Chiptuning TDi - VP 37 oraz PD

Wszystko o sterownikach silnika. Standalone, komputery oryginalne, itp...

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
ringel
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 242
Rejestracja: ndz lis 25, 2007 19:58
Lokalizacja: Munchen

Post autor: ringel » pt cze 18, 2010 21:41

spanky pisze:mozesz sobie zrobic dwie wersje softu : light i street i zmieniac za pomoca zmiany kodowania , a jak masz 3 bloki to i wersje dla zony na miasto ...
wersja dual chip, sterownik z 1z(16-bitowy)
Za pomocą vaga zmieniamy kodowanie (przycisk Recode :bajer: )
00001 albo 00002
Można wersje light albo coś bardziej sportowego. Obrazek
Ostatnio zmieniony pt cze 18, 2010 21:45 przez ringel, łącznie zmieniany 3 razy.



anderllh
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 215
Rejestracja: pt lut 12, 2010 20:30
Lokalizacja: Gliwice/Rybnik
Kontakt:

Post autor: anderllh » ndz cze 20, 2010 12:25

Dostępne jest w celach edukacyjnych zmodyfikowane oprogramowanie dla silnika AXR 1.9TDI PD (038906019AT), zapraszam wszystkich na PW. :bigok:



admin911
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 116
Rejestracja: sob maja 16, 2009 07:49
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: admin911 » ndz cze 20, 2010 15:23

anderllh pisze:Dostępne jest w celach edukacyjnych zmodyfikowane oprogramowanie dla silnika AXR 1.9TDI PD (038906019AT), zapraszam wszystkich na PW. :bigok:
anderllh, lookałęm na twoją mapę kontu wtrysku z AFN i na tą z allegro nie rozumie w jaki sposób jest ona zmieniana, czym się kierować tzn do której mapy się odnosić aby ją dobrze wysterować jeśli w ogóle muszę, patrząc na twoja z afn jest dość zmieniona, narazie próbuje robić swoją tak na oko(później polooguje vagiem i porozkminiam) tzn kieruje się dawkami i ciśnieniami tak aby mapy się zgadzały ale mapy z kątem w trysku trochę wole nie ruszać choć może i powinienem? Jak narazie z góry dzieki za udostępnianą pomoc! :pub:



anderllh
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 215
Rejestracja: pt lut 12, 2010 20:30
Lokalizacja: Gliwice/Rybnik
Kontakt:

Post autor: anderllh » ndz cze 20, 2010 16:17

admin911 pisze:anderllh, lookałęm na twoją mapę kontu wtrysku z AFN i na tą z allegro nie rozumie w jaki sposób jest ona zmieniana, czym się kierować tzn do której mapy się odnosić aby ją dobrze wysterować jeśli w ogóle muszę, patrząc na twoja z afn jest dość zmieniona, narazie próbuje robić swoją tak na oko(później polooguje vagiem i porozkminiam) tzn kieruje się dawkami i ciśnieniami tak aby mapy się zgadzały ale mapy z kątem w trysku trochę wole nie ruszać choć może i powinienem?
admin911, należy poznać zasadę działania kąta wtrysku, co za sobą niesie jego przyspieszenie, jak i opóźnienie, jakie korzyści z tego wynikają. Na początek, do standardowego tuningu nie musisz zmieniać wartości kąta wtrysku, przyjdzie jeszcze na to czas. Najpierw należy odpowiednio zająć się dawką paliwa oraz ciśnieniem doładowania (powietrzem), to są najważniejsze parametry.



chris91
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: pt cze 18, 2010 13:18
Lokalizacja: Białystok

Post autor: chris91 » pn cze 21, 2010 12:53

anderllh pisze:
admin911 pisze:anderllh, lookałęm na twoją mapę kontu wtrysku z AFN i na tą z allegro nie rozumie w jaki sposób jest ona zmieniana, czym się kierować tzn do której mapy się odnosić aby ją dobrze wysterować jeśli w ogóle muszę, patrząc na twoja z afn jest dość zmieniona, narazie próbuje robić swoją tak na oko(później polooguje vagiem i porozkminiam) tzn kieruje się dawkami i ciśnieniami tak aby mapy się zgadzały ale mapy z kątem w trysku trochę wole nie ruszać choć może i powinienem?
admin911, należy poznać zasadę działania kąta wtrysku, co za sobą niesie jego przyspieszenie, jak i opóźnienie, jakie korzyści z tego wynikają. Na początek, do standardowego tuningu nie musisz zmieniać wartości kąta wtrysku, przyjdzie jeszcze na to czas. Najpierw należy odpowiednio zająć się dawką paliwa oraz ciśnieniem doładowania (powietrzem), to są najważniejsze parametry.
Może jakies materiały mówiące o wpływie kąta wtrysku na osiągi silnika?



anderllh
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 215
Rejestracja: pt lut 12, 2010 20:30
Lokalizacja: Gliwice/Rybnik
Kontakt:

Post autor: anderllh » pn cze 21, 2010 16:50

Tabela opisująca ogólne zachowanie silnika na zmianę kąta wtrysku.
Obrazek

W sieci ciężko znaleźć materiały dokładnie opisujące zagadnienia kąta wtrysku na potrzeby tuningu, myślę, że konkretnych informacji trzeba szukać w literaturze.



chris91
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: pt cze 18, 2010 13:18
Lokalizacja: Białystok

Post autor: chris91 » pn cze 21, 2010 22:31

Myślę że to w wystarczającym stopniu wyjaśnia wpływ konta wtrysku żeby wyciągnąć z tego w miarę konkretne wnioski :bajer:
Ostatnio zmieniony pn cze 21, 2010 22:40 przez chris91, łącznie zmieniany 1 raz.



admin911
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 116
Rejestracja: sob maja 16, 2009 07:49
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: admin911 » sob cze 26, 2010 11:32

bardzo przydatna fotka :) jeszcze big pytanie, na pliku MSA15 tuning guide.pdf , w mapie doładowania turba "turbo related" zmieniono wartość axis 45-51 czyli iq, czy zmiana tej lini zmieni dawke dla mapy w aucie czy tylko zmieni nam się sposób patrzenia na to jak i co mamy w mapie? Jeśli jest to nie istotne dla tuningu silnika to ja bym poprosił o wytłumaczenie jak to zmienić kombinowałem z wartością tego x axis na wiele sposobów i niezbyt mi to wychodziło :/ , czy może to zmienia się i szuka w podobny sposób jak "Ogranicznik ciśnienia doładowania" . anderllh daj jakiś namiar na guzik donate paypal , trzeba by się jakoś odpłacić za info jakąś flache postawić :)



Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » sob cze 26, 2010 11:39

admin911 pisze:daj jakiś namiar na guzik donate paypal , trzeba by się jakoś odpłacić za info jakąś flache postawić
przecież jest na dole strony :helm:



szantis
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: wt lis 16, 2004 01:45
Lokalizacja: 3miasto

Post autor: szantis » sob cze 26, 2010 13:53

admin911 pisze:bardzo przydatna fotka :) jeszcze big pytanie, na pliku MSA15 tuning guide.pdf , w mapie doładowania turba "turbo related" zmieniono wartość axis 45-51 czyli iq, czy zmiana tej lini zmieni dawke dla mapy w aucie czy tylko zmieni nam się sposób patrzenia na to jak i co mamy w mapie? Jeśli jest to nie istotne dla tuningu silnika to ja bym poprosił o wytłumaczenie jak to zmienić kombinowałem z wartością tego x axis na wiele sposobów i niezbyt mi to wychodziło :/ , czy może to zmienia się i szuka w podobny sposób jak "Ogranicznik ciśnienia doładowania" . anderllh daj jakiś namiar na guzik donate paypal , trzeba by się jakoś odpłacić za info jakąś flache postawić :)
Prawdę mówiąc patrzę na tą wypowiedź i zastanawiam się co autor ma na myśli....Co tam jest za mapa "turbo related" i co to "wartość axis" :grin:

Odnośnie zmian dla N145 bo chyba o to chodzi to rozszerzyli sobie zakres regulacji w zakresie 45-51 mg/r. Dla softu w wersji ori ostatnia wartość regulacji to 45 i dla dawek większych od 45 mg/r jest przyjmowana ta wartość co dla 45.
Ostatnio zmieniony sob cze 26, 2010 13:54 przez szantis, łącznie zmieniany 1 raz.



admin911
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 116
Rejestracja: sob maja 16, 2009 07:49
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: admin911 » sob cze 26, 2010 18:07

szantis pisze:
admin911 pisze:bardzo przydatna fotka :) jeszcze big pytanie, na pliku MSA15 tuning guide.pdf , w mapie doładowania turba "turbo related" zmieniono wartość axis 45-51 czyli iq, czy zmiana tej lini zmieni dawke dla mapy w aucie czy tylko zmieni nam się sposób patrzenia na to jak i co mamy w mapie? Jeśli jest to nie istotne dla tuningu silnika to ja bym poprosił o wytłumaczenie jak to zmienić kombinowałem z wartością tego x axis na wiele sposobów i niezbyt mi to wychodziło :/ , czy może to zmienia się i szuka w podobny sposób jak "Ogranicznik ciśnienia doładowania" . anderllh daj jakiś namiar na guzik donate paypal , trzeba by się jakoś odpłacić za info jakąś flache postawić :)
Prawdę mówiąc patrzę na tą wypowiedź i zastanawiam się co autor ma na myśli....Co tam jest za mapa "turbo related" i co to "wartość axis" :grin:

Odnośnie zmian dla N145 bo chyba o to chodzi to rozszerzyli sobie zakres regulacji w zakresie 45-51 mg/r. Dla softu w wersji ori ostatnia wartość regulacji to 45 i dla dawek większych od 45 mg/r jest przyjmowana ta wartość co dla 45.
Tak w ogóle to N146(czyli nastawnik), zamieściłem foto o który axis mi chodzi, z twojej wypowiedzi wnioskuje że patrzysz do złego pdf i twierdzisz że wartość w mapie(jak na focie) jest 45mg a dawka w np. w mapie pedału ustawiona na 51 mg to jest przyjmowane 51 pomimo iż w mapie doładowania "turbo related" mam 45, zmiana tej wartośći, jak to opisują w pdf to tylko zmiana wglądu na mapę a nie jej modyfikacja? Jak tą wartość zmienić jeśli to istotne do modyfikacji.
ps: sorkie za nieścisłość w zdaniach ale jestem już 24h na nogach i staram się jak mogę ;]

Obrazek



wojtkuju
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: pn wrz 08, 2008 17:02
Lokalizacja: krzepice

Chiptuning TDi - VP 37 oraz PD

Post autor: wojtkuju » wt wrz 14, 2010 17:08

Witam,piszę w sprawie checksum, mianowicie zmodyfikowałem sobie mój oryginalny wsad, i teraz, sciaglem program checksum corrector, laduje najpierw moda a potem oryginal, i wyskakuje , check zone = 6 corrected = 2, daje save i zapisuje pod nowa nazwą, ale gdy sprawdzam w programie bosch ecu number, checksum w modzie i oryginale nadal jest inny, czy tak powinno być??



admin911
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 116
Rejestracja: sob maja 16, 2009 07:49
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Chiptuning TDi - VP 37 oraz PD

Post autor: admin911 » wt wrz 14, 2010 18:14

wojtkuju pisze:Witam,piszę w sprawie checksum, mianowicie zmodyfikowałem sobie mój oryginalny wsad, i teraz, sciaglem program checksum corrector, laduje najpierw moda a potem oryginal, i wyskakuje , check zone = 6 corrected = 2, daje save i zapisuje pod nowa nazwą, ale gdy sprawdzam w programie bosch ecu number, checksum w modzie i oryginale nadal jest inny, czy tak powinno być??
w zmodyfikowanym pliku checksum zawsze będzie się różnił od orginału


EGR OUT,CAT OUT, 2.5 MILLTEK, ARL DOLOT, BIG SMIC, PANCAKE Z 1.8T,TURBO ASZ, WTRYSK 0,216 T4, JEDNOMAS i G60, QUICKSHIFTER Z AUDI TT,STABILIZATOR 25mm Eibach, Tył 23mm H&R, 17cali na 7,5cala et32 z AUDI TT,ROZPÓRKA UP-DOWN AUDI S3...

wojtkuju
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: pn wrz 08, 2008 17:02
Lokalizacja: krzepice

Chiptuning TDi - VP 37 oraz PD

Post autor: wojtkuju » wt wrz 14, 2010 19:12

ale czy to jest prawidlowe??czy tylko chodzi o to zeby przeliczyc?



ODPOWIEDZ

Wróć do „ECU forum”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości