna wade - jest glosna. To pompa z taka smieszna membranka w srodku i kazdy kto wsiada do mojego auta pyta co tak stuka pod podloga :) Zaleta jest taka, ze jest samozasysajaca. Z tego co wiem niedostepna w Polsce

W Polsce sa za to dostepne inne pompy Walbro i innych producentow, stosowane najczesciej w duzych maszynach rolniczych czy silnikach przemyslowych, tez daja niziutkie cisnienie i maja wysoki przeplyw paliwa. Kiedys dystrybutor Walbro pokazywal mi takie cos, wygladala z zewnatrz jak zwykla pompa z benzyniaka lub jakiegos diesla CR, nie miala tej membranki wiec nie "stukala" w czasie pracy ale za to musiala byc zanurzona w zbiorniku.

ps. kazdy mowi, ze te wszystkie pompki lepiej pchaja niz zasysaja paliwo wiec trzeba to montowac jak najblizej lub w zbiorniku paliwa w zaleznosci czy jest samozasysajaca czy nie. Walbro np. udostepnia charakterystyke max cisnienie oraz wykres przeplywu paliwa na godzine w zaleznosci od cisnienia (jesli sie dobrze poszuka) i na tej podstawie mozna sobie dobrac co trzeba

ps2. dupohamownia nie odczula zadnej zmiany po montazu, na pewno autko od montazu nie mialo nigdy zadnych problemow z zapowietrzaniem przy malej ilosci paliwa w baku (bez pompy sie to zdarzalo przy pałowaniu i bylo odczuwalne), oraz pompka dawala tyle paliwa, ze 1.6td mial jeszcze moc przy 5700obrotow nie wiem czy bez pompy byloby tak samo czy nie - nigdy nie stestowane
Ostatnio zmieniony czw sty 07, 2010 21:09 przez zaprzal, łącznie zmieniany 1 raz.


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

Awatar użytkownika
morfeusz86r
Forum Master
Forum Master
Posty: 1234
Rejestracja: śr sty 02, 2008 16:58

Post autor: morfeusz86r » czw sty 07, 2010 21:23

a taka z bmw tds nie będzie miała za wysokiego ciśnienia?
http://www.allegro.pl/item851246691_pom ... 8_e39.html

Obrazek Obrazek Obrazek



arwam

Post autor: arwam » czw sty 07, 2010 22:54

g0trek, turbo w jakiej cenie masz i w jakim stanie?

daj znać na PW jeśli to aktualne nadal.



Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » czw sty 07, 2010 23:00

morfeusz86r pisze:a taka z bmw tds nie będzie miała za wysokiego ciśnienia?
ona nie jest z TDS i bedzie za wysokie


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

Awatar użytkownika
morfeusz86r
Forum Master
Forum Master
Posty: 1234
Rejestracja: śr sty 02, 2008 16:58

Post autor: morfeusz86r » czw sty 07, 2010 23:13

http://www.allegro.pl/item849260844_pom ... iesel.html
a taka? pisze że jest do:
BMW 525 E34 2.5 TD 115 KM
BMW 525 E34 2.5 TDS 143 KM



przemeku1
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: ndz gru 09, 2007 17:29
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: przemeku1 » pt sty 08, 2010 01:36

KrzychuKrzys pisze:To może ma jakąś mechaniczną pompkę wstępną? Tak jak w starych Mercach.
Dołożenie takiej pompy raczej nie da większej ilości paliwa... może została dołożona bo przy pompie 11mm i pełnym bucie były przerwy w dopływie ?
w linku poniżej jest wyjaśniona przyczyna montażu
http://forum.skodaclub.pl/wykresy-i-pom ... 49-15.html


TDI ASV ++++

Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » pt sty 08, 2010 01:42

morfeusz86r pisze:a taka? pisze że jest do:
BMW 525 E34 2.5 TD 115 KM
BMW 525 E34 2.5 TDS 143 KM
jesli smiga fabrycznie w jakims aucie VP to wniosek wyciagnij sam ;)

0,5bar
http://www.allegro.pl/item871313830_pom ... iesel.html

uwazaj tylko zeby nie kupic takiej ktora daje 3-6bar
http://www.allegro.pl/item878385120_pom ... _nowa.html
Ostatnio zmieniony pt sty 08, 2010 01:49 przez zaprzal, łącznie zmieniany 3 razy.


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

arwam

Post autor: arwam » pt sty 08, 2010 10:58

tak jak zaprzal pisze, taka która daje 0,5bara można spokojnie założyć nie będzie ona w znaczącym stopniu zaburzać pracy przestawiacza kąta wtrysku.
Ostatnio zmieniony pt sty 08, 2010 11:00 przez arwam, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
jaaano
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 407
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 18:49
Lokalizacja: ELA

Post autor: jaaano » pt cze 04, 2010 18:00

A z jakim ciśnieniem max można dać do pompy 10?


Powered by www.g-lab.pl stage 1-140KM/320Nm , stage 2-150KM/340Nm ,stage 3-180KM/400Nm ,stage 4-200KM/410Nm
Next step :Volvo S60 D5 185KM/400Nm stage 1 DPF out-210KM/500Nm.

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » pt cze 04, 2010 18:16

Do pompy 10mm w tdi nie ma sensu się w to bawić, lepiej te pieniądze przeznaczyć np na intercooler.



Awatar użytkownika
moment
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 847
Rejestracja: pn paź 17, 2005 13:56
Lokalizacja: grudziądz
Kontakt:

Post autor: moment » pt cze 04, 2010 18:18

t0mal pisze:Do pompy 10mm w tdi nie ma sensu się w to bawić, lepiej te pieniądze przeznaczyć np na intercooler.
nie zgadam się kolego http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=329126&start=0


adptery, dystanse info PW
S4B5 2,7 biturbo--- http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=363667

Awatar użytkownika
jaaano
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 407
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 18:49
Lokalizacja: ELA

Post autor: jaaano » pt cze 04, 2010 19:00

moment dawaj te foty :hmm:


Powered by www.g-lab.pl stage 1-140KM/320Nm , stage 2-150KM/340Nm ,stage 3-180KM/400Nm ,stage 4-200KM/410Nm
Next step :Volvo S60 D5 185KM/400Nm stage 1 DPF out-210KM/500Nm.

ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości