wydajniejszy dolot w 1.9 TDI

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9260
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

wydajniejszy dolot w 1.9 TDI

Post autor: wesol » pt lis 27, 2015 18:33

dlugosc kanalu tego cienkiego to moze cos tam miec znaczenie. Juz nie pamietam co tam kombinowal Fiodor u siebei z dolotem ale tez jakas wydumke w sensie gruba rura. Wydechowe tez widizalem u niego bo mi pokazywal swoj magazynek i byly barany ktre mial i u siebie. Pamietam ze cos tam wspominal ze jakies minusy na baranie byly i jelsi mnie pamiec nie myli to ma wlasnie żeliwniaka u siebie. Wiadomo ze na dlugim wydechu mamy nizsze EGT i turbo jest bezpieczniejsze ze tak powiem.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
stefano189
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 789
Rejestracja: śr gru 15, 2010 15:15
Lokalizacja: Gliwice

wydajniejszy dolot w 1.9 TDI

Post autor: stefano189 » pt lis 27, 2015 18:39

Wałek.Gd pisze:To co z resztą powietrza wejdzie do drugiego tłoka w nadmiarze i zwichruje korbę czy cofnie się do turbo?
nie nie jestem kretynem. Ale widziałem amerykanów, co sobie zamontowali w każdym kanale sondę i sobie robili pomiary EGT. Ich stać. Tam się nikt nie bije o każdego dolara. I wyszło że 4 cyl. na kol. AWX ma 25-30 stopni wyższe EGT. Ktoś powie że to nie dużo. Ale patrząc przez pryzmat do czego ktoś buduje auto z mocnym ropniakiem, to nawet najmniejsze odchyłki mogą spotęgować późniejszą awarię.
Wałek.Gd pisze:że zazwyczaj ktoś się pyta o to przy modach na 150 koni
tu masz racje, kombinowanie a kolektorami poniżej 250 koni planowanej mocy, to wydawanie pieniędzy w błoto. Fakt
Wałek.Gd pisze:baran z całym szacunkiem dla fiodora wykonany zaje... to nie dawał jakiś mega korzyści w mocy/wstawaniu tylko egt a to raczej do mocnych projektów
no oczywiście że do mocnych projektów. Baran opóźnia wstawanie turbo, ale daje inne korzyści, o których nie będę wspominał, bo to oczywiste.


MK3 bon jovi TDI + FMIC + heble R32 + 280 mm rear + 216-tki + VKLR + kolektor SDI+ 051C + "11 mm"
WYNIK :D = --- PS / --- Nm

LINK do mojego mk3 --->> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=462883
Zapraszam --> https://www.facebook.com/asostefan" onclick="window.open(this.href);return false;

Obrazek

Wałek.Gd
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: ndz lip 01, 2012 22:14
Lokalizacja: Gdańsk

wydajniejszy dolot w 1.9 TDI

Post autor: Wałek.Gd » pt lis 27, 2015 21:58

To tak tylko chce Ci pokazać jak irracjonalnie blokuje przepływ powietrza w puszce filtra, że mam serie dolot do turbo, zwykły kolektor pd i jaka moc jest z tego.
Wiem, że to o czym piszesz może jeszcze poprawić, pewnie by się przydało ale to co wczesniej napisałem odniosło się do żenujących pytań laików, którym się czytać nie chce. Tutaj, na forum passata i audi jest tyle wiedzy, że aż nadto. Mi chodzi o to, że i tak podstawą są dobre wtryski, pompa, turbo i program :) jest tu multum osób co żydzi kasę na forum ale ma 216 i jakiś awx/arl i lecą idiotyczne pytanie czy grzebanie palcem w dupie coś pomoże.


P.s. Program jeszcze na przepływce, która powyżej 4000 dostaje zwarcia

ObrazekObrazekObrazek


Jest: Toledo 1L 1.9 AFN
wtryski firad 270, gtb2260vk, pompa 11, wałek sdi, przelot 3' od połowy 2,5 na przelotowym końcowym

tomek08
Forum Master
Forum Master
Posty: 1556
Rejestracja: czw mar 19, 2009 16:43
Lokalizacja: okolice Częstochowy

wydajniejszy dolot w 1.9 TDI

Post autor: tomek08 » pt lis 27, 2015 22:35

Witam, napisz, jeszcze Wałek.Gd, jak długo jeździsz z ta mocą, bo kolega w MK4 na seryjnym dolocie, kolektor, jak u ciebie, leciał z 10-15km z pełnym ogniem i szlak trafił uszczelkę pod głowicą, dodam, że głowica była robiona z rok wcześniej. :hmm:
Po zamontowaniu lepszego, większego dolotu, samochód zaczął jechać o wiele lepiej, a program nie był tchnięty, po zmianie dolotu. :chytry:

Oto, link do jego wykresu:
Golf 4 ASV
turbo gtb 2260vk
wtryski 0.275
pompa 11 z szlifnietym nastawnikiem
fmic
dolot powietrza jeszcze seria
wydech 2,75 '
map sensor jeszcze 051CObrazek
Pozdrawiam.


Tomek

Wałek.Gd
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: ndz lip 01, 2012 22:14
Lokalizacja: Gdańsk

wydajniejszy dolot w 1.9 TDI

Post autor: Wałek.Gd » pt lis 27, 2015 23:23

Jechać pełnym ogniem mocno pomodzonym tdi ... Pozdrów go


Jest: Toledo 1L 1.9 AFN
wtryski firad 270, gtb2260vk, pompa 11, wałek sdi, przelot 3' od połowy 2,5 na przelotowym końcowym

DeepHeet
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 58
Rejestracja: wt paź 05, 2010 15:03

wydajniejszy dolot w 1.9 TDI

Post autor: DeepHeet » śr lut 03, 2016 22:22

Czy da się jakoś obejść problem z efektem dudnienia (każdy kto grzebał przy dolocie wie co mam na myśli) przy nieograniczonym dolocie do filtra powietrza? Miałem taki dolot z kraty zderzaka do "zmodyfikowanej" obudowy filtra i efekt był taki że silnik dużo lepiej się dokręcał i nie łapał zadyszki. Obecnie zmontowałem układ z ori obudową filtra powietrza wraz zwężkami w obudowie i już nie ma dudnienia silnik pracuje dużo przyjemniej, ale czuć że stracił trochę wigoru zwłaszcza na górze.
Jest jakiś sposób aby połączyć przyjemne z pożytecznym?



tomek08
Forum Master
Forum Master
Posty: 1556
Rejestracja: czw mar 19, 2009 16:43
Lokalizacja: okolice Częstochowy

wydajniejszy dolot w 1.9 TDI

Post autor: tomek08 » śr lut 03, 2016 23:02

Witam, czy mogę prosić o foty ?
DeepHeet pisze: "zmodyfikowanej" obudowy filtra

Pozdrawiam.


Tomek

Awatar użytkownika
marcodado
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 127
Rejestracja: sob paź 31, 2015 23:08

Re: wydajniejszy dolot w 1.9 TDI

Post autor: marcodado » ndz lip 16, 2017 16:34

Witam, posiadam MTDI, pompa 12mm, wtryski 0.216, wałek SDI, FMIC. Kręci się do 5 tys w czasie jazdy, tutaj filmik https://m.youtube.com/watch?v=9KfC5Zhdcsg" onclick="window.open(this.href);return false;. Na filmie był garret T3 z 1.6 td, 1 bar doładowania. Teraz mam gt20 z merca 2.2 cdi, znacznie szybciej wstaje. Teraz pytanie, jaki kolektor przydać żeby się kręcił dalej do 5 tys? Aktualnie kolektor z 1.9 td aaz.



lisek171
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: śr gru 08, 2010 13:59

Re: wydajniejszy dolot w 1.9 TDI

Post autor: lisek171 » wt sie 08, 2017 22:35

kolektor awx/avf w prawo, lub asz/arl w lewo kierunek odejścia czesci ssacej patrzac wprost na silnik, wielkiej poprawy się nie spodziewaj aaz-owy kolektor to akurat lepszy wybór niż te montowany w seryjnych vp



Awatar użytkownika
marcodado
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 127
Rejestracja: sob paź 31, 2015 23:08

wydajniejszy dolot w 1.9 TDI

Post autor: marcodado » ndz sie 13, 2017 21:43

Dałem z 1.9 d, poprawa mocy, zniwelowalo zadymienie do zera, dopiero po zwiększeniu dawki zaczął dymić jak wcześniej :)



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9260
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Re: wydajniejszy dolot w 1.9 TDI

Post autor: wesol » pn sie 14, 2017 09:48

lisek171 pisze:kolektor awx/avf w prawo, lub asz/arl w lewo kierunek odejścia czesci ssacej patrzac wprost na silnik, wielkiej poprawy się nie spodziewaj aaz-owy kolektor to akurat lepszy wybór niż te montowany w seryjnych vp
Jeszcze mozna dac od sharana alhambry galaxy bo tam sa te kolektory takie jak asz arl tyle ze w druga strone przekrecone czyli w prawo. No i w sga czy to 115 koni czy 13 czy 150 sa takie same.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości