[all VW, Inny] ARL brak mocy, turbo się wyłącza, niedoładowanie

Wszelakie info dotyczące diagnostyki,takie jak np.oceny logów itp.

Moderatorzy: italiano_83, Haki, Qto, VIP

ARL brak mocy, turbo się wyłącza, niedoładowanie

Postprzez lomaj » Wt lut 13, 2018 21:05

Witam, posiadam Seata 1.9 tdi ARL, ale na "moim" forum nikt nie rwał się do pomocy wiec próbuję u Was :bajer:
Od niedawna mam problem ze swoim ARL-em. Któregoś dnia nagle podczas jazdy stracił moc, pomogło dopiero ponowne uruchomienie silnika. Czasami jest dobrze i czuć że auto jedzie normalnie, jednak turbo potrafi się wyłączyć w trakcie jazdy, np przy zmianie biegu, przy hamowaniu itp. Sprawdziłem n75, zamieniłem go z n18, sprawdziłem i od nowa poprowadziłem instalacje podcisnienia, sprawdziłem wakuometrem czy nie ma nieszczelnosci. Założyłem też inny przeplywomierz, bo myślałem że on tnie dawke, jednak dalej to samo.
Po podłączeniu vcds-a pojawił się błąd ;
17964 - Charge pressure control negative deviation
P1556 - 35 - 10 - -- intermittent
po skasowaniu pojawiał się sporadycznie podczas dluższy czas jechałem z "wylaczonym" turbo.
Sprawdziłem więc czy grupe 011 w BS, sztanga chodzi luźno w całym zakresie, słychać jak turbo ładnie się rozpędza. Sprawdziłem dolot, brak nieszczelnosci.
Następnie po kilka razy logi z grup 003, 010 i 011 i moje podejrzenie pada na mapsensor, pokazuje jakieś dziwne wartości, jednak nie jestem tego pewien i tu moja prośba żeby przyjrzał się temu ktoś bardziej kompetentny ode mnie
Grupa 010 statyczny http://vaglogi.pl/log-010_D7yn54q.html
Grupa 003 i 011 Dynamiczny http://vaglogi.pl/log-003_011_fV1tSgz.html (auto miało notlauf)
Grupa 003 i 011 Dynamiczny http://vaglogi.pl/log-003_011_anAy8eu.html (auto jechało "normalnie")
Grupa 003 i 011 Statyczny http://vaglogi.pl/log-003_011_d40uy0.html (mapsensor wariuje? )
Grupa 011 Statyczny http://vaglogi.pl/log-011_8PEO7X.html (mapsensor? )

Dodam jeszcze że auto ma zrobiony delikatny program na 180 koni, wycięty kat, usuniety egr i klape gaszaca (programowo tez) i do tej pory przez okolo 2 lata nie bylo z nim zadnego problemu. Filtry i oleje wymienione na jesieni.



lomaj
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Dołączył(a): Cz sie 07, 2014 20:41
Online: 15h 44m
Auto: toledo
Silnik: arl

ARL brak mocy, turbo się wyłącza, niedoładowanie

Postprzez wesol » Wt lut 13, 2018 21:59

Wygląda mi na problem z map sensorem. Podmien go i wtedy loga. Możliwe że geo się klinuje bo doładowanie też jest pod prawie max tego map sensora.



SHARAN 1.9 TDI AUY++++ i GOLF 1.9TDI ASZ+ by TUNE UP oraz touran bls+
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów
Online: 91d 1h 28m
Pomógł: 236
Auto: sharan i G4 i touran
Silnik: AUYASZ

Re: ARL brak mocy, turbo się wyłącza, niedoładowanie

Postprzez lomaj » So lut 17, 2018 10:35

Map sensora akurat nie mam skąd podmienić, ale go wyczyściłem bo miałem wrażenie że dostał chyba oleju z turbiny i na razie wydaje się być ok.
Geometria się na pewno nie tnie, sztanga chodzi lekko i płynnie.
To przeładowanie o którym mowisz to właśnie wydaje mi się być zafałszowanym pomiarem tego map sensora. Jak będę miał okazję to znów zrobię logi bo na razie to mi bateria zmarła w laptopie i ewentualnie tylko statyczne :)



lomaj
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Dołączył(a): Cz sie 07, 2014 20:41
Online: 15h 44m
Auto: toledo
Silnik: arl

ARL brak mocy, turbo się wyłącza, niedoładowanie

Postprzez wesol » So lut 17, 2018 15:53

Kup na allegro używkę bo chodzą po 15-20 zł. Czyszczeniem go nie naprawisz.



SHARAN 1.9 TDI AUY++++ i GOLF 1.9TDI ASZ+ by TUNE UP oraz touran bls+
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów
Online: 91d 1h 28m
Pomógł: 236
Auto: sharan i G4 i touran
Silnik: AUYASZ




Powrót do Diagnostyka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości