Prośba o analizę logów pod kątem mocy 2.0 TDI BKD

Wszelakie info dotyczące diagnostyki,takie jak np.oceny logów itp.

Moderatorzy: italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

damagus
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: pt kwie 28, 2017 22:39

Prośba o analizę logów pod kątem mocy 2.0 TDI BKD

Post autor: damagus » ndz wrz 03, 2017 12:49

Witam.
Posiadam MK5 silnik 2.0 TDI BKD. Od jakiegoś czasu walczę z problemem utraty mocy. Zrobiłem już chyba wszystko co było możliwe m.in. czyszczenie turbo, sprawdzenie dolotu i podciśnień, czyszczenie EGR, sprawdzenie przepływki.

Autko z dołu nie ma takiej mocy jak wcześniej. Co bardzo ciekawe po zrobieniu większej trasy, powiedzmy 300km na jeden dzień wszystko wraca do normy, jest moc, po czym kolejnego dnia traci się ona z powrotem.

Z moich obserwacji zauważyłem syczenie podczas przyspieszania(okolice 1700-2200 obrotów)jakby z okolic turbo. W zwykłe, chłodne dni nie jest to głośne, natomiast kiedy temperatura zewnętrza dobija do 30 stopni, syczenie jest bardzo mocno słyszalne nawet przy włączonej klimie i radiu. Co więcej kiedy porządnie dogrzeję autko i na postoju trzymam obroty w okolicach 2000 obrotów słychać te syczenie kilka razy głośniej i z okolic dolotu. Po zdjęciu karbowanej rury za przepływką znalazłem źródło hałasu, jest to turbosprężarka, wówczas w rurze dolotowej do strony ssącej syk jest potwornie głośny.

Proszę o pomoc co to może być(pada turbinka - przebieg 200K)? Dlaczego słychać to tak mocno w gorące dni, a w chłodne niemalże wcale? Na dodatek w dni chłodniejsze auto jest jakby mocniejsze, nie mniej jednak nadal brakuje mu tego "gwintu", który miał jeszcze nie dawno.

Proszę o analizę logów pod tym kątem.


Statyczne:
1&3 - http://vaglog.pl/log-001_003_4SG8kA.html
4&7 - http://vaglog.pl/log-004_007_44Dn2S.html
11&13 - http://vaglog.pl/log-011_013_CHK0W.html
18&23 - http://vaglog.pl/log-018_023_BR11m.html

Dynamiczne:
1&8 - http://vaglog.pl/log-001_008_C2zf0.html
3&11 - http://vaglog.pl/log-003_011_BtoyrO.html
4&10 - http://vaglog.pl/log-004_010_g6WI7BR.html

Basic Settings:
3(EGR) - http://vaglog.pl/log-003_Jz0bwe4.html
11(TURBO) - http://vaglog.pl/log-011_c80v73.html



Awatar użytkownika
KluKoks
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 99
Rejestracja: pn lip 20, 2009 12:22
Lokalizacja: KLU
Kontakt:

Prośba o analizę logów pod kątem mocy 2.0 TDI BKD

Post autor: KluKoks » ndz wrz 10, 2017 22:03

nie kopci Ci?
przy okazji czy te doładowanie jest fabryczne czy podniesione?



Awatar użytkownika
rh.rally
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: ndz gru 27, 2009 21:52
Lokalizacja: Wrocław

Prośba o analizę logów pod kątem mocy 2.0 TDI BKD

Post autor: rh.rally » śr wrz 13, 2017 14:22

Po logach wygląda ok.
Jeśli słyszysz syczenie z okolic dolotu, to może masz nieszczelność za turbiną. Co prawda ciśnienie doładowania jest utrzymywane, ale jeśli jest mała nieszczelność, to turbosprężarka daje radę dopompować, ale pracuje z większym obciążeniem.


chiptuning / ecotuning - osobowe, ciężarowe, ciągniki rolnicze, łodzie
DPF / EGR / DTC / AdBlue / Lambda off
diagnostyka / hamownia MAHA 4x4
http://www.rshauto.com" onclick="window.open(this.href);return false;

damagus
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: pt kwie 28, 2017 22:39

Prośba o analizę logów pod kątem mocy 2.0 TDI BKD

Post autor: damagus » pt wrz 15, 2017 21:29

Nic nie wiem, żeby doładowanie było podnoszone, jednakże mam log z czasu kiedy chodził dobrze i tam te doładowanie jest jeszcze większe. Auto nie kopci.
http://vaglog.com/log-011_LlbFlXK.html

A nieszczelności wnikliwie posprawdzałem i nic nie ma.



Awatar użytkownika
KluKoks
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 99
Rejestracja: pn lip 20, 2009 12:22
Lokalizacja: KLU
Kontakt:

Prośba o analizę logów pod kątem mocy 2.0 TDI BKD

Post autor: KluKoks » sob wrz 16, 2017 13:09

tamte już było za duże wg tego co miało pompować, na granicy tej turbiny



ODPOWIEDZ

Wróć do „Diagnostyka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 25 gości