proszę o poradę

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awo_marek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 76
Rejestracja: śr wrz 16, 2009 00:58
Lokalizacja: kielce

proszę o poradę

Post autor: Awo_marek » śr wrz 16, 2009 01:09

witam!!!
jestem pierwszy raz na forum i od razu mam pytanie...
jeżdżę golfem II 1,6 td i planuję generalny remont silnika czy ma ktoś jakieś pomysły jak mu dodać trochę mocy (wiadomo super szybki to on nie będzie ale zawsze mała modyfikacja cieszy) a może jakiś inny silnik podpasować typu passat czy mk III ale wtedy bym musiał nad skrzynią pomyśleć proszę o poradę bo już golfina ledwo jeździ ...
pozdrawiam



Awatar użytkownika
aw69
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 814
Rejestracja: ndz sty 30, 2005 23:48
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

Post autor: aw69 » śr wrz 16, 2009 02:29

odpuść sobie ten misterny plan !!!! To ciagle bedzie kiblowaty motor....zmien na 1,9 tdi nawet stary kiblowaty 1Z bedzie o wiele lepszy :)


Mistrzostwo Polski w klasie Diesel 1/4 mili WST 2008 rok.......

Awatar użytkownika
Zerosuper
VW addict
VW addict
Posty: 158
Rejestracja: sob mar 01, 2008 18:18
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: Zerosuper » śr wrz 16, 2009 15:05

Awo_marek jeżeli zależy Ci na mocy to swap na TDI jest najlepszym wyjściem, niestety kosztownym.
Zależy jaki masz silniczek, jak JR to mozna wymienić głowicę na 1.9, wtryski, zamontować większe turbo, dołożyć IC itd. Możliwości jest sporo. Z SB podobnie.


Oceń moje cztery kółka ->
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1768320#1768320


<b>KUPIĘ czarną półkę MkII, dwie opony 175/55/R15</b>

Awo_marek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 76
Rejestracja: śr wrz 16, 2009 00:58
Lokalizacja: kielce

Post autor: Awo_marek » śr wrz 16, 2009 22:41

chyba zrobię jednak normalny remont bo jak myślałem z tego silnika za wiele nie wycisnę a intercooler??? hmm pewnie za wiele nie pomoże
a właśnie co sądzicie o intercoolerze warto go montować czy to są jednak za duże koszty
i jeszcze jedno pytanko czy intercooler musi bbyś od tego modelu czyli 1,6 tdi yolkswagena czy można od czegoś innego zamontować a czy nadawał by się silnik od golfa III czy nawet IV



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » sob wrz 19, 2009 00:22

Kolego sporo musisz jeszcze przeczytać, nie przejmuj się ludźmi co ci piszą "kiblowaty motor" i straszą swapami, może i 1.6 nie generuje mocy ponad 200km (180 się zdażało ;)) ale bez większych wydatków możesz podnieść moc o niemal 100% co w połączeniu z lekką budą daje całkiem sprytne autko. Remont przeprowadź fachowo na markowych tłokach i czytaj forum, a niedługo dołączysz do grona poskramiaczy żelusiów w swoich świecących calibrach i audikach.

[ Dodano: 19 Wrz 2009 00:23 ]
Awo_marek pisze:co sądzicie o intercoolerze warto go montować czy to są jednak za duże koszty
to jest konieczność, przeważnie 200 zł spokojnie starcza.

[ Dodano: 19 Wrz 2009 00:30 ]
Co do tdi - jest ciężki jak kloc co rujnuje prowadzenie, pozatym jest potrzebne sporo części, tak że właściwie musiałbyś kupić drugie auto na potrzebę przerzucenia silnika. No a jak pchać się w ten temat, to myślę, że ma sens wrzucenie tdi na pomkach, no bo w końcu o moc nam się rozchodzi.
Ostatnio zmieniony sob wrz 19, 2009 00:32 przez t0mal, łącznie zmieniany 2 razy.



To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » sob wrz 19, 2009 00:32

t0mal pisze:może i 1.6 ne generuje mocy ponad 200km
byś sie zdziwił :P boi podobno był taki :D
t0mal pisze:przeważnie 200 zł spokojnie starcza.
NA SAM IC !! plus rurowanie, mocowanie, podłączenie, kolanka a jakbyś jeszcze chciał by to wyglądało to dolicz z 500 :)
jeśli sam nie wykonasz to jeszcze robocizna :P

Ładuj tam TDI :satan:
powód ?
bo koszt remontu solidnego i podniesienia mocy będzie zbliżony do kosztów wsadzenia TDI :D

[ Dodano: Sob Wrz 19, 2009 00:34 ]
t0mal pisze:jest ciężki jak kloc co rujnuje prowadzenie,
? kto Ci takich bredni naopowiadał ?
na moje oko to nie wiele cięższy od TD a już nie mówi od VR który jakoś nic nie rujnuje :P



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » sob wrz 19, 2009 00:35

To_mas pisze:NA SAM IC
no jeśli mowa o orginalnym to prawda, a jeśli o fmic z mastera np to nie :)

Tdi 1Z ma przecież marne 90km, chip na 110 kosztuje ok 1000zł, za taką kase spokojnie można zrobić 150km z 1.6

[ Dodano: 19 Wrz 2009 00:42 ]
To_mas pisze: kto Ci takich bredni naopowiadał
policzyłem sobie, wychodzi 90kg arwam pozatym ważył swojego po włożeniu 1.9 AAZ (jak wiemy niemal bliźniaczy silnik z starym tdi) i też mu wyszła spora różnica.



Awatar użytkownika
holahola
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 331
Rejestracja: śr lis 19, 2008 01:03
Lokalizacja: Kostrzyn nad Odrą
Kontakt:

Post autor: holahola » sob wrz 19, 2009 00:42

piszcie piszcie bo też się zastanawiam czy warto kupić mk2 1.6 td i coś rozgrzebać żeby przybrało to mocy


Jednoosobowa ekipa VAGKostrzyn nad Odrą

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » sob wrz 19, 2009 00:47

Generalnie wszystko sprowadza się do zasobności portfela i oczekiwań kierownika - nie ukrywam dłubane 1.6 trzeba lubić, nie zbiera się z dołu jak tdi, ale z kolei na wysokich obrotach nie pęka, no i ładniej brzmi :)



Awatar użytkownika
holahola
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 331
Rejestracja: śr lis 19, 2008 01:03
Lokalizacja: Kostrzyn nad Odrą
Kontakt:

Post autor: holahola » sob wrz 19, 2009 00:48

t0mal, Chodzi mi o to, ile musiałbym zainwestować w takie 1.6 td, żeby wykrzesać ponad 100 km?


Jednoosobowa ekipa VAGKostrzyn nad Odrą

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » sob wrz 19, 2009 00:52

Zależy od konfiguracji, jeśli byłby to JR w dobrym stanie, to musiałbyś zainwestować w śrubokręt i klucz 13 :)

[ Dodano: 19 Wrz 2009 00:55 ]
chociaż nawet i 1V po pokręceniu śrubkami daje rade około 90 smolistych ogierów wykrzesać
Ostatnio zmieniony sob wrz 19, 2009 00:56 przez t0mal, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
holahola
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 331
Rejestracja: śr lis 19, 2008 01:03
Lokalizacja: Kostrzyn nad Odrą
Kontakt:

Post autor: holahola » sob wrz 19, 2009 00:55

i to wszycho? a co jeśli miałbym sb? i jakie modyfikacje wchodzą w grę?


Jednoosobowa ekipa VAGKostrzyn nad Odrą

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » sob wrz 19, 2009 00:58

No jeśli chodzi o okolice 100 koni to tak, dodatkowo przy turbinach kkk jest potrzebny imbus 4mm(chyba) i klucz oczkowy gięty 10mm, celem regulacji ciśnienia doładowania.
JR jest najlepszy bo ma duże turbo w serii.

[ Dodano: 19 Wrz 2009 01:04 ]
holahola pisze:jakie modyfikacje wchodzą w grę
No tego jest całkiem sporo, wymienie, żebyś wiedział czego szukać:
-regulacja LDA
-gov mod
-timing advance mod
-downpipe i przelot
-uszczelka od TDI
-FMIC
-pompa 10mm (na ok 160km) lub 11mm na więcej
-sprzęgło - kwestia nie rozwiązana
-turbo VNT - zdarza się, że łamie wał, lub podpory

to chyba tyle co mi narazie przychodzi do głowy

[ Dodano: 19 Wrz 2009 01:12 ]
SB ma małe turba tj. Garretta T2 (taki coś jak w tdi 1Z) lub KKK K14 które mają niezły wykop, ale duszą auto na wydechu co przeszkadza w uzyskaniu większych mocy, dobrzeby wymienić na coś bardziejszego np z slilnika JR
Ostatnio zmieniony sob wrz 19, 2009 01:13 przez t0mal, łącznie zmieniany 3 razy.



Awatar użytkownika
holahola
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 331
Rejestracja: śr lis 19, 2008 01:03
Lokalizacja: Kostrzyn nad Odrą
Kontakt:

Post autor: holahola » sob wrz 19, 2009 01:19

t0mal, punkt Ci się należy, ale nie mój temat.

pytam o modyfikację sb, ponieważ rozważam kupno mk2 w td, ale po 91 roku, najlepiej ze wspomą i może jakąś elektryką tylko nie wiem w jakich rocznikach jakie były montowane silniki


Jednoosobowa ekipa VAGKostrzyn nad Odrą

ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 39 gości